Oireita

en oo kyllä huomannu että mulla ainakaan asento tai asennon vaihtaminen helpottais supistuksia :/ tuntuu että kiristää vaan entistä enemmän jos yrittää liikkua...

nii ja alkaaks vika kolmannes 26+0 vai 27+0?

Mullakin jää joskus tosi sitkeään suppari päälle. Mutta yleensä se iskee jos menee makuulle istuen, ei kyljen kautta. Ja laukeaa kun kääntyilee kyljelleen ja koukistelee jalkoja mutta välillä saa muljata pitkään ennen kuin helppaa. Joskus auttaa kun nousee ylös, joskus ei sekään.

Ja joskus saan supparin pitkän istumisen jälkeen noustessa ylös. Sitä on vaikea saada pois kun on jo valmiiksi seisaallaan eikä takaisin istualleen menokaan tunnu auttavan. Onneksi noita ei ole kovin usein.

Miehen kanssa puhuttiin eilen et tää on ollu tosi raskasta sillekki nähä kuinka kovia vaivoja tää raskaus on mulle aiheuttanu, pahimpana just ne supistukset, jotka on pelottanu sitäkin. En ees oikein tajunnu että se on ollu stressaantunu niin kovasti mun kipuilujen takia :( Tulee paha mieli, ja toisaalta tekis mieli sen takia piilotella omia oireita, mut kyllä se näkee ne kivut kuitenki mun naamasta!

se ettei pääse töihin eikä liikuntaa harrastamaan oireiden takia ottaa jo tarpeeks koville, mut vielä kun joutuu kantaa syyllisyyttä läheisten huolestuttamisesta, niin ei oo kyllä kivaa.

supistuksiin mulla auttaa vaan lepo, mutta... se kun ei saa tällä hetkellä kunnolla nukuttua öisin, aiheuttaa väsymystä joka taas lisää supistuksia.

Mimi sun tilanne on vissiin aika sama kun mun. Ymmärrän hyvin. On tosi kurjaa kärsiä niiden vaivojen lisäks siitä syyllisyydentunteesta :(

Koita jaksaa ja pysyä järjissäs!

Häpyliitos on muuten kipeä. Ei muuten huomaa, mutta kun mennään päikkäreille ton kuopuksen kanssa ja hänellä on tapana möngätä välillä mun päällä. Tekee aika gutaa kun pieni kyynärpää osuu just siihen liitokseen tai päällä vähän hankaa siihen :eek:

Pakko kertoa: Ihan hirveä uni nähty! Olin unessa keittiössämme ja silittelin mahaa. Yhtäkkiä vauva työnsi itseään niin kovaa ulos päin, että vauvan kasvot tulivat näkyviin ja sain pidettyä päätä käsissäni ja paijaamaan sitä..
No, sitten kun pää vetäytyi takaisin sisemmäksi, niin huomasin että mulla tuli reikä mahaan kuin johonkin paksuun kumiseen palloon!!Sanoin miehelle "voi ei, nyt tulee joku tulehdus tuonne", "pitää soittaa synnärille" ja sitten huomasin samassa että lapsivettä tihkui paitaan..

Hölmö uni, mutta niin todentuntuinen :D Huh, onneksi olen reijätön ja herännyt yöllä neljä kertaa kun tyttö on huudellut.. Niin on myös muut painajaiset jääneet kesken, mies kävi vieraissa yhdessä unessa ja hyi!

Oma mutsi sano, et rintatulehdus tulee imettäville ja niille kellä talvivauva tai pakastimes kylmättäneelle. Kun kauhuissani kysyin ku "anoppi" siitä viimeks pelotteli. Et imetys koskee ylipäätänsä ni tulehtuneena se koskee nii, et tuntuu ihaku varpaan kynnet vetäytyy sisää :eek:

No mulle tuli rintatulehdus silloin kun imetin esikoista vaik oli kesäkuu ja lämmin ja ulkona ollessa oli tissit hyvin suojattu..

Mä kans näen kauheita painajaisunia nykyään. Nukun vielä niin sikeesti etten herää välillä vaikka joku heiluu vieressä tai mies tulee töistä aamuvarhain tms. On pettämiset ja vauvan epämuodostumiset ja möröt ja hirviöt ja kaikki tältä väliltä. Kiva aina herätä aamulla kun on valmiiksi pahalla päällä :(

Mulla on vasta nyt ilmenny ihana oire, pissahätä koko ajan! Eihän kotoa voi lähteä minnekään kun pissattaa kaiken aikaa. Nyt oon jo alkanu yrittää vaan pärjäillä, ettei ihan viiden minuutin välein kävis. Tää jumalaton pakkanen ei kyllä yhtään auta asiaa. Mulla on ollu kunnon virtsatieinfektiokierre muutama vuosi sitten, parhaimmillaan 8 antibioottikuuria yhden syksyn aikana, kunnes sain estolääkityksen. Sitä en oo enää vuosiin tarvinnu mutta toivottavasti ei nyt tulis mitään tulehduksia.
Ja hitto et mul on nivuset kipeenä. Tai mikälie osa sitten onkaan nimeltään, mut kaikki isommat harppaukset nappaa kyl kivasti tosta nivusseudulta.

Mä ravaan usein päivisin 10-15 min välein vessassa. :oops: Syytän siitä kyllä mun ruokavalioo enkä pelkästään sitä että oon raskaana. Saatan syödä 4 isoa greippiä päivässä ja nehän on diureetteja niin ihmekkö tuo jos välillä tulee kiire vessaan :rolleyes:

Mun tekee nykyään koko ajan mieli maitoa. Kaakaoo, Chai lattea, maitoa, jogurttia, rahkaa, raejuustoa, kermavaahtoa...KOKO AJAN. Sama oli kyllä sillon joskus ihan alkuraskaudessa, mutta nyt on himot palannu entistäkin voimakkaampana.

Mulla on kans toi jogurtin himo. Joka ilta vedän 3 desiä vaniljajogurttia ja siihen kauheesti marjoja. Ja päivälläkin söisin, muttako sit loppuu jogu ihan liian nopeesti. Ja muutenkin kaikki kylmä maistuu. Lämpimän ruuan voisin vallan mainiosti jättää väliin.

Täälläkin on toi vaniljajogurtti ja siihen mummin tekemää lakkahilloa sekoitettuna. Voisin elää sillä ja parsakaalilla :grin

Selkä jumittaa. Lauantaisissa kemuissa tuli muutama tunti istuttua vähän epämukavassa tuolissa ja nyt ristiselkä juilii toiselta puolelta. Täytyis muistaa jaloittelut ja venyttelyt silloin kun joutuu pitkiä aikoja istumaan.

Todella vetistä vuotoa tulee välillä oikein hulahtamalla, eipä oo yhtään samanlaista kun normivalkovuoto oli ennen raskautta, mut kai tääkin sit kuuluu asiaan.... Täytyy vissiin alkaa jotain suojaa käyttämään ekaa kertaa sitten elokuun!

Supistukset on edelleen riesana myös, tuntuu et jos sais ton mahan toiminnan paremmaks niin voisi ehkä tukala olo helpottaa mahassa --> supistukset helpottua. Ehkä :)

Mimi: mulla on kans tollasta vuotoo ollu pari viikkoo. Ihmettelen välillä, kun tuntuu hassun märältä.

Täällä kans otettu vuokkoset käyttöön! :grin
Eikä tää ole karkailua vaan tosiaan jotain vuotoa.

Haha, mulla on lantionpohjalihakset niin huonossa kunnossa, että kun oksennan niin mulla tyhjenee samalla rakko.. Ja voitte kuvitella että ilman pikkuhousunsuojia ei voi pärjätä näillä flunssilla :D

Väsymys on selvästi tehnyt paluun. Vaiks nukkuis kuin hyvät ja pitkät yöunet ni silti kaadun päikkäreille melkeen varmasti. Toinen myös mikä on tullut ni oon muuttunut super epäsosiaaliseksi. Enää ei kiinnostas nähä ketään kavereitakaan, varsinkaan työpäivän jälkeen. Ehkä must vaan tulee erakko. :wink No ei kyl, mutta eihän aina voi kiinnostaa olla sosiaalinen. Niin ja tervetuloa hikoilu! Ulkona -16 pakkasta ja mä hikoilen vaiks könyyn tuol hitaammin ku etana.

Takaisin