Oireita

Mun pitää nyt tulla tänne erikseen kiittämään sua nipsumuki, ku mainitsit jossain noi gefilus tuotteet. Mä päätin kokeilla gefilus mehua, ja en nyt voi sata varmaks sanoa et just se on helpottanut, mut ainakaan ei oo enää ollu ummetusta ku oon sitä aamuisin juonu. 15 viikkoa siitä kärsiny, ja vihdoin helpotus! Halleluja.

kolmas aamu alko vi-siblinillä eikä vieläkään mitään. Neuvolassa sano eilen vaan et "no joo toivotaan et auttais". Ehkä mun ei oo vaan tarkoitus tyhjentyä.

Mulla myös ummella ja sitte se ilmakaan ei löydä ulos, eli maha on turvonnu ja kipeä.
Ummetukseen mulla kuuluu myös näköjään se että sit kun se on ollu useemman päivän toimimatta niin sitte tulee ripuli, eikä oo sekään sen kivempaa varsinka jos tulee "huonoon" aikaan vuorokaudesta eikä oo aikaa ja rauhaa istua ikuisuutta vessassa.

Kaiholla muistelee miten maha joskus toimi normaalisti ja päivittäin!

Oireena nykyään yönälkä. Onko kellekkään tullut samaa ongelmaa? En tiiä mitä illalla söisin, mikä pitäs nälän koko yön. Nyt on 21+4.

Lucy mulla on kans öisin nälkä ja herään aamulla siihet et maha oikeen mouruaa! En oo vielä keksiny millä sen nälän sais pysyyn loitolla koko yön :/

Jomsuli, se vi-siblin toimii yleensä vasta muutaman päivän säännöllisen käytön jälkeen! Muista juoda paljon vettä lisäksi ni eiköhän se helpota :)

Mie syön illalla kaikkee esim. ruisleipää, hyviä hiilareita jotka pitää nälän pitkää. En koskaan mitään pelkkää jukurttia, koska se ei todellakaa pidä nälkää. Oon pitäny ton iltapalan aika tärkeenä jo pahoinvointi viikoilta, kun tyhjämaha pahenti oloja. Ja jos en oo hyvin syöny iltapalaa ni sen tietää aamulla, et maha huutaa hoosiannaa ja kipuilee nälästä.

Välil mä taas toivon et olis vähän jotain ummetusta ku must tuntuu et mun suoli toimii LIIANKIN hyvin.

Onko muilla muuten semmost et nenästä vuotais verta? Oon huomannut nyt et mul on alkanut raskauden aikana tulemaan verta nenästä aina tasasin väliajoin.

Mä syön illalla melko myöhään 22 -23 aikoihin ja jotain "tukevampaa", esim munakasta tai leipää kunnon päällisillä (siis ei mikään pelkkä elukkapäällinen, vaan salaatti, tomaatti, kurkku, kalaa/munaa jne) ja hedelmä/rahka lisäks. Aamulla ei oo niin kiire syömään, eikä edes oikein maistukaan ennen puolta päivää. Näin siis jos saan mennä luontaisen rytmini mukaan.

Mulla vuotaa ikenet helposti, vaikka ne ei oo tulehtunu ja nenä on tukkonen, vaikka en oo flunssassa ja tulee sellasia veriköntsiä sit joskus. Limakalvot ei tykkää tuosta pakkasesta ja ne on verekkäämmät näin raskausaikaan.

Mie huomasin just tänään, et verta vuotaa nenä. Oli kyllä eka kerta, mut kun nyt oli mainittu täällä, niin nyt vasta muistin. Muutenpa olen helpolla päässy, verenpaineen heittely ainut kiusa toistaseks.

Tuokin on jännä, toisilla on nälkä usein ja miusta tuntuu, ettei tule nälkää ollenkaan. Monesti syöminen on tuskaa ja täyttä pakkopullaa. Mikään ei tuntuis maistuvan ja pärjäisin pelkällä vissyllä oikein hyvin, no ehkä hyväkin, et joku muistaa kotona kysyy, et ootko tänään syöny.

Joo, nenästä tulee usein verensekaista räkää. Nyt erityisesti ku tääl etelässäki alko vihdoin talvi. Mul on näköjään nää muutaman päivän pakkaset saanu kodin sisäilman tosi kuivaks, tai ainaki reagoin siihen tosi voimakkaasti nyt raskaana. Onneks on joskus tullu ostettuu kirpparilta semmonen ilmankostutin, se taitaa pelastaa mun yöni :)

24 viikon kunniaksi poika on asettunut jotenkin "pönkäys"asentoon, se siis on virtsarakon lähellä mutta silti pönkää navasta jollain osalla :D Olin niin unohtanut tämän..
Ja kun täällä kaupoilla pyörin, joudun ihan pitämään mahasta kiinni kun se painaa niin paljon.. Ja vaikka tämä oire ei aina naurata, mutta itselle tuli tänään pitkästä aikaa kunnolla olo, että raskaana ollaan ja samoin tein pystyin kuvittelemaan vauvan meidän kaikkien keskelle.. <3 Jotkut päivät ovat niin oireettomia kun kipuja tms. Ei ole, että välillä tosiaan ja aika usein on olo, että saadaanko me oikeasti vauva!? :D

Miulla kans pari viikkoa tullu verta/veren sekaista räkää nokasta. Tai iteasias ei se tuu, vaan se jähmettyy tonne sieraimiin kuivaks kököks ja sit meitsi tuhisee ja yrittää hengittää. Yöllä toi tukkoisuus on melkosen nannaa..

mulla oli eilen tosi huono päivä kun selkää särki koko päivän ja supistuksia tuli vähän väliä. tuntuu että nää vaivat ruokkii toinen toisiaan kun kovemmat supistukset saa selän ja lonkat vihlomaan ja mitä enemmän särkee sitä vähemmän saa mitään tehtyä eikä sit tuu unikaan ja sit taas unettomuus ja stressi vaan lisää supistuksia jatkossa... supistusten lisäks on alkanu inhottavat kivut alavatsalla ja häpyluu tuntuukin olevan tosi arkana koko ajan ja välillä (esim sohvalta tai vessanpöntöltä noustessa) tuntuu ihan kamalia repäseviä tai pistäviä kipuja alavatsan jommalla kummalla puolella.

musta on inhottavaa että en oo mun kolmella tähänastisella neuvolalääkärikäynnillä saanu oikein juteltua näistä asioista kun ei oo lääkärien kanssa saanu minkäänlaista yhteyttä ja viimeks mulle ei edes tehty sisätutkimusta vaikka supistusten ja unettomuuden takia sinne menin. välillä oon kyllä jo huolissani kun supistuksia tulee tilanteessa kun tilanteessa ja ne on voimistunu niin kovasti. oon yrittäny olla valittamatta supistuksista tai kivuista kun en haluu että poikaystävä huolestuu mutta nykyään se näkee jo mun naamasta ettei kaikki oo hyvin. en haluais että sekin joutuu näistä mun oloista stressaamaan.

mitä te muut teette kun supistaa? voiko omaa oloa jotenkin helpottaa sillon? mun on välillä hirveen vaikee olla supistusten aikana, mutta en tiiä yhtään että mitä siinä tilanteessa pitäis tehä. yritän vaan hengittää...

no onneks on seuraava lääkäri jo ens tiistaina mutta jos eilisen kaltasia päiviä on lisää tiedossa niin voi olla että aika kuluu hitaasti :(

Miulla auttoi makuultaan kyljen vaihto. Mut nepä supistukset mulla johtu vagitulehduksesta, ettei enää oo ollu sen jälkeen. Neuvolassakin neuvottiin jos näitä supistuksia tulee niin asennon vaihto pitäs auttaa.

Mullakin lisääntynyt noi supistukset ja tuntuu välillä ettei niihin voi ite oikein vaikuttaa asennolla tai millään. Pitkäaikanen yhtäjaksonen istuminen ja esim. kauppakassien kantelu ainakin saa mulla supistelemaan ja välillä supistaa vaikka ei tekis mitään. Neuvolassa sano mulle että älä nyt kuitenkaan ala mitään suursiivousta tekemään eli ei kauheeta rasitusta. :confused: Jos olisin nyt työelämässä,en varmaankaan pystyisi siellä olemaan supistusten ja selkäkipujen takia. No hyvä niin kauan kun ei ala kivuliaiksi.

Pitäis vaan jaksaa oottaa 6.päivään asti niin pääsee lääkärille ja sais mielenrauhan askarruttavista asioista.
No ei muuta kuin eteenpäin,sano mummo lumessa :)

Makeanhimo!! Mmmhhh, voi kuinka saisinkin joka aamuteellä suklaamuffinssin överisuklaakuorrutteella!
Onneksi kotona ei ole sellaisia herkkuja, enkä ala leipomaankaan, jotten pistele niitä poskeeni..

Kyllä on jännä miten ekalla kolmanneksella eikä vielä viikko sitten makea maistunut :O Kai vauva haluaisi vararavintoa..
Mutta pyrin siihen että kunnon herkkupäivä viikonloppuisin, sekä joskus tottakai kahvilla otan sen donitsin tai mikä sattuu houkuttamaan..
Mun siis ihan oikeesti tekis miel nuuskia noi kaapit läpi.. Oisko mitään namuja :D

Edit: 4 viikkoa niin alkaa vika kolmannes? HUI!!!

Takaisin