Oireita ja kolotuksia

Apua! Eilen niksautin selkäni huonoon jamaan. Aikaisemmin käynyt fysioterapeutilla ja lihasrelaksanteilla ja buranalla ja levolla saanut selän kuntoon viikossa tai parissa. Nyt ei oikein voi vissiin muuta ottaa kun panadolia, mutta ei se auta oikein mihinkään! :/ kävely asento on ihan vino ja viikkoja tänään 36. Oisko kenelläkään mitään hyviä vinkkejä millä sais tän vänkkyrän ruotoni vähän paremmaks? Lepo tietysti paras mutta ahistaa niin tuo sohvan vangiks jääminen! :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mulla selkä murtunut kaksi vuotta sitten ja siihen tosi kovaan selkäsärkyyn (ja vinoon kävelytyyliin silloin kun kipu on kova) ei mulla ainakaan oikeestaan auta/auttanut muu kuin kipu kohdassa kuuman pitäminen ja panacodin syöminen. Lääkäri sanoi että voi raskaanakin ottaa panacodia jos kipu on todella kovaa.
Ja jokusen olenkin joutunut syömään, mutta en kyllä selän takia vaan munuaisaltaan tulehduksen.

Muutama yö sitten selkä oli kanssa tosi vittumaisen kipeä, enkä saanut nukuttua ollenkaan. Menin siis kuumaan suihkuun, niin että suihku oli siihen kipukohtaan päin, se auttoi sen verran että nukahdin muutamaksi hetkeksi.
Ja tietysti jos makaa kyljellään niin kannattaa polvien väliin laittaa esim tyyny, se korjaa hieman sitä selän väärää asentoa.
Jospa saisit selkäsi parempaan kuntoon jotenkin, niin ei menisi koko loppuraskaus kärvistellessä! :)

Kuuma suihku kyllä saattais auttaa. Ainakin on turvotuksiin jonku verran auttanut. Tyyny jalkojen välissä oon yrittäny myös nukkua mutta jalat puutuu ihan pökkelöksi ja muutenkin tuo oikealla puolella nukkuminen on jo pari viikkoa puuduttanu käden ja jalan ihan tunnottomaks. Ja nyt on kädet koko ajan sen verran turvonneet ettei oikein taivu sormet hyvin ja voima on hävinny niistä! Ootan kyllä niin tuota synnytystä niin häviis tää turvotus ja ahistus ja kaikki tää loppuraskauden kivuus! Onneksi maanantaina on neuvolassa lääkäriaika niin jos sillä vielä jotain helpotusta olis vaivaan?! Kiitos Coco vinkeistä! :)

åke, raskaushepatoosin ollessa mahdollinen kannattaa pyytää neuvolantätiä laittamaan lähete verikokeeseen, kattovat siitä maksa- ja sappiarvot.

tänään on tullu melkosen kipeitä vihlasuja tuolta alamahalta ain napaan asti, mut ei satu ihan alakertaan/nivusiin, oliks nää nyt niitä liitoskipuja vai jotain toisenlaisia suppareita? maha on himppusen kovempi ku näitä kipuja tulee...

Voihan kivut ja kolotukset :sad001

Mie olin järkyttävän herkillä ja itkuinen esikoisen syntymän jälkeen, muistan kun kotona tallissa yritin laulaa karaookkea keväällä.. tyttö kuitenkin oli sillon jo tyyliin 3-4 kuinen, niin ei siitä laulamisesta tullu mitään kun kaikki biisit kävi itkettämään :grin Tuntu siis, et ainakin ekassa raskaudessa se synnytyksen jälkeinen aika oli pahempi tunnepuolella kun ite raskausaika.

Eilen oli aivan järkyttävä ilta/alkuyö. Minnuu painosti ihan sikana ensin palleaan eikä mitenkään päin ollu hyvä olla. Jonkin aikaa sitä kuunneltuani alko sitten ylävatsassa poltella/pistellä.. Ääneen totesin isännälle, et onkohan tää närästystä...:rolleyes: HAHHHAHHHAAAA... nappasinpa sitten rennien ja tsum! Kaikki inhottavat painostamiset ja polttelut POISSA. Vitti, mie nauroin että kuuntelinko mie OIKEASTI närästystä näin monta tuntia. Ehä mie reppana osannu sitä tunnistaa, kun koskaan oikeastaan kunnon närästystä ollunna... hm.

Anuski84, voihan raskaana ollessaki käydä hieronnassa ja niksauttajalla. Pitää vaan varausta tehdessä ilmottaa raskaudesta ja kaikki hierojat ei tarjoa raskauden aikasta hierontaa. Ite ainaki oon nyt menossa, ku lonkat juilii niin pahasti iltasin, ni varmaan joku virheasento kävelessä. Ruukannu ainaki kerran kuukauteen käydä hierotteilla runsaan kuntosalinharjoittelun takia ja nyt ku ei oo kuukausiin käyny, ni tuntuu että reidetki on koko vaan jumissa.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Miulla on noi selkävaivat pitkään pysyny poissa kun harrastin säännöllisesti liikuntaa(kuntonyrkkeilyä)ennen raskautta. Varmaan neljä kuukautta sitten ei enää tuntunu kivalta olla harkoissa, joten luulen että on vaan selkä-ja vatsalihakset ihan mennyttä jo! Pitääkin soittaa sille fysioterapeutille kenen luona oon käyny että tekeekö hää mitään raskaana oleville?! :)

Täällä on ollu ihan järkyttävä päivä tänään.. aamulla heräsin siihen kun kaveri potkasi kylkiluiden väliin tuohon rinnan alle, lähin sitte ajamaan autolla n. 20min matkaa mutta tyyppi eit tykänny istuma-asennosta ja paino niin lahjakkaasti minun keuhkoja että en saanu kunnolla happea, menin siitä sitten pieneen paniikkiin ja totesin että autoilu on nyt minun osalta hetkeksi ohi.. koko päivän ahdistanu henkeä senkin jälkeen, nokka tukossa ja ostamani nenäsumute olikin kielletty raskauden aikana, niskat on niin jumissa että pääkin on kipeä ja siitä johtuen ilmeisesti vielä huippaa kaiken lisäksi. Toivotaan että tuo hartiajumi on syy tähän pääkipuun eikä raskausmyrkytys :/ onko muilla huippausta?

Sent from my GT-P5220 using Vau Foorumi mobile app

Juu täällä huippaa kans aika paljonkin! Liikaa kun touhua niin pitää hakea välillä vauhtia istumisen kautta jotta pään saa tasoittumaan..
Vauva ollu tänään tosi aktiivinen , paljon hengitysharjoituksia tuntunu ihan mahan läpi niin että mieskin ne tunnisti! Mutta siitä hyvästä kun toinen on veivannut itseään puolelta toiselle niin liitoskivut on ihan uusissa svääreissä!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tän siitä saa kun kehuu liikaa hyvää oloa. Tuntuu ettei saa kunnolla happea, närästää ja muutenki tukala olo.

Täälläkin on kyllä ollut muutenkin ihme jumppapäivä, ja lapsella on niin kova hikka että tabletti heiluu mahan päällä :) on todella inhottava yhtälö kun pitäis juua paljon, seki auttais päänsärkyyn, mutta ahistaa henkeä niin se veden juominen ei helpota sitä! Symppiä muillekki! On ihana tuntea lapsen liikkeet ja ehkä vielä loistavampaa nähdä, mutta tämä olo on karsea ja vois loppua jo. Terv. 6 viikkoa laskettuun vielä...

Sent from my GT-P5220 using Vau Foorumi mobile app

Argh, oli kyllä niin kamala migreeni tänään piiiitkästä aikaa... meni ilta ihan harakoille :sad001
Ja vaikka nukuin pari tuntia, niin silmäoireet ja päänsärky jatkui edelleen. Onneksi mies tuli puoli yhdeksän maissa kotiin, ja hieroi pitkään mun päätä, ohimoita ja niskaa, se tuntui pikku hiljaa auttavan.

Voi ei, kuulostaa kamalalta. Itselläni ei ole ikinä ollut (koputtaa puuta) mutta monet ystäväni kärsivät migreenistä ja voin vaan kuvitella raskausoireiden päälle vielä migreenioireet.

Tuntuuko muista ettei tämä raskaus lopu ikinä. Että tämmöseen olotilaan jäätiin :D

^ Joo, just vähä aika sit olin jo aika varma etten ikin saa mitään vauvaa, tuun vaa olee maha pystys forever....... :D

^ Mulla tunteet tän raskaan loppumiseen on vaihtelevat. Toisena hetkenä olisin valmis synnyttämään vaikka heti ja toisena taas mietin et kaikki ei oo viel valmista (niinkun ei ookkaan kun siivoomiset viel kesken ja sairaalakassikin lakkaamatta loppuun). :rolleyes: No ehtii vielä varmasti hyvin vaikka laskettuun enään n. 3 viikkoo (oon varma et menee kuitenkin siit viel yli). :confused:

m-annika käsittääkseni kaikkien nenäsumuttuiden kohdalla on sama juttu, niissä on tekstit ettei saisi/suositella käyttöä raskauden aikana, koska ei ole tutkittu vaikutuksia (tai onko niitä). Sillä lääkefirmat saa vastuun pois itseltään raskaudenaikaisesta käytöstä. Eli kysy lääkäriltä käytöstä. Mulle sanottiin (Nasolin ja Otrivin), että voi olla, kun ovat paikallisesti käytettäviä. Oli mulla sarvikuonokin käytössä, mut mun unista ei olis tullu mitään, jos en olis voinu käyttää, kun oli nokan limakalvot niin paksuna kokoajan et vähän väliä (korostui makuulla ollessa) oli jompikumpi rööri tukossa / tukkoisuuden tunnetta

Mulla on välillä niin, että en malttaisi odottaa että vauva jo syntyisi, ja kaipaan jo omaa kroppaa ja sitä että voi syödä normaalisti ja ettei närästä ja saa sukat jalkaan helposti ja yöllä ei herää vessahätään tai kipuun, ja ja ja...

Mutta sitten taas toisaalta välillä tulee paniikki, että apua, kohta se vauva oikeasti syntyy! Että sitten elämä on sitä lapsentahtista arkea!!!

Ja sitten taas toisaalta tulee hieman haikea olo siitä, että kohta mä en tosiaan ole enää raskaana, että kohta tätä ihanaa pyöreää masua ei enää ole, että kohta tuo typykkä ei möyri enää mun sisälläni...

Ristiriitaista siis :grin

Huh mutta juu, menihän se migreeni sitten eilen pikku hiljaa ohitse.
Vielä on sellainen jälkijomotus päässä, jos yskäisee tai tekee äkkinäisen liikkeen.

Takaisin