Oireet

Itsellä ruoka maittanu viime aikoina vähä liiankin hyvin ja painoo tullu lisää sen mukasesti, mutta kai sitä kerran kun pystyy niin voi hyvin mielin syödä😅 Mulla siivoaminen onnistuu muuten, mutta hajuaisti niin herkillä että vähänki ku likasta tiskaria täyttää tai roskiksen avaa niin lähellä on lähtö pöntön ääreen😵‍💫

Onko muilla käytössä tota mama vitamiinia? Ja jos on niin aiheuttaako se teillä pahaa oloo? Mulla nyt muutamat kerrat sillee ja tänään aamulla, että otan sen vitamiinin ja alan tekeen aamupalaa, nii jos en supernopeesti tunge ruokaa suuhun sen vitamiinin jälkeen, niin se kerkee tuleen ulos ennen ku aamupala valmis🤢 Tossa taas sai kyykkiä pöntön ääressä ja varmaan koko vitsku tuli ulos niin ei foolihapotkaa kerenny imeytyä mihkää🥱 En tiä pitäskö toi sit ottaa niiku vasta aamupalan jälkeen en oo ohjeita sen tarkemmin syynänny. Jostain luin, että se rauta siinä aiheuttais pahaa oloo, mut en oikeen tiiä, kun mulla myös rautalisä käytössä, eikä se laita oksettaan yhtään?

Onko muilla käytössä tota mama vitamiinia? Ja jos on niin aiheuttaako se teillä pahaa oloo? Mulla nyt muutamat kerrat sillee ja tänään aamulla, että otan sen vitamiinin ja alan tekeen aamupalaa, nii jos en supernopeesti tunge ruokaa suuhun sen vitamiinin jälkeen, niin se kerkee tuleen ulos ennen ku aamupala valmis🤢 Tossa taas sai kyykkiä pöntön ääressä ja varmaan koko vitsku tuli ulos niin ei foolihapotkaa kerenny imeytyä mihkää🥱 En tiä pitäskö toi sit ottaa niiku vasta aamupalan jälkeen en oo ohjeita sen tarkemmin syynänny. Jostain luin, että se rauta siinä aiheuttais pahaa oloo, mut en oikeen tiiä, kun mulla myös rautalisä käytössä, eikä se laita oksettaan yhtään?
Mä niin monet kerrat palautin vitamiinit ylös kun otin aamupalan yhteydessä niin lopulta nyt oon tehny sillee että otan ne vasta iltapäivällä. 😁 Ei oo tullu kertaakaa iltapäivällä ylös. 👍🏻 Ja siis sellaseen ajankohtaan tähtään oton et ei oo valmiiks kovin huono olo. Mulla en usko että se vitamiini itsessään sitä pahoinvointia aiheuttaa kun se oksu tuli välillä niin nopee että hyvä että sai koko pillerin kurkusta alas. 😂

Sit ku oon kokeillu eri valmisteit nii oon huomannu et se pillerin koostumus voi myös ällöttää.. Sanasolin isot pillerit menny parhaiten alas... erikoista🤣 Kun minisunin yksi pieni.. hyi😂

Mä niin monet kerrat palautin vitamiinit ylös kun otin aamupalan yhteydessä niin lopulta nyt oon tehny sillee että otan ne vasta iltapäivällä. 😁 Ei oo tullu kertaakaa iltapäivällä ylös. 👍🏻 Ja siis sellaseen ajankohtaan tähtään oton et ei oo valmiiks kovin huono olo. Mulla en usko että se vitamiini itsessään sitä pahoinvointia aiheuttaa kun se oksu tuli välillä niin nopee että hyvä että sai koko pillerin kurkusta alas. 😂

Sit ku oon kokeillu eri valmisteit nii oon huomannu et se pillerin koostumus voi myös ällöttää.. Sanasolin isot pillerit menny parhaiten alas... erikoista🤣 Kun minisunin yksi pieni.. hyi😂
Hei kiitos miksen ookkaa tajunnu et sen voi sinne iltapäiväänki säästää😅 Mä en tiä mikä tos pilleris oksettaa mut mullaki ku nielastua saa niin minuutin päästä lentää ulos. Mul käytös noi minisunit ja se maku kyl on karsee, jos vähänkää pidän kielellä pilleriä enne nielasua😵‍💫 Voisin kans seuraavaks ostaa toista merkkiä ja testaa, mut ehkä nyt alan joo sit ottaan vasta päivemmällä.

Sinkki on usein syyllinen, jos monivitamiinista tulee paha olo. Mä en voi sinkkiä ottaa yhtään tyhjään mahaan. Otan sit jossain kohti ku oon syöny.

Sinkki on usein syyllinen, jos monivitamiinista tulee paha olo. Mä en voi sinkkiä ottaa yhtään tyhjään mahaan. Otan sit jossain kohti ku oon syöny.
Okei kiitos tiedosta! Voi olla sitten se mullakin aiheuttajana. Jatkossa en enää kyllä tyhjään mahaan ota😅

Mä otan vitamiinin aina iltasin. Mulla tulee siitä kans huono olo, mutta olen ajatellut, että kun se illasta otan, niin sen pahimman vaiheen nukun 😄 vaikka aamuöisin heräilenkin, niin tuon pillerin aiheuttama yökötys on jo hävinnyt.

Mulla ollut pahoinvointia ja nyt vko15 alkoi ja vieläkin kyllä on. Neuvola tädin kanssa pohdittiin että auttaisiko enemmän närästyslääke kun oireet viittaa ehkä enemmän siihen. Pääsisi varmaan halvemmallakin, verrattuna tuohon raskauspahoinvointilääkkeeseen. 🤭 mäkin aloitin eilen nuo raskausvitamiinit kun en ole vielä aikaisemmin niitä kerennyt hakea🤫 toivottavasti ei kuitenkaa tuu tuosta sinkistä mitään lisäpahoinvointia.

// niin ja ehkä olennaisena lisätietona että mun paino on TIPPUNUT koko ensimmäisen kolmanneksen ajan että tässä nyt vähän toivoton fiilis tän pahoinvoinnin takia. 🙃

Muokattu viimeksi:
Mulla ollut pahoinvointia ja nyt vko15 alkoi ja vieläkin kyllä on. Neuvola tädin kanssa pohdittiin että auttaisiko enemmän närästyslääke kun oireet viittaa ehkä enemmän siihen. Pääsisi varmaan halvemmallakin, verrattuna tuohon raskauspahoinvointilääkkeeseen. 🤭 mäkin aloitin eilen nuo raskausvitamiinit kun en ole vielä aikaisemmin niitä kerennyt hakea🤫 toivottavasti ei kuitenkaa tuu tuosta sinkistä mitään lisäpahoinvointia.

// niin ja ehkä olennaisena lisätietona että mun paino on TIPPUNUT koko ensimmäisen kolmanneksen ajan että tässä nyt vähän toivoton fiilis tän pahoinvoinnin takia. 🙃
Täälä kans pahoinvointi jatkuu ja tänään 14+1🥲 Joka toinen päivä saa olla oksentelemassa ja heräsin tänä yönäkin syömään, kun karsee nälkä kaiken eilisen oksentelun takia. Mulla kuitenkin paino noussu jo 2 kiloa et ei varmaan sit kuitenkaan niin pahaa tää pahoinvointi ole kuin muilla. Tsemppiä Zerca raskauteen ja pahoinvoinnin kans!! Toivotaan, ettei tuo raskausvitamiini aiheuta lisäpahoinvointia. Itse oon nyt ottanut sen iltapalan jälkeen ennen nukkumaan menoa suosittelen! Mutta tosiaan aiemmin kun spekuloin oksentelun johtuvan vitamiinista, niin ei johtunutkaan, sillä pahoinvointi jyllää ilman vitamiiniakin☹️

Täälä kans pahoinvointi jatkuu ja tänään 14+1🥲 Joka toinen päivä saa olla oksentelemassa ja heräsin tänä yönäkin syömään, kun karsee nälkä kaiken eilisen oksentelun takia. Mulla kuitenkin paino noussu jo 2 kiloa et ei varmaan sit kuitenkaan niin pahaa tää pahoinvointi ole kuin muilla. Tsemppiä Zerca raskauteen ja pahoinvoinnin kans!! Toivotaan, ettei tuo raskausvitamiini aiheuta lisäpahoinvointia. Itse oon nyt ottanut sen iltapalan jälkeen ennen nukkumaan menoa suosittelen! Mutta tosiaan aiemmin kun spekuloin oksentelun johtuvan vitamiinista, niin ei johtunutkaan, sillä pahoinvointi jyllää ilman vitamiiniakin☹️
Hyvä jos paino ei laske ja hyvä tietää ettei johtunut vitamiinista! ❤️ vaikka sinänsä harmi sinulle jos sen lopettaminen ei auttanut. 😔

Mulla varsinkin aluksi saattoi johtua myös mielialalääkkeen lopettamisesta painon tippuminen. Huomasin vasta raskauden alkamisen jälkeen ettei ko. Lääkettä saisi syödä raskausaikana joten lopetin sen seinään. No siitä tuli mukavat vieroitusoireet ja varmaankin osa painonpudotuksesta johtui siitä. Onneksi nyt ei ole enää vieroitusoireita. Tuokin lääke oli vain käytössä koska en ole uskaltanut sitä lopettaa vaikka mieliala on ollut hyvä jo vuosia. 😌

Mulla pahoinvointi on helpottanut ja olo aika normaali. Väsymys väistynyt. Ei edes muista että on raskaana välillä!

Mulla pahoinvointi on helpottanut ja olo aika normaali. Väsymys väistynyt. Ei edes muista että on raskaana välillä!
Kadehdin ja toivon että itselläkin olisi sellainen olo ettei tunne mitään eroa! 😁Eilen jo viitsin mennä salille tekemään käsitreeniä, pahin "laite" oli kuitenkin salin portaat...🙃 mutta nyt sain reseptin myös närästyslääkkeeseen niin toivotaan että tämä tästä lähtee paranemaan!

Onko joku tuntenut jo liikkeitä? Mulla 17+4 ja esikoinen, en oikein edes tiedä millaisia tuntemuksia voisi kuulostella.

Mulla nyt 17+1 menossa ja myös esikoinen. Oon tällä viikolla alkanu tunteen semmosta kuplintaa ja muljahtelua ihan alavatsassa enimmäkseen sivuilla. Mitään liikkeitä en oo nähnyt ja vähän kans vaikee näistä kuplinnoista mitään sanoa, kun ei aiempaa kokemusta ole.

Mulla tuntuu esikoisesta joskus rv18-19, silleen et alko tajuamaan et ne on liikkeitä. Nyt 16+4 tuntuu jo päivittäin yksittäisiä liikkeitä, musta muljahtelu kuvastaa tunnetta hyvin.

18+0, en oo tuntenut liikkeitä vielä. Esikoisen kohdalla näitä main tais alkaa tuntua, mutta nyt on istukka edessä.

Mulla tuli ensimmäiset tuntemukset jo joskus viikolla 13. Ei todellakaan mitään varsinaisia liikkeitä, mutta jotain sellaisia tökkäyksiä (sivussa tai ihan alhaalla). Nyt tuli niin pitkä täyshiljaisuus tässä että kävin jo kertaalleen neuvolassakin varmistamassa että sydänäänet kuuluu. Helpotus oli suuri. Pakko kai se on luottaa että näin viikolla 16+ ei vielä liikkeet tunnu kunnolla. Esikoisesta tuntui kanssa tosi ajoissa, mutta tätä selkeämmin ja säännöllisemmin. Silloin istukka oli takana. Voi olla että nyt on edessä vaimentamassa.

Onko jollain muuten vielä pahoinvointia? Mun pitää edelleen näin 16+ melkein päivittäin nieleskellä vatsahappoja takaisin alas. Jos ei syö parin kolmen tunnin välein niin kyllä pahoinvointi edelleen muistuttelee itsestään. 😩

En tunne vielä liikkeitä. Jospa pian alkais tuntua.
Alaselkä vähän vihoittelee, etenkin jos joutuu seisomaan enemmän.

Oon päässyt eteenpäin hämmentävän oireettomana: raskauspahoinvointia ei ole ollut juurikaan, kertaakaan en ole oksentanut. Sokeritasapainosta pitää kyllä pitää huoli, eli tärkeää, ettei ruokailuvälit veny liiaksi. Makeita mehuja ja mehukeittoja on tehnyt mieli ja puuro on ystävä silloin, kun meinaa (onneksi harvoin) huonovointisuus yllättää.

Rinnat oli aluksi todella kivuliaat, samoin alaselkä. Selän kipuihin auttoi se, kun aloin nukkumaan tukeva tyyny jalkojen välissä, joskus jalkojen alla.

Takaisin