Oireet

En voi enää es muokata sitä, koska nyt se on hauska 😂😂😂
mulla on sama juttu päänsäryn kanssa. Saan välillä semmosia tappopäänsärkyjä, ja niihin ei ole vastetta särkylääkkeillä, ja sattuu ihan yhtä paljon jos makoilen tai teen jotain, niin valitsen tehdä 😅 jos kärsii joka tapauksessa 😂
Mutta miehän meen aika usein nukkumaan jo ennen ysiä. Heräänki 5-6 maissa. Mutta melkein koko ajan väsyttää, mutta pahemmin aamusta ja alkuillasta.
Auts, päänsärky on tosi inhottava😖 ootko huomannut että väsymyksellä olisi osuutta asiaan?🤔

Nyt siis ei ole päänsärkyä, vaan normaalisti, ei raskaana 🤭 se yleensä johtuu jostain lihasjumista, kun menee lavan alta lihakset jumiin.

Minulla ei juuri muita oireita ole vieläkään kuin otsa- ja poskionteloiden polttava tunne lämpimässä, sauna ja auringonpaiste. Sekä alavatsakipu 🙄 ehkä hieman ärsyttävää, mutta toisintoa ekasta.

Viimesen viikon ollu niin kamala etova olo mitä vaan tekee tai syö tai ei syö. Oikeen semmonen lamauttava. Ja väsymys next level. Ja edelleen yöunet ei toimi. Ja turvottaa ja himoon jäätä. Ja kaikki haisee 🥲

Mä olin viime viikon reissussa, oltiin tosi paljon menossa, niin jotenkin oireet jäi taka-alalle! En pystynyt syömään paljon ja välillä oli etova olo. Matkalla takaisin kotiin alkoikin sitten oksentelu, nyt oon viikon ajan oksentanut melkein joka aamu ja ilta 🥵 Kävin ostamassa apteekista pahoinvointirannekkeet, jospa niistä olisi jotain apua. Zemppiä kaikille oireisiin, toivottavasti helpottaa pian!

Mulla ihan ensimmäinen oire ennen plussaa oli se, kun lasten ja miehen syömät juustonaksut alkoi haista aivan oksennukselta 😅 Haisee ne yleensäkin, mutta nyt vielä kymmenen kertaa pahemmalta 😅 Sen lisäksi on ollut vähän etovaa oloa ja rintojen arkuutta imettäessä. Eilen myös kohdun aluetta jomotteli.

Ainiin ja väsymystä on ollut myös, mutta siihen on muitakin syitä kun ollaan nyt flunssassa ja kuopus heräilee tosi paljon öisin ja muutenkin ollut vähän rankempi kesä kun mies on ollut niin paljon töissä. Tää flunssa myös tuntuu vievän voimat paljon tavallista enemmän, sama oli esikoisen alkuraskaudessa.

Onko kellään ollut päänsärkyä? Mulla on alkanut nyt uutena päänsärky, johon herään aamuisin. Päivän mittaan särky menee ohi/lievenee, enkä ole siihen mitään kipulääkettä ottanut. Mutta sitten aamulla taas herättää joskus kuuden aikaan 🥲 Voi tietty olla jännityspäänsärkyäkin. Lisäksi mulla on kyllä migreenikin, mutta se on onneksi jo pidemmän aikaa pysytellyt poissa.

Mullakin on päänsärkyä, se yleensä voimistuu päivän mittaan. Jouduin tosin lopettamaan kahvin juonnin, niin voi olla vieroitusoire 😅

Mulla on pientä päänsärkyä,mutta en tiedä johtuuko raskaudesta, muutenkin aina silloin tällöin on. Tosi vähän oireita, verrattuna edelliseen raskauteen. Mulla oli etova olo lähes koko ajan sillon. Nyt väsymys ja jos aamulla lähtee syömättä liikkeelle, niin meinaa tulla laatta. Jouduin tänään kaupassa aukaiseen suklaapatukan ennen ostamista, etten oksenna😅 tuntuu välillä jotain alavatsassa, mutta harvoin. Arki vielä kaiken huomion raskaudelta, että en edes muista olevani, jos en ala sitä aktiivisesti miettimään. Tämän seurauksena söin mm eilen graavilohta. En oo sitä liika stressannut, ei se liisteriä nyt niin yleinen kuitenkaan ole. Mutta kyllähän sitä vähän huolestuttaa, tuleeko tehtyä jotain oikeasti vaarallista aukiolle, ku on näin muistamaton.

Viimesen viikon ollu niin kamala etova olo mitä vaan tekee tai syö tai ei syö. Oikeen semmonen lamauttava. Ja väsymys next level. Ja edelleen yöunet ei toimi. Ja turvottaa ja himoon jäätä. Ja kaikki haisee 🥲
Kuulostaa inohttavalta😖 mua helpotti vähän kun mun sisko muistutteli että pahoinvointi kertoo raskaushormonien noususta, eli toisinsanoen on merkki siitä että kaikki on hyvin. Eihän se fyysisesti oloa paranna, mutta ainakin henkisesti on parempi olla kun tältä kantilta ajattelee.

Onko kellään ollut päänsärkyä? Mulla on alkanut nyt uutena päänsärky, johon herään aamuisin. Päivän mittaan särky menee ohi/lievenee, enkä ole siihen mitään kipulääkettä ottanut. Mutta sitten aamulla taas herättää joskus kuuden aikaan 🥲 Voi tietty olla jännityspäänsärkyäkin. Lisäksi mulla on kyllä migreenikin, mutta se on onneksi jo pidemmän aikaa pysytellyt poissa.
Mulla ei ole ollut vielä tässä raskaudessa onneksi, mutta aiemmissa on. Uskoisin että liittyy hormonimuutoksiin 😊

Miulla iski pari tuntia sitten ihan järkyttävän kova vatsakipu ja todella etova olo 🤢 vatsakipu enemmän alavatsalla ja aaltoilee, hetkittäin tuntuu että helpottaa mut sit voimistuu taas. Ja taas syyllistyin googlaamaan, mutta yritän olla huolestumatta kun ainakaan toistaseks ei oo ollu mitään vuotoja 🙏

Täällä keskenmeno taustalla ruvennut jännittämään kun oireet alkaa hiipii pois, rinnat ei oo enää niin kipeät ja masu ei oo enää niin turvoksissa. Jotenkin huolestunut olo, 8+3 nyt ja 7+0 oli varhaisultrassa kaikki hyvin. Yrittänyt lukea kokemuksia niin toisilla välillä kadonneet oireet hetkellisesti, mut oma pää rupee aina miettimään pahinta :(

Täällä tuli veret lauantaina housuihin kirkasta ja mini hyytymä. Vuoto loppui siihen kuin seinään jäljelle jäi pahoinvointi ja migreeni. Jos tämä mötky selviää hengissä niin laitan tämän jälkeen varmaan jonku kierukan 😳😳 varmaan ensiviikolla käyn uuden keikan yksityisellä jos julkinen ei ota varhaisultraan

Itselläni alkuraskauden väsymys on vain voimistamaan päin. Tarvitsisin ekstra-pitkät yöunet jokaiselle yölle ja päiväunet päälle, mutta esikoinen 1v 1kk on niin kova vauhtihirmu, että vaikeahkoa löytää itselleen päiviin riittävästi lepohetkiä.

Takaisin