Oireet!

Kuinkahan pahaa pahoinvoinnin pitää olla, että voisi yrittää neuvolasta saada apua?
Sanoisin että aika matalalla kynnyksellä kannattaa olla yhteydessä. Ne pahoinvointiin auttavat lääkkeet toimii parhaiten, kun ne aloittaa ennen kuin pahoinvointi on ehtinyt yltymään (Neuvolalääkäri kertoi näin).

Muoks; siinä voi vain joutua puntaroimaan sen kanssa, että ne on kolmiolääkkeitä. Väsytysvaikutus on yksilöllinen, mutta jos sen joutuu ottamaan sekä aamuisin että iltaisin, voi autolla ajaminen olla riski.

Kuinkahan pahaa pahoinvoinnin pitää olla, että voisi yrittää neuvolasta saada apua?
Ehdottomasti matalalla kynnyksellä. Varsinkin koska joskus apua joutuu etsimään useammasta paikasta ennen kuin sitä saa. Mut käännytettiin muutamien eri lääkärien tpimesta kotiin koska "pahoinvointi kuuluu raskauteen". Olin kuitenkin ihan tiputuskunnossa ja kaikki toimintakyky mennyt. Onneksi löytyi myös lääkäreitä jotka ymmärsi ja yrittivät auttaa.

Kiva kuulla et muillakin on menkkamaisia jomotuksia, jostain syystä ne tuntuu vähän kuumottavilta. Musta tuntuu et mullakin on nyt vähän maha turvahtanut, kun sitä stressasin aiemmin. Olis kyllä kiva kun tätä saisi vielä jonkun aikaa pidettyä salassa..

Tänään 4+6. Ei oikeastaan mitään erikoisia oireita, rinnat kipeät, janottaa ja nyt uutena löysempää 💩 ja monta kertaa päivässä. Onkos tää outo oire?

Nyt 8+0, uutena ärsyttävänä oireena jatkuva nenän tukkoisuus. Lisäksi ummetus, vatsan turvotus, lievä aaltoileva kuvotus, superhajuaisti, tolkuton väsymys, huonosti nukutut yöt, kummalliset unet, rintojen arkuus ja turvotus jatkuvat. Lisäksi närästää välillä.

Vieläkään en ole oksentanut. Olin etukäteen lähes varma että tulisin olemaan tosi pahoinvoiva jos ikinä tulen raskaaksi, koska kärsin matkapahoinvoinnista ja nuorempana todella pahoista krapuloista. 🤢😅 Näillä ei kuitenkaan näytä olevan mitään yhteyttä tähän raskauspahoinvointiin, joka tuntuu yleensä pysyvän kurissa syömällä.

Tänään 4+6. Ei oikeastaan mitään erikoisia oireita, rinnat kipeät, janottaa ja nyt uutena löysempää 💩 ja monta kertaa päivässä. Onkos tää outo oire?
Minullakin ennemmin löysä 💩 kuin ummella. Eli molempiin suuntiin näitä vaivoja on. Huono olo vain satunnaisesti,mikä on yllättänyt. Koko ajan olen kyllä syömässä et kaipa sekin kurissa pitää 😅

Nyt 8+0, uutena ärsyttävänä oireena jatkuva nenän tukkoisuus. Lisäksi ummetus, vatsan turvotus, lievä aaltoileva kuvotus, superhajuaisti, tolkuton väsymys, huonosti nukutut yöt, kummalliset unet, rintojen arkuus ja turvotus jatkuvat. Lisäksi närästää välillä.

Vieläkään en ole oksentanut. Olin etukäteen lähes varma että tulisin olemaan tosi pahoinvoiva jos ikinä tulen raskaaksi, koska kärsin matkapahoinvoinnista ja nuorempana todella pahoista krapuloista. 🤢😅 Näillä ei kuitenkaan näytä olevan mitään yhteyttä tähän raskauspahoinvointiin, joka tuntuu yleensä pysyvän kurissa syömällä.

Aivan kuin mun kirjoittama teksti 😅❤️ tämän lisäksi mä oon tänään avannut uuden sivun unettomuuteen, eli aamuherätys oli klo 3.50 😮‍💨😮‍💨

Minulle on alkanut tulemaan uutena iltapalelu, ja samaan aikaan tuntuu että naama hohkaa vähän kuumeisen punaisena.
Mä oon myös ihan horkassa iltaisin. Mulla on paksu untuvapeitto kesät talvet, mutta nyt saa hytistä sen alla hyvän tovin nukkumaan mennessä ennen kuin lämpö alkaa tasaantua.

Mulle on vissiin myös iskenyt nyt joku pöpö. Kurkku kipeänä ja nenässä semmonen ärsyttävä kipeyden tunne. Viideltä heräsin kuumeiseen oloon. Mittari näytti vaan 37, mutta olo on pahempi 😄

Rv 5+0 eikä mitään oireita! Hyvin hyvin pientä kuvotusta välillä illalla, mutta ei muuta. Mikä tarkka rv teillä alkanut oireet? Huolestuttaa, kun kahdesta aiemmasta oli tässä vaiheessa jo oireita

Rv 5+0 eikä mitään oireita! Hyvin hyvin pientä kuvotusta välillä illalla, mutta ei muuta. Mikä tarkka rv teillä alkanut oireet? Huolestuttaa, kun kahdesta aiemmasta oli tässä vaiheessa jo oireita
Katoin kalenterista että ensimmäisen valitukseni olen postannut tänne 5+1, eli niihin aikoihin ☺️ lääkkeillä oli tosin varmasti osuutensa asiassa

Mullakin alavatsan jomot vaienneet nyt muutama päivä sitten. Mutta väsymys on vaan pahentunut loman aikana ja eilinen iltavuoro töissä meni puolivaloilla, nytkin tuntuu että voispa jäädä päikkäreille vaan pakko kohta lähteä töihin 🥲 ja tissikipu on pahentunut viime viikosta, eritoten nännit on todella arat. Pakko varmaan kohta hommata erilaiset liivit.

Mulla ainoina oireina alavatsajomotus ja rintojen arkuus. Väsyttää joo mutta pistän huonojen yöunien piikkiin ja niitäkään en voi pistää pelkästään raskauden piikkiin, koska olen äärettömän huono nukkuja muutenkin 😅

Ei oikein jomottele edes enää alavatsaan tai vihlo🙄 rinnat on kipeät ja nännit erityisesti. Huonovointisuus puuttuu. Väsymys kasvaa. Hyvin erilaisia oireita on eri raskauksien välillä ollut. Itekin miettii toisinaan onkohan siellä ketään 😇

Takaisin