Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lanaka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tällä hetkellä 5+1 ja tämä on mun ensimmäinen raskaus (🥹❤️) ja kaikki on niin uutta ja jännää ja pelottavaa... aina kun alavatsaa nipistää tai viiltää niin säikähtää että onko se normaalia, no vissiinkin on😅 rinnat oli vielä viime viikolla todella kipeät mutta nyt niihin jo kärsii koskea, vaikka on silti arat.

Mutta sitten sellaset mistä en oo niin paljon kuullut puhuttavan. Mulla on suu ihan jatkuvasti kuiva ja kokoajan saa olla juomassa. Ja sitten sillon tällön (ylä)vatsassa tuntuu sellanen outo että niinkuin joku painais siitä? Onko muilla tällaisia?
Mulla on myös ollut suu ihan kuiva useamman viikon, tänään viikot 8+6. Eikä auta tai riitä vaikka miten paljon tankkaisi nestettä. Pahimpia oli ehkä just 5-7 viikot ja nyt alkanu vähän normalisoitua.

@Hyytti ja @e90 kokeilkaa suoloja vedessä? Normaalia että raskaudessa nesteen tarve on isompi ja nesteytys voi tehostaa suoloilla. Eli Vichy tai sitten elektrolyyttijuoma imeytyy kehoon nesteenä paremmin kuin pelkkä puhdas vesi. Myös hammastahnaa voi kokeilla vaihtaa apteekin kosteuttavaan.

Vichyjä on mennyt enemmän ku laki sallii 😅 En normaalisti juo mitään pullojuomia, mut juurikin täs tän kuivumisen takia oon vedelly varmaan litran päivittäin vichyä viikkojen ajan. Ja vettä toki myös. Sit mikä on tosi poikkeavaa itelle niin limut maistuu ihan turbo hyviltä vaikken oo vuosiin juonut niitäkään. Nyt oon sit juonu muutamana päivänä lasin tai kaks kylmää cokista ja se on kyllä helpottanu huonoa oloa 🙄😄 Täytyy kuitenki vähän kattoa ettei jää tavaksi.

Mulla on repäisykipuja esim sängyssä kääntyessä, aivastaessa yms. Erilaisia nippailuja vatsassa on, mut ei mitään oikeasti kovia kipuja, mukaanlukematta päivää kun tein ensimmäisen positiivisen testin.
Väsyttää yleistäkin enemmän (kuopus 2,5v ei ole kovin hyvä nukkumaan edelleenkään) Välillä myös hengästyttää ihan puhuminen 😅
Erikoisena oireena vasemman puolen kylkiluiden kohdalle pistää välillä häiritsevästi ?

Viimeisenä, mut ei todellakaan vähäisimpänä (valitettavasti) on tää etominen. Aamulla etoo, jos ei syö tasaisesti niin etoo, mut sit toisaalta about kaikki ruuat etoo. Mutta vielä en ole oksentanut, ja oon saanut kaiken tarpeellisen aina tehtyä.
Mä odotan kauhulla jo sitä kunnon oksentelua, joka mulla alkanut aina raskauksissa 6+ viikoilla. Jos kaikki menee hyvin, en usko että tälläkään kertaa olisi sen helpompaa 🫠

Takaisin