Oireita, oireita..

Siis tää masuvaiva on hirveetä!
Nytkin olen lähdössä kaverin kanssa lounastamaan ja kiertää ja kiertää kuin pahaisessakin mahataudissa. :arghh: Mun maha on siis aivan sekaisin! Tää häiritsee kyllä joka päiväistä elämää. Ilmaakin tulee aivan hirveästi, mies valittaa jo. :hilarious:

Ja muuten Deb, oon epäillyt itsellänikin tuota ärtyneen suolen vaivaa, joka tosin helpottanut ruokavaliolla. Voisko sitten nyt raskaus vielä entistä enemmän tuoda sitä esiin?

Jos on muutenkin ärtyneen suolen oireyhtymä, on hyvin mahdollista että raskaus hormonien takia ja kohdun paisuessa ja painaessa suolta, vaikuttaa siihen. Lisäks raskauden ajaks ruokavalio muuttuu taas jonkin verran, eikä suolella oo aikaa tottua nopeeseen muutokseen. Näin voisin päätellä, tosta löytyy hyvin vähän tietoo kun ei oo varsinaisesti luokiteltu edes oikeeks tilaks, eli siis sitä ei voi diagnosoida.

Itellä vatsa kans kokoajan sekasin nyt, varsinki syömisen ja kahvin juomisen jälkeen. Menkkajomot jatkuu nyt jo toista viikkoo ajoittain, tänään alko taas oikeeta munista särkee. Väsymys on jotain ihan kamalaa, ja tää palelu.

En tiedä mitä tää on jos ei raskausoireita.

Voi jösses että väsyttää. Olin jo unohtanut tän edellisestä raskaudesta.
Ihan ku ois bailannut ilman unia koko viikonlopun ja nyt olis vuosisadan kankkusessa. Nukuin just melkein 3h päikkärit. Ei auttanut sitten yhtään.

Mäkin nukuin muutaman tunnin päikkärit! Mä en osaa uskoo et oisin raskaana, tai ajattelen että kun noita haamuja tullu niin jospa kuitenkin on ollu vaan kemiallinen tms.. mutta sit mietin että menkkamaisen jomon (mitä on ollu melkein oviksesta asti) välillä tuntuu kohdussa oudon kihelmöivältä, ja paineen tunne on aika selkee. Puhumattakaan turvotuksesta. Raastavaa tää odotus kun tiistaina pitäs vasta testailla uusiks..

Dpo11-14, kp24/26

Mulla on kans aika voimakasta tää väsymys. Alkoi pari päivää ennenkuin tein plussatestin ja on sitten jatkunut tasaisena :D Nyt mennään rv6. Eilen nukuin 3 tunnin päikkärit ja sitten vielä 10 tunnin yöunet... :D

Mulla on kans vatsa ollut ihan sekaisin alusta asti. Ja alamaha kivut siinä mukana, mutta suoliston piikkiin olen ne kivut vielä laittanut. Tosin tänä aamuna kyllä säikähdin oikeasti, kun oli aivan super kipeä alamaha hetken aikaa, mutta vessassa sekin sit meni ohi. Aamulla ei kyllä pysyny mikään sisällä kummassakaan päässä moneen tuntiin.

Mulla toi kipu tulee melkeen heti sen jälkeen aamulla kun ekan kerran juon/syön jotain. Yleensä sängyssä otan jo jotain suuhun ja sit siellä kärsin ne kivut, meen vessaan ja sit ei oo kun satunnaisesti ilalla kipee maha.

No enpä päässy tähänkään ryhmään ilmeisesti, alko tiputella. Eiköhän se täti kaahaa ajoissa kylään, kemiallinen varmaan taas ollu. Ei kai siinä, lapsettomuuskliniikalle yhteyttä :sorry: tää oli kuitenkin jo yk24

Voi surku Deb :( Tsemppiä! Toivottavasti jaksat yrittää, vaikka varmasti voimille ottaa jatkuvat vastoinkäymiset.

Deb, Pahoittelut <3 :sad001

Kuulostaa niin tutulta Fifu!

Ja väsymys..... Nukkuisin jos vain voisin vaikka kellon ympäri, mutta esikoinen pitää huolen ettei nukuta. :hilarious:

Onnekkaana olen tainnut selvitä kovin vähällä koska, mulla on oikeastaan vain KAUHEA NÄLKÄ ja mieli tekisi kokoajan GRILLIRUOKAA!!! SIIS WHAT?! En oo koskaan voinu edes sietää grillin hajua ja nyt sitte vois syödä monta kertaa päivässä mättö ruokaa:dead: Satunnaisesti on vatsa sekaisin ja päivisin välillä väsyttää... Muuten olo on todella hyvä ja jopa ihan ensimmäisillä viikoilla ilmestyneet finnit ja hiusten rasvoittuminenkin on hävinnyt kuin tuhka tuuleen:) ja viikkoja siis 7+!! Pitää toivoa että sama meno jatkuisi:p

Kristaa, olet onnekas! :cat:
Itse haluaisin myös kokea edea pienen hetken hyvää oloa ilman mitään vaivaa tai kipua tai huonoa oloa raskauden aikana. Esikoisen kanssa en osannut nauttia yhtään kun oli niin huono olla koko ajan jonkun vaivan tms takia. Nyt toivon että saisin vain olla, ihan normaalisti, että olisi hyvä olo, edes joskus :hungover: muoks. Mulla siis nyt 6+3.

Tiputtelu muuttui toistaseks takasin maitomaiseks valkovuodoks, en haluais liikaa toivoo nyt enää, mutta luin jostain että kiinnitys vois tapahtua jopa dpo12? Ja mulla on just siinä tienoilla.. oireita löytyy kuitenkin vielä. Seurailen tilannetta mutta toi tiputtelu vähän palautti jalat maan pinnalle ja menkat tulee jos on tullakseen.

Deb, Jes! Nyt ei luovuta toivosta vielä ennen kuin oikeasti hanat aukeaisi. Mitä toivotaan nyt ettei tule tapahtumaan. Oletko tehnyt vielä testejä? :)

Ihan kauhee yö/aamu: illalla alkoi taas migreeni ja menin nukkumaan vaikka kohtaus oli päällä. Yöllä heräsin kauheisiin selkäkipuihin ja pissahätään, erittäin katkonainen yö. Ja aamulla maha taas sekaisin ja hampaita pestessä oksennus kurkkuun. Ah tätä ihanaa alkuraskautta :Heartred

Mä en oo pystyny tekeen MITÄÄN moneen päivään, kun kaikki ällöttää ja oksennus tulee pienistäkin hajuista. Lisäks väsymys on ihan jäätävä. Esikoista käy niin sääliks, kun en oo hänen kanssaan pystyny tosiaan nyt oikein touhuaan.

Kait tämäkin on jonkinlainen oire, nimittäin unet. Näen joka yö paljon unia jotka muistan vielä hyvin aamulla. Sama oli edellisissä raskauksissani.

Deb, Jes! Nyt ei luovuta toivosta vielä ennen kuin oikeasti hanat aukeaisi. Mitä toivotaan nyt ettei tule tapahtumaan. Oletko tehnyt vielä testejä? :)

Koitan ajatella jotenkin järkevästi, enkä liikoja toivo mutta en ihan vielä heitä pyyhettä kehään :) tein eilen edelleen haamun, ei siis oo siitä ainakaan vahvistunu mihinkään.

Tänään ku kävin ekan kerran vessassa, tuli ensiks valkkaria, sit vähän tosi vaaleeta punasta, sit oli ihan kuivaa. Yskiessä tuntui repäisykipuja!

Deb, Toivotaan haamulle pikaista vahvistumista <3

Taisin alussa kehua et ei oo oireita..noh muistihan se pahoinvointi minua :rolleyes: jossain jo kirjoitinkin et ylimääräisiä välipaloja natusteltava, muuten tulee päänsärky ja järkyttävä eto-olo. Säännöllisellä syömisellä saan jotenkin pidettyä kurissa, mut eipä oikein mitään tee mieli. Mikään mikä ennen ollu hyvää ei maistu nyt miltään. Plääh. Aamullakin aamupala saatava äkkiä nenän eteen ja puoliväkisin syötyä.

Ja ah niin ihanat yölliset pissareissut. Mahakin tuppaa olemaan vähän sekaisin.

Takaisin