moikka! Oon elokuisten puolelta, ihana kuulla että osalla on pahoinvointi jo helpottanut...mä voin nimittäin tosi pahoin, mikään ei oikein pysy sisällä. Ootko siness jo paremmassa kunnossa?
Mä voin jo paremmin. Kiitos kysymästä. Nyt pystyn jo syömään muutenkin kuin pakottamalla. Syödä pitääkin sit parin tunnin välein, muuten tulee huono olo, joka pahimmillaan aiheuttaa oksentamista. Mua alkoi auttamaan se kun yöllä herätessä ja aamullakin join heti pari kulausta vettä, ennen kuin vatsa ehtii kourasta nälkäänsä. Aamupalalla ensin jotain pientä testiksi pysyikö sisällä. Jääkaappi mandariinit totesin hyväksi. Sitten siihen varoavsti päälle muuta kalium-pitoista aamupalaa vatsan täydeltä. Olo helpottui, kun sain kaliumit taks kohdalleen. Kiitos siitä kuuluu kyllä Osmosalille. Edelleenkään en ole uskaltanut kalium-ruoasta luopua. Perunaa ja banaania vedän ihan pakonomaisesti. Nyt on viikkoja kasassa 11+1. Viimeksi olen oksentanut aamupalan pihalle just ennen joulua kissanruoan hajusta. Nyt välillä kroppa ikään kuin kaipaa oksentamista ja tekee vellovan olon siksi. Närästys on tullut takaisin ja Gaviscon närästyslääke saa mut oksentaan. Oon joutunut käyttään sitä jo niin paljon, että sen vuoksi.
Ja sit ihan yleisesti:
Ummetus mulla johtui kaliumin puutteesta ja nyt käyn isolla hädällä 2-3 kertaa päivässä. Eikä ummetuskesta ole tietoakaan. Eikä vatsan löysyydestäkään.
Väsymyskin on helpottanut.. miltei kadonnut kokonaan. Taisi sekin johtua voimattomuutensa kaliumin puutoksesta. Mutta nukun mä silti 12 tunnin yöunet joka yö. Onneksi lapsetkin (10v. ja 5,5v) nukkuu ..itse asiassa mua pidempäänkin.
Tissit ei ole enää mitenkään kipeät.. eikä painavat, eikä mitenkään turvonneetkaan. Mutta rintsikat on selvästi jääneet pieniksi. Ihan super push-upit. Ja mulla on AA/A tissit.
Alavatsaa jomottaa!!! Vauva kasvaa taas kauheeta pyrähdystään.. Ihan kauhulla odotan lääkärin sisätutkimusta tammikuun lopussa. Saan vaan niin kipeän vatsan siitä.
Iskias on oikein pahana. Ikinä ollukaan tämmöistä. Mä olen ihan rampa loppuraskaudesta. Ajattelin kuitenkin huomenna hakea taas salikortin ja kevyesti nostella rautaa. Kroppa selvästi kaipaa sitä. Nyt kun en pahoinvoinneiltani ollut päässyt muutamaan(?) kuukauteen salille. Että kun sinne jo kaipaa, alkaa olo selvästi antaan myöden. Eiks ni?
..mulla tulee maha kipeäksi kun on liian täynnä virtsarakko. Tai en mä tiedä voiko puhua kivusta, mutta sanotaan, että alavatsassa on vaikea olo. Heti kun käy vessassa, niin paineen tunne häviää.
Edellisissä raskauksissa mulla oli myös tuota alavatsan kipuilua pissahädän myötä. Sitä kesti jopa vuosia kuopuksen syntymän jälkeen. Mutta pissalla käynti ei auttanutkaan. Kipu hiipui ajallaan.