Mä huomaan, että vähänkin isompi rasitus aiheuttaa tuntemuksia alavatsaan. Eilen taas ronttasin klapeja sisälle liiteristä, semmoinen tavallisen kokoinen puusta tehty kantoteline, joka ei klapeineenkaan paina oikeasti kovin paljoa, neljä semmoista kannoin sisälle (ei edes kovin pitkä matka ole liiteristä sisälle), ja kyllä tuntui sen jälkeen

Liikun kyllä muuten hävettävän vähän, joten ehkä siksikin sitten pienikin rasitus tuntuu. Tosin normaali kävely ei aiheuta oikein minkäänlaisia tuntemuksia.
Ihan jatkuvana tuntemuksena on pieni paineen tunne alavatsalla, ja joskus pistää (kouristaa?) johonkin yksittäiseen kohtaan aikalaillakin. Joskus se tuntuu olevan jäljellä olevan munasarjan kohdalla, joskus taas leikatulla puolella, joskus taas en ehdi paikallistaa, kun se jo meni menojaan. Tietenkin sitten yskiminen/aivastelu on oma lukunsa, pitää yrittää niin sanotusti päästä mukaan siihen ja koittaa eristää alavatsa rytkäytykseltä, muuten tekee todella kipeää hetken aikaa. Isäntä on ihmetellytkin välillä, kun ähkin aivastuksen jälkeen hetken, mutta kerroin, että kuulunee asiaan :)
Inkeri_: mä luulen, että supistus tuntuu samalta kuin menkkakipu, mutta on paljon voimakkaampi ja intensiivisempi. Ainakin viime syksyn keskenmenon supistus oli todella kivulias, mutta se kipu katosi saman tien, kun kohdusta oli tullut raskausmateriaalit wc-pönttöön. Menkkakivut lienevät samansukuisia kouristuksia kuin supistuksetkin ainakin osittain, mutta kun se menkkojen aikaan kohdistuu pienelle alueelle (kohtuhan on normaalioloissa aika pieni), niin se tuntuu erilaiselta kuin kasvaneen kohdun supistus. Näin ainakin itse kuvittelisin asian olevan, en ole oikeita supistuksia koskaan tuntenut, kun mulla ei ole lapsia. Kertokaa te muut, joilla on jo ennestään lapsia, puhunko aivan puuta heinää? :)