Oireita, oireita..

Sama täällä, pelko vain tuntuu kasvavan mitä lähemmäs ultraa mennään. Esikoisesta aikalailla rauhoituin sen jälkeen (kun ne on aina ne omat kokemukset mitkä eniten painaa, ja keskenmennyt raskaus tyssäsi nimenomaan np-ultraan), toivottavasti tälläkin kertaa, jos kaikki on vielä hyvin. Ja toivottavasti liikkeet alkaisi tuntua aikaisin :)

Mäkin pääsin ekassa raskaudessa nt ultraan asti ja siellä todettiin kesken menneeksi. Toisessa kävin varhaisultrassa itse ja siellä sama. Nyt oli varhaisultrassa kaikki hyvin 3 viikkoa sitten <3

Huh. Tipassa maannu eilen ja tänään kotona. Neuvolalääkärin määräyksestä tiputettu vaan litra per päivä eikä semmosella mikää kuivuminen korjaannu. Meinas et mun pitäs lähtee sairaalaan mut soitin sinne ja sieltä odottelun jälkeen soitettiin takas että lääkäri on tehny uudet ohjeet kotisairaalalla ja niillä jatketaan kotona.
Huomenna siis jatkuu ja niin kauan jatketaan kun tilanne korjaantuu, tänää illalla ketoaineet edelleen 4+. Sunnuntaina pitää käydä labroissa.
Alan olla kyllä niin turhautunu tähän :/
Miksei tää oksentelu vois loppua jo..
Mä haluisin iloita raskaudesta ja haluisin olla äiti mun lapsille mutta oon vaa väsyny ja kiukkunen..
Vähän nosti hymyn huulille ees kun kuuntelin sydänääniä ja löysinkin ne mutta ne hävis kyllä aina yhtä nopeesti ko löyty ko tyyppi heitti kuperkeikkaa että masussa oli kyllä selkeesti kova meno päällä :)

Sain tänään viikon antibioottikuurin "jonkun näköiseen angiinaan". Ei se lääkäri ees mitään kokeita ottanu..tosi luottavainen olo tuli siinä kohti. Välillä tuntuu et yksityisellä saa huonompaa hoitoa kuin julkisella. Viimeks kun kävin samaisella lääkärillä kun mulla oli jo melkein viikon ollu 38,5-40 asteen kuume ja yskä ja ab minkä olin saanu ei tehonnu. Käski vaan syödä kuurin loppuun ja määräs yskänlääkettä. Seuraavana päivänä menin päivystykseen, ottivat heti keuhkokuvat ja keuhkokuume todettiin.

Mie oon saanu ikävän kaverin seurakseni siis aivan järkyttävä pääkipu :mad: yöllä heräsin nii mitenkää ei ollu hyvä ja tuntu et pääräjähtääsiihen paikkaan. Panadol oli pakko ottaa että helpotti vähän. Paljon uskaltaa päivässä ottaa särkylääkettä?

Mie oon saanu ikävän kaverin seurakseni siis aivan järkyttävä pääkipu :mad: yöllä heräsin nii mitenkää ei ollu hyvä ja tuntu et pääräjähtääsiihen paikkaan. Panadol oli pakko ottaa että helpotti vähän. Paljon uskaltaa päivässä ottaa särkylääkettä?

Täällä samanlaista ollut havaittavissa jo viikon päivät. Tosin eilen oli päivä jolloin ei särkenyt. Wuhuu!!

Mullakin on särkenyt jo pari viikkoa päätä. Välillä helpottaa hetkeks, mutta aina tulee takaisin.

Harmillista et muutkin kärsii tästä tää on kyllä ikävää ja sit varsinki ku mulla ei yleensä koskaa koske päähän.
Onneksi päivä on nyt ollu parempi et ilman särkylääkettä pärjännyt. Pelottaa jo ilta ja yö jos taas tulee samanlainen kipu kohtaus. Viimeyönä piti mies raukkaki herättää ku luulin kuolevani siihen paikkaan :/

Puuh.. onkohan joku kasvupyrähdys menossa, kun ahdistaa alavatsaa liikkuessa, ja muutenkin saa olla varovainen yskiessä ja aivastaessa. Välillä oli seesteisempi hetki, nyt taas kipuilee.

Muutenkin ollut tänään vähän ikävän olon päivä, tosin luulen sen johtuneen siitä, että olen juonut aivan liian vähän. Nyt illasta tuli juotua enemmän, niin olo on kohentunut :) Päivällä tosin tuli syötyä liian isosti, voi johtua siitäkin. Annoskoot on pienentyneet tosi paljon, kun ruokailukertoja on normaaliin nähden noin tuplat päivän aikana. Mahalaukku on varmaan jo tottunut pienempiin kerta-annoksiin, niin sitten kun syön enemmän kerralla, tuleekin huonompi olo :/

Iltaisin on vielä välillä vähän kuvotuksen tunnetta mut kertaakaan ei oo (vielä) tarvinnu käydä oksentamassa, toista se oli esikoista odottaessa.:hungover:
Sen opin ekasta odotusajasta, että on hyvä yrittää syödä vähän ja säännöllisesti, se helpotti kovasti ainakin omaa oloa.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!:Heartpink

Jee. Torstaista asti nesteytetty ja nyt vihdoin tunnin sisällä pääsen eroon näistä letkuista ja telineestä. En voi sanoa että lopullisesti mut ainakin niin ettei huomenna taas tulla laittaa :)
Pääsen vihdoin suihkuun ilman et käsissä on kanyylia mitä tarvis suojata ja aattelin repästä ja käydä kaupassakin etsimässä jos siellä myytäs jotain mitä sais syötyä ens viikollakin :D
Sairaalasta sanoivat että uusien tutkimusten mukaan proteiinipitoiset ruuat sopii paremmin pahoinvoinnista kärsiville ja hiilarit saattaa pahentaa asiaa. Uskon et tässä on kyllä perää eikä juuri kyllä tee ees mieli hiilareita mut mitä sitä sit kaikki päivät söis nii riittää vähän pohdittavaa :)

Kerkesin jo hehkuttamaan, että oksentelu on ohi! Mutta niin siinä vaan kävi, että tänään se alkoi uudestaan. Koko alkuviikko ollut oksuvapaata, tänään sitten aamiainen päätti tulla ulos :/ Puuh.

Mulla loppu sillon 10. viikolla se jatkuva oksentelu, mutta edelleen 2-3 aamuna viikosta saa oksentaa. Se on onneks pientä eikä paljon haittaa :) Ihanaa kyllä kun muuten nyt on energiaa hirveästi (tai siltä ainakin tuntuu, kun vertaa siihen 24/7 nukkumiseen), jaksaa touhuta ja treenata ja olla hereillä koko päivän! Koulujutut on kyl ainut mihin ei energiaa tunnu löytyvän :D

Mä kävin eilen päivystyksessä tipassa. Päätin lähteä vielä kun pysyin pystyssä. Sain nesteitä ja pahoinvointilääkettä. Siinä meni se aamupäivä. Vähän helpotti, mutta laatta lensi jo eilen illalla taas, kasvot täynnä pieniä verenpurkaumia ku oli taas aika tiukassa tavara. Sain pahoinvointilääkettä myös kotiin, oon nyt sitä ottanut. Vähän auttaa,aamupalan sain syötyä ilman että tuli mitään ylös. Mutta lounas sen sijaan, aikani pidätin mutta kaaressa tuli koko vatsan sisältö ulos :( Nesteitä nyt onneksi imeytynyt siten, että pissaa tulee enemmän kuin se 2-3krt/vrk.
Kauhee nälkä vaan koko ajan jo oksentelee.
Mulla ei tee mitään proteiinipitoista mieli, hiilaria nimenomaan. Nyt tekee mieli taas pizzaa. Äh, kaikkee tekee mieli mu ruoat valitaan oksun mukaan :S Loppuis jo tää, oikeesti.

Rankkaa että osa teistä on joutunut pahoinvoinnin takia ihan tippaan asti. :sad001 Enpä osaa moista edes kuvitella. Toivon että teillä kaikilla pian helpottaisi. <3

Munkin on tehny koko ajan mieli hiilareita mut kaikki ne on tullu ylös kyllä. Nyt oon syöny uunikinkkumunakasta ja paistettua kanaa ja uunikasviksia ja mustikkarahkaa tein eilen ja yllättäin nää ruuat on pysyny sisällä.
Viime viikolla teki mieli heseruokaa, kaikki tuli ylös. Yks päivä koitin syödä yhden leivän ja ylös tuli sekin. Kuten myös pizzat, makaroniruuat ihan kaikki ja sipsit vasta kauheita olikin oksentaa.
Jotenkin ei enää tee näitä hiilariruokia mieli nii koitan nyt sit syödä eri tavalla kun sairaalasta suosittelivat proteiinipitosta :)

Takaisin