Oireita

Itse alotin terkkaria järkyttämällä hB arvolla jo 5 luokalla, jolloin se oli 160. Rautaa ei oo tarvinnu koskaan syödä, mut tää on meillä sukuvika, vaikka ei mitään tulppia tai tukoksia ole ollu kellään. Primaspanit määräs ultraava lääkäri jotain 11 viikolla ja ilmotti, et syö viikolle 38 asti, nyt muutti sit et viikolle 28 asti puolikasta ku tosiaa paineet alhaset muutenkin, nit sit kun vielä siitä laski ni huimaa. Rollaattori ois ollu kyl sillo kova sana! Lähihoitaja ku olen ni vois asukkailta lainata aina hetkeks ku pidempi matka kulettavana :) :)

Täällä vihdoin ilmennyt himoja :) Monena päivänä on ollut pakko saada ruiseipää kurkulla ja juustolla ja se kurkku on siinä ihan MUST!!! En tiedä mikä siinä on niin hyvää! :p

Flunssa uhkaa taas! En oo ikinä sairastanut niin paljon kuin tän raskauden aikana. Immuunipuolustus on todellakin lomalla.

Loppuis jo tää ummetus. Juon tarpeeks, syön täysjyvätuotteita, saan mielestäni tarpeeks kuituja ku hedelmii ja kasviiksiikin menee paljon, käyn kävelyillä joka päivä( raskaampaa ei pysty ku alkaa vihloo mahaa nopeesti rasituksessa), vältän ummettavii tuotteita(mitä itse huomannut) ja silti ei. Mut siis ku tää ei nykyään ees vaivaa, ei oo kipuja tai tms. Käyn kakkosasialla vaan harvoin(paristi viikossa) ja tavaraa tulee vähän, mut ei kai nyt vaarallistaa oo ku ei sillein vaivaa? Plus ruokamäärä on vieläkin normaalia pienempi, joten ku se ruoansulatus on puolet hitaampi niin onko sitä tavaraakin sitten vähemmän?
Haluun sellaset "hehkeet" raskauden oireet kuten kuulas iho ja hurjat seksihalut :grin

Kokeile Vi-Sibliniä, miulla autto eile eka kerran kun otin. :P Apteekissa sanoivat et laxoberonilla sais aukastuu tukon ja sen jälkee tota Vi-Sibliniä. Tarkisti koneelta, kun emmin sitä laxoberonia nii sen mukaa sais, mut en oo ottanu siitä huolimatta laxoja.

Kai se pitää perkele, vaik ei tunnukaan olevan "ongelmaa". Josko mullakin auttais sit pelkästään se, ku esim. duphalacista tulee vaan ilmavaivoja:D

Mulla vatsa toimii vähän tehokkaammin kun oon juonu gefilusmehuja, välillä pistävät sen vähän liiankin vilkkaalle. Muilla maitohappovalmistella en ole huomannut samanlaista vaikutusta, en tiedä onko mehuissa jotain muuta mikä sitten ainakin mulla vaikuttaa noin.

Flunssa uhkaa taas! En oo ikinä sairastanut niin paljon kuin tän raskauden aikana. Immuunipuolustus on todellakin lomalla.

Lääkäri meikäläiselle sanoi, kun poskiontelontulehduksen takia sinne menin, että raskaana ollessa jo pelkkä turvotus ja nesteenkeräys aiheuttaa poskionteloihin tulehdusta ja flunssaa....

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Ja mulla kurkkukipu nyt työpäivän jälkeen. On tää ny perkele kun just sain sänkyasian järjestykseen, ni viime yönä kuiteski valvoskelin murehtien muutamia työasioita ja nyt saattaa kurkku pilata yön. Meenki nyt tekee sooda-suolaliuoksen ja kurlaan sitä, en suostu näihin vitsauksiin :thefinger

Just eilen juttelin töissä yhden hoitsun kans joka "kannusti" että omassa raskaudessaan hän kävi joka perjantai töiden jälkeen poskiontelopunktiossa :( ihan kamalaa!!! Sillä limakalvot turpos niin et oli tulehdus kokoajan päällä... Aivan hirveetä, mulle riitti jo toi kerta!

Teidän unettomuus on tarttunut. Kahtena yönä ollut parin tunnin uneton pätkä, vaikka oon niin mainiosti nukkunut tähän asti.

Viime yönä hereillä ollessa pohdiskelin huonejärjestelyjä nuorimman huoneeseen.. et kaikenlaista ajatustyötä sitä tulee tehtyäkin keskellä yötä..

Mulla on ihan samoja ongelmia. Nukun ihan sikeästi aamuyölle saakka. N. klo 5 on pakko käydä vessassa ja sit en unta saakaan heti uudestaan. Samoin kuin röppö, mietin ihan älyttömiä asioita. Huonekalujen paikkoja, vauvan tavaroita ja miehen työasioita. Saatan sen tunnin pyöriä sängyssä ennen kuin nukahdan uudestaan.

Voi onneksi, onneksi, ei ole uniongelmia. Mä nukun kyllä niin sikeästi ja illasta aamuun. Yöllä käyn kerran vessassa ku esikoinen tulee viereen ja saan heti unta uudestaan. Ja nyt tietty kun menin kehumaan "ääneen" niin alkaa unettomuus täälläkin. :mad: Ihan kamalaa olis jos ei sais nukuttua... Tsemppiä teille kaikille tämän asian kanssa kamppaileville... :goodnight

Eilen alkoi supistelemaan, ei kipeitä mutta ihnottavia ja tänään mahaa särkenyt jonkun verran. Kävin lääkärissä ja viikko määrättiin sairaslomaa. Supistukset alkoivat töissä rasituksessa, niin lääkäri neuvoi välttämään lähes kaikkea rasitusta mahdollisuuksien mukaan ja katsoa auttaako. Viikkoja siis 22+4.

Mä oon rampauttanu itteni kolmivuorotyössä, ja liian monesti menny iltavuoron jälkeen aamuun unettoman yön jälkeen. Mul on vähän niinku paniikki siitä et jos en saa nukuttua ja sehän ruokkii sit ite itteään. Tiedän et tarviisin ihan pitkän ajan ettei ois töitä ni ehkä pystyisin luopumaan mun "pakkoajatuksista". Tietty nythän se mahdollistuu, ettei n. vuoteen tarvi mennä töihin, mut en kyl usko et sitä hyvin tulee nukuttua :wink Jatkossa ehkä kun on vauva, niin koitan saada meidän säätiöltä päivätyön, se on onneks mahdollista helpostikin. Meillä nykyään tehdään listat ite, ja silleen pystyn välttämään hoitoalalla ah niin yleiset ilta-aamut, mut en oo viel ainakaan toipunu tästä vuosien "traumasta".

Täälläkin herätään vähintään kerran yössä vessaan :S
Onneksi alkuraskaudessa ei ollut vessassa juoksemista niinkuin esikoisesta, nyt jaksaakin sitten herätä paremmin vessaan ja kurkkukipuun!!
Muistan kun esikoisesta oli niin väsynyt kun rv 8-synnytyslaitokselle asti ravasi vessassa..
Mie nukahtelin välillä pöntölle :D

Pientä lämpöö ollu muutaman päivää. Voimat loppu, kiitos alhaisen hemon. Ja tänää sit oli nii huono-olo, et wc:n lattia tuli pienen tauon jälkee taas tutuksi. Kylläpä oli heikko olo. Tuntu, et taju lähtee ja tärisytti, enpä oksentanu ku iha vähä sappinesteitä. Eli siis summa summarium toi Obsidan ei sovi mulle, ja apteekis sanottiin, et tyhjään mahaan enne aamupalaa ja paketis mies luki, et aterioiden välissä mieluiten, koska ärsyttää ruuansulatuskanavaa ja ton piti apteekin mukaa olla vatsaystävällisin. Ja kuulemma nestemäinen rauta ois hellempi niille joille ei tavalliset rautalääkkeet sovi. Kiva olla pienes kuumees, ku lääke aiheuttaa huonoa olo joka vie lopulleen ne voimat mitkä on viel alhaisen hemon jäliltä.

Viikon pitäny flunssaa ja sinnikkäästi käyny töissä. Äsken kävin sairaanhoitajalla jotta kattos poskiontelot ja kuuntelis keuhkot ni tätipä pitiki saarnan miks en oo käyny jo aikasemmin lääkärillä ja passitti kotio ja käski levätä nyt ja heti aamulla hommautua lääkärille. Asun niin pikkupaikassa ettei täällä lääkäripäivystystä oo viikonloppusin. Tuli hieman huono omatunto kun sain sen käsityksen että oon ollu itsekäs ku en oo ottanu vauvaa huomioon ja oon vaa pitäny flunssaa ja läyny töissä..onko tosiaan näin et flunssa on jo tarpeeks hyvä syy jäähä saikulle raskausaikana? Aijonki nyt alkuviikon olla pois töistä koska keskiviikkona ois se rakenneultra enkä taho sitä siirtää! Ja lisäksi ku tuo ääni on aika pihinää.. Hengitetään siis hyöryä ja käytetään sarvikuonoa ahkerasti!

Kyllä mie viimeisen kuusi päivää olen ollut sairaslomalla poskiontelontulehdeksen takia. Ennen vetelin kaikenmaailman reseptivapaita, mut menin suoraan lääkäriin ja sairaslomaa kiitos. Ihan rohkeasti vaan lääkäriin ja saikulle :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Takaisin