Oireita

Lucy mulla on ihan sama juttu! Unet kyllä jääny vähille... Päivälläkään ei oo hyvä kun sattuu koko ajan oli päällä minkälaista vaatetusta vaan! Toivoisin kyllä että ei tarviis näin kipeenä olla loppuun saakka mutta kai se on turha toive :/

Aretha oon kokeillu jo kaikkea! Urheilurintsikoissa tulee sellanen olo että ne litistyy ja puristuu ihan väärään muotoon ja asentoon ja sekin siis sattuu. Mulla on toki siis sekin ongelma että oon muuten pieni ihminen mutta rinnat on lähtökohtasesti jo liian isot (65G) ja nyt vielä reilusti isommat...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No nyt on arsenaali: pamol F, panacod, primperan, sumatriptan äärihätään ja propral estolääkityksenä! Onnea on lääkärit omalla työpaikalla :) mutta onnea ei ole tämä la-illasta jatkunut päänsärky. Onko sulle Lucy sanottu jotain rajaa tuon sumatriptaanin kanssa? Siis että esim viikon välein tms? Toivottavasti propral pitää nyt päänsäryt poissa...

Hymykuoppa! Mä ostin lindexilta Ella M merkkiset liivit, tosi hyvät eikä satu enään. Tukevat hyvin ei pääse hölskymään :)

No nyt on arsenaali: pamol F, panacod, primperan, sumatriptan äärihätään ja propral estolääkityksenä! Onnea on lääkärit omalla työpaikalla :) mutta onnea ei ole tämä la-illasta jatkunut päänsärky. Onko sulle Lucy sanottu jotain rajaa tuon sumatriptaanin kanssa? Siis että esim viikon välein tms? Toivottavasti propral pitää nyt päänsäryt poissa...
En ole vielä käynyt neuvolassa tai lääkärin juttusilla, nyt on ollut harvemmin migreenejä niin ei ole ollut tarvis kysellä tarkemmin. Neuvolatäti sano vaan puhelimessa, että raskaus usein vie migreenin pois, mikä ois mahtavaa!! Kerro jos sulle annetaan jotain ohjeita siitä. Mulle on ainakin se toiminut tosi hyvin ja pelkäsin, että mitä sit jos sitä ei sain käyttää, oisin ollu ihan pulassa...

Jos en ihan väärin muista, niin viitisen kertaa voi ensimmäisen kolmanneksen aikana käyttää sumatriptaania melko huoletta. Käsitys sen haitallisuudesta on toistaiseksi aika huono: "Sumatriptaanin raskauden aikaisesta käytöstä ihmisellä on rajallisesti tietoa. Yhdessä pienessä tutkimuksessa on todettu lisääntynyt riski ennenaikaiseen synnytykseen sekä alhaiseen syntymäpainoon. Muissa, laajemmissa aineistoissa ei ole todettu sikiötoksisuutta tai lisääntynyttä epämuodostumariskiä, mutta tutkimusten potilasmäärä on riittävä vain sulkemaan pois suuresti lisääntyneen riskin. Eläinkokeissa on todettu sikiötoksisuutta emolle toksisilla annoksilla, mutta ei epämuodostumia."

Tajusin tässä, että mun pitää äkkiä yrittää käyttää vielä kaikkia kivoja joustamattomia paitoja, mikäli mielin niitä pitkään aikaan pitää ylläni. En todellakaan ollut tajunnut, että tissit kasvavat heti alkuun tähän tahtiin :P

Muokattu viimeksi:
Hymykuoppa, mulla on normaalisti 75E ja nyt tissit ovat kasvaneet ainakin yhden kuppikoon verran. Jännittää nähdä, millaiset melonit mulla on keväällä. En varsinaisesti kaipaisi enää lisätäytettä liiveihin.

Hankin Stadiumista sellaiset ShockAbsorber-urheilurintsikat, joissa on ihan ihmeellinen scifi-rakenne. Ne toimivat toistaiseksi tosi hyvin, ja ne eivät litistä samalla tavalla kuin tavalliset urheiluliivit. Niissä on kokoja G:hen asti muttei kai enää siitä eteenpäin.

Muoks: ilmeisesti tissisäryistä ei tarvitse yleensä kärsiä koko raskautta, toisella kolmanneksella on luvattu tilapäistä helpotusta.

Muokattu viimeksi:
Mä oon niin kade teille tissihirmuille :wink Mulla oli ennen ekaa lasta B-kuppi mihin olin täysin tyytyväinen, mutta kuinkas sitten kävikään? Rintsikat uusiksi imetyksen loputtua ja A-kuppia kaikki. Ja saa muuten olla push up mikäli haluaa näyttää edes naiselta :laughing002 Ja tässä vaiheessa tätä raskautta en ole päässyt nauttimaan vielä ainakaan niistä isoista tisseistä, nännit vaan on tummentunut ja kasvanut:confused: Taitaa olla kaukaista unelmaa ne tissit... Onneks mies ei välitä...tai niin se ainakin sanoo :grin

HKI00550 mulla on kans shock absorberit ollu ennen tätä paisumista käytössä mutta nyt ne ei mahu enää. Näyttää aika huvittavalta kun tissit puristuu kaula-aukkoon :D Ne on muutenkin mun makuun liian joustamattomat. Ehkä mä vaan tyydyn odottamaan että tää särky helpottaa! Kauhistuttaa vaan ajatella että minkälaiset selkä- ja niskakivut mua odottaa jatkossa kun nyt jo on niska ja hartiat päivittäin jumissa lisäpainosta etupuolella... Onneks on ihana mies joka jaksaa hieroa ennen nukkumaanmenoa <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihan epistä, jos beet muuttuu imetyksen jälkeen aaksi!!!! :P Luulisi, että raskaus vaan isontaa niitä. Toistaalta parempi se on, kun selkä ja niskakivut liiankin isoilla tisseillä...

Mä oon niin kade teille tissihirmuille :wink Mulla oli ennen ekaa lasta B-kuppi mihin olin täysin tyytyväinen, mutta kuinkas sitten kävikään? Rintsikat uusiksi imetyksen loputtua ja A-kuppia kaikki. Ja saa muuten olla push up mikäli haluaa näyttää edes naiselta :laughing002 Ja tässä vaiheessa tätä raskautta en ole päässyt nauttimaan vielä ainakaan niistä isoista tisseistä, nännit vaan on tummentunut ja kasvanut:confused: Taitaa olla kaukaista unelmaa ne tissit... Onneks mies ei välitä...tai niin se ainakin sanoo :grin

Me ollaan sitten kohtalotovereita spiraali.. :p Ihan sama tarina.

Järkytys miten on ollut maha turvoksissa pari päivää... ja armoton väsy.

Ihanaa yrpykkä että mulla on tissi-kohtalotoveri :) kiva et ne vähän sit taas kasvaa kun maito nousee, saapahan vähän edes nauttia :) tänään löysin mun imetysliivit viime kerrasta ja ohhoh kun on ISOT! Saa aika paljon maitoa nousta että istuu :)

Niin ja muuten oireista... Väsymys on vähän helpottanut parina päivänä, tosin nukuin migreenien takia 3 päivää extra-paljon! Nyt on pääkin ollut parempi, ja oon vissiin syönyt tarpeeksi usein kun ei oikein kuvotustakaan ole! Jipii! Vai pitääkö kohta taas huolestua jos oireet vähenee??? :)

Mul on vaan noita tissioireita.... ja taas alan hermoilla, että onkohan kirppu hengissä tuolla. Ensi viikolla saa varmaan tietää, koska olisi eka kunnan järjestämä ultra.

Mulla on pahoinvoinnit ne pahimmat, vaikken oksentelekaan joka päivä, mutta niitäkin päiviä välillä on ja melko usein, että oksennan urakalla, mutta tämä etova ja oksettavaolo on jokapäiväistä. Yks viikko muutamia viikkoja takaperin oli ihmeen helppo! Ihmetyttääkin, et mikähä seki helppo viikko on ollut... Sairaslomilla aika tiuhaan nyt tullut oltua, ja TK:ssa ruvettiin jo "vittuilemaan" mitä työnantajasi on mieltä blaablaa ja et he ei kohta voi antaa saikkua enää, että näitä saikkuja on nimittäin ollut.. (2 slomaa, tämä kolmas). Miun ois tehny mieli ruveta huutamaan ja haukkumaan ja kunnolla, koska minkä minä sille mahdan, jos on huonot olot, että sankko nenän alla saa oottaa kokoajan, et tuleeks vai ei ja mulla on vielä todella raskas työ fyysisesti sekä henkisesti! Todella väkivaltaisia asiakkaita, ykskin pappa löi, kun olin viikolla 4 niin täysii mahaan! Yhtään vuoroa ei ole, ettet saa nyrkistä tai potkusta. Muutenkin joudun nostelemaan ja kumartelemaan paljon ja nämä liikkeet aiheuttaa mulle hirmuiset mahakivut.

Pissalla yöllä joutuu juoksemaan se 4 kertaa max, mut se ei häiritse niin paljoo, kun nämä olot. Mutta oltava on. Tietää ainaki mistä "johtuu" <3 Rinnat oli viikolla 6 arimmat, mut sekin arkuus vähentyny tai sitten turtunut siihen kipuiluun, ettei enää kiinnitä huomiota siihen. Turvotusta on ainakin kertyny.. ja sitä painoa 4kiloa :D

AnnaManna: Tosi ikävää tommonen! Harmi, että huonossa olossa joutuu olemaan tiukkana ja penäämään saikkua. Jaksamista! <3

Mulla toimii nukkuessa tissisuojina tosi hyvn sellaiset vapaa valinnasta ostetut saumattomat rintsikkatopit. Eli sen tyyliset mitä ostos-tv:kin mainostaa. Maksaa parikymppiä paketti ja sisältää kaksi toppia. Ainut kipupise on sit se aamuinen topin pois pujotaminen...

Mun shock absorbereita on kans aivan mahdoton käyttää enää.. Kuristaa ja kikit punkee pihalle kaula-aukosta. Tai kainaloista.

Lucy: Kyllä on harmi, kun ei ammatti ihmisillä ymmärrystä riitä.. Mutta kiitos, jaksamisia tarvitaan!

Kävimpä kokeiluksi juuri äsken apteekista Rennietä, jospa tää johtuisikin närästyksestä, kun oon pistänyt merkille, et röyhtäyttää aikasen paljon. Toivon, että helpottaisi.. Sitä sellaista palavaa tunnetta ei kyl oo ruokatorvessa mutta who knows.. En mie ainakaan. Saa nähä toimiiko.. *fingers crossed* :)

Kaikki muut ihmeet on kokeiltu B6-vitaamiinilisät ja akupunktio rannekkeet kädessä ja käytössä yhä, jos ees hitusen ois vaikutusta.

Takaisin