Oireita

Gaviscon on ihan järkyttävän pahaa. Minä en ainakaan oksentamatta pystyny sitä käyttämään. Rennietä käytin molemmissa aiemmissa raskauksissa.

Renniellä täälläkin mentiin ainakin edellisessä raskaudessa... toivottavasti nyt en tarvi mutta luulen että puolenvälin jälkeen närästys alkaa taas :rolleyes:

Seitsemäs viikko lähti käyntiin ja samalla alkoi mielialanvaihtelu. Joka käänteessä itkettää. Oon vielä pari päivää täällä työmatkalla, joten se tietenkin vaikeuttaa tilannetta: pitää yrittää esittää reipasta ja kadota iltaisin hotellihuoneeseen pillittämään väsymystä ja yksinäisyyttä. Onneksi maanantaina pääsen kotiin ja esittelemään uusia vetistelytaitojani miehelle.

Täällä alkoi tänään oikein urakalla kaikki mahdolliset oireet. On koko päivän ollut tajuttoman huono olo, en ole oksentanut mutta kuvottaa sitäkin enemmän. Tissit on tulessa ja tuntuu et nännit kasvanut "pituutta" samalla tavalla kuin imettäessä... :( Olin esikoisen kanssa shoppailemassa päivällä ja koko sen 1,5h tuntui et pyörryn minä hetkenä hyvänsä... Päätä on särkenyt koko päivän myös ja väsyttää kun ei olis vuoteen nukkunut. HUH HUH! Panadol on kyllä kans ihan syvältä, ei auta, ei niin kun yhtään! Viikkoja 5+?, ei tarkkaa tietoa... Kaksosia miehen suvussa että toivottavasti tämä oireryöppy ei kerro siitä... :excited001 :sick006

Viime kerralla mun oli heti tissit ihan superkipeet ja turvonneet. Nyt vaan nännint ja oikea alkaa osoittaa turpoamisen merkkejä. Muuten mulla ei oikeastaan vielä ole mitään oireita, viikojakin on vasta 5+3 olen ihan tyytyväinen ettei ole vielä mitään, kyllä niistä kerkee sit nauttimaan/kärsimään myöhemmillä viikoilla :P Itkettää tosin helposti, musiikkia ja lapset saa mut herkistymään. Olen kaupan kassalla töissä kyl on ihmisil ihmeteltävää miksi mä rupaan pidättämään itkua kun kauppaan tulee pieniä lapsia...

Spiraali: täälläkin on miehen suvussa kaksosia, ollaankin heitetty läppää että "sit ku ne tuplat syntyy" ;D
Itelläni tosin oireet melko lieviä, joten me tuskin ollaan niin onnekkaita että kaksoset tulisi!
Tsemppiä oireiden kanssa!

Mulla mieliala vaihtelee myös, kohtahan se seiska lähestyy.. ;)

Eilen join liikaa colaa (3 mukia) ja illasta oli tosi huono krapula-olo ja sydän hieman tykytteli.. Täällä kahvistakin luovuttiin jo viikko sitten kun ei enää pysty, vihreä tee on tosi paljon parempi :D

Mullakin alkaa jonkinasteinen pahoinvointi nostaa päätään :p olen asiasta kovin tyytyväinen sillä viimeksi huonosti päättyneessä raskaudessa oireet olivat näihin nykyisiin vähäisiin oireisiin nähden vielä vähäisemmät. Välillä siis oksennusrefleksiä on tullut ihan puskista aamuisin (mikään ruoka, haju tai teko ei tosin ole liittynyt asiaan) liekö päänsisäistä oirehdintaa.

Minä taas pystyn juomaan kahvia ihan tavalliseen tapaan! Rajoittanut olen kahteen kuppiin päivässä. Työpäivinä voi mennä kolmekin mutta olen myös pienentänyt kahvikupin kokoa..

Mulla on hyvin vähän raskausoireita. Tosin yhtä paljon oli kahdessa edellisessäkin. Alavatsaa nipistelee ja varsinkin aivastaessa oikein kunnolla vihlaisee, milloin vasemmalta ja milloin oikealta. Tissit on välillä tosi arat ja ihan satunnaisesti tulee sellainen etova olo ihan hetkellisesti. Tosin takahampaiden pesu on välillä melko yökkäilyttävää puuhaa, varsinkin aamulla.

Salaa olen toivonut, että tulis oikein sellainen oksetusolo. Jos se sitten merkkais, että tyttö olisi tulossa :rolleyes:

Närästys on helpottanut. Kunnon nippailua ja painon tunnetta 2päivää taas. Nyt 5+2.

Päätä on särkenyt eilisestä asti, tänään tuli lounas ulos niin että vessassa vaan raikui... 3 vuotias esikoinen ja meidän 1vuotias rottweiler-narttu sitten siinä vieressä ihmetteli. Toinen (eli se koira) yritti nuoleskella sitä yrjöä ja esikoinen huolissaan silitteli päätä että onko sulla äiti kaikki hyvin? -joo, on, äidillä on vaan niin kipee pää että oksettaa... Eipä taida kauaa mennä niin jo neidin hoitopaikassakin tiedetään kun epäilemättä kertoo siellä että äiti oksentelee... :grin

Rv 7 lähti käyntiin railakkaalla oksentamisella.
Nyt oon kyllä tyytyväinen, että tämä raskaus selvisi mun pomolle jo näin varhaisessa vaiheessa. Eipä tarvinnut keksiä mitään valhetta, kun ilmoitin etten pääse ainakaan aamusta nyt töihin, kun oksennus ei ota loppuakseen. Käski jäämään koko päiväksi kotiin ja nyt on vähän huono omatunto.
Olin ajatellut, että jos pahoinvointi jossain vaiheessa menee oksennukseen asti, nii sen nätisti pulauttaa aina aamusta ja sitten kipittää reippaasti töihin. Mutta ainakaan tuota äskestä touhua ei vois kuvailla nätiksi pulauttamiseksi.

Muillakin siis tämä maaginen 7 viikkoa tuo pahoinvointia! Minä vielä eilen stressasin "kun ei ole ollut kunnon pahoinvointia" - tänään (6+6) sitten kuudelta kun mies meni töihin oli olo hirveä, janotti muttei pystynyt juomaan, törkeä nälkä muttei pystynyt syömään, ei pystynyt nukahtamaan, hyihyi. Poika piti viedä kuitenkin päiväkotiin ja sain onneksi pari lasia mehua suusta alas, mikä vähän paransi oloa ja nyt vasta kympiltä sain syötyä aamupalan :D

Tsemppiä pahoinvoiville! Tätyy toivoo, ettei itelle tuu reilun viikon pääst sitten.

Paljonko teillä on noussut paino? Mua turvottaa aivan ruokottoman paljon varsinkin iltaisin. Ja paino on plussauksesta noussut 4,5 kiloa?! Ei tämä kait ihan normaalia ole?! Kuitenkaan en ole mässyttänyt millään määräänsä enempää tai ollut kokonaan liikkumatta. En ala, en halua olla muumi. Mulla ei ole mitään raskausmahaa vastaan, mutta tämä turvonnut pallomaha on ruokottoman ruma.

EDIT: Yhdeksännellä viikolla siis mennään.

pahaolopahaolopahaolo, päätä särkee :p Ja eilen surffasin koko illan netissä kun huoletti oireettomuus, ei tarvi enää. Huomenna 6 viikkoa täynnä.

Ele84: Oon vasta 5+3, mutta turvottaa kamalasti. Nyt on niin kaamee turvotus, että istun täällä töissä housun nappi auki :D Paino ei oo juurikaan muuttunut, heittelee normaalistikin aika paljon vuorokauden aikojen mukaan.

Ele: Mulla edellisessä nousi ihan älyttömän nopeasti - ekana kuukautena 2 g seuraavassa 2 g , yhteensä koko raskauden aikana tuli 30 kg, minä normaalisti painan 60 kg :D Nyt en ole vaa'alla käynyt..
Tsemppiä kilojen kanssa, mun suositus on että jos nestettä kertyy niin vähän suolaisten ruokien karsimista, enemmän hedelmiä ja vihanneksia.. Ekasta söin näillä viikoilla "huomaamattani" pekonia, suolapähkinöitä, sipsiä kun oli huono olo.. Nyt olen syönyt enemmän terveellistä ruokaa, mutta eiköhän tässäkin tule se 15-20 ainakin :) Sithän sen näkee!
Tsemppiä - ja vaikka kiloja tulisikin paljon, niin mulla jäi 11 kg synnärille ja sitten tippui 9 kg tosta vaan ja loput imetyksen jälkeen :) Eli kyllä ne lähtee pois Yleensä helposti, jos on vaan nestettä.. :)

Takaisin