Oireita ja kolotuksia

Mäki käyn joka yö sen viis kertaa varmaan pissalla :D luulen kyllä et se on enemmän korvien välissä kun en saa noiden muiden vaivojen takia heti unta kun herään nii ajattelen et pakko käydä vie pissalla et varmasti ei tarvii sit enää nousta. :rolleyes:

Kyllä mä käyn vähintään kaks kertaa yössä vessassa ja ärsyttää ku yleensä sieltä tulee pari tippaa vaikka muka on hätä.

Mulla on ollut aina tosi pahat menkkakivut joten supistukset ei mun mielestä olleet ollenkaan niin pahoja. Tosin menkkakipuihin auttaa muutama särkylääke, mutta täyttä helvettiä se on siihen saakka kunnes lääke vaikuttaa.. Onko muita joilla on kovat menkkakivut? Pelkäsin monta vuotta mahdollista synnytystä juurikin sen takia kun tavalliset menkat oli niin kipeät että miten muka ikinä selviydyn synnytyksestä, mutta että ne supistuskivut olikin tosiaan vasta viimeisen tunnin aikana yhtä kipeitä.. ja tulivat tosiaan aaltomaisesti jolloin sai välillä kerättyä hieman voimia..

Mulla oli vaihe, jolloin kävin kanssa varmaan 5 kertaa yössä pissalla :eek:
Mutta sitten se yhtäkkiä hiipui, ja kävinkin vaan kerran, joinain öinä en kertaakaan!
Nyt taas muutaman viikon ajan käynyt 1-3 kertaa yössä pissalla...

Mie en yleensä jaksa yöllä kävellä yläkerrasta alas vain vessaan, joten en käy yöllä vessassa, jos ei sit oikeesti oo ihan infernaalinen pissihätä, mut tosi harvoin kyllä käyn yöllä, toivottavatsi myös menee loppuun asti tälleen!

^ jos meil ei olis vessaa myös yläkerras mis makkarit on, mun olis pakko nukkuu alhaal vierashuonees, ei tulis mitää tän vessaramppaamisen kans :D

Täällä kanssa saa juosta vessassa vähintään kaks kertaa yössä. Lisäksi aina kun pitää kääntyä herään siihen ja kääntyessä alapäähän sattuu/pistelee. Nyt on kahtena yönä tullu pari tuntia valvottua kun on supistellu ja kun se on loppunu vauva rupeaa riehumaan.

Oon taas kyselemässä asian vierestä, mutta ahistaako muilla henkeä? Siis painaako lapsi jotenki keuhkoja.. en muista onko puhuttu aikasemmin tästä. Tosi kurja vaiva :/

Mulla ei keuhkoja mitenkään paina, mut vatta onkin tosi alhaalla kun on pituutta paljon. Välillä istuessa kuitenkin alkaa jotenkin ahistaa kylkiluitten alaosan kohdalla ja on pakko suoristaa vartalo niin ettei istu yhtään kasassa (pistää esim tyynyjä alaselän taakse). Välillä on ollu myös pahaa oloo jonka oon ajatellu johtuvan siitä et vauva painaa lyttyyn sisäelimiä.

Mulla on ahistanu hengitystä koko raskauden oikeestaan. Sit ku keho tottu kasvaneeseen verimäärään ja muihin, ni vauva alko pikkuhiljaa painaa keuhkoja. Nyt, ku vauva on laskeutunu, ni painoa jo tullu ja kunto varmaan laskenu, ni hengästyttää siksi. Sit semmonen tosi kova keuhkojen käyttäminen, niinku voimakas puhaltaminen tai imeminen, on omituisesti sattunu keuhkoihin. Alkuun epäilinki jotain keuhkotulehdusta, mut tätä on jatkunu koko raskauden ja muuten oon täysin terve. Niin, tai siis terve ku sitä ny raskaana on!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Välillä on päiviä kun tuntuu ettei saa happea. Jo pelkkä iltasadun lukeminen esikoiselle hengästyttää niin että täytyy pitää taukoja. Ei ole jokapäiväistä mut sitten on niitä pahempia päiviä. Eilen kiitin mielessäni että on ollut monta hyvää päivää, tai sit tosiaan vauva on laskeutunut :)

Täällä kanssa ahistaa henkeä välillä kovastikkin, varmaan oman osansa siihen tekee se että vauva on perätilassa ollut tähän asti ainakin. Nyt en kyllä tiedä missä asennossa ollaan kun navasta alaspäin maha on ihan löllö ja näyttää siltä kun en olisi edes raskaana ja sitten ylävatsa on niin pinkeä että tuntuu jatkuvalta supistukselta, ei saa edes nahasta kiinni :grin Varmaan on kääntynyt jotenkin poikittain tms.

Mä en kanssa saa henkeä, maha niin ylhäällä et keuhkot kasassa saa painaa menemään... Yöllä ku en saanu unta ja ravasin vessassa, oli pakko herättää mieski kesken unien ku näky niin ällöttävästi tossa oikeen tissin alapuolella vauvan pää, iu se näytti jotenki niin karmasevalta :eek: mies ei ensin uskonu mutta sit ku kokeili kädellä itsekkin, niin tokas vaan et ei helvetti on se se! Se tuntu ihan pieneltä keilapallolta :grin

Pauski90, täällä kanssa muutaman kerran se pää noussut tosta kylkiluitten välistä ihan hirveen korkeelle just sillee että siinä olisi joku kunnon pallo. Näyttää tosi pelottavalta ja tuntuu myös epämiellyttävältä :grin

^ Haha se on kyl pelottavan näköstä! Mies pelotteli et joku päivä se työntää päätäsä niin et näkyy mahan läpi kasvot, ei paljoo naurattanu! :grin

Mulla näkyy tossa navan yläpuolella ainaan peppu, kun se punkee sitä, tuntuu välillä vähän pahalta se pepun puskeminen, mut niinpä nuo on jokainen tosta samasta kohasta sitä puskenu ulos :grin

Mä hengästyn tosi helposti, mutta ei mun henkeä silti ahdista. Mutta meillä tyyppi onkin majaillut aika alhaalla koko ajan. Jos vauva ei vielä ole kauheasti laskeutunut, niin se voi painaa keuhkoja ja palleaa ja siksi ahdistaa hengitystä...

Tässä ote Vau:n sivuilta, raskausviikolta 37 (eli 36 viikosta 0 päivästä 36 viikkoon ja 6 päivään):

Jos sinulla on ruoansulatusvaivoja, kipuja kylkikaaren alla tai olet hengästynyt, selitys on tässä: Tämä on ajankohta, jona kohtu on korkeimmillaan, aivan ylhäällä rintalastan alapuolella. Lapsen ja kohdun paino painavat rintakehää ylöspäin, ja alimmat kylkiluut työntyvät ulospäin. Lohduttaudu sillä, että lapsen pää voi hetkenä minä hyvänsä painua lantioosi, jolloin pystyt hengittämään taas helpommin. Valitettavasti tämä tosin lisää painetta virtsarakkoon, ja voit joutua käymään pissalla usein – monien odottavien äitien mielestä kiusallisenkin usein.

http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-37/

Mulla ei oo ollu hengitysongelmia, enemminki just tuo paine alapäässä/virtsarakossa, että vauva on varmaan jo aika alhaalla. Ylhääl tuntuu ainoastaan jalat välillä tos rintojen alapuolella :D

Täälläkin on vauva vielä tosi ylhäällä.potkut tuntuu ihan tuossa rintojen alla ja neuvolassa sanoikin,että kääntynyt on rt-asentoon,mutta ei ole laskeutunut vielä lähtökuoppiin.onneksi on istukka tuossa edessä niin se vaimentaa kyllä tosiplsjon liikkeitä,eli mulla ei ole vaivannut potkut palleaan taikka kylkiin vieläkään kertaakaan.
Alhaalla tuntuu pikku nyrkkien viuhdonta kyllä sitäkin herkemmin ja välillä taitaa ötökkä yrittää mennä lähtöuomiin,kun painaa tuonne häpyluuhun ihan huolella.sen tuntee parhaiten just noustessa ja kävellessä pidempiä matkoja.
Hengästyminen on ollut mukana kuvioissa jo jostan rv 14 asti.sivan raivostuttavaa puuskuttaa kun menee rappuset yläkertaan! Ihan kun ois kunto rapistunut silmissä,mutta kuulunee asiaan ja kunto varmaan suht ennallaan,kun oon muuten voinut tosi hyvin kokoaika ja jaksan edelleen puuhailla suht samaan tahtiin.nyt kuitenkin menossa rv36!

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Oliko täällä jotain puhetta joskus jostain "sukkapuikko" -tuntemuksista...? :rolleyes: Siinä ehken järkevin selitys fiiliksille mitä alapäässä on tän päivän ajan hyvinkin paljon helahellu.. argh. mutta joo... muistelin vaan et jotain puhetta joskus olis täällä niistä ollu niin meinasko ne sitten jotain vai kuuluko vaan asiaan...

Joo miulla ainaski ollu noita sukkapuikkoja, ihaku joku sukkopuikolla tökkis alapäähä :grin
Sitä mie en kyl osaa sanoo et mitä ne meinaa, liekkö sit vauva painatuu alemmas ja siitä tulee vai jotai liitoskipuja vai mitä, joku viisaampi osaa varmaa valottaa tätä asiaa!! :p

Takaisin