Oireita, oireita..

Huhhuh, nukuin esikoisen kanssa päikkärit. Ensimmäistä kertaa en heränny heti, kun lapsi heräs. Mulla oli herätessä niin heikko olo etten meinannu tolpillani pysyä. Mikää ei oo hyvä, väsyttää ja sit ku nukkuu ni olo on entistä huonompi.

Kuulostaa niin tutulta! Olisin valmis jo klo 18 yöunille, päikkäreiden lisäksi. Etova olo on nii ällö ettei oikein mikään maita. Palelee aivan hirveästi, jäätävässä horkassa.. Oon aivan poissa pelistä. Säälittää mies joka tulee töistä kotiin ja on pojan kanssa illatkin...

Tiuhtimus, Sama juttu, se mikä meni eilen alas ei enää tänään maita. :yuck:

Toivottavasti tuhrut olisivat vaarattomia, näin kyllä luulenkin että kuuluvat vain asiaan, kun niin monelta taholta niistä lukenut! :)

Mulla oli tänään oireeton päivä ja heti tuli kauhee fiilis, et onks tää ny normaalia, kun ei ookaan huono olo heti aamulla herätessä mies tuumas, että olisit nyt tyytyväinen, jos ei oo huono olo. Ylihuomenna ar-ultra ja en jaksais oottaa. On niin epätodellinen olo vieläkin. Eikä paljon auta eiliset luennot keskenmenoista..

lunatilda, Tiedän tasan fiiliksen. Mulla oli oireettomat päivät tuossa taannoin ja sitten yhtenä päivänä alkoi kova menkkamainen juilinta. Sanoin jo miehelle että noniin tää oli tässä! Kuitenkin seuraavana päivänä ultrassa pieni sydän hakkasi aivan vimmatusti <3

Olisi pitänyt nauttia oireettomuudesta, nyt on todella kehno olla ja yritän vain aina selviytyä päivästä seuraavaan.. :meh: Kuuluu siis asiaan että toisena päivänä oireet katoaa ja toisena ne palaa!

Lohduttaa kuulla, että voi vaihdella päivät
Oon huomannu et tietyt ruoka-aineet aiheuttaa enempi huonoo oloa. Esim.avokado saa olon ihan järkyttäväks. Oksennusta joutu pidätellä tosissaan. En sit syönykää sitä enää, kun tajusin että se sen olon aiheuttaa. Myöskään banaani ei passaa.

Täällä väsyttää niin ettei töiden välissä jaksa muuta kun nukkua tai korkeintaan kattoa telkkua vaakatasossa :dead:
Mahaa juilii vasemmalta puolelta menkkamaisesti, varsinki työpäivien jälkeen tuntuu välillä kipeältäki. Töissä ei juuri oireita huomaa ja välillä unohtaa olevansa raskaana. Toisaalta hyvä niin sillä viime kesän keskenmeno painaa vielä takaraivossa. En halua toivoa liikoja tällä kertaa.

Mulla on alkanut päänsärky, kaks vrk nyt särkenyt eikä Panadol auttanut. Toivottavasti ei ylly kunnon migreeniksi kun pitäis lapset pystyä hoitamaan.. ja toivottavasti ei viikkokausia kestä. Sitä lamaavan kovaa väsymystä on kans ollu, heti vähän vainoharhainen olo kun päänsärkypäivinä ei oo väsyttänyt, että ei kai oo mikään huono merkki. Pahoinvointia ei oo vielä ollu eikä toivottavasti tulis.. ekassa raskaudessa oli koko päivän kestävää puoleen väliin asti ja aamuisin pöntön halailua, tokassa tuli parit yllätysykät mutta muuten vaan tota ruualla pelaamista että ne ällötti, ei kuitenkaan semmosta kunnon pahoinvointia. <3 kaikille sen kanssa painiville, on kyl niin ikävä vaiva!
Mulla on ihan järkyttävän kuiva suu! Tämmöistä ei oo ennen ollu enkä oo kuullu muidenkaan puhuvan mutta google ties kertoo et raskausvaiva se tääkin on. Pakko syödä koko ajan xylitolpastilleja ja juoda vettä (yölläkin) kun muuten tuntuu et suu ois täynnä lasivillaa
:wtf:

Onko täällä ketään muuta jolla ei olis oireita? :joyful: Eihän tässä millään usko tai muista edes olevansa raskaana kun olo on ihan tavallinen. Ensimmäisen viikon kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, mahassa tuntui vähän menkkamaisia kipuja ja vihlomisia mutta nekin loppuivat jo. Toki jos oikein tarkkaan itseään alkaa kuulostella voin oireita "keksiä", mutta pääasiassa olo on ihan tavallinen eikä raskaus vaikuta vielä mihinkään. Tavallaan tilanne on siis hyvä, kun saan nauttia oireettomuudesta, mutta kyllähän tässä vähän epäluuloiseksi tulee!

Mulla on ihan järkyttävän kuiva suu! Tämmöistä ei oo ennen ollu enkä oo kuullu muidenkaan puhuvan mutta google ties kertoo et raskausvaiva se tääkin on. Pakko syödä koko ajan xylitolpastilleja ja juoda vettä (yölläkin) kun muuten tuntuu et suu ois täynnä lasivillaa
:wtf:

Täällä myös yksi, joka kärsii jatkuvasta janosta ja kuivasta suusta. Sitten vessassa saakin ravata, kun tulee jatkuvasti juotua ja paljon. :happy:

Kuten jo sanoin, mä vuosin kun seula ihan kuukautismaista veristä verta, kuten kahdessa keskenmenossani. Ihanaa, että kaikki on hyvin, elekää ressatko! :) täälä kamala olo jatkuu. Mikään ruoka ei maistu, ja sit ku saa syötyä niin huono olo jatkuu vaan. Jatkuvaa kakomista. Eilen hammaspesulla lensi oksu. Ei ole koskaan ollut raskauksissa näin järkyttävän huono olo! :D Tää on ihan sairasta. Töissä pitäs jaksaa ja kotona kahden lapsen kanssa. Olen siis kaiken lisäksi tosiaan yksin, tosin ihan vapaasta tahdostani. Eiköhän tämä tästä vielä....

Metsäneito, Nyt en voi ikävä kyllä liputtaa oireettomuuden puolesta tämän kakkosen kanssa, mutta esikoisesta raskaus oli oireeton ja ainut oire oli kasvava vatsa. :grin Kyllä siinä aina mietti että onkohan kaikki kunnossa kun ei oireen oiretta, mutta niin vain poika nyt 1v3kk. Nauti siis oireettomuudesta jos suinkin mahdollista! :)

Kiva kuulla, että muillakin on eroa päivien välillä. Itsellä ollut järkyttävän huono olo viikon ja nyt en oo oksentanut pariin päivään eikä pahoinvointi ole enää niin lamauttavaa ja meinas jo iskeä paniikki. Hankalaa tämä kun ei ole koskaan tyytyväinen :joyful:

Metsäneito, täällä toinen oireeton! Ainoastaan rinnat on hiukan arat ja "täyteläisemmät" mutta joskus vastaavaa on ollut muutenkin oviksen jälkeen. Nyt laskelmieni mukaan vasta 4+5 menossa, että ehtiihän niitä oireita vielä tulla. Gyneaikakin siirtyi viikolla eteenpäin, eli kaks viikkoa vielä pitäis odottaa! Toisaalta, silloin vois jo ehkä kenties jotakin näkyä ultrassa :wideyed:...

Mulla alkoi se oksentelu pari viikkoa sitten niin ettei pariin päivään mikään pysynyt sisällä, mutta on onneks nyt rauhoittunut että noin joka toinen aamu vaan tulee ylös asti. Välillä tulee kyl ihan molemmista päistä, huh huh. Muuten sit vaihtelevaa etomista. Tänään kyl aamulla nauratti ku olin jo takki päällä lähdös, sit totesin et hitto vieläki tulee. Ei muuta ku takki pois ja kylmän viileästi ämpäriä käteen ja vessaan. Sit oksennetaan, pestään ämpäri ja hampaat, takki takas päälle ja matka jatkuu niin ku ei mitää olis tapahtunut, tuttu kaava jo :D

Väsymys on järkyttävä. En oo tännekään jaksanut kirjoitella pitkään aikaan kun voimat on päivän päälle ihan finaalissa! Nytkin jo pohdin koska kehtais yöunille mennä :D

Turvotus alkaa kans olla aikamoinen. Ei tää varmaa enää kauaa piilos pysy kun tällänen pallero jo edessä.. ja 7+0 on vasta mittarissa :D. Paino laskee mut maha kasvaa, noh minkäs teet... On ollu kyl hauska seurata siitä ihan alusta miten tää turvotus kumminki muuttuu kokoajan, ja nykyään jo lähteekin tosi paljon alempaa kun alussa, ei saa enää vedettyä mahaa sisään :D

Noh tulipas taas yhteen viestiin sit tarinaa sen parin viikon tauon edestä :D

Miten voi ollakin että taas heti ekoilta viikoilta nenä tukkoon! Tiiän et aukee vasta synnytyksen jälkeen, prkl limakalvot :mad: Kiva nukkuu suu auki ku muutenki kuiva suu ja suuri veden juonti aiheuttaa pahaa oloa..

Minullakaan ei juuri oireita ole, välillä heikottaa/vapisuttaa, mut muuten ei mitään. Olen melko varma, että on mennyt kesken, koska kahdessa edellisessä voin kamalan huonosti. No, se selviää puolentoista viikon päästä. Raivaan jo valmiiksi kalenteria sillä ajatuksella et ultran jälkeen olen saikulla tyhjennyksen takia.. Vuoden optimisti täällä hei!

Tania, Voin vain kuvitella miten inhottava vaiva! Mulla oli esikoisesta korvat lukossa ja sama vaiva on nostellut nytkin päätään.

suvitus, Raskaudet ovat tosi erilaisia! Voi olla että selviät nyt paljon vähemmillä oireilla kuin aiemmissa. :) Ymmärrän kyllä tuon asennoitumisen, en tiedä miksi itsekin vain mietin ultrasta toiseen etten hirveästi pidemmälle uskalla ajatella. :sad001

Suvitus: mulla taas toisinpäin, aika oireettomia, tai hyvin vähän mitään öllötyksiä oli aiemmissa, nyt aivan järkyttävä krapula 24/7. En vissiin ennen ole edes tienny, mitä on olla raskaana. :D Pidän peukkuja et kaikki hyvin. :)

Huomenta! Täällä heräsin juuri kolmen tunnin päikkäreiltä :D Eli väsymys on ilmestynyt tänne kaveriksi. Muuten oireet tässä: nännit arat, pientä päänsärkyä, migeeniä, ihan pientä pahoinvointia etenkin syömisen jälkeen, nenän tukkoisuutta, alavatsan juilimista. Ja nyt siis menossa 5+1.

Tän hetkisinä oireet: pahoinvointi&närästys ympäri vuorokauden, satunnainen oksentelu, tissit&nännit arat ja jotenkin muhkeammat :D,
ihan hurja väsymys aamusta iltaan mihin ei olisi aikaa touhukkaan 1v2kk pojan kanssa, vessassa saa käydä useammin myös yöllä useaan otteeseen, erinäiset vihlonnat, kivut ja epämiellyttävät tunteet alapäässä&nivusissa&reisissä. Illalla vatsan turvotus.
Aikalailla samat oireet kun ensimmäisestä. En tiedä oliko rankempaa käydä töissä (koulunkäynninohjaaja) näiden oireiden kanssa viimeksi vai olla näiden kanssa nyt pojan kanssa aikalailla kahdestaan (mies töissä aamusta iltaan).

Myös mulla vaihtelee oireettomat päivät ja oireilu. Kun menimme 8+3 arultraan, olin varma ettei vatsassa mitään ole kun ei oireita ollut muutamaan päivään, mutta olihan siellä joku [emoji5] myöhemmin samalla viikolla alkoi vaihtelevasti kipu ristiselässä kun käveli, nyt kipuja ollut useammin ja kovempaa ja välillä vasen jalka meinaa lähteä alta jos yrittää kävellä reippaasti. Nyt meneillään 10+4. Turvotus ja närästys on jotai aivan jäätävää, mutta en oo osannut vielä yhdistää sitä mihinkään tiettyyn.

Takaisin