Oireita, oireita..

Mulla todettiin vti, soitin vaan terveysasemalle ja ne laitto lähetteen samantien, eli pelkkä soitto riitti. Testit tein sit labrassa. Terveysasemalta soittivat tulokset seuraavana päivänä.

Sitä kyl tuntee olevansa elämän huipulla kun aamulla rattaita työntäessä "yskäisee" vähän sivulle ja lentää laatta. Onneksi kukaan ei nähnyt.
On myös kätevää käydä hesessä safkaamassa, potea roskaruoasta vähän morkkista ja sitten huutoyrjöämisen jälkeen muistaa että mitä turhia, ylös tuli sekin sapuska!
En myöskään meikkaa pahemmin enää. Huutoyrjötessä tuntuu et tarvii aia suihkun jälkikäteen, vähintään pään upottamisen lavuaariin. Hyi saatana. Odotan yhä sitä hehkeää raskausoloa, mistä aina puhutaan ja mitä ei esikoisestakaan ikinä tullut.. Taitaa olla myytti :D

Voi ei Jomsuli :( Voi kun niin toivon, että sulla ja kaikilla muillakin pahoinvoinnista kärsivillä olot jo kohta helpottais!

Oon niin helvetin turhautunut..
Aiemmin ei ollut nälkää vaan ainoastaan huono olo.
Nyt on välillä niin helvetin kova nälkä ja jano et vois syödä vaikka hevosen. Paitsi kun ei voi.
Tai no, voi. Vaan siks et vois taas yrjötä kaikki ulos.
Ehkä tuo nälkä johtuu jotenkin siitä kun paino oksentamisen takia putos tossa viikossa 2,5kg et kroppa meinaa et ruokaa tarvittas.

Sit mua nyt ärsyttää sekin kun en kuule enää niitä sydänääniä vaikka kuinka koittasin :|

Joha piti itelläki oksentaa, eka kerran. Vaikein päivä kyl tähä mennessä.
Juominen tahtoo unohtua, varmaa nestehukkaaki kohta jossen ala juomaa.

Mulla ihan järkky yö takana. Heräsin pissahätään kahden aikaan. Kurkkukin oli ja on kipeä. Nukahdin vasta viiden aikaan. Maha oli oudon tuntuinen, ei pystynyt selällään nukkumaan. Nyt aamusta tosi pirteenä töihin. Oon varmaan tulossa kipeeksi.
Mites flunssa? Saako ihan normaaleita flunssatroppeja käyttää (finrexin, kurkkulääkkeet ym)? Voiko flunssa olla sikiöille vaarallinen?

Hellu älä ainakaan finrexiä ota kun siinä tulehduskipulääke. Mielummin kai raskausaikana pitäs käyttää paracetamolia.Ei flunssa sellasenaan oo vaarallinen kun muistaa vaan juoda ja levätä riittävästi :)

Itse kuuntelin ekan kerran sykkeitä 9+4 ja olin yllättynyt kun löytyivät heti ja samana päivänä vielä toisenkin kerran. Pari pv myöhemmin kokeilin, enkä sanut kuulumaan, joten siitä seuraavana päivänä piti kokeilla uudelleen. Aluksi en meinannut saada kuulumaan ja mietin, että miten se aikaisemmin oli onnistunut?? Sitten muistin kokeilla riittävän alhaalta ja ne löytyi heti! Olin etsinyt niitä liian ylhäältä :D Eilen illalla taas kuuntelin ja samasta paikasta löytyi mieletön jumputus :Heartbigred
Ihan paras ääni ikinä! :)

Enpä minäkään ole uudestaan sydänääniä saanut kuulumaan, ainenkaan kovin selkeästi. Ja pitäisi perjantain ultraan malttaa odotella..

Juu ei finrexiä ainenkaan flunssaan, tosiaan parasetamoli ensisijainen. Toivottavasti ei kovaksi flunssaksi ylly! :)

Olin itsekin menneellä viikolla varma että flunssa tulee kun kurkku oli aavistuksen kipeä ja päätä särki mutta se menikin pian ohi kuuman mustaviinimarjamehun voimalla.

Meillä ei olla vieläkään parannuttu flunssasta. Nyt kaks viikkoa ollu yskää ja nuhaa, eikä tunnu millään lähtevän kokonaa pois. Ja nyt mulla tuli uudestaan kurkkukipeeks, sais jo riittäää :arghh:

sanmarie, Onpa siellä sitkeä pöpö! Paranemisia <3 Olikohan nyt jopa liikkeelläkin jotain tuollaista sorttia.. :sad001

Nelikymppinen, ikävää että jouduit kokemaan nyt tän mutta nopeaa toipumista ja pikaista uutta plussaa & kaikkea hyvää jatkoon!

Mä kuulin ne sydänäänet yhden kerran täysin selkeesti ja myös mies kuuli. Sen jälkee ei oo kuulunu kertaakaa vaikka kuinka oon yrittänyt :|

Tänään on ollut pitkästä aikaa oikeastaan täysin normaali olo koko päivän, aamusta asti. Tuntuu kummalliselta, kun joka päivälle on ollut jotain oiretta kuitenkin jo viikkotolkulla. Ruokaakin sain syötyä kunnollisen annoksen, kun meni pitkään sellaiseksi närppimiseksi, kun tuntui, ettei oikein mikään maistu, mutta pakko oli jotain tunkea suusta alas.

No niin, nyt on lääkärissä käyty. Nieluviljelyn aikana meinasin oksentaa hoitajan päälle, heh. Onneksi sain pidäteltyä. Apteekistakin löytyi aika hyvä arsenaali flunssalääkeitä, joita saa ottaa.
Semmoinen ihan pieni yksityiskohta särähti korvaan, että kun kerroin olevani raskaana, niin lääkäri puhui vauvasta yksikössä (luonnollinen oletus tottakai, mutta särähti vaan korvaan koska itse olen jo niin tottunut siihen, että niitä on kaksi). Eihän hän tietenkään voinut mistään tietää kaksosista, kun en asiaa korjannutkaan, mutta mielenkiintoisia nämä oletukset. Yhtälailla joku, en nyt muista kuka, onnitteli "meitä" eli minua ja oletettua miestäni, vaikkei sellaista kuvioissa ole :)

Mullakin on tuota painavaa tunnetta rakon kohdilla ja aika usein vessahätä. :eek: Voisi kai varuiksi vti:n sulkea täälläkin pois. Pitäisi varmaan soittaa neuvolaan maanantaina. Kuulemma raskausaikana voi olla melko oireetonkin, kun yleensähän on oireena tuo kirvely pissatessa.. Mulle esikoisen raskaudessa kirjoitettiinkin muutamat lähetteet ihan vain varuiksi että jos yhtään epäilin niin voisin käydä asian tarkistamassa, kun nuoruudessa tuli sairastettua useampikin virtsis.

Eikä teillä otettu virtsanäytettä seulantaverikokeen kanssa yhtäaikaa vai pelkäättekö, että sen jälkeen on iskenyt? Muakin pissittää nyt paljon useammin kuin tavallisesti, mutta mitään muita oireita ei ole, niin oletan, että kohtu alkaa jo painaa rakkoa.

Mulla ei ole ollut kuin kerran virtsatietulehdus, sekin oli leikkauksen jälkeen, kun toisen munuaisen tuotokset tuli letkun kautta suoraan ulos, ja vain toisen munuaisen tuotto meni rakkoon. En vaan millään silloin pystynyt juomaan tarpeeksi :/ Oli kyllä kivulias silloin. Virtsatiehyen korjausleikkauksen jälkeen taas väliaikainen stentti munuaisesta rakkoon aiheutti omanlaisensa tulehdustilan, johon söin 6 viikkoa pientä antibioottiannosta päivittäin. Ei ollut hääviä. Korjausleikkauksen jälkeen sellainen varsinainen hädäntunne on kadonnut, joskus en muista käydä vessassa ennen kuin rakon venymisen aiheuttama tuntemus muistuttaa. Mutta vaikea on tunnistaa vt-tulehdusta, jos se on oireeton :/ Jostain kyllä luin, että näillä viikoilla jo kohtukin painaa rakkoa :)

Mitähän kaikkea ne siitä toimitetusta virtsanäytteestä tutkii? Eikös se liittynyt joltain osin niihin seulontoihin?

Mulla vaan stiksattiin neuvolassa virtsa, eli proteiinit glukoosi ja leukkarit katottiin. Eli se perus mikä koko raskauden ajan seulotaan aina neuvolassa. Seulontaverikokeissa ei ollut virtsanäytettä mulla.
Ja eihän se sitä kysy että koska on viimeksi testattu, kovin pitkä itämisaika ei taida vti:ssä olla :) Jos yhtään epäilyttää nii parempi se on varmistaa, kun ei kalliista tutkimuksesta kuitenkaan puhuta :)

Takaisin