Oireita

kuulostaa siltä että voit olla rauhallisin mielin sitten aurorariel :) voithan sinä varhaisultraan mennä kun oot rv 7-8 esim ni varmasti saat vastauksen, rv6 voi kuulua/näkyä sydänäänet ultrassa. mulla 3vko2pvä odotettava viel kontrolliultraa.

Kylläpä nuo vuodot ovat inhottavia! Mutta onneksi hyvin harvoin vaaraksi!
Täällä on ollut taas pari aamua hyvin oireettomia pahoinvoinnin suhteen.. Tissit ovat entistäkin aremmat kyllä, ei juoksua tai hölskymistä ilman liivejä! :)

uutena oireena pieni lämmönnousu havaittu... ei ole kuulema vakavaa?

Mullakin lämpöä nyt alussa ollut useinkin ja heilahtelee joka suuntaan. On kuulemma normaalia. Siitä tuleekin se, ainakin mulle et on vilu. Kotonakin aina villasukat ja viltin kanssa kuljen ja takkaa tekee mieli lämmittää :)

täällä muuttohommat hoidettu, ihmeen oireetonta ollu tai no pääasiassa helpolla päässy ja sehä huolestuttanuki mua. eilen piti tiskata ja verenpaine meni sit romahtaa ku piti kokoajan mennä nousta ylös ja mennä kyykyyn sit sain päänsäryn ja alko huimaa ja oksettamaan. nyt alko taas päänsärky mikä on outoa mulle, ukkonen ei enää raskauden takia aiheuta päänsärkyä ja se on tervetullutta koska tääl ukonilma on sellai et mä normaalist melkei oksentaisin päänsäryn takia. eli raskauden hyvä puoli on se ettei ole ukkospäänsärkyä, huono puoli on varmaa se että ku syö ni alkaa etomaa kunnol. tänää ei kyl ol etonu viel vaikka söin aamiaista.
mulla lämmöt menee kans ylös alas mut onneks ei paljoo, vatsantoiminta muuttu totaalisest raskauden myötä kans. eka luulin et johtuu ruokamyrkytyksest jonka sairastin raskauden iha alkuviikoil mut sit ku olo koheni mut vatsa edellee sekas ni totesin et jaahas pikku ninja on siel ja aiheuttaa nuo muutokset, ainaki vatsa toimii eikä tartte kärsii ummetuksesta.

Joo mullakin on ollu lämmönheilahteluita eli päivällä palelee ja yöllä on kuuma mikä on tosi kumma koska normaalisti mulla ei ole koskaan kuuma yöllä... :)

Tänään oli taas vähän ruskehtavaa vuotoa kun kävelin vähän enemmän... mutta soitin neuvolaan ja sanoivat että älä hermoile ennen kuin vuoto on runsasta tai tulee kipuja jolloin pitää soittaa päivystykseen... sain nimittäin ekan ultran vasta kahden ja puolen viikon päähän kun oli niin täyttä :sad001 ja neuvola on 1.10...

Täälläkin ollaan iltapäivät peiton/peittojen alla, yöt ilman mitään vaatteita :D Iltaväsy kasvanut, tänään jumppasin - vaikutti siten, että olen vieläkin ylhäällä.. Pitää ottaa tavaksi siis nyt raskauden aikanakin noi kuntoilut :)

Ensin hirvittelin kun ei oo mitään oireita.. mut sit aloin tarkemmin miettii ni kyllä niitä taitaa ollakki :D väsymystä, vessassa ramppausta, palelua, turvotusta, naama kiiltää kilometrien päähän ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä:ummetus.. viime raskaudessa rinnat oli tosi arat mut nyt ei juuri ollenkaan , voikohan vaikuttaa kun kyseessä toinen raskaus ja oon imettäny? 1,5 vko:a ja sit neuvola ja ultraus, voi ku pikkuinen näkyis ja oikeessa paikassa ♡

Mulla nyt rv 4+6 eikä hirveesti ole vielä kummosia oireita. Lievää pahoinvointia aamupäivisin,vessassa saa käydä tiheään,öisinkin, pientä vihlomista alavatsassa+ajoittain juilii kauttaaltaan. Alaselkä kipuilee vähän ja väsyy helposti. Selkeesti turvonnut olo. Mitään syömishimoja ei ole tullut,välillä ei maistu mikään. Ihmettelen kun ei ole väsymys lisääntynyt,monesti herään jo tosi aikasin ja yö menee pyöriessä ja huhuillessa nukkumattia. Itsekin haluisin saada varmistuksen että pieni on varmasti asettunut oikeaan paikkaan! :)

tääl lähinnä oireena väsymys ja vessas ravaaminen, joitai mielitekoi on kans ilmaantunu. kuuma kokoajan. mulla kontrolli aikaistu tälle lauantaille ku ilmaantu alavatsakipui, lääkäri käski lauantaina hänen luo ni katotaa mikä tilanne.

Ilmeisesti perus väsymykset ja vessassa ravaamiset on. Ja nälkä! Mutta miulla pitääkin olla, muuten en varmaan tajuaisi syödä ilman jotain muistutuksia. Päätä on särkenyt jonkin verran. Huimailuja oli viime viikolla, nyt ne on rauhoittuneet onneksi. Ja iltaisin varsinkin paleltaa. Avokki sanoi kuitenkin, että olen aika lämmin. Eli lämmöt nousee iltaisin. Äsken puhuttiin puhelimessa, kun mies on metällä ja ihmetteli, että mitä aloin nuuhkimaan kesken puhelun. Olin jääkaapilla käymässä ja koitin metsästää mystistä hajua. Mitään pilaantuvaa siellä ei ollut, joten varmaan johonkin sinne vaan päässyt pinttymään tunkkainen haju. Taitaa olla pesu edessä, eihän tuota kestä. Alaselkä ja -vatsa kipuilee molemmat. Mahakipu lähinnä ahdistaa ja pelottaa, mutta selkäkipu vaan inhottavaa.

Mutta inhottavin kaikista: mulla on ummetusta JA maha sekaisin!!! Juon aamulla kupin kahvia ja se heittää mahan välillä kuralle. Seuraavana päivänä se saattaa olla sitten kovana. Ja ummetusta ennakoi ilmavaivat. Olen suorastaan unelmakumppani tällä hetkellä. Onneksi tuo ei ole niin välittänyt. Ja tietty itkuherkkyys. Onnesta ja liikutuksesta jatkuvasti kyynelet silmissä.

mipla kuulostaa niin tutulta. mulla oli pari viikkoo vatsa kuralla ja nyt on sit aikalailla päin vastoin. ainaki hormonitasot nousee normaalist mipla sulla ku oireita on. mulla lähinnä väsymys, vatsa sekas taas vaihteeks, ilmaa.

on: ah tätä lähes täydellistä oireettomuutta saapi nähä mitä huomen saa kuulla.

Jospa minäkin tänne vertailemaan... Tällä hetkellä ilmeisesti menossa rv5+5 (pitkä kierto jne., au ensi viikolla, varmistuu silloin).
Suurin oireeni on olleet mielettömät "krampit" alavatsassa ja alaselässä. Niitä on on kestänyt noin kolmisen viikkoa. Enää eivät onneksi ole olleet niin pahoja kuin alussa. Olin ihan kokonaan lamaantuntut niistä. Myös vasta on ollut sekaisin.
Ja rinnat ovat olleet superkipeät. Nännit on niin kosketusarat, että suihkun tai esim. pyyhkeen hipaisukin tekee kipeää.
Ja nyt tällä viikolla kuvioon on astunut pahaolo. En ole oksentanut, mutta jatkuvasti tekee vähän pahaa. Syödä pitäisi varmaan vähintään parin tunnin välein jottei olo pahene, mutta kun ei tee sitten yhtään mieli. Kaikki ruoka ja ruoan tekeminenkin tökkii. Ihan nurinkurista, kun silti tunnen että on nälkä o_O
Just tänään sanoin työkaverille että josko mentäis luonaalle vähän aikaisemmin kun mulla on hirveä nälkä. No, sitten jätin puolet syömättä. Hänkin ihmetteli että enkös juuri sanonut että olin nälkäinen.

Varmaan jään töissä pian jollekin kiinni tuon syömiseni kanssa. Ja koska jatkuvasti ravaan vessassa ja naama kukkii kuin teini-iässä :confused:

Niin mielelläni kun tämän pitäisin vielä salaisuutena. Mutta pitää kai olla tyytyväinen... josko oireet kertoisivat siitä, että kaikki on hyvin ja naperon kasvu etenee niin kuin pitääkin :)

TISSIT! Viime raskaudessa eivät kasvaneet näin nopeasti, se on ihan muutaman viikon sisällä vaihdettava kokoa b:stä c:n! :o
Imetin poikaa yli puoli vuotta, joten kuvittelin ettei nämä riiput niin nopeasti täyttyisi :D Viikkoja 5 + 4 :)
Ja PAINAJAISET! Joka yö vähintään yksi!

Edit: tänään totaalihajoaminen leivontojen kanssa! Hormoni-itkut!
Sekä "saunapäänsärky", mikä oli esikoisen kanssa..

Itse heräsin viime yönä yllätys yllätys vessaan pienemmälle hädälle.. Ei siinä mitään, mutta kun tulin takaisin vuoteeseen alkoi vatsaan sattumaan todella paljon ja tuli huono-olo. Ei saanut unta heti vaan piti pyöriä ja etsiä hyvää asentoa. Säikähdin jo, että nyt tapahtuu jotain ikävää, mutta onneksi se meni aika pian ohi. Nyt ei ole ollut vatsakipuja, mutta selkää kolottaa sitäkin enemmän ja tissit tuntuu turpeilta :) Rinnoista tuli jo ennen plussaamista nestettä, vaikka nuorin on jo vuosi sitten lopettanut tissittelyn ja sen jälkeen ei niistä ole tullut mitään.

Moi kaikki! Oon vasta 4+2, kolme päivää on ollut paineentunnetta alavatsassa. Nyt tuntuu jopa vähän menkkamaiselta juilinnalta ja tissit on turvonneet ja arat. Sain vasta haalean viivan r-testiin, saa nähdä mihin oireet kehittyy, kun ja jos se siitä vahvistuu.

Huh, 3 v syndeistä selvitty.. Oli aika paha olo oli jossakin vaiheessa, nyt vihreitä kirpeitä omenia ja vettä niin helpottaa.. :) Mies sanoi että mun maha ja olemus kertoi varmaan jo nyt kaikille että odotetaan :D

Mulla oli tänään rankahko päivä, kun tulin junalla lomareissulta kotiin hirveiden kapsäkkien kanssa. Junaa piti vaihtaa kerran ja au, pendoliino ei ole mikään matalalattiamalli. Loppumatkan ryysäsin bussilla. Nyt vihloo niin julmetusti mahaa toiselta puolelta, etten edes pysty kuin rötköttää sohvalla, auts.
Muuten vielä melko oireetonta tai no mielialanvaihtelut, ärtymys ja itkuntihruutus :-/
Tissejä ja pahoinvointia odotellessa :)

Uutena oireena pahoinvointi ja oksentelu :( esikoista odottaessa en oksennellut ollenkaan eikä ollut edes pahoinvointia.. tissit on edelleen arat ja maha on ihan sekaisin... mikään ruoka ei maistu...

Toisaalta olen onnelinen oireista kun ne kertovat että kaikki on hyvin ja hormoniarvot nousee niinkuin pitääkin :) vuotokin on loppunut jo pari päivää sitten ja olen sen takia aika positiivisella mielellä :)

Takaisin