Oireita

Tää ei kuulu tähän ketjuun,mutta tahtoisin tuonne viestieni alle näkymään tuollaisen Lillypie-stickerin,enkä osaa sitä näköjään laittaa tänne. Voisiko joku neuvoa? :oops::anyone

Jenskuli: mä en kans tajunnu olleskaan miten ton lillypien saa, mut sit keksin kirjottaa tän sivuston "etsi" riville lillypie tai vastaavaa, niin löysin riittävän selkokielisen ohjeen ja sain sen toimimaan :)

Sun pitää merkitä toi linkkisi linkiksi muokkauspalkin yläreunasta joko tosta "link" kuvasta (kaks lenkkiä) tai kohdasta "code" (samaten ylärivissä, tollanen asiakirjan kuva, jossa on kaks nuolta).

Miulla toi ien on oireillut kolmisen viikkoa ja tänään sain onneks ajan kahen pintaan suuhygienistille niin saavatpa siel sen hoidettuu. Kerta ei usko miun hammasharjaa toi tyhmä ien!

E: Eihän se mitää usko, kun siel on 0,5cm halkaisijaltaan oleva afta! Aftoja on miul ollu ennenki, mut toi kipu oli vahvasti kyl kuin tulehtunu ien! Noh, selvispä se ja kontrollikäynti aatonaattona.

Last edited by a moderator:
Harjoitussupistuksista ei oikein tunnu löytyvän tietoa, tai googlettelulla tuntuu olevan kovin hajanaista infoa tarjolla. Voisko joku asiasta paremmin perillä oleva vääntää mulle vähän rautalankaa tai vinkata hyvän tiedonlähteen.

Mulla nää tuntuu nyt tulevan aika usein ja supistusta on vaikea saada lakkaamaan. Kävely tai asennon vaihto voi auttaa mutta sitten voi kohta alkaa uudestaan.

Jossain sanottiin että kunhan ei satu niin eivät haittaa mutta jossain taasen oli että jos kestävät pidempään tai niitä tulee usein niin voi olla haitallista. Mutta mikä on pitkään / usein? Toisaalta en ole varma että puhuttiinko siinä jo noista loppupuolen supistuksista.

Tai en mä ole ihan varma että onko nää nyt edes niitä harjoitussuppareita, mutta luulisin niin. Maha menee pinkeäksi. Aika usein silloin kun köllöttelen läppärin kanssa sohvalla. Ei tunnu kuin sellainen pieni paineen tunne vatsalla ja sitten kun kädellä kokeilee huomaa että maha tuntuu hassulta.

Englanniksi tietoa harjoitussuppareista löytyy esim. täältä:
http://www.babycenter.com/0_braxton-hicks-contractions_156.bc

Lääkäriin pitää mennä, jos supistuksiin liittyy menkkamaista vatsakipua, alaselän kipua tai verenvuotoa, niitä tulee yli neljä kertaa tunnissa, tai lantiossa tuntuu siltä kuin lapsi painaisi alaspäin. Liian ahkerat supistukset voivat avata kohdunkaulaa, ja jos se havaitaan ajoissa, asiaan voidaan kyllä puuttua.

Ajattelin kysyä tosta neuvolassa ensi viikolla. Tuolla Babycenterissä ei puhuta mitään suppareiden kestosta, mutta jossain väitettiin että eivät saisi kestää yli minuuttia. Mulla on ollut välillä aika pitkiä supistuksia, mutta ei kyllä hirveän montaa peräjälkeen. Oon myös oppinut rauhoittamaan supistukset vaihtamalla asentoa ja liikkumalla. Lähinnä niitä tulee mulle selällä maatessa, etenkin aamuyöllä / aamulla kun rakko on täysi, ja seksin jälkeen.

Mua on alkanu pelottaa nää supistukset.. Ovat kivuliaita, tuntuvat alaselässä ja niitä tulee USEIN.. Huomenna pakko mennä taas lekuriin. Koko päivän ollu taas itku kurkussa ku oon vaan pelänny koska se vuoto alkaa... :(

No mullakin on just tota menkkamaista kipua, ja alaselän kipua iltaisin, usein juuri makuulle mennessä, mutta ilmeisesti ne ei ole supistuksia kun ei mulla vatsa kovetu mitenkään. Kuitenkin on supistuksen kaltaisia kun kestävät aina tietyn ajan (esim 30s) ja menevät pois. Kyllä se pelottaa että mitä ne on. Eilen illalla tuli tosi monta tuollasta.

Onko muilla muuten välillä ihan mahdotonta ton pissaamisen kanssa? Mulla sekin "pahenee" illalla, vaikka olis just 15-30min sitte käyny niin ihan jo sattuu ja painaa alavatsaan että pakko päästä pissalle.
Pissatulehdusta ei ole. Kai se kohtu vaan painaa mut miks aina iltasin, niinkun noi muutkin kivut tulee lähinnä sillon...

Mua taidetaan koetella toisella kolmanneksella. Ensin järkyt niskakivut, sit kivulias ientulehdus ja nyt toista päivää migreeni ja lääkkeen jälkeen huono olo. Kaikenlisäks välil huimailee. Migreeniin ei oo auttanut, kun sumatriptaani. Nyt alko alaselän särky... Tunnistankohan noi subbarit jos ne alkaa mullakin.

Mulla on just tota samaa mitä sä mimi2013 kuvailit. Ja mäki kävin sillon testauttaa ettei oo mitään tulehduksia ku alkaa oikeesti kunnon kivut jos ei mee samalla sekunnilla pissalle. Aina en oo kerenny ees vessasta ulos ku pitää istahtaa taas pöntölle.

Mä en uskaltanut ottaa enää sumatriptaania kun koko viikonlopun särki päätä. Kun niissä ohjeissa sanotaan et alkuraskauden aikana voi ottaa satunnaisesti. Keski- ja loppuraskaudessa ei ole mitään tutkimustietoa. Mulla Helpotti aina hetkeksi panacodilla mutta tuli aina takasin. Johtui myös huonosta sängystä jolla nukuin kylässä. Tänään ollut jo parempi, oma sänky <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Spiraali: mulle tuli kolmas migreenikohtaus tänäaamuna ja edellisestä oli alle 12h. Lääkäri oli todella outo, kävin työterveydessä. Se sanoi kuitenkin että sumatriptaani on niin vanha lääke, että senkin puolesta turvallinen. Pakko oli viel yks lääke ottaa, että tilanne rauhottui. Toiv. ei enää palaa. Nyt on kaks päivää saikkuu, niin jospa sitä rauhottuisi.

Mä kävin tänään lääkärissä noiden kipeiden supistusten takia. Tutki kohdunkaulan ja sano et siel on kaikki kunnossa. Eniten mua just pelotti jos on lähteny paikat jo avautumaan tai jotain. Sit siihen taas vaihteeks pissalabra päälle mut hyvä seki varmistaa. Nyt oon viikon sairaslomalla ja otan TODELLA iisisti..

Lälly, ultrasiko tai varmistiko muuten että vauvalla kaikki hyvin? sydänäänet tms...

Mulla oli tänään tosi pitkä tuollanen alaselkä/vatsakipu kohtaus, normisti kestäny jonkun 30s kerrallaan niin nyt meni monta minuuttia tai tuntu ainakin siltä.

Toi sairasloma ja lepo on varmaan hyväksi :) Itellä ainakin rehkiminen lisää kipuja.

Itellä on ollu aiemmissa raskauksissa jossakin vaiheessa just tota pissalla ramppaamista/kipuja, mutta ovat mennet raskauden edetessä ohi. Olisiko kohtu jotenkin "huonossa kulmassa" ja kasvaessa helpottaa. Joten toivotaan sitä teillekin.

Nyt tuli taas paha olo kylään ja bonuksena helvetillinen selkäkipu. Se on jatkuvaa ja jossakin asennossa vihlasee, joten en usko liittyvät varsinaisesti kohdun asioihin. Ehkäpä nivelet löystyy. Aiemmissakin on jossain vaiheessa selkäkipua ollu, mutta helpottanu sekin raskauden edetessä.

Harjoitussuppareista en oikeen tiiä. Itellä on ollu vaan sitä mahan kovettumista, ei kipuja. Oikeet avautumissupistukset olen kyllä todellakin huomannut :) Silloin ei pysty puhumaan, eikä ajatuskaan oikeen kunnolla kulje...

Mä tulin just hammaslääkäristä. Ientulehdusta ja hammaskiveä löytyi, pitää siis käydä puhdistuttamassa koko purukalusto... mutta hyvä että tulee hoidettua. Suosittelen muillekin. Raskauden aikainen ientulehdus on yleinen ja voi äityä pahaksi.

Just kun olin kehunut täällä sitä, miten tisseihin ei ole sattunut viikkoon, kipu tuli takaisin. Nyt tosin juilii vaan nännejä. Jostain luin, että juuri näihin aikoihin (16+) alkaa maidontuotanto. Hei eikö se ole vähän aikaista?

Ei se lääkäri ultrannu eikä ottanu sydänääniä ku oli perus terveyskeskus vastaanotto ni sil ei ollu siellä mitään erikoisuuksia. Mut ite kuulin kyllä pari päivää sitten vielä selkeesti sydänäänet ku mulla on se kotidoppleri ni yritän vaan luottaa siihen, että kaikki on kunnossa. Voiku tuntuis jo liikkeitä..

Takaisin