Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Trieste
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on alamahalla tuntunut sellaista painontunnetta 😅 ja tänään tullu vähän huonoa oloa jos ruokailuväli venynyt...

Ostin tänään kalaöljyn ja rautavalmisteen, koetan pystyiskö niitä käyttää. Oon varmasti yli 10 merkkistä rautavalmistetta ja kaikista tullut pahoinvointia joka vaikuttanut niin paljon toimintakykyyn arjessa etten oo pystynyt käyttämään. 😕 Taustalla siis alhaiset ferritiinit, jotka saatiin nousee edellisessä loppuraskaudessa saadulla rautainfuusiolla. Nyt keväällä oon viimeksi käynyt labrassa ja ferritiinitulos n. 50. Tasaisesti laskenut kun kierukka poistettiin syksyllä ja runsaat menkat verottaneet osansa ennenku plussasin.

Osasta miettii, onko raskausoireita vai stressioireita. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Viikko 5:
-hengästyn helposti
-haukottelen paljon (??)
-koko ajan jano
-rinnat varmaan kuppikoon isommat
-herään aikaisin
-koko ajan hymyilyttää
-epätodellinen olo
-ruoka-aineiden googlailu ja sisällyksien syynääminen
-joidenkin ruoka-aineiden tökkiminen. Ranskikset ja sipsit ei vaan maistu ja liian makea karkki oli pakko käydä sylkee suusta. Aivan kuin kehon viisaus siitä mikä on terveellistä toimis astetta paremmin
-positiivisen testin tarkastelua useaan otteeseen. (Viimein maltoin heittää roskiin testin. Kuvan otin, niin voin palata siihen kun epäusko iskee).
-vähän menkkamaista jomottelia silloin tällöin hetken aikaa

Tää etominen ja kuvotus alkaa olemaan jotain ihan horroria. Paha olo, jos ei syö ja paha olo, jos syö... Pitäis varmaan aloittaa taas pahoinvointilääkkeet. Tissit (nännit) on vähän arat, väsyttää kamalasti. Muita oireita ei varsinaisesti ole, mutta tää rajoittunut syöminen alkaa kohta haitata elämää, kun oma syöminen on välillä tosi haastavaa muutenkin. Pelkään, että kohta alkaa pahimmillaan päivittäiset hypot ja se on ihan järkkyä. Vasta 1.5vkon päästä kunnallinen varhaisultra, vaikka on kohdunulkoisen tausta ja kierrot olleet sekaisin. Menkoista laskien silloin on jo rv8+5 ja ens viikolla rv8+0 on eka neuvola. Aina aiemmin on neuvolaa ennen ollut ultra, että on pystynyt jotenkin paremmin orientoitumaan raskauteen, kun on tiennyt jo silloin sijainnin ja viikot. Nyt harkitsen tosissaan yksityiselle kätilön ultraan menoa, kun se on halvimmillaan 79€ ja melko samoissa siis polimaksun kanssa. Jotenkin edelleen epätodellinen olo koko raskaudesta, vaikka tää kestokuvotus palauttaa hyvin ajatukset maan pinnalle. Toisaalta takaraivossa kuumottaa myös se, että mulla useampi raskaus/lapsi ja ikää tulee koko ajan lisää ja se nostaa myös monikkoraskauden riskiä, vaikka suvussa ei varsinaisesti monikoita olekaan. Edellisen raskauden kohdalla tuli jo epäily, että se olisi alkanut tuplana ja toinen ei vaan koskaan olisi lähtenyt kehittymään lopulta.

Näihin tunnelmiin koitan saada aamupalaa alas ja pysymään alhaalla...

Onko muilla lämmöt koholla? Mulla ollut varmaan ainakin viikon 37C pinnassa, tänään iltapäivällä 37,3C..

Eileniltana tuli ihan tositosi haalea vaaleanpunainen jälki paperiin pyyhkiessä. Kanniskelin 13kg/3,5v lapsosta päivän aikana pihalla ja hoksasin että se kyllä provosoi noita alamaha- ja alaselkäkipuja... Tänään en oo nostellut tai kantanut juurikaan niin ollut kivuton päivä. Edellisessä raskaudessa 4+0 tienoilla luulin että mulla alkoi menkat kun tuli niukkaa rusehtavaa vuotoa, mutta plussasinkin sit 4+3 😊 Myös pyöräily provosoi kipuja ja pientä rusehtavaa "pyyhkäisyvuotoa" oli edellisessä rv7+0 - 7+4 välillä päivittäin.
Äsken hoksasin kans rusehtavaa vuotoa mutta ihan tosi vähän. Jospa ois vaaratonta jälleen.🤞🥹

Muokattu viimeksi:
Mulla ollut sitä ruskeaa vuotoa, joka välillä kävi punertavana. No se loppui kolme päivää sitten ja sitten iski järkyttävä väsymys. Olen likimain maannut kolme viimeistä päivää. No tänään sitten olen ollu pirteämpi, mutta hengästynyt todella voimakkaasti, niinkuin jo useiden päivien ajan, vaikka olen peruskunnoltanu ka. paremmassa kunnossa.

Illalla yhtäkkiä aloin vuotaa verta. En osaa sanoa määrä, mutta alavatsaa juilii vähän voimakkaammin kuin muina iltoina ja verta tulee jonkin verran. Soitin päivystykseen ja sain ohjeeksi tilanteen seurannan..

Katsotaan miten käy...

Takaisin