Oireiluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollu nyt reilun viikon tai pari häntäluu niin kipee!! Ei pysty istuun takakenossa. Sit ku on istunu vähän aikaa paikoillaan ja pitäs nousta ylös ni sattuu niin paljon. Tuntuu ettei pääse ylös. Se on vaan kipeytyny päivä päivältä. Eilen oli onneks eka päivä jolloin ei sattunu ihan niin paljon.  Vähän vaikuttas et tääki päivä ois vähä lievempi, ainaki vielä.

noppa: mulla on sama juttu, ja teen töitä istuen tietokoneella päivät pitkät... eli on TOSI kivaa lähteä aina kotiin iltapäivällä...

apua, kikka kolmosta erittäin kipeiden jalkapohjien ja kantapäiden hoitoon? Siis mun jalat on aivan muussina ja koirien kanssa kuitenkin
haluisin vielä kävellä päivittäin. Jos joku tietää helpotusta kipuun, niin kertokaahan [:)]

Jalkakylpy ja päälle viilentävä&pehmentävä jalkarasva!! En kyllä tiedä helpottaako, mutta tuntuu ainakin mukavalle [:)] Pistät vielä miehen hieromaan sen rasvan jalkoihin niin ai että. Tykkään itse tosi paljon Acon pehmentävästä jalkavoiteesta, sisältää mentolia.

^ Kiitos, kuulostaa hyvältä [:)] Noita Acon tuotteita oonki kokeillut ja tykännyt kovin. Mies eilen hiero, yön nukuin jalat tyynyllä ja aamulla oli ihanan paljon parempi olo. Tosin heti kun kävelin, niin jalat taas ihan romuna. Kuulemma johtuu paljolti siitä, että toi maha painaa jalkojen verenkiertoon varsinkin istuessa eli pitäs jumppailla työpäivän aikana.

Tämmöisestä kysyisin, kun kaikki on uutta ja outoa raskauden edetessä ensimmäistä odotan nyt on viikkoja 25+0...

Kämmenet ja sormet kutiaa paljon, etenkin yöllä ja niitä myös kuumottaa, tuntuu että olis tulessa ja tähän liittyy sekin että ne on sitten turvoksissa. :(

Onko muilla tällaista ärsyttävää vaivaa (ei meinaan oo kiva herätä pitkin yötä huuhtomaan käsiä kylmällä vedellä..)

^ raskaushepatoosi tulis ekana mieleen, mutta pikaisesti googlettamalla yleisesti yleensä vasta 30. raskausviikon jälkeen ilmenee...mutta siis toi käsien kutina vaan oireilee siinä samoin. Kannattaa soittaa neuvolaan niin saat mielenrauhan!

Meemi: mulla on kans ollut alusta asti (7vkolta) iskiassärkyä ja kuulostaa tosi samanlaiselta nää meijän säryt. Mulla särkee yleensä oikeanpuolesta pakaraa, välillä yltää polvitaipeen kohdalle ja leviää myös toiseen pakaraan. Alaselkäsärky on mun mielestä eri tuntoista.. Neuvolalääkäri ja yksi fysioterapeuttikaveri neuvoivat venyttelemään kevyesti pakaraa, takareisiä ja pohkeita. Selkää piti venytellä toiminnallisesti ja kaartamalla selkää. Ite hoksasin, että ihan kotijooga auttaa pahimpiin särkyihin melko kivasti. Vauva.fi sivuilla oli aika kivat ohjeet!

Yleensä sanotaan, että lepo ja kävely auttaa. Mulla supistelee mahaa aika paljon, enkä sen takia pysty kävelemään kovin pitkään. Muutenki tuntuu, että kävely vetää pakarat vaan entistä kovempaan särkyyn. Samoin kävi kun olin flunssassa ja makasin sohvalla useamman päivän putkeen.

Onko teillä kenelläkään supistuksia vielä? Oon nyt siis 29. viikkolla. Kuinka usein teillä tulee niitä? Mulla menee vatsa vähän väliä aivan kovaksi. Joskus muutaman kymmenen minuutin välein, toisinaan menee jopa tunti tai kaksi ilman vatsan kovettumista. Lääkäri sanoi, että harjoittelusupistukset kuuluu asiaan, mutta mistä sen tietää milloin niitä on liikaa..? Lisäksi mä liikun asiakkaalta toiselle työssä ja kannan vielä lisäksi kasseja mukana. Tosi vaikea tietää, milloin kannattais jäädä kotiin.. Haluaisin kovasti tehä töitä mamiksen alkuun asti, mutta tottakai vauva on etusijalla. Pitää varmaan kysyä torstaina neuvolassa, mutta onko teillä muilla ollu vastaavia?

Kiitos vastauksistanne :).
Täytyy huomenna soittaa uudestaan, kun tänään en päässyt puhelintunnin aikana läpi.. varattua vaan tuuttaa aina :(.

Toivottavasti huomenna onnistaisi ja sais kysyttyä :)

nti1987 mullahan kävi niin että ravasin terveyskeskuslääkärillä hetki sitten kun mulla puutui oikea käsi jatkuvasti. Ja edelleen välillä puutuu kovastikin.

Tämän puutumisen toisena ikävänä kaverina oli kämmenen, kämmen selän ja sormien mieletön kutina. Heräsin yöllä jopa siihen että raavin vimmatusti kättäni, oli melkein verillä jo kun heräsin.
Kun puutuminen meni ohi meni myös tuo kutina.

Lopulta selvisi syy tähän jatkuvaan puutumiseen ja se oli se että mulla niskat jumissa pahasti, ei muuta kun mobilaattia tai muuta vastaavaa ja johan auttoi. Mies hieroi myös iltaisin ja tilanne rauhoittua.
Yhä silloin tällöin siis huomaan että käsi puutuu mutta silloin rentoutan niskat ja hartiat tai vaihdan asentoa tai venyttelen jne ja tilanne menee ohi.

En tiedä oliko tästä nyt mitään apua mutta kun tuo mulla oli pahimmillaan niin mulla kuitenkin samat viikot kun sulla, ja tuo kutina oli kuitenkin samaa..

Mä olen nyt viikon aikana tuntenut muutaman kerran sellaista outoa paineentuntua. Eka kerralla se oli alapäässä ja oli ihan tunne, että nyt se vauva on valahtamassa ulos. Meni kuitenkin ohi. Sit eilisen tuntui alavatsassa samaa paineentunnetta. En tiedä mistä johtuu, mut se ei jotenkin tuntunut hyvältä. Onko teillä ollut vastaavia tuntemuksia ja tiedättekö mistä voi johtua?

Mulla on onneks lääkäri viikon päästä ja varmistuu ainakin siinä sitten, ettei kohdun suu ole alkanut pehmetä tai mitään sellaista.

Mulla on tuota samaa erityisesti jos menee vahingossakaan venyttelemään esim aamulla sängyssä niin että vähän niinkuin nojaa taaksepäin niin että selkä on notkolla eteenpäin. Vihlaisee ikävästi ja on juurikin sellainen paineentunne. Helpottaa hetken päästä kun tilanne tasaantuu.
Mutta ei ole tuollaista valahtamistunnetta ollut kyllä.
Onneksi pääset lääkäriin, mulla myös huomenna. Jännitän sitä että onko se kaula lyhentynyt nyt entisestään.. se kun on jo liian lyhyt nyt. Pahimmassa tapauksessa mut määrätään vuodelepoon loppuajaksi [:(]

Mulla on ollut kanssa juurikin tuollaisia tuntemuksia mitä Happy73 kuvailit sinulla olleen, itse kanssa odotan että pääsee lääkärille, kun terveydenhoitaja sanoi vain, että kyllä se lääkäri sitten tutkii. minulla on lääkäri tämän kuun viimeinen päivä vielä hetken joudun odottamaan.

No niin, nyt sitten voinen lopettaa tuuletukseni helpon raskauteni kanssa........... Tässä jo muutamana päivänä olen huomannut kävellessä lievää painontunnetta tuossa alavatsalla ja eilen ja tänä aamuna aamulenkillä sitten pisteli tuonne vatsan oikeaan sivuun kävellessä. Mitään supistelua se ei ollut, vaan sellaista tasaista jomotusta, missä lie lihaksissa. Lisäksi supistelut (toistaiseksi vielä kivuttomat) ovat lisääntyneet huomattavasti. Eli näköjään sitä tälläkin erää saa alkaa jännäämään liekö sitä vuodelepoa jossain vaiheessa edessä.

Seuraava kontrolli kohdunkaulan tilanteesta on vasta 5.10. En kyllä ole lainkaan varma siitä ettenkö saattaisi käydä ennen sitä päivystyksessä tilanteen tarkistuksessa... Kun on kerran keskoskaapin ääressä seisonut ja kaksi raskautta viettänyt enempi tai vähempi kotona/sairaalassa maaten niin ei varmaan ole ihmekään, jos tällaiset oireilut alkavat hermostuttaa. Ensimmäiseksi pitänee kuitenkin vähentää ja rauhoittaa lenkkejä entisestään.

Vielä yksi asia, joka on jo muutaman päivän mietityttänyt ja josta varmaan kohta soitan neuvolaan - jalkapohjat, etenkin kantapäät kutisevat. Tuo vaivasi kyllä viimeksikin ja silloin mitattiin hepatoosin varalta maksa-arvot, jotka olivat tosi alhaisia, eli siitä ei ollut kyse, mutta kun joka kerta on erilainen niin kai se pitää kysäistä neuvolasta olisiko ehkä aihetta taas käydä kokeissa. nti1987 näytti myös pähkäilleen näitä kutinajuttuja, mikä sinulla nyt on tilanne? Hepatoosi tosiaan yleensä iskee vasta ihan viimeisillä viikoilla, mutta aikanaan sairaalassa kyllä tapasin myös sellaisia, joille tuo oli tullut jo joskus ennen rv25, eli yksilöllisiä vaihteluja on - toivotaan kuitenkin ettei olisi siitä kyse. Minulla ainakin tuo kutina saattaa olla osittain ihan korvien välissä, kun vähän kutisee niin sitten alan ajatella kaikkia vaihtoehtoja ja se pahin tietysti jyllää päälimmäisenä (inhottavaa kun on nähnyt liikaa kaikenlaista niin tieto tosiaan lisää tuskaa...)

En tiedä oliko nyt ihan tästä kyse, mutta mulla on aika paljon paineentunnetta tuolla lantionpohjassa. Ei siis koko ajan, mutta useita kertoja päivässä. Tuntuu siltä kuin vauva olisi ihan tosi alhaalla ja poikittain. Aika ikävän tuntusta, ei oo kiva kävellä, parempi istahtaa alas siksi aikaa, että menee ohi, mutta töissä ei aina mahdollista. Menee kyllä ohi, ettei se ole sillä tavalla jatkuvaa tai hirveän pitkäkestoista. En sitten tiedä, olisiko kyse juuri tuosta vauvan seikkailusta vai olisiko inhottavampi supistus. Supisteluja mulla siis on ihan mukavasti, mutta ei mielestäni mitään kivuliasta, en ole siis ollut sillä tavalla huolissani niistä.

Mutta siis jos tarkoitatte tällästä, ni mullakii on :)

Mulla on ollut jo todella pitkään sellainen olo, että muksu on jotenkin tuolla tosi alhaalla. Välillä ei oikein pysty käveleen, kun painaa virtsarakkoon tai nivusiin. Joinakin päivinä en pysty seisomaan vasemmalla jalalla koko painollani, kun sattuu tuonne jonnekin luuhun niin lujaa. Supistuksista ei ole tietoakaan. Maha tuntuu olevan aikas kova muutoinkin, niin aika vaikee erottaa että se viel kovemmaksi menisi ;)
Sellanen outo tunne on ollut pari kertaa, joka on todella pelästyttänyt. Eli tuntuu kuin sisältäpäin vedettäisiin napanuorasta. Mulla on istukka edessä ja kipu on tuntunu ihan navan vieressä. Kipu on ollut pienellä alueella ja maha on ollu tosi arka. Kerran se tuli kaupassa kävellessä, enkä meinannut autolle asti päästä kinkkaan. Mulla on navan paikka muutoinkin siirtynyt aika reippaasti sivulle. Tuo mahaan tullut "raskausviivakin" tekee sellasen mutkan, kun napa on sivulla :)

Tuli mieleen, että mua välillä niin naurattaa tuo linea negra. On paksuuntunut ja tummunut aika paljon ja nyt tuo navan alla oleva osa viivasta menee vimpulaan [:D] Ihan ku se yrittäis kiertää navan! Päättyy ihan navan toiseen reunaan ja sitten taas navan yläpuolella jatkuu ihan normaalisti keskeltä napaa suoraan ylös. Ja kauas jatkuukin... Että meillä sitä voidaan kutsua poikaviivaksi [:D] Mutta jännä juttu sinänsä, koska mun mielestä mun vatsa on ihan "suora" tai että en usko, että vatsan muoto tekisi sitä tuollaiseksi mun kohdalla, että tämä on vain tällainen ominaisuus [:)]

Kuulostaa hyvin samanlaisilta oireilta kun mullakin. Vauva painaa selvästi enemmän ku pari viikkoa sitten. Kävin eilen neuvolassa ja siellä se kuulemma oli pää alas päin hienossa asennossa. Paineen tunne johtuu kuulemma varmaankin siitä vauvan päästä ja lisääntyneestä painosta <3 ..mutta ne supistelut on melko tiheästi esiintyviä, mutta onneksi pääosin kivuttomia ja aina ohimeneviä! Kohdunkaulan tilaa tarkastellaan vielä ensi viikolla uudestaan (edellisestä käynnistä on 1kk). Vihlova kipu on kyllä tympeää ja selvästi yhteydessä supisteluun. Hienoa, että tutkivat tilannetta. Pitää jäädä vaan jäädä sitten aiemmin kotiin, jos käy liian raskaaksi joko vauvalle tai mulle. Voi kun olis jo joulukuu.. tai ainakin marraskuu ja mammaloma [:)]

Takaisin