Oireita ja kolotuksia

Mäkin olen sitä Levolacia jo ostanut, mutta en ole käyttänyt. Ummetusta kyllä on, mutta olen vielä pärjännyt sen kanssa. Jotenkin en ole halunnut alkaa sitä Levolacia käyttämään, kun sitä saa sitten varmaan koko raskausajan vetää sen aloittamisen jälkeen että saa hädällä käytyä...

Mistäs ruuista sais hyvin kuituja, jotta vatsa toimisi paremmin? Vettä pitää myös muistaa juoda runsaasti, se auttaa hiukan...

Vehnäleseitä kannattaa ostaa :) Niitä voi lisätä vaikka puuroon tai jogurttiin! Mä laitan aina kun teen smoothien ni leseitä. Ne ei maistu miltään ja on tosi hyvä kuidun lähde (ja halpa!).

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Edelleen nostan kättä Vi-Siblin rakeita varten. Ne kun ovat apteekin kuitulisä joita varsinkin raskaana oleville suositellaan.
Ja Levolac ei silloin tällöin vielä suoliston normaalia toimintaa häiritse. Sitten jos pidempään käyttää niin suoli "tottuu" apuun. Mutta ei siitä pahimmassa hädässä haittaa vielä ole.

Samoin ku Nalle KUNTO KAURA puuro. Siinä on lisänä vehnäleseitä mutta olen siihenkin lisännyt vielä lisäksi leseitä että varmasti tulee kuitua :)

Granaattiomenan siemenet kanssa todella hyviä :)

Eli ensi ruokakauppakäynnillä pitää siis ostaa vehnäleseitä.. ja voisipa kurkata apteekista tuota Vi-Sibliniä. Jotenkin haluan kokeilla kuidun lisäämistä ruokavalioon ennen Levolacia.

Tästä on varmaan ollutkin jo puhetta, mutta mun pregnancy brain ei valaise mua yhtään, siispä...

Oon tässä nyt jo hetken miettinyt että pystyykö väsymys totaalisesti muuttamaan muotoaan yhdessä yössä? Ennen np-ultraa olin todella väsynyt ja se unikin tuli helposti ja olo oli jälkeenpäin edes vähän levännyt. Np-ultran jälkeen unensaannista tulikin yhdessä yössä hämmästyttävä ongelma! Väsymys on läsnä kokoajan, mutta uni ei meinaa tulla sitten millään. Eikä se unenlaatukaan mitään priimaa enää ole. Ihme touhua tämä sanon minä. o_O

Nyt on päässyt käymään niin hullusti, että täällä on lähes kaikki oireet tipotiessään :gen014 Ei enää väsytä koko aikaa, kuvotusta esiintyy lähinnä hetken aikaa aamulla, rinnat tuntuu raskailta, muttei oo enää kipeät. Oon jaksanu lenkkeillä taas ja kodin siivoushommatkin jaksaa kiinnostaa. Voin jopa syödä taas normaalisti. Vakaasti uskon, että tää uudelleen aktivoituminen liikunnan ja ruokavalion suhteen auttaa myös ummetuksessa.
Huomenna kyllä varmasti väsyttää, koska toi poika 1v ei jostain syystä saa nukuttua :/ Sen takia täällä näin hulluun aikaan keikun hereillä :eek:

Pitäis varmaan kans kokeilla jotain apteekin tms apua ummetukseen. Luulin tän jo helpottaneen, mutta ei, se olikin vain päivän mittainen ihme. Hieman oli tuskaa tuo joulusyöpöttely, reilu viikko sit vatsa toiminu kunnolla viimeks :(

Kahvin juonti on jääny minimiin, töissä jos juon iltapäivällä niin vessassa ravaaminen on taattu. Onneks vaan pissalla mut kuitenkin. En tiiä yököttääkö se vai mikä on, mut ei vaan oo kauheeta intressiä siihen. Ja hetkittäin huomaan saaneeni seurakseni närästyksen.

Bambie, meilläkään ei 1-vuotias nuku. Jo jonkun aikaa ollut ihan selittämätöntä heräilyä ja valvoskelua öisin. Viime yönäkään en ehtinyt taas edes nukahtaa, kun lapsi heräsi ja valvoi pari tuntia. En tiedä mikä hemmetti valvottaa. Sitten jos se siihen päälle ei edes nuku aamulla, niin mulla menee yöt muutaman tunnin unilla. Nyt olen sentään alkanut vähän paremmin saada unta, joten viikkojen (kuukausien?) valvomisen jälkeen alkaa taas vähän olla toivoa. Välillä pelottaa, miten tää kaikki valvoskelu vaikuttaa tuohon "matkustajaan".

Mullakin on ollut ehkä reilu viikko aika oireetonta aikaa. Pitäisi nauttia, mutta vähän tietysti arveluttaa, kun ei melkein edes tajua olevansa raskaana. Aloitin muuten Duphalacin, alkoi jo olla niin tukala olo joulumässytyksenkin jäljiltä.

Täällä taas palloilemassa. Olo on onneksi normalisoitunut, eli pahoinvointia ei ole enää lähes ollenkaan havaittavissa. Jotkut ruuat ällöttävät jostain syystä, mutta pahoinvoinnista ei voi enää puhua. Edelleen mua vaivaa ummetus, josta johtuen on jo tullut yksi pukama. Luulisin. En tiedä millaisia pukamat ovat, kun ei ole ennen niitä ollut...

Järkyttävä väsymys on kadonnut, enää saattaa satunnaisesti laiskottaa. Välillä jo unohdan olevani raskaana, kun ei oireita ole, mutta en valita. Kivempi olla oireeton kuin yökkiä ruokaa nähdessäänkin.

Mullakin olo ollut parempi nyt jonkin aikaa, mutta en kyllä normaaliksi silti sanoisi. Vaikka en ole oksennellutkaan enää, niin kyllä mua silti huimaa, ja tulee helposti huono olo jos ei syö tarpeeksi usein... ja närästää syömisen jälkeen edelleen, Renniet on ahkerassa käytössä.

Paitsi niin, tänään aamulla sitten taas oksensin, en tiedä miksi, tuli ihan puskista. Huoh.

Muokattu viimeksi:
^ toivottavasti alkaa helpottamaan. Ja ne loppuraskauden närästykset vasta yhtä H*lvettiä on....Joten toivon todella että sulla tässä välissä helpottaa!!!

Mulla alkaa olla jo parempi olo, onhan viikkojakin kasassa jo reilut 13. Uusi vaiva, vaikka pieni onkin, on se, että mulla tulee maha kipeäksi kun on liian täynnä virtsarakko. Tai en mä tiedä voiko puhua kivusta, mutta sanotaan, että alavatsassa on vaikea olo. Heti kun käy vessassa, niin paineen tunne häviää. Tiedän, että tämä on ihan normaali raskausoire, mutta en osannut ajatella, että se ihan vielä tässä vaiheessa alkaa ja näin voimakkaana. Mulla on ilmeisesti aika iso rakko, koska en ole kertaakaan joutunut yöllä herätä vessaan. Päivisinkin käyn vasta sitten, kun alavatsalla alkaa olla ahdas olotila :p

Muuten olo on hyvä pientä väsymystä lukuunottamatta. Toivottavasti tämä lupailee hyvää tulevia viikkoja ajatellen. Sais jo saada jotain aikaiseksikin :wink Neuvola on 22.1. ja rakenneultra 10.2. Niitä odotellessa. :)

Täällä pahoinvointi helpottanu. Melkein kokonaan. Töissä nyt jo pari päivää ollut. Eilen kyl iltapäiväl tuli jo paha olo töissä mut kestin ja kotiin tultua ni 1,5h unet. Tänää menny kans paremmin mutta ollutkin rauhallisempi päivä töissä.
Mulla oikeastaan pahimmat vaivat on et yöllä ei taho uni olla kunnollista ja sen takii aamulla si selkä aika juntturas. Ja sitten tuo iskias on jo pari viikkoo ollu aika ikävä. En oikein tiedä mitä siihen keksisin.... :/
Pelolla odotan että mitä iskias kipu on loppuraskaudessa :o

Mutta onnellisin olen että pahoinvointi helpottanut. Se on jo iiiiiiiiiso plussa :)

Joo, mullakin kyllä unettomuus on yksi oireista kanssa. Siis nukun kyllä nyt pitkiä yöunia, mutta herään vähintään 1-6 kertaa yössä. Herään kaikkiin ääniin, ja jos mies kuorsaa tai kääntää kylkeä niin herään. Ja sitten kun on herännyt niin jos ei heti nukahda uudestaan niin sitten on käytävä pissalla. Nyt ollaankin päädytty erikoiseen nukkumajärjestelyyn, nimittäin mies nukkuu vierashuoneessa ja minä makuuhuoneessamme... näin ollaan saatu mun heräämiset hieman karsittua, pariin kertaan yössä. Aina välillä kuitenkin nukutaan samassa sängyssä, mutta niinä öinä nukun huonommin. Inhottavaa kun yöunet on katkonaisia, ei tule sellaista levännyttä oloa vaikka kuinka pitkään nukkuisi... Ja joo tiedän että sellaista se tulee sitten pikkuisen kanssa olemaan, mutta onko siihen totuteltava jo näin ajoissa?!

moikka! Oon elokuisten puolelta, ihana kuulla että osalla on pahoinvointi jo helpottanut...mä voin nimittäin tosi pahoin, mikään ei oikein pysy sisällä. Ootko siness jo paremmassa kunnossa?

Pahoinvointi. Itsellä sitä kesti muutama viikko. Pahoinvointi vei kyllä hetkeksi elämänilon ja pahimpina hetkinä kaduin koko raskautta. Pahoinvointi hellitti onneksi, nyt sitä on enää vain muutama tunti päivässä. Väsymys on kova. Tiskit venyy tiskialtaassa ja kuivat pyykit roikkuu ties monettako päivää telineellä. Imurointi ei voisi vähempää kiinnostaa. Mies on ihmeissään mutta jaksaa kuunnella valitusta ja lohduttaa:) Nyt viime päivinä olo on vähän normalisoitunut. Toinen kolmannes on varmasti parempaa aikaa, uskon niin:) Olin ajatellut, että tehdään toinen lapsi heti perään. Nyt epäröin. Miten te supernaiset jaksatte hoitaa pikkuista samalla kun kärsitte alkuraskauden oireista?

^ Kuulostaa muuten tutulta, mutta mulla ei ole pikkuista vielä hoidettavana. Mutta mulla alkoi tosiaan toisen kolmanneksen alkaessa helpottamaan pahoinvointi, vaikka normaaliksi ei oloa voikaan vielä kutsua...

Ihan hyvin noi lapset jaksaa hoitaa, mutta koti onkin sitten toinen tarina. Ja myönnettäköön, että viime viikot on ton yksveen kans menty vapaan kasvatuksen metodeilla laughing7 Eli poika sotkee mielensä mukaan, eikä mamma jaksa kokoaikaa komentaa saati siivota. Nyt jo alkanu onnesta helpottaan nää olotilat, ehkä täälläkin alkaa huusholli pian muistuttaan ihmisasumusta enemmän kun kaatopaikkaa :angel4

Täällä hieman tavalla kun bambiella eli koti on välillä ollut aika kaaoksessa kun ei vaan pysty/jaksa. Nyt oon hiukan saanu siivottua, mutta tähän asti mies on pahimmat sotkut hoitanu.

Takaisin