Oireita, oireita..

Kyselinkin tänään neuvolassa noista menkkajomotuksista, ovat tosiaan mitä luultavimmin kasvukipuja kun näillä viikoilla vaavi ja kohtu ottaa kasvupyrähdystä. Virtsakin oli puhdas. Kävelylenkit ovat auttaneet pahimpaan kipuun parhaiten, salitreenin jne. raskaamman jätän nyt hetkeksi tauolle.
Mulla on myös tuota atopiaa ja pahenemaan päinhän se mokoma on nyt raskauden edetessä. Ennestään paperikuivaan naamaan on myös ilmaantunut hormoninäppyjä, jee! Kämmenselät ratkeilee koko ajan auki, kasvot, sääret ja käsivarret hilsehtivät ja joka paikkaa kutittaa. Hehkeetä, hehkeetä on ;)

Niin ja allergiaoireet ovat pahenemaan päin, oletteko muut allergikot uskaltautuneet käyttämään lääkkeitä normaaliin tapaan? Yleensä tähän aikaan vuodesta joudun aloittamaan päivittäisen Cetirizin-tabletin ja oikein tuulisella ja kuivalla säällä tuplaamaan. Lisättäköön nyt vielä tuohon mun atooppiseen ja ylensyöneen näköiseen olemukseen tämän myötä vielä punaiset silmät, vuotava nenä ja viskibasso :D

En oo uskaltautunut, mutta tiedän ettei pitäisi olla mitään esteitä. Keskustelisin kuitenkin lääkärin kanssa ensin asiasta. Olen vielä niin hysteerikko että ehkä varmistelisin myös teratologisesta. :)

Mulle tuli vissiin viime yönä ihka ensimmäinen harjoitussupistus. Heräsin siihen että kohtu oli ihan pallo ja vähän kipeä. Onks se huolestuttavaa, jos noi tekee kipeää, millaisia teillä on ollut? Sen lisäks se tuntu jotenkin supistuvan toispuoleisesti, onkohan se edes mahdollista? :joyful: Edelleen oikealla puolella tuntuu jotenkin omituiselta, ehkä kipuilee vähän sillein kasvukipujen tapaan.

Niin ja allergiaoireet ovat pahenemaan päin, oletteko muut allergikot uskaltautuneet käyttämään lääkkeitä normaaliin tapaan? Yleensä tähän aikaan vuodesta joudun aloittamaan päivittäisen Cetirizin-tabletin ja oikein tuulisella ja kuivalla säällä tuplaamaan. Lisättäköön nyt vielä tuohon mun atooppiseen ja ylensyöneen näköiseen olemukseen tämän myötä vielä punaiset silmät, vuotava nenä ja viskibasso :D

Joo täällä kanssa se raskauden hehku on kyllä aika kaukana. :grin Mä oon allergiaan käyttänyt lääkärin suosituksesta silmätippoja, niistä kuulema imeytyy niin mitättömät määrät aineita että sillä ei ole mitään merkitystä, ja ovat kyllä helpottaneet paljon. Lääkärin mukaan toisella kolmanneksella voisi myös käyttää just cetiriziniä, mutta että jos pärjää ilman suositteli mieluummin olemaan ottamatta (niinkun kaikkia muitakin lääkkeitä ylipäätään). Eli kannattaa varmaan vielä tarkastaa se omalääkärin kanta asiaan että on varmasti sallitut aineet käytössä. :)

Mulla ei pukamat vaivanneet raskausaikana viimeksi, eikä vielä nyt ainakaan tällä kertaa. Mutta synnytyksessä niitä tuli, jos pitäisi arvata niin ei kovin pahat olleet. Mä käytin sheriproctia (mitenlie kirjoitetaan) sen sallitun 2 vk ja ei auttanu mitään. Lääkärin ohje oli että pitää taukoa 2 vai 4 vk ja sitten uusi kahden viikon kuuri. Mutta nepä parani sen tauon aikana. Tuli itselle jopa olo että paraneminen viivästyi sen rasvailun takia.. Mut voi olla sattumaakin. Mutta ikävä vaiva ja jos kovin vaivaa niin kyllähän niitä kannattaa lääkärille näyttää.

Taas pukkaa päänsärkyä :( Johtuu varmaan siitä kun vähän reuhdoin auton renkaita vaihtaessa. Täytyy varmaan sitten taas mennä Panadol-purkille, jos ei muuten ala helpottaa. Lähinnä niskassa jumputtaa hyvin ikävästi.

Mä olen huomannut et kun syke nousee, niin päänsärky alkaa. Eikä sitten ihan heti lähdekkään minneen... Joten menty superrauhallista kotielämää ja laskeskellut kymmeneen ennen kuin syke meinannut nousta esikoisen kanssa, ulkona saa hitaasti kävellä et pysyy aisoissa syke ja päänsärky poissa :)

Meillä riideltiin miehen kanssa niin päänsärky taattu. :banghead: Mutta yritän vaan käydä nukkumaan ettei tarviis Panadolia taas ottaa kun juuri toissa päivänä otin.

Juu Miitu täällä myös tuota et jos tarttee riidellä niin siinähän se syke vasta pilviin nouseekin ja saa kivan päänsäryn :/

Kyllä oli käytävä siellä Panadol-purkilla, alkaa olla aika sietämätön jumputus sykkeen tahdissa, eihän tässä saa edes nukuttua. Hengittäminen ja silmien liikuttaminen pahentaa vaan asiaa. On se nyt ihan peestä, jos ei voi muka mitään vähänkään rankempaa tehdä ilman tällaista, piha odottaa siivousta edelleen :/

Niinu valitettavan tuttu vaiva! Mulla viimeksi pukama trombosoitui eli sinne hyytyi verta sisään ja se oli parisen viikkoa ihan järkyn kipee.. meni sit ohi. Oon käyttäny lääkerasvaa kun niis jotai oiretta, mutta muuten käytän koko ajan vi-sibliniä (kuitulisä) ja pegorionia koska raskaus = ummetus ja siitäkös noi riemastuu.. ja sit aina ku käy veskis ni suihkuttaa (vastaisko tuota istumakylpyä?), jotain ainakin auttaa. Ja lisäks semmonen lääkeaineeton rasva ku ac3 comfort on mun mielestä ollut aika avuliasta pitään ne vaivattomampina. Tosin tuolloin ku järkysti kipeytyi niin otti se aikansa.

Mullakin pukama nimenomaan trombosoitui sillon loppuraskaudesta, mut ei vissiin tarpeeksi, että oisivat lääkärissä puhkaisseet sitä. Sinnittelin sit Lidocain puudutteen, Neoproctin yms. kanssa ja odottelin, että veri vuotaa itse pois. Niin kipeä oli ettei istumaan pystynyt lainkaan. :(

Nyt on vähän samaa havaittavissa, pari päivää laittanu Neoproctia, mutta ei auta, verenpurkauma on jo kehittynyt ja vuotaa verta. Lääkärireissu taas edessä jos ei pariin päivään rauhoitu itsekseen.

Mäkin käytän säännölliseen Vi-sibliniä ja sit vessakäynneillä hoidan putsauksen vesipesulla ja ac3 comfortilla. Vessapaperia ei pysty enää käyttään. On tää kirjaimellisesti niin perseestä. :(

Mä olen näköjään päässyt helpolla pukamani kanssa, kun näitä teidän muiden viestejä lukee. Sympatiat kaikille jotka joutuvat noista kärsimään.
Mulla pysyy oireettomana, kun aina isomman hädän jälkeen en kovasti paperilla pyyhi vaan menen suihkuun ja käytän apteekista ostettavaa intiimi alueille sopivaa saippuaa. Jos en suihkuun kerkiä ni hätävarana käytän käsisuihkua mutta saippuaa en silloin saa käytettyä. Ni huomaa heti, että pukama ärtyy. Eli suosittelen hyvää hygieeniaa ja erityisesti sen saippuan käyttöä lämpimän suihkun kera :happy:

Mulla tullu koko elämäni ajan noita kramppeja, tulee myös muualle kuin pelkkiin jalkoihin :) Harvoin kyllä, mut joskus kuitenkin :)

Cocoa, Kohtalotoveri! Raskausaikana nyt jotenkin on kauhean herkkä. Tai sit raivoan astetta enempi. :grin

Kaari, Toivottavasti särkylääke auttoi! Eihän se oo mukava kärsiäkään kivusta, että mielumin sitten vaan ottaa. *peukku*

Itsekin annoin nyt aamulla periksi kun mulla on välillä jalkasärkyjä (kasvukivun tyyppisiä ollut koko iän jos liikaa rasitan :hilarious:) ja täytyy neuvolaan lähteä, niin pakko ottaa. Eikä tuo pääkipukaan yön aikana täysin laantunut.

sanmarie, Tuota voisi kyllä kokeilla, kun lämmin suihkuhan helpottaa. Kaikki keinot käyttöön. :p

Moondance, Onko ne levottomat jalat? :eek:

Eikö levottomissa jaloissa tule pakon tunne itse liikuttaa jalkoja tai nousta vaikka sängystä ylös kävelemään ja liikuttamaan jalkoja kun painaa ja puristaa? Mulla ainakin nää "krampit" tulee tahattomasti ja kestää ehkä sekunnin. Vähän kuin olisi vilunväristys, mutta kohdistuu jalkoihin ja yläselkään et jostain lihaksista lähtee tuo sykäys :) ja täysin kivuton on. En sitten tiedä millaisia Moondancella on tarkemmin :D

Joo ei kuulosta levottomilta jaloilta, niiden kanssa on kyllä tuskaista olla, mulle tulee silloin tällöin.

Okei, mä toivon että löydän tätä kautta vertaistukea sellaiseen raskausajanvaivaan kun peräpukamat. Viime raskaudessa ei ollut, en edes osannut aavistaa sellaisen inhottavan asian kuulumista raskausaikaan. Mutta synnytyksessä minulle ilmestyi elämäni ensimmäinen peräpukama. Se häipyi itsekseen.

Mutta nyt, uusimpana vaivana jo piiitkän listan jatkeeksi, on peräpukama. Parin viikon verran ainakin on ollut kutinaa, johon ostin sellaisra peräaukon haavauma/pukamarasvaa mutta vasta eilen uskalsin ottaa peilin käteen ja kurkata, ja tadaa siellähän se maanvaiva näkyi. :dead:

Mikä avuksi kun parin viikon rasvailukaan ei ole auttanut? Olenko tuomittu kärsimään vaivasta koko loppuraskausajan? Te, joilla on samaa vaivaa ollut aiemmissa raskauksissa, kertokaa vinkkejä, apukeinoja, anything! Ps.Jokainen askel sattuu tällä hetkellä kun pukama hankautuu tuolla pakaroitten välissä. :arghh:

Mulla on huomenna neuvola, kannattaako siellä mainita asiasta? Osaako he auttaa?

Kärsin niistä vieläkin. Tuli rv 20 jtn joulukuussa 2015 ja lisääntyy vaan koko ajan.. Hoidatetaan leikkauksella tämän synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa. Ei ollut järkeä korjata vielä kun tiedettiin haluavamme toisen heti perään.. Tsemppiä <3

Muoks. Mulla siis on ulkoisia ihan kunnon kokoisia reilusti yli 6kpl.. Sisäisistä ei tietoa..

Takaisin