Oireilua

Ois pitäny koputtaa puuta paremmin sillo ! Taas tuli oksennettua olikoha 4 pv putkee (mikä ei ees tuntunu niin pahalta sen kahden viikon oksentamisen ja itkun jälkeen ) nii emäntä pakotti eilen mut uudestaa tiputuksee ja sinne se taas piti lähtä : ( Yöllä sain siellä eka normaalia suolaliosta ja sen jälkeen ne testas et jos saan jogurtin alas nii kotia, no sain sen kyl alas mut samantien tuli ylös nii laitto melkee kaks pussia sit jotain mis oli kaliumia ja jotai.. Alkaa olee nii turhauttavaa kyl :angry1 Tänää oon jo syöny vähä tuos ilman oksentamista, mut jos samat vanhat merkit pitää paikkaansa nii tätä iloa kestää sen 4-5 pv ja sit taas alkaa....... Onko tääl ketään muita joilla on ollu aivan hirveetä alkuraskaus ?
 
Hei miiuska92. Kovasti voimia sulle kaiken ton oksentelun keskelle :Heartred. Hyvä, että susta pidetään huolta! Varmasti ihan kauhee olo, en osaa ees kuvitella. On kuitenkin harvinaista, että se olis loppuun asti tuollaista, joten toivottavasti se helpottaa mahdollisimman pian!
 
Joo niitä kyllä on täs kk aikana tarvittu ja kovasti : ) Tasan kk siittä nyt on ku koko rumba alko. Niinhän nuo yrittää monet sanoa et joo kyllä se sitten viimestää viikolla 16 helpottaa mikä ei paljon helpannu kun vasta mentiin seiskaviikol : s mut nyt kk takana et jos tää tästä pikkuhilljaa :) Tänään ei oo tullu mitää ylös ja osaan kyl nauttia tästä olosta niin kauan ku ei vaan se pala lennä koko ajan :) Ei tuu enää valitettua että ku heikottaa ja nälättää, vasta siinä vaihees ku oksennat sairaalassa pelkkää vaahtoa silmät itkussa ja ristissä ja mietit vaa et millon tää loppuu : s
Kyllä se tästä : ) jotenki aina helpottaa ku kirjottelee tänne ku ei oo oikeesti ketään kaveria jolla ois tämmöstä ollu : s Kaikilla muilla on vaa " no oksettaa mut ei tuu mitää, hirvee väsy oli, nälkä, jne " ja pystyvät käymään töissä ja hoitamaan muutenki normia askareita :) kiitoksia tsempeistä :)
 
Oireisiin jollain tapaa liittyen hiukan näitä eritejuttuja...
Mulla on tää valkovuodon ja kirkkaan liman eritys keskimäärin ällöttävän runsasta. Välillä tulee mieleen, että tarvisko käyttää pikkuhousunsuojia... Mutta niistä oon pitäytyny poissa, ettei ala hautomaan.
Hiivaa ei ole, että kai maar tääkin sitten vaan on jotain normaalia limakalvojen valmistautumista ehkä...
Välillä vaan ärsyttää.
 
Tänään sai säikähtää ihan kunnolla,tässä raskaudessa ei oo ollu mtn vuotoja tai ongelmia kunnes tämä päivä alkoi...edellinen raskauteni päättyi siis myöhäiseen keskenmenoon ja pelko tässä uudessa raskaudessa on kulkenut kokoajan mukana.
Meillä oli miehen kanssa "hellähetki" ja huomattiin sen jälkeen että mies on ihan veressä ja menin vessaan missä aloin vuotamaan verta ihan lorona,siis vuosin ihan tajuttomasti. Mies soitti lanssin ja laittoivat mut samantien tippaan,ja suunta kohti kättäriä. Siellä sit kattoivat tilanteen ja housut oli ihan veressä ja jalkoja myöden valu vaan,oltiin miehen kanssa aivan varmoja että menetettiin tämäkin vauva :sad001 mietin että kuinka yläkerran herra voi olla näin julma meitä kohtaan,että mitä pahaa olen tehny ansaitakseni tän kaiken? Lääkäri katteli mun sisään eikä nähnyt mtn haavaa mikä vuotais ja epäili km,ultrasi ja siellä oli vielä pieni pussissaan ja sydän löi komeasti,vieressä oli tyhjä pussi mikä oli lytistyny,eli odotimme ilmeisesti kaksosia. Tässä tämä nyt lyhyesti kerrottuna,mut jumankauta et säikäytti! Ei enää tällaista kiitos,nyt kaikki ok ja oma vointiki on ihan ok kunhan tää nyt vähänen vuotoki loppuis ja sais värin takas naamalle :)
 
Huhuh, kylläpä teillä on ollut kauhea päivä! :sad001 Olen pahoillani, että menetitte toisen pikkuisen.

*hali*

Ihanaa, että toinen oli elämänsä kunnossa ja sinäkin voit ihan hyvin. :)
 
Täällä vielä yksi uusi maaliskuista odottava ilmottautuu! Nyt vasta löyty energiaa luoda tänne tunnukset, sillä olo on ollut just samanlainen kuin Miiuksella.. Oksentamista oksentamisen perään. Ja välillä lisäpuhtia tiputuksesta kun elimistö on päässyt kuivumaan. Menossa nyt 12. raskausviikko, ja vieläkin oksentaminen on päivittäistä, mutta ei enää (toivottavasti!) vuorokauden ympäri kestävää :)
 
Kerranki joku joka on joutunu kärsimää samasta ongelmasta : ) Tai ei se kiva oo mut tiäätpä et joku ainaki ymmärtää :D Eilen taas vaihteeks kävin tiputuksesa neljännen kerran : ) Siellä se yks hoitaja naureskelikin mun miehelle ku se näki sitä et " jaa tankkaamassa taas äitiä ja vauvaa" tai jotai semmosta : D Mun laskettu aika siirty neljällä päivällä ku kävin viime torstaina ultras eli nyt ois 11+5 menossa.. Saa nähä pitääkö viel lähteä tiputuksee : o
 
Joutuin eilen lähtee jo toista kertaa tälle viikolle tiputukseen. Eka maanantai-tiistai yö, ja nyt sit to-pe yö :angry1 märisin menemää et haluan oikeesti ne lääkkeet etten mää voi tehä mitään päivisin et mun pitäs yksin olla ja käyttää koiraa, mut yksinkertasesti mun voimat ei riitä..ei alkanu antaa mut aikani jankattua sain sen lääkärin ylipuhuttua että saan ne. No nyt kysymys kuuluu et pitääkö nuita ottaa sillon ku on huono olo vai et mielummin aina päivittäin? Ku apteekista hain ne nyt , eikä nekään oikee osannu sanoa mitää.

Että Tiuhti, sä olit niitä syöny et miten söit :) ? Niitä primempan mullaki nuo on
 
Täällä oli pitkään oireeton kausi ja kerrankin niin hyvät olotilat että pystyi nauttimaankin raskaudesta ! mutta mitä taaaas.. on alkanut kamalat päänsäryt, sellainen kunnon migreeni enkä pysty muuta kuin maata pimeässä huoneessa! Oksentelua ja heikotusta ja älytöntä pään jomotusta kestänyt viikon. :disgust Tänään on ollut vähän parempi, mut ei ihan uskalla toivoa loppuneen. Viikkoja on nyt 13.
 
Tänään alkoi toinen raskauskolmannes ja listaan oireita. Eli menossa rv. 12+0.

- pissattaa tavallista useammin
- huono olo ja ruoka ei maistu
- pari päivää ollu alavatsa -ja selkäkipuja, kuten ihan alussa
- väsyttää normaalia enemmä
- nukahdan helpommin ku ennen raskautta (jee!)
- oon herkempi itkemään
- tissikipu helpottanut
- turvonnut olo alkoi pari päivää sitten
 
Mulla on fyysiset oireilut nyt aika vähissä, mutta raivareita olen saanut. Tottakai sitä joskus saattaa suuttua muutenkin, mutta pinna meni mieheen viikonloppuna ihan totaalisesti. Vedin sitten sunnuntaina kunnolla herneet nenään. Tässä sitä taas ollaan. Ottaa hitosti päähän, koska hän ei nyt tajua alkuperäisiä pointtejani oikein ja olen vaan "raivohullu, raskaana oleva nainen". Kai tämä on ihan normaalia elämää, mutta ehkä tuo oman huudon voimakkuus yllätti tällä kertaa itsenikin. Mutta joo, eiköhän tästä pääse kohta parempiin tunnelmiin, kun perjantaina on ultrakin ja vihdoin näkee, kuka siellä saa tulevan äidin pään näin sekaisin.
 
Outoa Miius, että sun oli niin vaikea niitä saada. Mulle on nimittäin sairaalassa laitettu Primperania automaattisesti myös suoneen. Samoin kun jotain närästyslääkettä. Ohje mulle oli että tarvittaessa, max 3 tablettia päivässä. Mutta aika nopeesti tuli huomattua, että kun on oikein paha olo niin on myöhästä ottaa lääkettä kun se ei enää pysy sisällä. Mä oon siis käyttänyt sitä niin, että otan 1. tabletin tuntia ennen kun pitää aamulla nousta (vesipullo ja tabletti sängynvieressä odottamassa) ja oon huomannut että mulla vaikutus kestää n. 6-7h. Ennen sen loppumista oon ottanut uuden. Nyt oon välillä yrittäny ottaa puolikkaita tabletteja. Nekin vähän hillitsee oloa, mutta oksentamaan silti välillä joutuu. Mutta on tosta selkeen hyödyn saanu, ja nyt on painokin vähän nousussa kun ton avulla on ruoka pysynyt paremmin sisällä. Toivottavasti se helpottaa sunkin oloa Miius!
 
Joo ei täällä oo toiminu nii.. Ekas tiputukses sain suoraan suonee mut toisel kerral ku kysyin sitä nii "eivät käytä gynepuolellakaan kun siihen liittyy riskejä" ja hirviät mäkätykset talidomin haitoista.. Et aina annettu pelkkää nestettä etten kuihdu : s mut onneks nyt on nuo kuitenki sit. Joo ku mulle jäi semmone kuva et sit vasta ottaa jos olo on nii huono ettei pysty olemaan jne , et jos olo paranee tai ees suhkot jees ni ei saa "turhaan" ottaa ku blaablaa.. : o
 
Onkohan monella jo pahoinvointi kokonaan helpottanut? Mulla jatkuu edelleen lievänä. En ole keksinyt pahoinvoinnin helpottamiseen juuri muita keinoja kuin tiheään syöminen eikä sekään aina auta. Harmittaa, jos vaiva vaan jatkuu ja jatkuu. :confused1

Liikunnan yhteydessä on nyt ilmennyt suonenvetoa reidessä. Jotenkin aattelin, että tuo vaiva olisi vasta loppuraskauteen kuuluvaa, mutta ilmeisesti voi siis tuntua jo nyt. Pitäisiköhän harrastaa rennompia lajeja, jotta välttäisi tuota oiretta? Minulle se tuli jumpassa.
 
Mua kuvottaa vielä toisinaan, varsinkin rasvaisen ruoan haju. Mutta nyt pystyy syömään jo melkein mitä tahansa.

Mullakin vetää suonta usein ja jalat tuntuu vaan väsyneemmiltä.
Lisäksi vanha iskiasvaiva on alkanut vaivata. Niin ja taas on varmaan tullut tuo lonkan limapussintulehdus joka myös hoidettiin keväällä hoidettiin kuntoon. Toinen sääri, pohje ja pakara on välillä tosi kipeitä. En tiedä oisko nää vaivat tullu takasin ilman raskautta. Mutta ei tää kivaa oo, liikkunut olen ihan niinkuin ennen raskauttakin. Nyt varmaan pitäisi hieman vähentää tuota liikuntaa, jotta tulehdus hellittäisi.
 
Mulla pahoinvointi on lähes kokonaan pois. Parina iltana nukkumaan käydessä on tullut yhtäkkiä etovaa oloa, mutta olen silti saanut nukuttua ja aamulla pahoinvointi on ollut taas poissa.

Iltaisin jalat on tosi väsyneet. Tuntuu aina, että joku on vienyt niistä kaikki voimat ja jos olen joutunut seisomaan töissä paljon päivän aikana, niin selkä on kyllä sitten tosi kipeä. Tosin sekin helpottaa aika nopeasti, kun lepää hetken ja koittaa rentouttaa selän. Mulla on jo ennen raskautta ollut välillä alaselässä kipua, joten olen melko varma, että nuo kivut palaavat jossain vaiheessa kun nivelet löystyy, eikä sitä tukea sitten ole niin paljoa ja kun vatsa tästä alkaa kunnolla kasvamaan.
 
Älkää huoliko te joilla ei ole helpottanut :) Ei se ole mullakaan :s viime viikolla kävin taas tipan nokassa jo kuudetta kertaa ku oksennusta tuli ihan jatkuvalla syötöllä yötäpäivää : / Oon mää edelleenki oksennellu mutten yötäpäivää vaan yleensä aamuisin ja iltaisin, vaikka etova olo on koko ajan..
 
Eikä ole täälläkään helpottanut pahoinvointi. Tai no ehkä joo vähän on hellittäny, mutta oksentelen kyllä silti niin että töihin ei oo ollut menemistä. Tänään onneksi taas vähän parempi päivä, eilen jo pelkäsin uutta kierrettä kun koko päivän kaikki tuli ylös. Ja samoin kyllä kuin miiuksella, etovasta olosta ei kyllä näköjään pääse. Mulla menossa nyt 15. raskausviikko ja alkaa kyllä jo pää hajoamaan :/ Kestääkö tää oikeesti maaliskuulle asti??
 
Siis mää oikeesti luulin, että oon tyyliin ainoa, jolla on vielä huono olo! Noh, en näköjään ole.. Mä toivon, että tää kestäis maksimissaa tämän kuun loppuun. Nyt 14. viikko menossa.....

TSEMPPIHALI JOKAISELLE OKSENTELIJALLE/ÄLLÖTYKSEN VALLASSA OLEVALLE :Heartred
 
Takaisin
Top