Oireita, oireita..

Täällä vaan tuntuu oireet lisääntyvän.. Alavatsa ja nivuset on kipeänä ja nyt on tullut myös häpyluun kipeäksi.. En tienny että nää tälläset oireet tulee jo näin ajoissa. :(
Onko muilla tullut häpyluun kipeäksi? Mietin jo tässä että oisko synnytys tulossa jo ennen la, vai onko se normaalia että on tällaisia oireita jo rv 29+1 :dead:

Täällä vaan tuntuu oireet lisääntyvän.. Alavatsa ja nivuset on kipeänä ja nyt on tullut myös häpyluun kipeäksi.. En tienny että nää tälläset oireet tulee jo näin ajoissa. :(
Onko muilla tullut häpyluun kipeäksi? Mietin jo tässä että oisko synnytys tulossa jo ennen la, vai onko se normaalia että on tällaisia oireita jo rv 29+1 :dead:
Mulla ainakin ollut kuvailemiasi kipuja jo useamman viikon ajan, alkoivatkohan joskus rv23-24 aikoihin. Häpyluu on ollut kosketusarka, kipeä yhtä pitkään. Edellisessä raskaudessa oli samaa noin raskauden puolesta välistä aina loppuun saakka. :arghh:

Mulla on tänään ollut koko päivän häpyluu arka ja kipeä. Rv 31 starttasi. Olisipa jotain ohi menevää. Melkoinen kirjo oireita alkaa jo olla, riittäiskö. :arghh:

Siis mua niin helvetisti alkaa tympästä tuo kauppojen karkkivalikoima. Kaikessa on salmiakkia tai lakua ja/tai hedelmäkarkit on kauheeta kuraa. Siis kyllästyttää niin paljon ja suklaan ystävänä se ei nappaa nyt yhtään.

En varmaan ikinä enää syö lokakuun jälkeen yhtään hedelmäkarkkia. Ihan viimeaikoina oon alkanut miettiä mustia karkkeja. Ei oo siis jotenki semmosta himohimoa niihin, mut siis ajattelen niitä päivittäin. Pandan reikälakua pussissa, pandan iso Pepe, fazerin super salmiakki, irtokarkkihyllyn mustat aakkosneliöt, Turkinpippurit, lakrisal.. noin alkuun päästäkseni. En ehkä kestä :(

Oon niin samoilla linjoilla sun kanssa Nuppu!
Tänään juuri asiaa murehdin kaupan irtokarkki hyllyllä kun ei vaan maistu enää ne hedelmänamit ja ne lakut/salmiakkinamit on mielessä päivittäin! Mulla on jo olemassa lista mitä lakuja/salmiakkia mun on PAKKO saada kun tää on syntynyt ja osa odottaa sairaalakassissa. :grin

Ja kun siis karkkia tekee tosiaan mieli hirveesti, mut sit kun saa syödä vaan tommosta kuraa niin kylläpä kyrsii
:( mä varmaan pakkaan sairaalakassiin nuo kaikki luettelemani herkut :D

Ja ns viinanhimohan mulla on nyt myös tullut. Telkkarissa joivat olutta ja valkkaria niin olin ihan vesi kielellä. Ja eilen istuin nenä kiinni auton ikkunassa kun seurue käveli kesämekoissa siideritölkit kädessä, oih ja voi, terassi <3 en mikään juoppolalli ole ikinä ollut mutta nyt tekis kyllä mieli. Ja siis holittomia viinejä en ole nyt edes jaksanu maistaa kun ne on aina niin järkkyjä. Olutta olen pari kertaa ostanut, ekalla kerralla se oli taivaallista, toisella kerralla maistui ihan kalalta, että se siitä sitten :( mutta ehkä siis kilistellään vauvan kotiintulon kunniaksi pikkolopullolla kuoharia että saan tämän tuskan pois ;)

Sama juttu! Namia kuitenkin saatava mut kun ei saa syödä edes mieleisiä. :shifty:

Ja kyllä kieltämättä oon itsekin katsellut ihmisiä terdellä, tai kun ystävä laittoi eilen kuvaa tyttöjen illan vietosta siideritölkin kanssa. :hilarious:
En minäkään mikään kova juomaan ole, lähinnä nautiskellaan ruuan kanssa viinistä miehen kanssa tai yksi lonkero saunan jälkeen tai partsilla jne.
Ostin lempioluttani juhannuksena saunan kanssa eikä se alkoholittomana ollut yhtä hyvää. Mietin itsekin että kyllä täytyy kilistellä sitten kuohuvaa! :joyful:

Oon nyt viikon ollut loman jäljiltä töissä. Seisomatyö ja ravintola-ala, toisin sanoen jalat on ihan entiset. Tässä nyt kaksi päivää koittanut toipua työviikosta kauratyyny jalan päällä. Jalkapöytä, nilkka, sääri ja reisi todella kipeät :( Taitaa olla jotain pienimuotoista tulehdusta, mikähän siihen auttaisi, kun mitään kipugeelejäkään ei taideta suositella raskaana oleville?

Oon nyt viikon ollut loman jäljiltä töissä. Seisomatyö ja ravintola-ala, toisin sanoen jalat on ihan entiset. Tässä nyt kaksi päivää koittanut toipua työviikosta kauratyyny jalan päällä. Jalkapöytä, nilkka, sääri ja reisi todella kipeät :( Taitaa olla jotain pienimuotoista tulehdusta, mikähän siihen auttaisi, kun mitään kipugeelejäkään ei taideta suositella raskaana oleville?

Minusta mobilatia voi käyttää mut ei mahaan ja rintoihin tms. Kyllähän se niin on että vaikka raskaus ei olekaan sairaus niin kyllä jos alkaa olla tosi tukalaa töissä niin lääkärille vaan. Ei sitä kannata pelkän työn takia itseään ihan loppuun ajaa. Ja nyt kun on vielä lämmintäkin että se vie helposti veltoksikin. Ei taatusti ole toivottavaa jos on täysi tarjotin kannossa ja alkaa heikottaa.

Itse kotona esikoisen kanssa ja en todellakaan pystyis mitään ravintola-alan hommia enää tehdä, oma työ varmaan sujuisi mutta siinä nyt saakin istua takamuksensa puuduksiin mikä ei itselle ole vielä ongelma. Tosi usein vaan tulee semmonen kaikenkattava huonous et pitää vaan istahtaa alas ja hetki huokaista.

Onko kellään oireena levottomia jalkoja?
Nyt kun olen tosiaan töissä istunut neljän päivän aikana lähes 48 tuntia, niin huomaan jaloissa semmosta pakonomaista liikuttelun tarvetta. Jos ei liikuta, niin tulee todella hermostunut ja ärsyyntynyt olo. Samaan syssyyn on tullut pakarasta reiteen ulottuva kipu, se ei ole lihaksessa, ennemminkin hermossa. Toivottavasti ei ala häiritä nukkumista tuo jalkojen ärsyttävä heiluttelun tarve.
Mulla olis ennen äitiyslomaa vielä 12 näitä istumapäiviä, ei taida onnistua :(

Mulla on joskus tuota levotonta oloa jaloissa! Iskee iltaisin, kun pitäisi mennä nukkumaan, ja monesti se tulee vielä silloin, kun olen liikkunut päivän aikana enemmän kuin normaalisti, mikä sinänsä on kummallista. Pääsääntöisesti teen työni istuen, ja tuleekin sitten istuttua joskus parikin tuntia putkeen tässä tietokoneen edessä :( Välillä koitan tehdä töitä seistenkin, mutta se alkaa sitten ottamaan vasemmalle puolelle alaselkää, ja tekee kiputuntemuksia pakaraan, kun lähden nostamaan jalkaa kävelyä varten. Joku jumi siellä on.

Lauantaina kävin koiran kanssa todella lyhyellä lenkillä, kun oli niin kuuma, eikä koirakaan halunnut pitkää matkaa kävellä. Mies oli perjantaina sopinut yhden naapuruston koiraperheen kanssa, että vie meidän koiran leikkimään sinne, ja huomasin kyllä, että odottivat siellä pihassa meitä, mutta mun oli pakko mennä kotiin, kun alkoi se kävely supistaa aika voimakkaasti :O Lisäksi se lämpö tuntu niin tukalalta siinä kävellessä, etten jaksanut muuta kuin mennä kotiin. Sitten lepäilin hetken, ja supistelu meni ohi. Silti aion kyllä yrittää liikkua edelleen edes vähän, on kyllä niin vähäistä mulla tuo liikunta :(

Tämän hetken pahimmat oireet (RV 29):
- Aivan järkyttävän turvonneet jalat ja sormet. Jalkapöydät on ihan kosketusarat. Mitkään muut kengät ei menen jalkaan kun Crocsit (joskus vannoin, etten ikinä mene töihin crocseilla...).
- Monta viikkoa jatkuneet erittäin kivuliaat liitoskivut. Niitä nää kai on. Eli kävely on vaikeaa ja kivuliasta. Kipu tuntuu alapäässä, nivusissa, yläreisissä. Puolelta toiselle vaappuen pystyn etenemään, mutta hitaasti ja vaivaisesti. Tukivyö ei auta, on kokeiltu.
- Heräily öisin: vessaan pari kertaa, kyljeltä toiselle noin 10 kertaa ja siinä aina herääminen. Närästys loppui kuin seinään saatuani kunnon tropit.

Huhhuh Hellu, kuulostaa kyllä hurjilta ja kurjilta nuo sun oireet :( Toivottavasti nyt edes vähän helpottaisi jossain vaiheessa, vaikka ei tässä hirveän kauaa enää taida olla aikaa sulla synnytykseen? Hyvä uutinen oli kuitenkin tuo närästyksen loppuminen, hyvä kun sait toimivan lääkkeen siihen!

Joskus ihan hävettää, kun olen päässyt niin kovin helpolla koko raskausajan fyysiseltä kantilta katsottuna. Ainakin jälkeen päin ajatellen. Henkinen puoli onkin ollut sitten kovemmalla rasituksella koko ajan, vaikka sekin rasitus on keventynyt sitä mukaa kun raskaus on edennyt näinkin pitkälle. Silti sitä vaan jotenkin syvällä mielen sopukoissa joku pieni ääni sanoo, että älä nuolaise ennen kuin tipahtaa, jokin voi edelleen mennä pieleen. Totta kai voikin, ihan missä vaiheessa vaan, joten olen yrittänyt vaientaa tuon pienen äänen, ennen kuin se alkaa huutaa lujempaa!

Mulla on HoosiAnna ollu joka raskaudessa levottomat jalat ja on nytkin, muulloin ei vaivaa. Tulee semmonen sietämätön tunne jalkoihin ja niitä on pakko liikutella. Pahiten häiritsee illalla kun yrittää nukahtaa mutta ei voi kun jalat haluaa liikkua, mutta myös esim jos ajaa autoa tai muuten on paikallaan vähän pidempään. Nyt ku oon syöny Maltoferia niin tuntuu et vaiva on ehkä pikkuhimppusen lievempi ku aikaisemmissa raskauksissa joissa en löytäny mitään yhtään vahvempaa rautaa mikä ei ois vetäny mahaa totaalijumiin, Floradrix ollu ainoa mitä oon voinu käyttää ja siinä on hyvin pieni se raudan määrä niin ei varmaan siks oo liiemmin vaikuttanu jalkoihin. On ne nytkin aika ärsyttävät.

Mulla oli tuossa puolivälin aikoihin levottomat jalat, etenkin iltaisin. Heräsin siihen myös useamman kerran. Neuvolassa ehdotti kokeilemaan, josko sängyn jalkopään nostaminen auttaisi. Tungin muutama pyyhettä petarin alle niin, että jalat on ihan vähän koholla, ja heti auttoi.

En tiedä omaa hemoglobiinia, voisi kai varuilta rautaa vähän syödä.
Töissä huomasin kyllä kun nosti jalat pöydälle, niin tuska vähän helpotti. Työergonomiahan siinä himpun kärsi, mutta minkäs teet :)

Se rauta jotenki jeesii joillain noihin jalkoihin vaikka hb ois hyvä.

Takaisin