Oireet!

Mulla oli alkuun vaan rintojen arkuutta ja väsymystä, tosin näihinkin varmaan oli progesteronipuikoilla oma vaikutuksensa. Jomotuksia ja nippailuja vatsassa ollut satunnaisesti. Joskus siinä 7+0 alkoi vasta pahoinvointia, mutta sekin pysynyt melko lievänä.

Ei paniikkia, jos uusi raskaus ei toista edellisen kaavaa! 😊❤️ Mulla oli keskimmäisessä raskaudessa viikot 6-16 ihan kamalaa, oksensin ja nukuin vuoron perään ja jouduin olemaan töistä sairaslomalla ja syömään pahoinvointilääkettä. Nyt on 8+3 ja tähän asti on selvitty hetkellisellä pahoinvoinnilla, ei onneksi edes päivittäisellä.

Täällä 6 + 0 ja entisenä sokerihiirenä ei tee makeaa mieli yhtään mutta suolasta senkin edestä! Voisin elää ranskalaisilla. Tänään hajuherkkyys ja pahoinvointi vähän lisääntynyt. Väsymystä ja todella KYLMÄ, ihan kun pakkanen olis 🧊

Täälläkin rintojen arkuus vaivana, en pysty olemaan yhtään ilman liivejä.
Närästystä on myös enemmän ja vähemmän. Välillä luulen että pitää mennä oksentamaan mutta onkin vaan närästystä mikä vaivaa. Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut, pientä etovaa oloa muuten vain välillä.

Ihminen taitaa olla ainoa eläin, jolla rinnat alkaa oireilemaan, turpoamaan jo alkuraskaudessa 🤔🙈 mikähän siinäkin on.

Täälläkin rintojen arkuus vaivana, en pysty olemaan yhtään ilman liivejä.
Närästystä on myös enemmän ja vähemmän. Välillä luulen että pitää mennä oksentamaan mutta onkin vaan närästystä mikä vaivaa. Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut, pientä etovaa oloa muuten vain välillä.

Ihminen taitaa olla ainoa eläin, jolla rinnat alkaa oireilemaan, turpoamaan jo alkuraskaudessa 🤔🙈 mikähän siinäkin on.
Joskus kasvatin rotukissoja niin kyllä alkaneen tiineyden bongasi siitä että tulevan emon nisät muuttuivat vaaleista punaisemmiksi, ja koko nisä oli turvoksissa. Ihan ensimmäisiä merkkejä.

Tämän pohjalta väittäisin että kaikilla nisäkkäillä rintavarustus alkaa valmistautumaan imetykseen saman tien.

Täällä vielä odotellaan oireita, rv 5+0. Tosin parempi, mitä vähemmillä oireilla selviäisi. 🤭
Erikoinen nimimerkki. Koitin just miettiä et miten saa sinut tagattua vastaukseen jos joskus niin tarvitsee tehdä.

Onnea raskaudesta toki, eiköhän ne oireetkin kohta tule. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Nyt 8+0, uutena ärsyttävänä oireena jatkuva nenän tukkoisuus. Lisäksi ummetus, vatsan turvotus, lievä aaltoileva kuvotus, superhajuaisti, tolkuton väsymys, huonosti nukutut yöt, kummalliset unet, rintojen arkuus ja turvotus jatkuvat. Lisäksi närästää välillä.

Vieläkään en ole oksentanut. Olin etukäteen lähes varma että tulisin olemaan tosi pahoinvoiva jos ikinä tulen raskaaksi, koska kärsin matkapahoinvoinnista ja nuorempana todella pahoista krapuloista. 🤢😅 Näillä ei kuitenkaan näytä olevan mitään yhteyttä tähän raskauspahoinvointiin, joka tuntuu yleensä pysyvän kurissa syömällä.

Tää vois olla suoraan mun kirjoittama. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Tosin kuvotus on ajoittain aika kovaakin ja olo on ku ois tosi paha krapula, oon töiden jälkeen vaan maannut hiljaa seinää tuijottaen. Nyt pari päivää ollut parempi olo.

Mä oon aina ollu superhyvä nukkuja, mikä ihme tää juttu on et nyt heräilee pisin öitä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

edit: ja siis nyt viikkoja 6+0 Flo:n mukaan.

Mun ummetus hellitti kun aloin ottamaan yötä vasten rautaa. 🤭

Olipas ihana löytää tiensä tämmöselle foorumille, missä on samassa tilanteessa olevia <3
5+4 mulla nyt ja ensimmäinen raskaus niin kaikki on jännää ja ihmeellistä. Oireiden kanssa oon päässy vähällä, ainoastaan pieniä tuntemuksia ja venymisen tunnetta alavatsassa ja rinnat on niin kipeät että ei koskaan ennen. Ja väsymystä toki.

Sitä kovasti pohdin, että jos ei vielä tässä vaiheessa ole alkanut oksettamaan tai olemaan muuta huonovointisuutta niin onkohan mahdollista, että siltä säästyy kokonaan vai voiko oksetusolot olla vielä edessä päin?

Olipas ihana löytää tiensä tämmöselle foorumille, missä on samassa tilanteessa olevia <3
5+4 mulla nyt ja ensimmäinen raskaus niin kaikki on jännää ja ihmeellistä. Oireiden kanssa oon päässy vähällä, ainoastaan pieniä tuntemuksia ja venymisen tunnetta alavatsassa ja rinnat on niin kipeät että ei koskaan ennen. Ja väsymystä toki.

Sitä kovasti pohdin, että jos ei vielä tässä vaiheessa ole alkanut oksettamaan tai olemaan muuta huonovointisuutta niin onkohan mahdollista, että siltä säästyy kokonaan vai voiko oksetusolot olla vielä edessä päin?
Olot voi tulla milloin vain, toki ei kaikki oksenna, mutta eiköhän kaikilla jonkinmoisia tuntemuksia tule jos osaa kuulostella.

Mulla alkoi pahoinvointi joskus 7+0 tienoilla. Oksentanut en kyllä oo vieläkään, mutta muuten semmonen etova olo vaivaa aina välillä. Mutta tietty jotkut saattaa säästyä pahoinvoinnilta kokonaankin :smiling-eyes:

Edellispäivänä vasta plussasin, ei vielä oireita. Pelottaa jos menee oksennellessa taas viikot niinkuin esikoisen kohdalla. Voi olla haastavaa pitää töissä salassa asia jos pitää käydä kesken päivän oksentamassa ☹️

Onko muilla ollut toispuoleista kipua, joka tuntuu aina välillä? Itellä tuntuu enemmän vasemmalla.. muistelen et viimeksi oli samaa, mut oikealla. Vähä niinku nippailua, semmosta jännää, niinku joku tökkäis sua sormella mahaan 😆

Takaisin