Oireita

Mulla käytössä noi sea band rannekkeet ja kyl on olot paremmat kuin ilman niitä.. Suosittelen kokeilee. :)

Ja nukun kans tyyny jalkojen välissä kyljellään,jotenki on parempi asento selälle.

Jenskuli kysy tukkosesta nenästä.. raskauden aikana limakalvot turpoaa ja mulla on joka kerta ollu vähintäänkin yks poskiontelotulehdus ja muutenkin koko ajan nokka tukossa.
Vieläkään en ole rannekkeita saanut ostettua, vaikka jatkuvaa pahoinvointia on. Viikko 11 alkoi, mitenkähän kauan tätä meinaa jatkua? :/
Mullakin oli parina päivänä kamala migreeni, mut en oikein uskalla syödä muuta ku Panadolia. Maksimi annoksella mentiin, mut eihän se migreeniin oikein tehoa.
En tiedä uskalkanko ees sanoa tätä ääneen, mut tänään on ollu vähän pirteempi päivä!! Olisko vaikutusta kun kävin eilen piiitkästä aikaa uimahallissa ja nautin kyllä täysin rinnoin uimisesta ja Rauhassa saunomisesta ♡ edellisessä raskaudessa kävin kans säännöllisesti uimassa ihan viimeiselle viikolle asti. Aion kyllä ottaa sen nytkin kerran viikossa ohjelmaan. Ihanaa omaa aikaa ja kroppa tykkää.
Voiskohan tästä tulla vielä siedettävä odotusaika? :D

Minttu85 ja Hymykuoppa: Mä oon kärsiny kanssa siitä lämmönnoususta, olen ollu kolme viikkoa sairaslomalla lähinnä siksi että pahoinvoinnin lisäksi tämä päivittäinen kuumotus on tehny mut tosi heikoksi. Kun lämpö nousee yli 37, olo on tosi paska, rintakehä ja selkä kuumottaa yötä päivää. Nimenomaan illalla alkaa kuumotus ja uni ei tuu kun keho höyryää... Mulla tunne ihan erilainen kun sillon kun normaalisti lämpöä. Olen ollu täysin lapsen isän hoidettavana ja kieriskelly tuskaisena sängyssä. Kuuma olo tulee heti makuuasennossa, eikä anna mun nukahtaa :sad001 Patterit on kiinni ja nukun lakanassa, välillä pakastevihannespussit kylmentämässä kun pahin olo. Terveysasemalla loukkas kun th sanoi että raskautta ei Suomessa pidetä sairautena ja kirjoitteli vaan 2 päivää saikkua kerrallaan. No en kai huvikseen juokse ta:lla hakemassa saikkua jonku pikkuvaivan takia, vaan lähinnä pelänny henkeni edestä, unta tulee vuorokaudessa 3-4 tuntia, ei paljoo naurata :sad001 Mä lopetin kanssa raskausvitamiinit ku tuli tunne että ne lisäis mun huonoa oloa. Täysin varma en oo mut pahoinvoivana en viitti ottaa riskiä yhdestäkään uudesta huonosta päivästä. Nyt olen 10+6 ja oksentelut alkaa jokseenkin lieventymään. Jos joku tietää mistä tämä kuumotus johtuu, esim tietystä hormonista tms. olisin tosi kiitollinen tiedosta. Olisi helpottavaa tietää jos tämä vain alkuraskausden oire ja loppuisi kohta. Luulen etten kestäisi tätä koko raskautta. Kilpiraushaskokeet pitäs vielä pyytää ettei niissä häikkää. Nyt pakotin itteni töihin vaikka itkua edellisiltana väänsin. Kummasti paha olo on ollut lievää töissä, ilmeisesti se tosiaan auttaa et on pystyssä ja ajatukset väkisin jossain muussa. Kaikkea hyvää kaikille pahoinvoinnista ja perseoloista kärsiville kanssasisarille Kai tämä vielä tästä, ja voi sitten "nauttia raskaudesta" mitä kaikki koko ajan hokee :confused:

:violent4

Kuinka korkeaksi sun lämpö nousee? Jossain sanottiin että jos on yli 38, pitää mennä lääkäriin varmistamaan ettei ole mitään tulehdusta. Alkuraskaudessa on kyllä ihan normaalia että peruslämpö on tavallista korkeampi, mutta nousun ei pitäisi olla kovin suuri... en vaan löydä tarkkaa arvoa, että mikä sitten on normaalia.

No ei mun lämpö nouse kun 37,4,eli ei mitää vakavaa ja päivystyksen labroissa kaikki testit oli ok. Mä oon varmaa vaa jotenki niin herkkäkehoinen etten kestä kuumotusta..

Kuulostaa tosi kurjalta Huihuihui! Toivottavasti pääset kuumotteluista pian eroon. Ja minttu85:n kommentin jälkeen harkitsen itsekin noita SeaBand-rannekkeita...

Olen sairaslomalla nyt toista viikkoa, ensi viikollekin on vielä saikkua tiedossa. Oksentelen jatkuvasti, painoni ei nouse, kuten kai pitäisi, ja tuntuu ettei kropassa ole energiaa minkään vertaa. Käytännössä olen kotini vanki, koska omaan vessaan on kivempi oksentaa kuin vieraisiin paikkoihin. Mikään ei houkuta syömään ja pakotan itseni mutustamaan milloin mitäkin. Vaniljajäätelö ja mehujääpuikot on aika helppoa syötävää, muutoin ei oikein menisi alas mikään. :( Nyt mennään kuitenkin jo 12+3:ssa, eikös tämän pitäisi jo alkaa helpottaa???

Huihuihui, itse oon käsittänyt niin että kun verivolyymi kasvaa raskauden aikana, varsinkin alussa, niin kroppa oireilee usein juuri niin että se "ylikuumenee".
Mulla on ollut varsinkin öisin kuumuutta ja sitä että janottaisi koko ajan, joten juon yön aikana mikä taas johtaa siihen että käyn enenmmän pissalla yön aikana, kiva kierre.

Pitäisi siis juoda tosi runsaasti ja kuulema jääpaloja olisi hyvä olla juomassa vielä lisänä. Mutta varmasti sä oot jo kokeillutkin sitä että juot runsaammin kun normisti :)

Mulla taas rupee ylikuumenemaan ja kiehumaan kun kuulen tollasia kommentteja että raskaus ei ole sairaus, joo ei ole, mutta jotkut raskauden aiheuttamat vaivat voi olla yhtä pahoja kun joku oikea sairaus!! Ja ei sillon pysty töitä tekemään tai mitään muutakaan juuri. Noiden kommenttien viljelijät on mun mielestä yleensä sellasia jotka on itse kokeneet suht helpot raskaudet tai sitten ovat niin vanhoja et aika on kullannut muistot. Jännä, miten monesti miehet ymmärtää jopa paremmin (esim mieslääkärit) kun jotkut naiset.

Cedju2, täälläkin pahoinvointia joka päivä, viimeksi eilen oksensin. Ja todellaki mielummin oksentaa omassa vessassa kun töissä tai vielä pahempaa, jossain kaupungilla.
Mä oon kuullu monelta että helpotus on tullu joskus 14-15 vkolla vasta, ja sittenhän on niitä joilla kestää tosi pitkään, jopa loppuraskauteen, mut yritetään nyt luottaa siihen et se on harvinaisempaa!

Aa, toi selittää sen miksi herään aamuöisin suun kuivumiseen ja törkeään janoon!

Mä olen yleensä tosi huono kestämään kuumetta, olen ihan toimintakyvytön jo puolen asteen noususta. Nyt, luojan kiitos, en huomaa koko asiaa. Mies vaan huomauttelee että olen öisin kuin lämpöpatteri. Mutta tosiaan, suu kuivuu hirveää tahtia, en vain ollut tajunnut sen yhteyttä lämmönnousuun.

Musta tuntuu että olen päässyt todella helpolla tästä alkuraskaudesta verrattuna monien muihin oireisiin. Silti mun työteho on aivan onneton, koska pelkkä hormoniväsymys vie veteläksi. Joo, "raskaus ei ole sairaus", mutta pillahtaisin kyllä itkuun jos joku sanoisi mulle niin ja painostaisi kiristämään työtahtia.

Muokattu viimeksi:
Täällä nähtiin yöllä unia vauvan liikkeistä <3 Oli niin todentuntuinen! Kohta 13 vk täynnä, esikoisesta tunsin viikolla 14-15 ekat kuplinnat ja kunnon liikkeet rv 18 <3

Viikonloppuna hehkutin miehelle ja kaverille, että kyllä on normaali olo. Ei pahoinvointia ja väsymystä. Tänään se iski astetta rankemmin. Päänsärkyä ollut koko päivän, iltapalaverin jälkeen kun oli ovesta päässyt ulos meinäsi yrjö lentää ja väsymys on entistä kovempi. Töissä oli todella rankkaa. En tiedä sitten voiko kaikki johtua jännityksestä sillä tänään oli ensimmäinen ultra.

Sen vaan sanon, että jotain apua on keksittävä jos tämä jatkuu tai tää mamma jää saikulle. Mitenkä ootte hoitanu tavallista päänsärkyä? Mulla ei ikinä migreeniä ole todettu ja tänään ensimmäinen kerta kun kunnolla särkee raskauden aikana päätä. Jos tämä tietysti jatkuu huomenna niin soitan lääkäriin!

Muruska, ymmärrän tuskasi, mulla on ollut migreeniä lapsesta asti. Nyt raskausajaksi näyttää "parantuneen". Lääkäriltä sain kuitenkin ohjeen, mikäli särky tulee, että ensiavuksi 2 panadolia, eli 1000 mg. Auttaskohan sua?

Mä nään mitä kummallisimpia unia öisin. Viime yönäkin olin viisaudenhammasleikkauksessa. Toivottavasti tuo ei viittaa siihen, että minulla olis muka ikävä töihin :grin

Mä näen hyvin eläväisiä unia. Osa niistä on huoliunia - viime yönä mies tuomittiin pyörän virhepysäköinnistä puoleksi vuodeksi vankilaan ja pelkäsin, että joudun synnyttämään yksin - mutta useimmiten pääsen vain hauskoihin seikkailuihin.

Huhhuh, nyt eletään 11+2 viikkoa, ja oireet alkanut helpottaa. Tissit tuntuu taas normaalilta, eikä laattakaan lennä ku pari kertaa päivässä. Jotenkin nyt tullu hirmunen huoli, että mahtaakohan asukilla olla kaikki kunnossa! :o Pitäisikö tästä nyt iloita vai olla huolissaan.... Onko muilla samoja tunteita??

Huihuihui kurjaa et sulla noinkin voimakkaasti kroppa reagoi lämmön nouuun, ettet saa nukutuksi. :( Ei siihen taida olla muuta apua kun juoda paljon vettä ja voithan välillä yöksi ottaa parasetamolia (Panadol, paratabs tmv) kerta-annoksena sen 1000mg. max 3krt/pv. Joku kysyi lääkitystä päänsärkyyn, niin siihen tuo sama ohje.

Ansunen - täällä oireet ainakin vaihtelee lähes päivittäin. Nyt ollu aamusin kyllä parempi olo,mitä aiemmin. Tänää rv 10+3. Koitan olla itse liikaa miettimättä oireita tai oireettomuutta, koska ainakaa omalla kohdallani ne ei kerro mitään. Takana kaksi keskenmennyttä raskautta (rv7 ja rv11) oksensin vähintään kerran päivässä. Yksi onnistunut raskaus, jonka aikana oksensin 2krt koko odotusaikana..En väitä et ois helppoa olla miettimättä ollenkaan,sujuuko kaikki loppuun saakka hyvin, mut toivotaan niin että kaikilla sujuu hyvin!! <3

Ansunen, älä huoli, toi on täysin normaalia kun istukka alkaa toimia ja odottajan hormonikuormitus tasaantuu. Mun oireet ovat laimentuneet yksi kerrallaan (paitsi finnit, jotka ovat kukkeampia kuin koskaan). Tissien koko on vakiintunut eikä niitä enää pakota yhtä paljon kuin vielä muutama viikko sitten.

Mä en ole laattaillut, mutta puhuin just 8. kuulla olevan kaverin kanssa ja hän sanoi lakanneensa oksentamasta kokonaan joskus 13. viikon tienoilla.

Tänään päänsärky lieventynyt, mutta pahoinvointi ei juurikaan. Olisinkohan saanut päänsäryn stressistä kun oli ultra samana päivänä. Täytyy sitä Panadolia kokeilla jos särky vielä iskee. Kiitos Lucy vinkistä!

Töissä on kyllä todella ankeaa. Olen päikkytätinä ja normaalisti hymyilevä ja energinen minä on kadonnut johonkin taivaan tuuliin. Nyt pitkille päiväunille aikaisesta aamuvuorosta jos helpottais...

Täällä on pahoinvointi lieventynyt edelleen mutta sitä mukaa on mahakivut lisääntyneet, mikä vähän huolestuttaa... Alavatsa, tai jompikumpi puoli sattuu sekä alaselkä. Panadolia en ota kun ei se mulle ikinä mitään auta... onneksi toisella kolmanneksella saa välillä ottaa "oikeitakin" särkylääkkeitä eikä mitään panadolia :)
Huomenna täytyy neuvolalääkärille sanoa näistä, toivottavasti on vaan jotain kohdun kasvukipua.

Mimi2013, mulla oli myös hillittömät selkä- ja mahakivut, siis sellaset että meinas huuto päästä ku tuli kova kramppi. Soitin neuvolaan ja sanoi että se on ihan normaalia, ja käski ottamaan panadolia... Eipä siitäkään mitään apua ollu, vaikka otin gramman paracetamolin kolmesti päivässä. Kivut kesti pari viikkoa ja nyt on menny onneksi ohi. Soita ihmeessä neuvolaan, koska pelkkä tieto siitä, että se on ihan normaalia tuntu ainakin mun tapauksessa auttavan kipuihin... :p

Takaisin