Oireita, oireita..

Täälä alkanut kanssa pientä kuvotusta tulla. Pahinta oli käydä Prisman vessassa kun vessan haju oli niin hirveä tettä piti peittää naama liinalla ettei oksentanut :o olen myös huomannut että jos joutuu fyysisesti vähän kovemmalle, esim kiivaampi kävelyvauhti, meinaa laatta lentää :o täälläkin välillä vähän oireettomampaa vielä toistaiseksi. Tai että pahoja oloja ei vielä hirveemmin (flunssakin voi hämätä).
Tunteet on kyllä pinnassa. Tullut vollotettua tv-ohjelmille ja musiikille mitä ei normaalisti niin voimakkaasti, sama oli kyllä esikoisenkin kohdalla :)!

Oksensin suuhun, yyh. Ja eilen ja tänään ollut koko ajan tosi ähky olo vaikken oo syöny paljoa, esim tänäänkin viimeksi syönyt 6 h sitten ja tapahtu toi. eikä o myöskään nälkä!

Solinar mä yhdistän kans pahoinvoinnin välillä fyysiseen rasitukseen. Mutta syömisen, verensokeritasojen yms kanssa en oo huomannut mitää vaikutusta suuntaan jos toiseen vaikka monessa lähteessä kerrotaan niiden helpottavan sitä! Eli tulee kun tulee..

Aamuvuorot on aivan tuskaa, kun on niin poikki vaikka kuinka nukkuisi, ja varsinkin niinä aamuina sitä pahoinvointia riittää. Tänään ekan kerran jouduin töissä oksentamaan (heräsin vissiin niin myöhään etten ehtinyt vissiin vetää koko aamuoksurituaalia kotona :D). Lykkäsin vaan tavarat käsistäni työkaverille ja lähdin juoksuun... ei kukaan mitään onneksi kysellyt :D

Mullakin on tänään noussut oksennus kurkkuun, melkein jopa suuhun asti. Inhottavaa. Mutta olen myös iloinen kaikista raskausoireista, koska ilman oireita olisin ihan paniikissa koko ajan :nailbiting:

tiiamaria: ootko kokeillut pahoinvointiin että söisit säännöllisesti jotain pientä..esim 2-3:n tunnin välein. Mulla auttoi esikoisen raskaudessa se vähän.

Minniliini, kyllä pyrin syömään säännöllisesti :) Eilen tuli vaan just semmonen ähky olo ettei pystynyt syömään mitään - ja no sittenhän tulikin yhtäkkiä heikotus kun ei oo syönyt mitään. Samanlaista mulla oli viime raskaudessa.. pitäis kyllä oloista huolimatta yrittää syödä koko ajan säännöllisesti :)

Ei voi olla taas näin huono olo :grumpy:
Neljäs raskaus ja miten sen taas oli unohtanut miten hirveetä tää on..
Joka raskaudessa maannu enemmän tai vähemmän tiputuksissa kuivumisen takia kun ei oo päiviin saanu syötyä tai juotua.
Nyt rv 6+2 ja olo on kamala ja oon oksentanut jo monta päivää.
Tähän koitettu lääkitystä, akupunktiota, pahoinvointiranneketta, koko aikasta pientä napostelua ym. Kikkoja eikä mikään toimi mum kohdalla.
Ja aina kun ei oo raskaana nii ei sitä vaan muista ja tässä ollaan taas.
Mut tää on nyt viiminen lapsi et kun vaan sais vielä yhden terveen vauvan syliin nii hyvä olis ja tää olis sen arvosta :)

Mullakin ollut ihan hirvee päivä. Maha sekasin ja sitten iski vielä migreeni. Oon maannut koko päivän peiton alla ja koittanut nukkua ja selvitä tästä migreenikohtauksesta. Huh huh. Onneksi tämä kaikki hyvän asian puolesta.

Onko teillä tullu raskauden aikana yhdynnän jälkeen veristä vuotoo? Mulla tuli äsken pyyhkiessä ja mietin että onko se hyvä juttu, että jos nyt oon raskaana ja limakalvot on vaan herkät..?

Onko teillä tullu raskauden aikana yhdynnän jälkeen veristä vuotoo? Mulla tuli äsken pyyhkiessä ja mietin että onko se hyvä juttu, että jos nyt oon raskaana ja limakalvot on vaan herkät..?

Mulla ollu ainaki ihan normaalia :) Kannattaa tarkkailla ja ottaa yhteyttä jos vähänkään eipäilee et ei olis normaalia :)

Tania kiitos vastauksesta, vähän säikähdin kun en oo 100% varma vielä oonko raskaana vai en, mutta siis haamua on pukannu ja nyt en oo pariin päivään testannu (dpo12 menossa). Aion testata alkuviikosta niin saan varmuuden. Menkkojenkaan ei pitäis alkaa vielä ennen tiistaita.

Mullakin kyllä vähän veristä vuotoa yhdynnän jälkeen ollut. Sellaista punertavaa tuhruvuotoa. Vaikka minulle lekuri sanoi että on ihan harmitonta niin kuitenkin aina vähän kauhistuttaa.

Deb, Mulla oli esikoisesta peittojen heiluttelujen jälkeen veristä vuotoa muutamaankin otteeseen. Syy oli verestävä kohdunsuu ja kuivat limakalvot.

Nyt on miehen kanssa heiluteltu peittoa ja kauhulla odotin verenvuotoa, mutta sitä ei ole tullut. Tämä ei nyt kai verenvuotoon kuulu, mutta koska eilen kovasti supisteli seksin jälkeen, löysin tietoa että seksiä ei suositeltaisi harrastavan alkuraskaudessa oletettujen menkkojen aikaan, onko kukaan lukenut tuosta? Oli uusi juttu!

Onko muilla ollut ihan vatsakipuja (siis ylä- ja keskivatsassa, omassa vatsassa eikä vauvavatsassa niin kuin edellisessä kerralla aina puhuin) ja vatsa sekaisin? Mulla on eilisestä vatsa pulputtanut ja ollut hullun turvoksissa, ja myös ylävatsaa poltellut tosi kipeästi. Mietin et onko vaan joku vatsatauti iskenyt (kun niitä tuntuu olevan joka lähtöön liikkeellä), vai johtuuko vain raskaudesta. Viime kerran hurjaa pahoinvointia ei ole vielä kuulunut, mutta nämä kaksi päivää on olleet kyllä tuskaisia..

suvitus, Mulla kivut on enempi alavatsalla, mutta sellaista pulputtamista ja ilmaa. Masu on myös aivan sekaisin, etenkin syömisen jälkeen; menee hetki ja kiertää hulluna kunnes pakko päästä vessaan. Kuin olis pahinkin mahatauti ollut jo muutaman viikkoa. Ja etovaa oloa, mutta varsinaisesti okseta ei.

Mulla on ilmeisesti joku lievä mahatauti, kun maha on ihan löysällä ja vähän kipeäkin. Tosin voi olla ihan raskausoirekin, mutta kyllä tää nyt viittaisi mahatautiin. Onhan sitä liikkeellä.

Mulla on ilmeisesti joku lievä mahatauti, kun maha on ihan löysällä ja vähän kipeäkin. Tosin voi olla ihan raskausoirekin, mutta kyllä tää nyt viittaisi mahatautiin. Onhan sitä liikkeellä.

Tuollaista mulla on juuri ollut 2 viikkoa. Omalla kohdalla siis raskaudesta johtuvaa.

Mulla etenkin illalla maha turpoaa ihan älyttömästi ja ihan ylävatsaan saakka ja aiheuttaa huonovointisuutta. Yleensä yön aikana sit turvotus helpottaa. Mut öisin saattaa mahassa tuntua "kasvukipuja" lähinnä kohdun alueella

suvitus, Mulla kivut on enempi alavatsalla, mutta sellaista pulputtamista ja ilmaa. Masu on myös aivan sekaisin, etenkin syömisen jälkeen; menee hetki ja kiertää hulluna kunnes pakko päästä vessaan. Kuin olis pahinkin mahatauti ollut jo muutaman viikkoa. Ja etovaa oloa, mutta varsinaisesti okseta ei.

Hei mullakin on tällasta, en oo yhdistäny että se vois liittyä mahdolliseen raskauteenki, ku mulla on aina ollu suolen kanssa ongelmia koska ärtyneen suolen oireyhtymä :dead:

Siis tää masuvaiva on hirveetä!
Nytkin olen lähdössä kaverin kanssa lounastamaan ja kiertää ja kiertää kuin pahaisessakin mahataudissa. :arghh: Mun maha on siis aivan sekaisin! Tää häiritsee kyllä joka päiväistä elämää. Ilmaakin tulee aivan hirveästi, mies valittaa jo. :hilarious:

Ja muuten Deb, oon epäillyt itsellänikin tuota ärtyneen suolen vaivaa, joka tosin helpottanut ruokavaliolla. Voisko sitten nyt raskaus vielä entistä enemmän tuoda sitä esiin?

Takaisin