Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kyllä on huomannut todella selvästi, miten stressi vaikuttaa tähän yleiseen olotilaan. Perjantaina rupesi stressikäyrät vinkumaan latvoissa ja sama on jatkunut edelleen. Nyt on huomannut kuinka supistukset tihenee ja voimistuu, mitä enemmän v***ttaa. Tänään on ahdistanut henkeä ja nipistellyt mahasta ja ties mitä muita stressioireita kaupan päälle. Saas nähdä onko ollut vaikutusta kohdunsuuhun noilla suppareilla, huomenna ois taas ultratsekkaus polilla.. Välillä murehdin sitäkin, että onkohan tuolla masussa nyt maailman masentunein vauva, kun mamman mieliala vetää vähän väliä matalaksi. Masukki raukka <3

Hyvä tietää etten ole ainoa jolla on huono olo.. tai no, eihän se kivaa ole kenellekkään kärsiä, mutta tietääpähän ainakin että on kuitenkin suht normaalia ja raskauteen kuuluvaa [;)] Mulla auttaa kyllä sokeri oloon, eli toisin sanoen jääkylmä coca-cola, että varmaan verensokerilla on jotain tekemistä asian kanssa.

Kuulostaa aika inhottavilta noi sun supparit ja stressi tinkerbell84. Toivottavasti eivät kuitenkaan ole saaneet tuhoa aikaseksi, mutta joka tapauksessa taidat olla levon tarpeessa..

Täällä meni tää päivä terveyskeskuksen päivystyksessä tarkkailussa ja tutkimuksissa.. Aamusta alko ihan mieletön hengenahdistus ja pisti keuhkoihin. Äitiyspolille ku soitin ja kysyin, että pitääkö johonki mennä näyttään itteäni niin käskivät tk:hon. Siellä otettiin sydänfilmit ja kaikki mahdolliset. Jotaki keuhkoja avaavaa lääkehöyryä kans hangittelin josta ei kylläkään mitään vaikutusta. Keukoveritulppaa aluksi epäili lääkäri, mutta joku verikokeella tehtävä laskimo- juttu näytti, että arvo ihan normaali. Ei sit selvinny mikä on, mutta huomenna kontrolli. Vieläki ahdistaa, muttei niin pahasti ku aamulla. En tiiä et olisko sitte sitä ku tässä pari päivää "riehunu" kotona ihan tosissaan, että sais kaikki hommat tehtyä valmiiksi. Kaikki kamat on valmiina. Eilen tyhjensin makkarin, että sinne sopii vaavelin sänky sun muut. Tarttee vissiin ottaa ihan näin kotonaki rauhallisemmin. Sairaslomalla oon ollu jo kuukauden tuon selkäkivun ja issiaksen takia.
Huoh, mitähän tässä vielä ehtii tulla ennen marraskuuta[:(]

Mulla on tullut mukavana vaivana seläh kipeytymisen lisäksi oikean käden etu- ja keskisormen puutuminen pitkin päivää ja yöllä. Viimekin yönä varmaan tunnin verran heiluttelin sormia et lähtis helpottaa mut ei ni ei ja lopulta lienee nukahdin sit [:D] On aika hankalaa kun on oikeakätinen [:D] Jostain luin että kyseessä ois joku hermopinge mikä voi pahentua raskauden aikana kun tulee turvotusta ja hermot "litistyy". Kiva jos tää jatkuu nyt sit loppuajan [:D] 

Tänään polilla selvisi, että masukilla on vallan loistava stressinsietokyky, ja toistaiseksi aikoo pysyä kyydissä mukana[:)] Pistivät uuden uä:n taas 4 viikon päähän, eivät kuulemma "päästä mua helpolla" kun viime kerralla se oli niin salakavalaa se pehmentyminen ja lyhentyminen että nyt syynätään tarkkaan. Eipä sillä, että tosi tyytyväinen olen kun seuraavat! 

Mulla oli tänään oikein tuskaisa ylävatsan kipu. [:@] Kipua kesti reilu pari tuntia, jonka aikana makoilin sohvalla yhdessä asennossa. Kipu ei tuossa asennossa tuntunut, mutta odotas, kun yritin asentoa vaihtaa!!! Mystistä, sanon ma. Onneksi meni ohi ja vointi on taas hyvä. Aamulla sokerirasitukseen, joten nyt pitää ottaa ilo irti syömisestä vielä pari tuntia.. [:)]

Mä olen taas onnistunu saamaan ittelleni flunnsan. Eikä siitä ole kun n.3kk kun mulla oli poskiontelon tulehdus ja kauhee flunssa. Mä en yleensä edes sairastele... miks nyt kun muutenkin on saanu tuskailla kuumuuden ja kaiken maailman olotilojen kanssa. Ja ihmiset vaan toitottaa että nauti nyt olostas ja raskaudestas, milläs nautiti kun koko ajan on jotain???? [:@] [&:]
Blaah!! noh, eiköhän tää tästä [:)]

Pakko tulla valittaa tätä omaa oloa. Maha on kasvanut yht äkkiä kasvanut niin vauhdilla että tuntuu kuin se repeäisi. Syödä ei voi paljoo kerralla kun sen jälkeen on niin tukala olo. Välillä tuntuu ettei saa tarpeeksi ilmaa ja tuntuu että hengestyy todella äkkiä. Musta nää oireet on silleen vähän hassuja kun viime raskaudessa nää oireet tuli vast aika loppuvaiheessa. Välillä ei saa unta kun närästää.... ja sitten tuntuu et maha on aina tiellä. Mun on pakko pitää peittoa mytyssä jalan alla kun makaan kyljellään muuten ei nukkumisessa tuu mitään. Mahakin tuntuu jatkuvasti kivikovalta ja supistelee. Mä en tiedä miks mut mulla on vaan sellanen olo että tää syntyy ennen LA. Mutta on tää kaiken "kärsimysten" keskellä kuitenkin niin ihanaa. [:)] Piti vaan vähän purkautua! Voimia kaikille!

luomuleena: Mullaki ollu kauan aikaa jo sellanen tuntu, et tää baby syntyy ennen laskettua aikaa... jännä nähä miten käy [:)]

mulla kans ollut sellainen olo et poika syntyy enne la:ta. ehkä se on vain toiveajattelua :)
streptokokki voi aiheutta ennenaikaisuutta joten ei se mikään ihme olisi jos vähän aikaisemmin putkahtaisi maailmaan.

mua hirvittää, että jos meijän poju on ihan hirveen isokokonen syntyissä, et miten jaksan punnertaa hänet maailmaan.. [8D]

ootteko muuten närästykseen ottanu rennietä?? mää sitä oon joku aika sitte ostanu vaan en oo vielä käyttäny.. mutta nyt närästää taas ja tuntuu että voisin kokeilla auttaako... apteekissa kysyin et voiko käyttää raskauden aikana ja sano et voi... mutta en siltikää oo uskaltanu ottaa... [&:][:D]

Siiri
Lokakuisista huutelen, mä oon ottanu rennietä koko raskauden ajan ja hyvin on toiminut, ja kaikki kunnossa [;)]

Siiri - Mä pospin viime raskaudessa rennietä kuin karkkia, eihän sellaisen närästyksen kanssa vaan voi elää.... [:)]

Rennietä on mennyt täälläkin mennen tullen ja palatessa[:D] Tietysti ainahan siitä vaan ei oo mitään apua, useimmiten edes vähän. Kannattaa ottaa, turhaan sitä kärvistelee jos ei ole pakko, ja muksu siitä ei kuitenkaan kärsi [:)]

okei kiitos [:)] nytpä siis seuraavalla kerralla rennietä suuhun ja toivotaan että auttaa [:)]

ALKUPERÄINEN: tinkerbell84
Tietysti ainahan siitä vaan ei oo mitään apua, useimmiten edes vähän.

Mulla kanssa toisinaan Rennie on jättäny närästyksen, sunnuntaina en jaksanu lähteä isolle kirkolle apteekkiin hakemaan sitä niin käskin isännän tuoda kaupasta vanhaa kunnon Samarinia ja on kyl auttanu todella hyvin, jopa paremmin kuin tuo Rennie. Ja taatusti on 'lääke' jota on käytetty maailman sivu niin on todettu turvalliseksi (ihan niinku renniekin kyllä on).

Suonikohjuja!!
Kellään muilla samaa vaivaa :(?

Ahd*

Lähteeköhän ne koskaan pois.

Täällä on kanssa maha paisunut kuin pullataikina viimeisen viikon aikana. Elokuun ekalla viikolla kummaksuin, kun tuntui ettei mikään muuttunut, mutta niimpä sitä sitten kirittiin kauhealla vauhdilla kasvua. Ylihuomenna olisi lääkärin ultra ja vähän pelkään, että lapsi huitelee siellä kasvukäyrän yläpäässä... No, ehkä se on vaan tää maha, hope so... Mutta tuntuu kyllä, että maha alkaa istuessa olemaan ikään kuin liian ylhäällä ja puristaa keuhkoja tms. :(

Ja siis tämä jalkojen turvotus! Luulin jo, ettei mulle sellaista tulisikaan, mutta nyt näytän ihan elefantilta. Jalat on ihan tasapaksut pökkelöt... Ja kyllä, jotain epäilyttävästi suonikohjuilta näyttäviä on alkanut myös muodostua.

No, jos vaivat jäävät tähän niin olen valtavan onnelinen, mutta jotenkin sitä alkaa pikkuhiljaa tajuamaan, että kohta se vaivaisuus taitaa todella vasta alkaa.

Tsemppiä meille kaikille! [:)]

Takaisin