Voi Jomsuli

Olisko mahdollista jäädä sairaslomalle, edes vähäksi aikaa? Sekin saattaisi auttaa, jos työstressi jäisi pois ja saisit levätä ja tehdä asioita omaan tahtiisi? Olikohan tästä puhetta aiemminkin jo, voi olla.
Vaikka en itse oksentele, niin huomaan selkeästi, että voin kuitenkin paremmin viikonloppuisin kun olen kotona, tai muuten vapailla. Työviikolla olo on huonompi, ja nukunkin huonommin öisin. Työni ei siis sinänsä ole stressaavaa muutoin kuin ehkä siinä mielessä, että jatkuva työjono hieman ahdistaa, kun tuntuu, ettei sitä saa lyhenemään millään, vaikka mitä tekisi, eli täällä saisi olla 20h vuorokaudessa töissä, jotta saisi kaiken tehtyä.
Olen kyllä 100%:sen varma, että jos oksentelisin, niin en liikkuisi kotoa mihinkään. Ahdistushäiriö vaikuttaa varmasti taustalla, ja oksentamiskammo, joka ruokkii ahdistusta, joka taas haittaisi töihin keskittymistä niin paljon, etten olisi työkykyinen. Siksi nyt vähän pelottaa, että se oksentelu tulee kuvioihin, vaikka siinä mielessä raskauden pitäisi olla jo ns. paremmalla puolella.