Oireita

Tänään mittauspäivä (sokerit, RR, pissa) ja aamusta lähtien sellanen hengetön olo, et kuin kala kuivalla maalla haukkoo ilmaa sisäänsä ja ahdistaa. Verenpaineet kutakuinkin ok, mut pulssi huiteli 138 ja siis olin tovin jo istuskellut paikallani. Onneks putos nopeasti alemmas. Mut karsea olo.

Röppö onpa korkee syke! Musta on viimeaikoina tuntunu että syke nousee välillä itestään ihan hurjasti ja tulee tosi ahdistava ja tukala olo. Samalla tulee sellanen inhottava kylmä hiki. Se menee kuitenkin hetken päästä itestään ohi, mutta kyllä mua ihmetyttää kun ei tällasia olotiloja oo ollu aikasemmin.

Mulla on uutena oireena ihan hirveen kipeet nännit :o En tiiä johtuuko siitä että maitoa on ruvennu tihkumaan (vähän) vai mistä, mutta käveleminen on tuskallista kun tuntuu niin pahalta nänneissä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tässä tulee hirmuinen Hiiiiiivati hiiva. On mulla metsässä kiva tölli siellä mä asustelen ja sieltä hiippailen.. Ja varjoissa hiiviskelen ja muita säikyttelen! Ja se on mukaavaa kun kaikkia pelottaa..

Joo siis, mulla on aina normaalistikin raskaanaollessa leposyke 90-100, mikä on ihan ok lääkäreiden mukaan. Ja tuntui siis todella ilkeälle aamulla tuo sykkeen huitelu, et en tiedä mistä johtui. Paineet kuitenkin oli ihan ok. Ehkä vaan jotenki stressaan näitä vasta-aineita, kun tuloksien pitäis tulla ihan näinä päivinä taas, mut ei vaan kuulu soittoa.

Johtuneeko vauvan liikkeistä vai mistä, mutta etoo. Kaiken syömisen päälle etoo. Välillä tulee myös noita kylmä hiki - hirvee pulssi -viirauksia mullekin, ja on vain pakko maata huohottamassa kunnes menee ohi. Oikein oikein kylmä vesi auttaa vähän ja raitis ilma. Ällöttävää.

Mulla välillä potkii vatsalaukkuun ja se saa sellaisen olon hetkeksi kuin olis oksutauti tulossa :D
Esikoisen aikana oli alusta alkaen noita sykkeen nousuja ja hikoilutuksia, kun kävelin rappusia ja syke meni varmaan 200 tajusin tehdä testin ja se jatkui koko raskauden tuo sykkeen nouseminen ;)
Tästä ei taas ollut sitäkään, siksi oli pakko silloin rv 8 käydä itse varhaisultrassa katsomassa onko siellä mun masussa ketään..
Nyt loppuraskaudesta mua vaivaa ainoastaan noi "vaikea hengittää-olot", jos tyyppi pyörii jossain ja painaa keuhkoja sekä vähän on ollut vaikeuksia löytää uniasentoa, sekä hormonien tuoma herkkäunisuus.. Lonkatkaan ei vielä vaivaa, esikoisesta oli sitäkin hyvin ajoissa.. Tuntui että lonkat ois olleet sijoiltaan???

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ihana tää ku holahtelee tota valkovuotoo tasasin väliajoin. Plaaaaaaaaaah.. Ei sillee et tulis housuihin asti, mutta silleen et tuntee et taas on tullut. :confused:

Tää muori makoilee selällään ihan tyytyväisenä. Luotan siihen, että ku ei tunnu pahalta ni ei voi kauheen vahingollista olla. Yöt nukun läpeensä jos kukaan lapsista ei nää pahaa unta ja huutele äitiä luokseen. Joskus näkevät pahaa unta ja tulevat ite viereen johon en edes herää... Ainoo oire tän ison mahan lisäksi on tällä hetkellä heikotus. Välillä tulee tunne, että vintti pimenee justiinsa. Johtunee varmaan noista matalista paineista.

Mulla tulee kans välillä noita syke-pyrähdyksiä. Tuntuu et sydän sykkii kaulasta ulos! Ja kylmähiki ja huono olo. Menee usein alta minuutin pois. Mut tosi inhottava tunne vrt. sydänkohtaus? Kipua ei kyllä tunnu...

Aargh, mä sain eilen kaverikseni mahtavan kylkikivun ja sillä ei oo aikomustakaan jättää mua rauhaan ilmeisesti. Vasemmalla puolella tossa heti rinnan alla niin uskomattoman kipeä kohta että! Kosketusarkakin se on. Muutenhan se ei niin haittaisi mutta kaikki kädenliikuttamiset, kyyristymiset ja ojennukset sattuu niin jumalattomasti.
Järki sanoo että lienee lihaskipua mutta mulla ei oo aavistustakaan että mistä ois tullu. Tuntuu myös hiukan lapaluun alla joten eiköhän se joku lihas ole.
Ikävintä tässä on ettei toi Panadol oikeen tehoa kipuun, että koko päivän saa olla tuskasena. Nukkuminen on oistaiseksi onnistunut.
Mulla on vasta perjantaina neuvola, voihan hitsi. Tai no, mitäpä ne sielläkään asialle mahtaa...

Röppö, Spiraali ja muut joilla syke nousee yhtäkkiä, mä kyselin tosta sykkeen nousemisesta neuvolassa ja matala hemoglobiinikin voi kuulemma aiheuttaa tollasta ohimenevää heikotusta ja korkeeta sykettä. Mun vaivoihin löyty siis luultavasti selitys siitä kun se hb on tosiaan viikossa tippunu reilusti.

No mä epäilen et hempparit olis mulla myös tippunut, kun huulet on ihan vaaleat (sisko huomautti). Olis kyllä kumma jos pärjäis ilman rautaa tän raskauden, kun yleensä hb on pudonnut täs loppuvaiheessa.

Mä jotenkin oletin ettei se tässä lopussa enää laskis kun pitkään pysy siellä 140 paikkeilla, mutta niin se vaan vielä ehti tippua... Nyt kun vaan löytyis vielä joku sopiva rautalisä. Obsidania en voi enää ottaa.

Mulle sanottiin neuvolassa että hemppa voi tippua näillä viikoilla, vaikka olisi pysynyt muuten hyvänä. Heikotuskohtauksetkin on kuulemma tavallisia tässä vaiheessa, jos on alhainen verenpaine ja alhainen hemoglobiini, eikä niistä pidä säikähtää (mutta rautaan, veden juomiseen ja syömiseen kannattaa kiinnittää tietenkin huomiota).

RV33 oirekirjasto:
- Meinasin liukastua aamulla töihin kävellessä ja se riuhtaiseva itsensäpelastamisliike on ehkä kivuliain juttu, mitä raskaudessa on tähän mennessä ollut. Lonkka on aivan mäsänä!
- Kaikesta syömisestä tulee paha olo. On kamala nälkä ruoka-aikoihin, mutta syö sitten paljon tai vähän, terveellistä tai ei, hiilaripitoista tai ei, lämmintä tai kylmää, niin ruokailun jälkeen on tunnin verran todella öklö olo.
- Raskaushengitys (eli se ähinä ja puhina ja huohotus) on perseestä.
- Valkovuotoa tulee siihen malliin, että housut on polvia myöten märät, jos ei ole sidettä.
- Hermot napsuu, pinna ei kestä.

Onneks muilla on tietäviä neuvolatätejä! Hyvä tietää mistä heikotukset voi normaalistikin johtua raskauden aikana! Enpä ois tienny..

Mulla tulee tohon oikeen rinnan alla aina jos meen vähänki "läjään" semmonen inhottava fiilis niinkö joku painais!?siis ei tee kipeetä,on vaa inhottava!ihan niinkö mulle ois tullu sisuskaluja lisää!? :confused:

Mulla kans puutuilee toinen käsi! Tosi ärsyttävä vaiva :S Nytkin se vaan yhtäkkiä puutu niin että tuntuu kun sitä ei oiskaan...

Takaisin