Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lanaka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No jep, sillon ku ei oo mitään niin heti alkaa ne kaikki kauhuskenaariot pyörimään mielessä että ei tää nyt oo normaalia.. Ja sit ku on oireita listaksi asti, niin tekis mitä vaan että ne loppus 😅 Ei oo ikinä hyvä 🙈
Voin samaistua tähän täysin!😁 Sit ku halailee usean viikon vessan pönttöä ni itkeskelee hormooneissa, että eikö tää lopu🤭

Tajusin juuri, että voiskohan tää mun usemman päivän kestäny palelu johtua raskaudesta. Tuntuu, että sisuskalujaki välillä palelee🤔

Tajusin juuri, että voiskohan tää mun usemman päivän kestäny palelu johtua raskaudesta. Tuntuu, että sisuskalujaki välillä palelee🤔
Palelua täälläkin ja oon ite yhdistänyt sen raskaudesta johtuvaksi 🤷🏼‍♀️ hyvin sanottu toi sisuskalujakin palelee 😂

Muokattu viimeksi:
Voi, mä olin aivan jäässä myös jo ennen plussa testiä ja sen jälkeen. Nyt on sit kääntynyt toisinpäin että hikoiluttaa hitosti 🥵 toki mul menee edelleen lugesteron niin se kaksinkertaistaa näitä oireita

Mä oon myös hikoillut, normaaalisti usein kylmä. 😅 En ajatellut että hikoilukin voisi liittyä raskauteen, kun aiemmissa enemmän kylmä ollut vielä enemmän. Luullut että meidän kämpässä vaan kuuma. 😂

@Fiufau Voiko lugesteron siis vahvistaa oireita? 🤔 Tiesin että voi aiheuttaa oireita joita voi luulla raskausoireiksi. Mullakin nega kierroissa niin käynyt. Mulla se kanssa käytössä siis, mutta en oo muuta huomannut kun tuon hikoilun ja rinnat arat. Normaalia aremmat kuin aiemmin lugesteronin kanssa.

Siis mulla taas on vaihdellen palelua ja hikoilua, välillä tulee kauhea vilutuskohtaus ja välillä sitten taas kunnon hikoilutus. Etenkin yöllä melko rasittavaa jatkuvasti heitellä peittoa pois ja kohta vetää takas korviin 😅

Mä en tiedä voiko tämän laskea raskauteen liittyväksi oireeksi, mutta jo viime viikonlopusta asti on keskittymiskyky ollut aivan hukassa. 🥴 Muistan kyllä että joulukuun keskenmenon kanssa sama juttu kun olin plussannut hetken aikaa sen jälkeen ja jo ennen, niin siitä vaan päättelin että voisiko liittyä raskauteen. Normaalisti on aina välillä keskittymiskyky hukassa, mutta päivän tai pari korkeintaan. Ellei sitten oo ollut ihan masentunut olo jolloin ei mitään jaksa. Mutta nyt ei ihan sellaista oo myöskään ollut, joten sekään ei voi tätä keskittymiskyvyn puutetta selittää, joka kohta viikon jo jatkunut. 😅

Nälkäkin kateissa kokonaan, ei siis huonoa oloa oo yhtään, mutta normaalistikin syön vähän ja harvoin. Nyt tuntuu että senkään vertaa en syö, mies kyllä muistuttaa että syön kun on kotona. Mun aamupala tänäänkin oli vaan kuppi kahvia. 🫣 Ostin kylläkin nyt kofeiinitonta....

Menkkamaisia kipuja ja vähän paha olo ruuan jälkeen, toisaalta myös tuntuu et on nälkä melkein koko ajan, mut sit mitään ei tee mieli. Vessassa täytyy käydä jopa öisin, ja sit tuntuu et kaikki housut kiristää...

Mulla iltaan kohden vatsakivut pahentuneet. Piti ihan särkylääkettä ottaa, panadolia tosin koska buranaa ei saisi ottaa ja en muutenkaan tosin sitä käyttäysi kun allerginen ibuprofeenille. 😅 Sattuu vatsaan välillä kramppaillen ihan, mutta enemmän sellaista jomotusta ja vihlontaa. Välillä tuntuu pistelyltä. En muista että olisi tälläistä aiemmin ollut ilman vuotoa.

@Kali en nyt tietysti osaa sanoa kuin omakohtaisia kokemuksia koska lugesteron on ollut käytössä kaikissa onnistuneissa raskauksissa ja myös useammassa yrityskierroissa, joista ei ole plussaa tullut. Et jos siis näitä plussa ja nega kiertoja vertaa, niin lugesteron on aiheuttanut aina just jonkinlaista "raskausoiretta" mut nega kierrossa oireet on olleet suht vähäisiä. Plussakierroissa oireet on olleet selvemmät koska luge on keltarauhashormonia jota luonnollisesti omakin elimistö tuottaa.

Aikanaan kun lapsettomuuspolulla aloitettiin, niin mun piti luget ottaa suun kautta. Silloin lääkkeen vaikutus oli aika mitätön ja eikä aittanu omaan ongelmaan. Sit jossain kohti kun itse painokkaasti toitotin alakautta ottamisen puolesta hoidossa ollessa, vaihdettiin ottotapa ja alkoi ongelma korjaantua. Onnistuneissa raskauksissa mulla on ollut annos 200mg 3 krt päivässä, joskus ollut pienempi ja mitä enemmän lääkettä menee, sen selkeämmät oireet luonnollisesti myös

Mulla on ennemminki kuuma kuin kylmä, mutta tässä nyt koko ajan epäilee oireita. Yöllä vaa pissattaa vähä enemmän, mut päivällö ei oikeestaa. Edellisissä raskauksissa oli musta koko ajan pissahätä. Nyt 5-6 viikolla oli jäätävää jomotusta mahassa ja siksi mietinki menikö joku mönkään. Vielä tiistaihin pitää odottaa. Mut paha olo on taas nyt illalla. Ja herkillä oon ollu. Aloin taas töissä vollottaa 🙈 Mut oon ihan väsy ja päätä särkee. Et ihanaa tää raskaanaolo 😅👍🌈

Tuun varovasti tänne kurkkimaan 🙈 mulla on viikkoja 4+ vasta enkä yhtään muista missä vaiheessa oireet alkoi aiemmista! Aivan tarkkoja viikkoja en osaa sanoa kun kierrot vähän heittäneet. Sillä yllätyinkin että nyt tulikin tällainen pieni ylläri 😅

Pari päivää itketti, rinnat oli arat ja jomotteli alavatsaa. Nyt ei ole ollut oikein mitään 🤔 ehkä vähän välillä närästää ja mukamas vatsassa pyörähtää jos on joku ällöttävä asia. Mutta kun en tiedä kuvittelenko vain sen! Hajuaisti olevinaan myös ehkä voimakkaampi. Mutta ei turvotusta tai mitään 🤔 vai tuleeko ne vasta myöhemmin kun niin aikaisessa ollaan..

Takaisin