Oireita, oireita..

Mulla on ollut paineet n. 115/70, pysyneet hyvänä raskausaikanakin.

tiuhtimus, Sama juttu että oireita ei oo! Mutta ei ollut esikoisestakaan. Masua on juilinut hieman välillä eli onhan tuo tietysti yksi oire? Juuri äsken pötkötellessä tuntui taas hieman jomottelua.

Jännä että toisilla paikkakunnilla tosiaan neuvolalääkäri on jo alkuraskaudessa ja siellä ultrataan!

Aamulla makasin vessan lattialla pöntön vieressä itkien... kyllä siinä itkiessä mietti välillä että miksi ihmeessä, mutta onneksi mieli parantui kun yritti keskittyä ajattelemaan mitä tästä saa palkinnoksi <3

Tänään oli vain koulupäivä, ja pahoinvointi hellitti ennen puolta päivää. Mut nyt tietty iski tämä iltapäivä-ällötys niin kuin joka päivä. Mutta millä ihmeellä aion selvitä seuraavat 4 viikkoa kolmivuorotyössä?! Onko niistä pahoinvointirannekkeista oikeasti hyötyä? Ja onko hyöty vain sen ajan kun ne on kädessä? Hoitotyössä kun ei niitä oikein voi pitää, mutta onkohan apua jos muuten pitäis 24/7, paitsi sen 8 h työpäivän ajan ei?

Voi Fifu :( Toivottavasti pahoinvointi helpottaa. Itsellä on kyllä auttaneet nuo pahoinvointirannekkeet, sitä en kyllä tiedä, onko vaikutus psykologinen vai fyysinen, mutta en välitä siitä, pääasia että ne tuntuu auttavan. Ovat muutoin aina ranteissa, paitsi suihkussa käydessä. Siihenkään en osaa sanoa, loppuuko vaikutus saman tien kun ne ottaa pois. Mulla ei nyt mitään järkyttäviä oloja edes ole vielä ainakaan ollut. Kammoan oksentamista, ja ahdistuskohtaukset aiheuttaa muutenkin pahaa oloa välillä, ja kun rupean pelkäämään sitä pahan olon tuomaa oksetuksen tunnetta, ahdistun lisää, ja kierre on valmis :( Mutta näillä mennään, minusta kannattaa niitä rannekkeitakin kokeilla, josko niistä olis jotain apua. Eihän ne kaikilla tehoa kuitenkaan.

Hirmuinen nälkä koko ajan, vois vaan koko ajan syyä ja syyä :D js tänää on tullu eilisen tapaan valkovuotoa runsaastikin, välillä tuntuu että nytkö se menkkavuoto lorahti housuihin mutta sit ku pääsee vessaan tsekkaan tilanteen nii se onki valkovuoto jota tullu.. Kellää muulla tullu alkuraskaudessa valkovuotoa runsaammanpuoleisesti? Eilen ois pitänyt menkat alkaa eikä oo vielä näkynyt.. Voi ku uskaltaisi tuon viimeisen testin tehdä, huomenaamuna sitten kenties.. :)

Juu täällä koko raskausajan holahtelee vv ja on niin ärsyttävää ku pitää pitää suojaa koko ajan :rolleyes:

Kiitos Kaari! Täytyy huomenna hakea ne rannekkeet, pakkohan se on edes kokeilla. Ja tosiaan mullaki tämä pahaolo aiheuttaa ahdistusta ja stressiä tulee vielä lisää kun mietin että arki pitäs kohdata näilläkin oloilla jotenkin... Noh, koitetaan keskittää ajatukset siihen lopputulokseen <3

Fifu, Voi kurjuus että pahoinvointi on nyt ottanut valtaansa. :( Toivottavasti selviäisit helpommalla! Mutta palkinto tosiaan on sen arvoinen <3 Ja mitä rannekkeisiin tulee, niin olen kuullut kokemuksia että toimisivat. Itselläni oli joskus laivalla kun kovasti keikutti ja meinasi tulla huono olo, se pahoinvointi hävisi saman tein.

Mäki oon ollu tyytyväine noihi rannekkeisiin,esikoisen aikaan pari kertaa jouduin käyttää ja laivalla muutamasti käyttäny, oon kokenu että toimii ja on hyödyksi.

Täällä ei pahoinvoinnista tai oikeastaan mistään muistakaan oireista mitään tietoa, mutta ummetus, mikä ihana vaiva tähän alkuun :( Edellisissä raskauksissa kyseinen vaiva alkanut vasta loppuraskaudesta, mutta nyt jo ihan alkumetreiltä... Toivottavasti helpottaa eikä jatku näin koko raskauden ajan.

Hirmuinen nälkä koko ajan, vois vaan koko ajan syyä ja syyä :D js tänää on tullu eilisen tapaan valkovuotoa runsaastikin, välillä tuntuu että nytkö se menkkavuoto lorahti housuihin mutta sit ku pääsee vessaan tsekkaan tilanteen nii se onki valkovuoto jota tullu.. Kellää muulla tullu alkuraskaudessa valkovuotoa runsaammanpuoleisesti? Eilen ois pitänyt menkat alkaa eikä oo vielä näkynyt.. Voi ku uskaltaisi tuon viimeisen testin tehdä, huomenaamuna sitten kenties.. :)

Täällä tulee runsaammin valkovuotoa.
Eilen olin ikeassa ja rauhassa kiertelin kunnes lorahti. Sit hirveellä kiireellä lähestulkoon itku kurkussa vessaa ettimää et nyt ne menkat alkoi. Mut onneks sain huokasta, kun olikin vaan sitä vv. :happy:

Tuleeko muuten muille huonoa oloa raskausmonivitamiineista? Ite otin pari päivää si käyttöön minisunin raskausvitskut joita käytin myös esikoisen aikaan, ni hetken päästä otosta tulee huono olo vaikka söisikin jotain samalla..

Eilen olin ikeassa ja rauhassa kiertelin kunnes lorahti. Sit hirveellä kiireellä lähestulkoon itku kurkussa vessaa ettimää et nyt ne menkat alkoi. Mut onneks sain huokasta, kun olikin vaan sitä vv. :happy:

Hyvä että valkovuotoo oli :) missä vaiheessa siulla sanmarie siis raskaus on? :) mie tänää piinailun jälkeen rfisun testillä testailin mutta negaa näytti oireista huolimata.. Pitäsköhän sitten herkempää testii hankkia vai ootella vielä alkaako menkkoi kuulumaan..?

Mulla oli 2013 luomuraskauden alussa "ongelma" tuo valkovuoto kans, jatkuvasti holahteli, ja sai ryntäillä hätäpäissään vessaan, että nytkö ne menkat alkoi. Näissä muissa ei sitten niin pahasti ole ollutkaan, ei ainakaan ole holahdellut mitenkään erityisesti. Mutta nyt on se ero, että käytän Lugesteroneja (2 aamulla, 2 illalla emättimeen), ja siitä sotkusta nyt ei osaa sanoa, mikä osuus on vv:a ja mikä sitä kapselimömmöä...

Viimeksi söin Multivitan raskaus ja imetys -vitamiineja, jotenkin kyllä tuntui, että niistä tuli oloja enemmän. Nyt mulla ei ole kuin kalsium, D-vitamiini ja foolihappo, eikä olo tunnu niin kummalliselta. Toki eroa on raskaudessakin aina, eikä voi täysin verrata. En tiedä sitten, olisko se rauta vaikuttanut siinä jotenkin, kun mulla on muutenkin korkea hemoglobiini (yli 150)?

Tiuhtimus mulla sama ongelma, taitaa kans olla Minisunin mama vitamiinit. Se missä se liilahtava korkki vai minkä värinen olikaan. Heti oksu lentää jos ei oo mahassa mitään ja ottaa sen, mut sitte jos oon keren syyä aamupalan ja ootan jonkun 30min ja sitten vitamiini, ni tulee vähän paha olo, muttei tuu ulos asti et mulla se helpottaa vähäsen :)

Oon myös muutamana päivänä juossut vähän näliä vessassa tarkistamassa että alkoko ne menkat vai :woot: Ihan kauhea tunne kun kokoajan tuntuu että jotain lorahtaa housuun. Täälläkin onneksi vaan vv. Tänään oli taas pakko tehdä digitesti! Keskiviikkona näytti 1-2 ja tänään aamulla 2-3:happy: Sain ainakin pienen mielenrauhan taas!

Onko kellään ilmestynyt kipeitä finnejä kasvoihin tai muualle? Täällä vois kuvitella että on teini-ikä tullut takaisin:bored:

Hyvä että valkovuotoo oli :) missä vaiheessa siulla sanmarie siis raskaus on? :) mie tänää piinailun jälkeen rfisun testillä testailin mutta negaa näytti oireista huolimata.. Pitäsköhän sitten herkempää testii hankkia vai ootella vielä alkaako menkkoi kuulumaan..?
Mulla pitäis nyt olla suunnillee 5+4 mut varmistuu ensviikon ultrassa.
Oottelet nyt vaikka pari päivää ja sit testaat herkällä testillä, jos ei menkat oo alkanu. Ainakin apteekin ultraherkkä raskaustesti oli itselläni käytössä ja hyväksi monella todettu.

Oon myös muutamana päivänä juossut vähän näliä vessassa tarkistamassa että alkoko ne menkat vai :woot: Ihan kauhea tunne kun kokoajan tuntuu että jotain lorahtaa housuun. Täälläkin onneksi vaan vv. Tänään oli taas pakko tehdä digitesti! Keskiviikkona näytti 1-2 ja tänään aamulla 2-3:happy: Sain ainakin pienen mielenrauhan taas!

Onko kellään ilmestynyt kipeitä finnejä kasvoihin tai muualle? Täällä vois kuvitella että on teini-ikä tullut takaisin:bored:

Silloin kun tein plussatestin ni kurkin varmaan ainaki parikytä kertaa housuihin, kun olin aivan varma koko ajan, että nyt ne menkat alkaa. Nyt onneks alkanu jo alkanu uskomaan, että ehkä ne ei nyt alakkaan mutta kyllä se vv aina vaan välillä säikäyttää.
Ihanaa, niin ne viikot vaan kasvaa. :wink

Mulla ei onneksi ole finnejä tullut. Mulla oli esikoisenkin raskausaikana todella hyvä iho. No vieläpä se tästä kerkee muuttumaan. Muutenkin tuntuu ettei hormonit aiheuta mussa kovin suurta muutosta.

Heips!

Täällä yks varovainen uus ryhmään tulokas,
testin teko vielä edessä, muutaman päivän sisään aion uskaltautua.
Siihen saakka (jos pettymys koittaa ja negaa näyttää) saa olla hetken "raskaana" ainakin haaveissaan :rolleyes:!

Rinnat ovat olleet kosketusarat nyt 6 päivää, niihin ei kestä oikeastaan hipaistakaan.
Muuten rintoja välillä vihloo, tosin ei jatkuvasti.
Menkkojen aikaan ei ole ollut tällaista, joten siitä syystä voi uskaltaa olla hieman toiveikaskin...
Lisäksi runsasta valkovuotoa ollut noin viikon ajan ja kuten jotkut teistä olivatkin tänne kirjoitelleet, joka kerta vessaan
tarkistamaan, alkoivatko ne menkat sittenkin. Tuntemus sama kuin menkkavuodon hulahtaessa, mutta kirkkaana on pysynyt, ainakin vielä!
Nyt siis 4 päivää menkat myöhässä.
Jos pysyvät vielä pari päivää poissa, niin testailen.
Muita oireita ei havaittavissa, sekopäisiksi muuttuneiden unien ja muutaman selittämättömän kiukunpuuskan lisäksi (miehelle toki)! :wink
Esikoiselta 8 vuoden takaa muistan juurikin tuon rintojen kipeyden. Tosin melkoisen vahva pahoinvointi yllätti silloin 6. raskausviikolla, jolloin hoksasin sen testin tehdäkin. Ja vaikka tuota muutaman viikon jatkunutta pahoinvointia ei olekaan ollut ikävä, jotenkin sitä nyt toivois tähän varmuudeksi :playful:!

Tänne piti kiiruhtaa liittymään kun huomasin ylläpidon viestin, että vähintään 30 postausta oltava, jotta pääsee mukaan suljettuun keskusteluun. Ja toisekseen ajattelin, jos taustalla on mun lisäkseni joku toinenkin panikoija, jolla menkat myöhässä ja selkeitä oireita, mutta pelkää testin tekemistä, kuten minäkin (mahdollisen pettymyksen varalta). :anyone

Toivottavasti vielä kuulemme hyvissä merkeissä...:angelic:

Terkuin,
Arietta (4+4?)

Oliskohan itelläkin noi raskausvitskut phv:n syynä! Ollu nyt kolmena aamuna tosi huono olo klo10-12 välillä ja aamulla oon ottanu vitskut
Mullakin toi hb aina tosi korkea, niin täytyneis varmaan sit neuvolaan doittaa ja kysyä passaako tota multivitaa sit syödä ollenkaa. Esikoisesta oli vain etovaa oloa joitain viikkoja, nyt tuntuu et saa ihan keskittyä pitämään vatsan sisällön mahassa. Rinnat tuntuu välillä siltä, niinku imettäessä, kun maito nius yhtäkkiä rintoihin. Ja esim jos salilla on tehnyt korkeemmilla sykkeillä liikkeitä, tuntee muka selvästi supistelua kohdussa

Takaisin