Oireilua

ninspe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin nyt tällaisen tehdä malttamattomana:) Kertokaas te jotka täällä jo pyöritte, mitä oireita teillä jo on? millä viikoilla mennään?

Mulla on nyt ollut alavatsassa melkein 2 viikkoa kipuilua. Eilen maanantaina sain testiin haalean viivan, jonka jälkeen vatsakivut on muuttunut ihan järkyiksi. Töissä ei pystynyt seisomaan kun alaselkääkin särki niin pirusti! ja vatsaa. Oon vähän huolissani et kuuluuko näinkin kovat kivut alkuraskauteen, viimeksi mulla ei ollut mitään näin kovia kipuja mutta se päätyikin kkm rv 11+5 ultrassa... Myös pahoinvointia on melko paljon ja väsyttää hirveästi:/

Olen nyt luultavasti rv 4+1, en ole ihan varma kun kiertoni on vähän sekaisin ollut kkm jälkeen. ensin kp29 menkat, seuraava kierto oli sen 26 pv niinkuin mulla normaalisti yleensä on. Mutta näillä nyt mennään!

Kertokaa rakkaat kanssasisarukset oireitanne!=)
 
Mulla oli ovulaatio 10.10. ja melkeen heti alkoi lievät oireet, hajuaisti herkistyi, menkkasärky selässä ja vatsassa, ja se mistä tiesin melko varmaksi, että nyt on tärpänny, oli se kun olin päiväunillä VAATTEET PÄÄLLÄ PEITON ALLA ja mulla oli VILU!!! :D  mä nukun normaalisti alasti ja jopa ilman peittoo ja silti on kuuma, ni ei ollu vaihtoehtoja ku raskaus tai flunssa, eikä o flunssaa tullu :)
 Niin ja sit ruoka maistuu erilaiselta ku normaalisti, eli ei tee mieli mitään mitä normisti... väsymystä on ollu, mut toki olen nukkunut niin hemmetin huonosti, ku tuolla pikku miehellä on vähän flunssaa, ni valvottaa... ja IHANA ÄRSYTYS on taas alkanut :D eli luvassa seuraavat 9kk, pirun kiukkuinen akka :D

niin ja mä odotan tyttöä! siis kolmen pojan jälkeen olisi suotavaa saada yksi neiti kainaloon :D ehehe...
 
mulla olis nyt todennäköisesti viikkoja 3+5.. oireita ei ainakaan vielä mitään.. rintoja ehkä vähän aristaa:D oireita odotellessa!:)
 
No musta on tosi outoa että mulla on näin vahvat oireet heti näin alussa! :D mietin vaan millaseks ne muuttuu ku pidemmälle mennään, tulee aika karsee olo varmaan:D
 
Ninspe: sehän on niin henkilökohtaista, että milloin ensimmäiset oireet tulee.. Voihan se olla että tasoittuu sitten ajan kanssa nuo oireet, mut hei, ainakin tietää että on raskaana!;) toivottavasti ei sulla tuu kauheen pahoja oloja, ei sekään sitten kivaa ole.. :/ mä rupesin just ajattelee että mulla varmaan sen tuulimunan kanssa oli sen takia niin paljon oireita jo heti alussa, ku siellä oli 2 "pussukkaa"..
 
Niin, totta.. Aika näyttää sitten!=) Soittelin tossa jo kärsivällisenä (:D) neuvolaan ja sain ajan marraskuun lopulle. Keskusteltiin myös mun kkm:sta ja sain varhaisultraankin ajan!:) se on sitten melkein 3 viikon päästä. Huh, onneksi sain sen ettei tarvitse itse mennä makselemaan mitään satoja euroja...:S
 
ninspe: todella hyvä et sait ultraan ajan!:) voin kuvitella miten helpottavaa on se tieto, että pääset pian katsomaan masuasukin!:) nyt vaan jaksamisia odotteluun!:)
onkohan  ihan paikkakunnasta kiinni, että pääseekö ilmaiseksi varhaisultraan..? epäilen että pk-seudulla onnistuu.. Pitää ehkä sitten itsekkin soittaa huomenna neuvolaan ja kysäistä!:) täällä vähän ahistus päällä sen takia, ku pelkään nyt aika paljon, että siellä on taas tuulimuna..!:(
 
Mulla ei ole vielä ollu oikeestaan mitään oireita. Alavatsassa tosin tuntuu kaikenlaista nippailua, mutta kyse taitaa olla ennemminkin siitä että tulee mietittyä koko ajan miltä nyt tuntuu. Ensimmäisenkään kanssa ei alkuraskaudessa ollu juuri mitään tuntemuksia. Jossain vaiheessa vaan oli aika väsähtäny olo.
 
Mamis88, en itsekkään uskonut et pääsisin ultraan kunnan kautta mutta yritin kuitenkin ja onnistui:) asun raisiossa että en sitten tiedä miten pk-seudulla menetellään...?
 
Heippa siskot! Mie kans varovaisesti ilmottaudun tänne heinäkuisiin oireilijoihin :) Eilen testasin ja aika vahva viiva tuli, aattelin kyl varmistaa vielä toisella testillä tässä lähipäivinä ettei vaan nähty harhoja. :) Mulla on kans oireina nipistelyä alavatsassaja eilen kouristi vähän kovemminkin kun hain liiteristä puita tupaan. Mut ei oo mitää vuotoja tms tullu joten yritän huokaista helpotuksesta.. :) Mulla ois laskettuaika menkkojen mukaan 3.7. jos vaan "Pirkka-Pekka" pysyy mukana! :)

Mamis88,ninspe mie kans aattelin kysästä mahollisuutta varhaisultraan ku mullaki oli se tuulimuna alkukesästä. Vähä on ns. "pelko persiissä" että jos taas on "vaan" tuulimuna eikä oikee kasvava alkio.. :( Mut eipä se panikoimalla asia muutu eikä ainakaan helpotu.

Tarrasukkia ja pikaliimaa kaikille matkaan, että pysyy pikkuset messissä loppuun asti! :)
 
ninspe: Niin, tottakai:) aina täytyy yrittää, ja ymmärtäähän tuon, huoli on kuitenki suuri.. Kokeilen kanssa onnea sitten!;) tänään en ole jaksanu soittaa neuvolaan, enkä tehdä mitään ku saikulla olen, flunssa tullut kyläilemään:(

Suhwi: Ymmärrän täysin sun pelkosi..!:O ja tuota asiaa ajattelee varmaan 24/7, ennen kun saa selvyyden asialle.. eikä sekään helpota asiaa, kun tietää, että raskausoireita on myös tuulimunan kanssa.. Nyt peukut pystyyn, että pääset kans sinne varhaisultraan!:) ajattellaan asiaa positiivisesti, eihän se salamakaan samaan paikkaan kahteen kertaan iske!;)
 
Tänään on muuten alavatsassa "nippailua", mut sehän vissiin kuuluu asiaan.. Jee, oirehan sekin!;))
 
Mulla kans jatkuvasti sitä nippailua ja painontunnetta mahassa:) on tä niin ihanaa ja kamalaa samaan aikaan!
 
Huh, mitenköhän mä kestän tän työnteon?? Siis ihan hirveä kiire joka päivä (olen ravintolassa kokki/tarjoilija) ja saa juosta joka suuntaan ja pitäis revetä 5 eri paikkaan samaan aikaan koko ajan. eilen tein 12 h työpäivän, ja voin kertoa että olin niin loppu. Maha-asukkikaan ei tainnut oikein tykätä mun menosta sillä alko polttelemaan ihan älyttömästi vatsaa ja selkää.

Onnistuisikohan se, jos kävisin työkkärissä kyselemässä ja kertomassa mun tilanteen jos ne löytäisi jotain muuta työtä mulle koska toi työ on oikeasti niin rankkaa:/ ihan erilaista kuin missään muualla raflassa. Sellanen määrä-aikainen, kelpais. Tuun hulluksi tossa työssä!:D

Aiheesta poiketen=)
 
Lumimarja: Tervetuloa mukaan ja onnea plussauksesta!:)) ultrassahan se LA sitten tarkentuu:) 

ninspe: Pystytköhän sä pomon kanssa juttelee, jos voisit tehdä lyhkäsempiä päiviä? sitten ku maha tosta kasvaa, niin onhan se työnteko haastavaa jo senki takia ku joudut koko aika seisomaan.. :/ itsellä kyllä pelottaa kans toi työnteko, ku oon lastenhoitajana alle 3-vuotiaiden ryhmässä ja lapsien nostelua tulee päivän aikana paljon.. 

Omasta oireilusta: nyt on aamusin ollu syömisen jälkeen pientä pahoinvointia, ja ku nälkä iskee, niin sit on jo paha nälkä:D että siinä ei kauheesti odotella.. Tänään tuli sitten kerrottua miehen kanssa tästä uudesta raskaudesta sen vanhemmille ja ne onneks varovaisesti onnittelivat.. :) taitaa kaikkia jännittää, että onko siellä nyt tällä kertaa vauva.. :O
 
Toivottavasti saatte myös kinuttua ne varhaisultra ajat iltsellenne! Mut sitten taas toisaalta kun miettii, niin vaikken mä olis saanutkaan tota aikaa niin olisin varmasti kyllä pulittanut sen satkun tai enemmän. Se tuntuu aika pieneltä rahalta verrattuna siihen että näkee vauvansa varmasti olevan vielä kunnossa ja siihen, kun miettii paljonko rahaa tulevaisuudessa palaa;) Luulen kyllä että jos sillon on kaikki kunnossa, meen vielä kerran uudestaan ennen np-ultraa katsomaan pikkuista ja maksan itse...

Onko täällä tupakoitsijoita? oletteko lopettaneet jo vai yritys on kova? Mulla on hirveän vaikea jotenkin vähentää edes, en tiedä miksi. Oon varmaan liian heikko.
 
Alavatsakivut valitettavasti kuuluu asiaan. Esikoisen aikaan ihan alkuraskaudessa mulla oli niin hirveät alavatsakivut, semmosta menkkakipua, että olin aivan varma, että kesken menee. Muistan kun yks yö itkin kontallani miehelle, että tää tulee pois, että muhun sattuu niin kovasti. Ei tullut. Kuului asiaan. Varhaisultra olis ollut tuolloin 9+0 mut sitä sit aikaistettiin ja tarkistettiin jo 7+0, että kaikki on kunnossa kun niin kovat kivut oli. 

Nyt ei vielä ihan hirveesti ole oireita tullut, alavatsaa repii välillä,VÄSYTTÄÄ ihan tajuttomasti, rinnat on aika painavan tuntuiset. Mut eipä oikeastaan muuta. Tosin ei mulla ihan hirveesti ollu esikoisestakaan, noita  vatsakipuja lukuunottamatta. 

Mulla on paha iskiasvaiva joka oliviime raskaudessa tosi kipee. Nyt jo välillä on tuikkaillut taas tonne pakaraan ja varpaita puuduttanut. Mut tuskin vielä tästä johtuu, veikkaan lauantain salitreeniä ja unohtunutta venyttelyä.. 

Tosta varhaisultrasta, niin entisellä paikkakunnalla kunta tarjosi varhaisultran. Muutettiin reilu kk sitten uudelle paikkakunnalle, enkä tiedä mikä täällä on käytäntö. En ole vielä soitellut neuvolaan, jotenkin en ole vielä uskaltanut.. Mut varhaisultraan mennään, jos ei kunta tarjoa, niin sit yksityiselle. 
Taitaa olla ihan kunnasta kiinni, että tarjoaako ton ultran vai ei, kun naapurikunnassa sitä ei ainakaan tarjota. Se on tosi iso etu kyllä. 
 
Täällä taas se käytäntö et jos on monta peräkkäistä km niin vasta silloin saa varhaisultran, mutta jotenki mua lykästi ja sain sen vaikka "vasta" yks kkm.

Mulla alko ihan jäätävä flunssa. Hyvä ku henkeä saa! Aloin noita mun lääkkeiden tuoteselosteita lukea, ni täytyy näköjää uusii kaik. Mulla on pelkästään tota otrivinia, ja sitä ei saa käyttää raskauden aikana. PÖH. Apteekkireissu siis tänään.
 
joo ei täälläkään oikein tahdota noita varhaisiltra aikoja antaa, ennen ku on ollu 3 keskenmenoa.. Mutta, eipä tuo itse ultran maksaminen ole mun mielestä paha asia, kun saa sitten ajoissa tietää, etttä missä mennään.. :) Sainkin varattua ultraan ajan, nyt pitäis malttaa odottaa vähän yli 2 viikkoa, että näkee kasvaako siellä masussa jotain!!:)

ninspe: Kannattaa olla tarkka noissa lääkkeissä, varsinkin näin alkuraskaudessa. Itsekkin flunssan kourissa olen, ja tuli käytyä terveydenhoitajan luona tänään, ja se sano että varsinkin ne perus limaa irrotettavat jne. yskänlääkkeet on aika ei ei :/ Kävin sitten apteekissa kyselee, että mitä saa ottaa raskauden aikana, niin se anto strepsilsei ja panadolia.. :)

Jolane: Toivottavasti sulla ei sitten tässä raskaudessa olisi samanlaisia kipuja! :O 
Nyt vaan soittoa neuvolaan, jos tärppäis ja saisit varhaisultraan ajan!;)
 
Takaisin
Top