Oireita, oireita..

Twelve otitko kaksinkertaisen määrän kerralla? Mulla vasta Maltofer 100mg x3 käänsi hb:n nousuun ja kahdella lasku pysähtyi. En ota kerralla vaan aamupalan kanssa, ruuan kanssa ja iltapalan kanssa yhden tabun jolloin oon sietäny. Pari päivää ehkä vähän oli pakki sekaisin tolla kolmella mutta tasoittui.

Otin kaksi kerralla. Olen aina ottanut raudan keskellä yötä, kun pitäisi ottaa neljä tuntia jälkeen ja ennen ruokia (maitotuotteiden välttäminen).

Mua kans ohjeistettiin ottaa just esim. yöllä wc-käynnin yhteydessä jotta imeytyy parhaiten. Jos en oo ottanut yöllä, niin muuten kyllä aina tyhjään vatsaan tai jonkun c-vitamiinipitoisen kanssa..

Mulla oli verikokeen mukaan hemppari 117 (ed. sormenpäämittauksessa 103), joten se oli ihan ok, mutta ferritiini eli varastorauta oli vain 7 (rajat 10-150) joten sen vuoksi minutkin käskettiin rautakuurille, kuulema 2-3 kk pitää syödä että saa rautavarastot kuntoon. Alotin vasta ja oon ottanu aamupalan yhteydessä, toivottavasti se riittäisi...

Nyt pari päivää sitten alkoi se loppuajan turvotus, se loputon turvotus mikä ei lopu ennen kuin synnytyksen jälkeen pikku hiljaa. Viimeksi meni pari viikkoa synnytyksestä ennenkuin mahtui sormukset sormiin ja sukista ei jäänyt syviä painaumia.
Tällä hetkellä jalat tuntuu paksuilta pölkyiltä, naama on jotenkin tosi turvonnut- silmänympärykset täynnä nestettä, huulet tötteröllä ja nenä jotenkin paisunut. Samaa kuin viimeksi, se niistä viimeisistäkin raskauden hehkun rippeistä.. :shifty:

Mulla on jalat hyvät ja sukista jää pikku jälki vaan. Mutta herttileijaa tota naamaa, hirveet silmäpussit ja näen posket koko ajan. Lisäksi sormissa iho pinkeenä ja vaikea saada sormia koukkuun.

Otin kaksi kerralla. Olen aina ottanut raudan keskellä yötä, kun pitäisi ottaa neljä tuntia jälkeen ja ennen ruokia (maitotuotteiden välttäminen).

Ootko kokeillut tuota Maltoferia? Se on 3-arvoista rautaa joten saa ja kannattaa ottaa ruuan kanssa joten ei häiritse niin paljon mahaa. Eka rauta mikä mulle oikeesti sopinu, Florardixiä pystyin käyttään mutta siinä on rautaa tosi vähän. Ees mitkään raskausmonivitskut ei käy koska pikkusen rautaa mukana.

Multa ei oo edes otettu koko ferritiiniä ja tiedän että hb ei kaikkea kerro niin onko syytä epäillä että ois rautavarastot hupenemassa?
Väsymys on ainenkin kamala!

Mitähän mä nyt olen tehnyt, alaselän heitti melkoiseen jumiin.. toivottavasti se siitä vertyy. Liikkeelle lähtö on taas tuskan takana, hyvin varovasti saa nousta ja oikoa itseään ennen ensimmäistä askelta.

Kävin koiran kanssa lyhyen lenkin pari tuntia sitten, silloin kyllä tuntui vauvan paino tuossa etupuolella häpyluun(?) päällä, ja ihan kuin olisi vähän supistanutkin. Ehkä se kävely kuitenkin tekee ihan hyvää, kun nyt ei kovin pitkiä matkoja yhteen soittoon käppäile...

Onko muilla hengästymistä? Itellä joskus tulee vaikka vaa istuis sohvalla tai makais sängyssä. Tovin saa huohottaa et tasoittuu.. On vähä inhottavaa :/ ja tää väsy, töissä ollessa jaksaa ihan hyvin mut kotona sit onki iha tööt vaikka yöt nukkuu hyvin. Ehkä nukun jopa liikaaki.

Kyllä on Aneska täälläkin tuota hengästymistä! Ei tarvitse kummemmin liikkua, kun hengästyn, jopa pukeminen ja lakanoiden vaihto on yhtä huohotusta :/ Ja tosiaan välillä ihan istuessa ja levätessäkin saa hengitellä välillä tiuhaan tahtiin. Muistan ensimmäisen lyhyen raskauden aikana jo heti alusta, että saatoin herätä keskellä yötä siihen, kun tuntui, että happi loppuu, se oli ihan kamalaa! Tässä raskaudessa ei ole sellaista sentään ollut.

Tänään on ollut kyllä huonon olon päivä, ettei nyt vaan sitten kestäisi loppuraskautta nämä olot :( Onneksi parin viikon jälkeen saa olla kotona omaan tahtiin.

Täällä hengästyttää kans! Kenkien jalkaan laitto alkaa olla jo melkoinen haaste :D sääret sain vielä sheivattua reissussa ammeen reunas vasten, mut kotona ei oo mitään mihkä koipensa asettaa. Pitää kasvattaa talviturkki tai laittaa miesraukka sheivaamaan :D

Joo, mä hengästyn kans välillä ihan mitättömästä. Erityisesti sänkyyn asettuminen on nykysin aikamoinen duuni, kun pitää tyynyt ja peitot asetella. Sen jälkeen puuskutan huolella :joyful:

Joo, mä hengästyn kans välillä ihan mitättömästä. Erityisesti sänkyyn asettuminen on nykysin aikamoinen duuni, kun pitää tyynyt ja peitot asetella. Sen jälkeen puuskutan huolella :joyful:

Ja parin minsan päästä tästä suoriutumisesta pitää yleensä taas nousta vessaan :D

Mä en edelleenkään saa nukuttua öisin vaikka väsyttäis. Tuo helkkarin iskias vaivaa edelleen, jos ei ole kipuja niin sellainen armoton kihelmöinti ja nykiminen sääressä ja jalkaterässä. Päivällä sitten kuorsaan pari tuntia sohvalla kuola poskella kissojen kanssa mutta eihän se korvaa hyvin nukuttua yötä millään.
Tuossa aikaisemmin kun heräilin pissalle pelkästään, se ei tuntunut haittaavan liiemmin koska sain aika äkkiä unen päästä kiinni uudelleen, mutta tää pitää hereillä tuntikausia. Lisäksi kun tämä meidän jäbä tuntuu olevan melkoinen yökukkuja ja potkii napakasti palleaan öisin meinaa lisäksi oksu lentää vähän väliä... ihanaa.
Tästä valittamisesta tulee kyllä vähän huono omatunto kun raskaus on muuten sujunut hyvin (ja ylipäänsä ollaan näin pitkällä jo)...

Inkeri, Älä pode huonoa omaatuntoa! Kyllä raskaus vetää meidät naiset aivan äärimmilleen. Toiset pienemmässä ja toiset suuremmassa mittakaavassa. Niin ihana asia kuin onkin <3

Tuntuu myös että oon ollut yks valivali koko raskauden ajan. Mieskin tokaisi yksi päivä että huh, onneksi tää on kohta ohi. Vissiin vähän rankkaa myös hänellekin, ainenkin henkisesti. :grin (Kiitos minun :hilarious:)

En nyt tiedä, onko tämä oire, mutta mulle on tullut pieniä luomia valtavasti yläkroppaan tämän raskauden aikana, osa on vähän kuin varsiluomia, tosi pieniä kaikki. Eniten rintojen alle, kainaloihin ja kaulan seudulle. Mulla on kyllä luomia muutenkin paljon, mutta tämä invaasio on aika tolkuton. Ovatkohan tulleet jäädäkseen :eek:

Hei mullakin on noita pieniä luomia tullut sinne sun tänne! Ilmeisesti siis raskauteen liittyvää.

Takaisin