Oireita

Mä en taas oikein saa itseäni miettimään synnystä vaikka tuntuu että pitäis vähän jotain asioita selvittää. Ja oma saamattomuus harmittaa. No, ammattilaisten käsissä siellä synnärillä ollaan.

Nipsumuki mulla oli vähän sama ongelma ennen pelkopolikäyntiä, se oli asia jota en halunnu ajatella. Sit kun siitä oli pakko jutella niin se on ruvennu enenevissä määrin pyöriin päässä. Nyt tuntuu että synnytyspelot varsinkin majailee koko ajan jossain mielen perukoilla. Välillä olis kiva jos vois olla taas vaan ajattelematta koko asiaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla taas tuon muistin kanssa kumma homma. Mulla käy mielessä asioita,esim se synnytys,imetys,mietin sitä ehkä muutaman minuutin ja sit unohan mitä mietin ja joskus viikon päästä taas muistan. Tuo pätee joka asiaan! Kulen siis ihan nollat taulussa oikeestaan koko ajan! Muistan ja unohan ja oon niin väsyny ollu etten jaksa ees miehen kanssa riidellä vaikka aihetta oiski ollu ja jos riidellään, unohan kohta miks hermostuin. :rolleyes:

Mie oon laiska ottaa selvää synnytyksestä. Sellainen asenne et luonnostaan menee ja ammattilaisia vierellä. Ke on onneks synnytykseen valmistautuminen nii saa sielt tietoo valmiina tarjottimella.

Mä olen tullut immuuniksi lemppari käsirasvalle ja huulirasvalle. Käsirasva rullaa iholta pois ja entinen rohtuneiden huulien tehopelastaja pahentaa huulien kuivumista.

Onneksi tummeli toimii käsiin ja bebanthen huuliin mutta ihmettelen kyllä että mistä moinen johtuu.

Olipas taas yö. Aineenvaihdunta kävi ylikierroksilla ja ravasin vessassa koko ajan. Katsoin että lyhin väli oli tunti ja siinäkin ajassa ehti kertyä lorotettavaa vaikken ollut juonut illalla / yöllä lisää. Hikoilutti niin että jossain vaiheessa peitto käväisi hetken päällä, mutta sen jälkeen nukuin ilman vaikka normaalisti jäätyisin niin kymmenessä minuustissa. Tyyny polvien välissä hiosti toki myös. Närästyskin päätti iskeä jossain kohtaa ja herätti tietenkin.

Hyvää asentoa ei löytynyt ja tuntui että pyörin ja potkin koko ajan. Lonkat sattui, selkä jumi, kädet puutui. Rakensin välillä tyynyistä pinon ja nukuin puoli-istuen. Välillä taas viskoin tyynykasaa pienemmäksi ja yritin olla kyljellään. Mies oli hivuttautunut enemmän mun puolelle nukkumaan ja sai kyllä osansa mun venkoilusta. Kerran löin sitä naamaan ja potkin kokoajan. Taisi yksi tyynykin levätä hetken sen naaman päällä ennen kuin heräsi siihen itse.

Mihin kaikki juotu neste katoaa? Juon sen parisen litraa vettä päivässä ja vähän vielä vissyä siihen päälle ( plus ravinnosta tuleva neste) ja ramppaan kyllä vessassa vähän väliä mutta mun mielestä virtsan määrä ei ollenkaan vastaa sitä paljon menee sisään. Turvotustakaan ei oo et huomaisin, en tajua! Paino kyl noussut parin vkn aikana aikasta enemmän, meneekö se vaan johonkin? ?? :eek:

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mä ainakin käyn niin kuumana koko ajan että haihdutuskin on varmaan suurempi. Normaalisti olisin mennyt talven paksuilla villatakeilla ja istunut töissä vielä kynsikkäät kädessä. Nyt ihan jo pitkähihaisessa trikoopaidassa tulee lämmin. Eikä oo ollu kädet kylmät kertaakaan vaikka yleensä mulla on aina sormenpäät siniset.

Mullakin on normaalisti aina kylmä! Kädet on ihan siniharmaat ja syväjäässä, mutta nyt ei oo kyllä palelemisesta tietookaan ja öisin jopa hikoilen! Ei ihmekkään et on useesti jano :)

Mua mietityttää että voiko näillä asioilla olla yhteys; mulla on istukka takaseinässä tai miten se nyt sanotaan, selän puolella kuitennii ja joskus neuvolassa oli puhe ettei kannattas kauheesti selällään kölliä. No, en mä moista harrastakaan kuin joskus pienen hetken sängyssä ollessani, nukun kuitenkin kyljellään. Mutta eilen illalla ja tänä aamuna huomasin että pikkuselle tuli hikka tosi pian ku olin menny selälleen.
Onkohan tää nyt ihan sattumaa tai omaa keksintöä koko juttu? :)

Eipä yllätä vaikka mulle ei oo neuvolassa puhuttu mitään tuosta selällään köllöttelystä, vaikka mullakin on istukka takana. Mulla alkaa jo vähän arsyttää se neuvolan täti.
Mie monesti herään yöllä siihen et oon kääntyny selälleen, kerran oli ihan paha olokin. Siitä on kyllä jo viikkoja aikaa... Toivottavasti se nyt ei tarkota mitään. Pitäskö panikoitua...? :sad001

Hikka on vähän eri juttu mutta mä olen ollut huomaavinani että kun oon selälläni niin hobitti saa usein kauhean hepulin. Eli voisi johtua siitä että olo käy tukalaksi?

Mulla on istukka takana myös mutta toisaalta en ole huomannut että itselle tulisi selällään ollessa huono olo. Kun kuulemma sen huomaa itsekin jos verenkierto heikkenee. Tosin jos vauva painaa istukkaa niin tuntuisiko se välttämättä?

Koitan välttää selällään oloa mutta joskus öisin tulee kännyttyä selälleen ja nukahdettua siihen.

Mä makoilen paljon selälläni, se on ylivoimasesti mukavin asento mulle tällä hetkellä. Mulla ei oo kyllä istukka takaseinässä, joten siitä en osaa sanoa mutta mun käsittääkseni ne on ihan muut suonet joita se kohtu saattaa selinmakuulla painaa ja siks voi tulla huono olo. Saatan kyllä taasolla väärässä, mutta näin on mulle sanottu :)

nämä "voisin lyödä halolla päähän jokaista jonka nään"-päivät taitaa olla seurausta hormonien pyörimisestä.. samalla väsymys vaan pahenee, rv32+3... hyvin pystyy makaamaan puoliks selällään-sillein että on matala tyyny/peittokasa tukemassa ettei kokonaan käänny selälleen

Se huono olo johtuu siitä, että kohtu painaa isoja verisuonia, kun on selällään. Toki se verenkierron hetkellinen heikentyminen voi ärsyttää vauvaakin, mut itse oon päätellyt, et vauvan liikkeet tuntuu helpommin selällään ollessa koko mahan alueella kuin kyljellään ollessa.

Itse pystyn olemaan puoli-istuvassa tai puolikyljellään, mut esim tunnin ultra lähes kokonaan selällään tuntuu tosi tukalalle, välillä on pakko istua. Enkä siis muutoin makoile selällään tukaluuden vuoksi, tuo ultra on pakkotilanne, ja ne kestää sen tunnin kun mitat ja virtaukset ja kaikki mahdollinen katsotaan ja vielä tarkistetaan pari kertaa.

Ärsyttää! Kun yskin tai oikein kovasti nauran niin tulee virtsan karkailua. Kyllä on ärsyttävä oire! Miksi kukaan ei puhunu tästä!!! Onneksi on ohuita suojia olemassa. Mie luulin et pääsin niistä eroon raskauden ajaksi. Mummo-olo!

Mulla muruska samaa :) pari kertaa tullut pikku pisut housuun aivastaessa/nauraessa. Tosin joudun käyttää muutenki suojia ku tulee muuten valkoset läiskät joka housuun .. Tosi kiva! Ku saa silti niiden kaa näprätä. Vakka yks parhaita puolia oiti olla se, ettei 9kk menkkoja!! 8)

Munki on kyllä vähän huono olla selällään, saatan lyhyitä aikoja kokeilla mutta en siinä asennossa itekään kauan viihdy. Mulla ei oo tehty ultraa koko ajan selällään maaten, oon saanu olla kyljellään. Ja muutenki ku tutkitaan ni oon sit pitäny toista jalkaa koukussa jos selällään on tutkittu. Se ainakin vähän helpottaa.
Neuvolassa sanottiin muistaakseni niin että vauvalle huonot asennot tuntuu itsellekin epämukavilta tai jotain. Mähän olin mahallaan nukkuja ja nukun edelleenkin puolittain mahallaan. Hyvin se kai sit väistyy hiukan sivuun etten ihan päällä rohjota :).

Eilen illalla huimasi niin paljon et köllöttäminen sängyllä silmät auki teki pahaa.. No yöllä nukuin tosi huonosti. Aamuyöllä siirryin sohvalle, koska siinä saa hyvän puolistuvan asennon eikä tarvii olla kyljellään. Sen jälkeen nukuinkin tosi hyvin. Taitaa siis tän neidin nukkumapaikka olla jatkossa sohvalla. :)

Varmaan kans pakko kokeilla taas sohvalla nukkumista... Alkaa nää huonosti nukutut yöt riittää. Vessassa saa juosta sen neljä kertaa yössä, ja viime yö meni taas niin et neljän jälkeen ei saanu unta kun koskee selkään eikä löydy asentoa. Mut hei neljään asti sai jollain tapaa nukuttua, olen kiitollinen siitäkin! Yleensä se on 2 jonka jälkeen ei saa unta enää.
Mut nyt pirteenä kurssille o_O

Takaisin