Itse olen nyt viikolla 8+1
Täällä onkin sitten tosi vähän oireita! Ihmettelen, sillä olen koko ajan odotellut että kohta pahoinvointi alkaa...Viikolla 5 mä olin henkisesti valmistautunu, että kohta se alkaa ja aina odotin että kyllä se viimeistään seuraavalla raskausviikolla sitten...Mutta ei, vieläkin olen siltä välttynyt... :) Ensimmäisessä raskaudessa alkoi myös aika myöhään, olisikos pahin ollut juurikin näillä viikoilla, ja etovaa oloa jatkui aina viikolle 16, kunnes olo "normalisoitui". Mulla meni tuolloin huomio täysin tupakoinnin lopettamiseen, niin ei ole oikein muistissa alkuraskauden oireet :S
-Aamuisin rv 6- rv 7 pientä ruokahaluttomuutta aamulla, mutta kuitenkin oli pakko syödä tai olo huononi. Heti kun söi, olo taas hyvä
-Nännin ympärys tummunut ja levinnyt se tumma alue ( xD)
-Rinnat ollut vähän arat, ei tosiaan paljoa...Ihan vähän taitaa olla jopa turvonneet
-Alavatsa tuntemuksia rv5- rv 6, sitten aika lailla loppui
-Turvotusta mahassa rv 5 asti
-Pinna ollut kireällä, ja olen ollut paljon herkempi
-Närästänyt välillä, ekassa raskaudessa se alkoi noin puolessa välissä
-En yleensä syö juustoa, nyt se taas maistuu ja tekee ihan mieli ;D.Sama ekassa raskaudessa.
-Sekalaisesti tekee toisena päivänä mieli vain suolaista, ja seuraavana päivänä vain makeaa :D.
-Täällä myös sydämen tykytystä ajoittain ollut
-Hengästyn ( alkoi jo rv 4-5) todella herkästi!
-Vessassa saa ravata öisin sen kerran, muutenkin ollut aina aktiivinen rakko niin ei vielä suurta muutosta sen suhteen. Valvon myös kauan heräämisen takia..
-Illalla uni tulee jo siinä 9 aikaan, muuten ei kummemmin väsytä, mutta haukotuttaa paljon
-Finnejä ilmaantui jo ennen plussaa, nyt vähän iho rauhoittunut
Näitä vois listata varmasti loputtomiin, että kyllähän niitä oireita kuitenkin on, mutta ne on vähäisiä...Se mun pelkäämä ummetuskaan ei ole vielä saapunut...Vatsa toimii paremmin kun ennen raskautta :D. No joo, eiköhän niitä vielä ehi tulemaan...Yritän nyt nauttia siitä, et on hyvä olo
.