Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jokku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teillä muilla nenä tukossa? Nyt viikon verran alkanut häiritä tämä jatkuva tukkoisuus, vaikka en siis ole kipeä. Taas tänä aamuna heräsin aivan nenä tukossa ja mietin, että mitä ihmettä nyt taas.
On joo, ja ihan verillä, mutta mulla johtuu varmaan vain siitepölystä. Joka kevät sama juttu 🤧 Koivun siitepölykautta kauhulla odottaen, se on mulla pahin.

On joo, ja ihan verillä, mutta mulla johtuu varmaan vain siitepölystä. Joka kevät sama juttu 🤧 Koivun siitepölykautta kauhulla odottaen, se on mulla pahin.
Mulla oli esikoisen raskaudessa mukava oire, kun se oli aino kevät ja kesä kun siitepölyallergia loisti poissaolollaan. Katsotaan, kävisikö nyt sama juttu 😊

Onko teillä muilla nenä tukossa? Nyt viikon verran alkanut häiritä tämä jatkuva tukkoisuus, vaikka en siis ole kipeä. Taas tänä aamuna heräsin aivan nenä tukossa ja mietin, että mitä ihmettä nyt taas.

Muita oireita huonovointisuus ja ihanat finnit, jotka ovat jälleet tehneet paluun. Outo tunne oli yrittää eilen nukahtaa. Toisella kyljellä nenä meni tukkoon ja toisella otsan uudet finnit painoivat ikävästi tyynyä vasten :D Rankkaa tämä elämä.
Täällä kanssa nenä tukossa, ja aika-ajoin tulee vertakin! Kuulemma normaalia - keittosuolaliuosta voi turvallisesti käyttää.

Mulla oli nyt tänään illalla aika voimakasta nippailu-kipua alavatsan seudulla. Ei kyllä kestänyt kauaa mutta pysäytti, oli sen verran selkeä tuntemus. Onko muilla ollut vastaavaa?

Mulla on nyt 8+3 ja tällä viikolla rinnat on muuttuneet jatkuvan araksi ja selvästi raskaammiksi ja täyteläisemmiksi. Vatsa tuntemuksia, myös todella kovia, mulla oli kyllä aiemmin, muttei ole nyt 2 viikkoon ollut.

Mulla nyt 9+ viikot ja nippailuja ollut muutaman päivän, toki ei hirveän voimakasta, mutta häiritsevää.

Täällä tänään rv 11+1 ja sama huonovointisuus ja oksentelu jatkuu. En meinaa keksiä enää mitään mitä viitsisi syödä ettei heti oksenna. Karjalanpiirakka menee ja sitruunavettä saan juotua.
Närästys aiheuttaa julmetusti limaa kurkkuun ja saa sekin oksettamaan. On kyllä ylivoimasesti raskain raskauden aloitus näihin edellisiin verrattuna 🥴
Kotona meinaa päästä sohvalta pidemmälle mitää tekemään, pikkasen ahdistaa jo toi huominen työpäivä!

Onko aikomusta hankkia doppleria tai joku joku on rohjennut kokeilla löytääkö sykkeitä?

Täällä tänään rv 11+1 ja sama huonovointisuus ja oksentelu jatkuu. En meinaa keksiä enää mitään mitä viitsisi syödä ettei heti oksenna. Karjalanpiirakka menee ja sitruunavettä saan juotua.
Närästys aiheuttaa julmetusti limaa kurkkuun ja saa sekin oksettamaan. On kyllä ylivoimasesti raskain raskauden aloitus näihin edellisiin verrattuna 🥴
Kotona meinaa päästä sohvalta pidemmälle mitää tekemään, pikkasen ahdistaa jo toi huominen työpäivä!

Onko aikomusta hankkia doppleria tai joku joku on rohjennut kokeilla löytääkö sykkeitä?
Kuulostaa tosi rankalta, toivottavasti alkaa helpottamaan kohta! ❤️

Täällä on edelleen ihan ylivoimaisen ultimaattisen väsynyt olo, kaikki tuntuu kovalta ponnistukselta, eikä mihinkään ylimääräiseen vaan meinaa jaksaa ryhtyä. Pitäisi todellakin alkaa lenkkeillä ja liikkua enemmän, mutta väsymys meinaa vaan voittaa 😅 En muista olleeni esikoisesta ihan näin naatti? Tänään on viikkoja 10+0 ja tuntuu että raskaus alkaa näkymäänkin jo! 🤩

Kyllä nämä olotilat on niin vaihtuvia. Nyt tänään taas rinnat vähän aristaa ja tunsin pari vihlaisua vatsalla. Tai ei ehkä niinkään vihlaisua, mutta sellaista....lepattelua? Kuplintaa? Oli outo tunne 😂😍

Mutta ehkä kertoo, että joku siellä vielä on mukana... varmaan 🤭❤️

Täällä myös ollut voimakasta oksentelua ja närästystä. Olen syönyt pahoinvointiin Bonjesta pahoinvointilääkettä ja tämä auttanut pahimpiin oksenteluihin, mutta tänään kävin hakemassa Omepratsol närästyslääkettä ja kokeilen niitä. Joskus nämä närästyslääkkeet helpottavat oloa eikä tulisi oksenneltua kaikki ruoka mitä suuhun laittaa 😳😳 Itse olin myös tällä viikolla sairaslomalla koska en vain millään jaksanut töihin mennä tämän olotilan kanssa. Sanotaan, että oireiden pitäis helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, mutta saa nähdä😄 Paljon tsemppiä sinne!☺️

Miten teidän oireet on muuttuneet raskauden edetessä? Mulla olisi nyt 10+1 ja tuntuu, että alavatsatuntemukset/nippailut on hävinneet ja rintojen turvotus/aristus myös ainakin lievittynyt. Tosiaan mulla ei alkuviikosta kuulunut sydänääniä neuvolassa (toki varhaiset viikot) ja oon nyt sitten aika hermona, kun oireetkaan ei ole ainakaan mitenkään selvemmiksi muuttuneet vaan ehkä jopa päinvastoin 🤷🏼‍♀️

Miten teidän oireet on muuttuneet raskauden edetessä? Mulla olisi nyt 10+1 ja tuntuu, että alavatsatuntemukset/nippailut on hävinneet ja rintojen turvotus/aristus myös ainakin lievittynyt. Tosiaan mulla ei alkuviikosta kuulunut sydänääniä neuvolassa (toki varhaiset viikot) ja oon nyt sitten aika hermona, kun oireetkaan ei ole ainakaan mitenkään selvemmiksi muuttuneet vaan ehkä jopa päinvastoin 🤷🏼‍♀️
Hei tulin etsimään just tällaista kommenttia täältä 🥹 Mulla ollut alkuraskauden viikot 6-11 paljon raskausoireita oksentelusta rintojen kipuiluun ja alavatsatuntemuksiin. Nyt kun parin päivän päästä viikkoja 12+0, niin oireet vähentyneet selkeästi. Vatsassa ei enää samanlaista turvotusta, rinnat ei kipeät, eikä tarvitse oksentaa enää. Mietityttää. Eilen oli myös ensimmäinen kerta kun en löytänyt kotidopplerilla vauvan sykkeitä, vaikka oon löytänyt ne joka kerta viikolta 9 alkaen. Ei vähetänyt ainakaan tätä hermoilua 🥲 Meillä on onneksi tiistaina nt-ultra, niin katsotaan nyt mikä tuomio sieltä tulee. Mulla on kokemusta yhdestä myöhäisestä keskenmenosta ja yhdestä hyvin sujuneesta raskaudesta ja molemmissa muistan tämän, että näillä viikoilla oireet väheni. Eli jos ei ole kipuja tai vuotoja, niin ei varmaan voi päätellä mitään.

Toivotaan että meillä molemmilla kaikki olisi kunnossa 🙏🏻

Toivottavasti teillä molemmilla tosiaan kaikki hyvin! On kuitenkin ihan normaalia että noilla viikoilla oireet vähenee joten oiskohan vaan, että ensimmäinen kolmannes alkaa tulle täyteen! Mulla oireet alkoi lieventymään selvästi noin 10. raskausviikolla ja 12.viikolla on nyt melkeen oireetonta. Nyt itsellä 11+6 menossa ja maanantaina ultraan. Olen jo kahdesti käynyt, viimeksi 9.viikolla ja kaikki oli ainakin silloin hyvin! 😊 Eli tsemppiä - ymmärrän huolen ja epätietoisuuden, kyseessä mun eka raskaus. Mutta kohta me saadaan niitä kovasti kaivattuja vastauksia 😊 (Toivottavasti hyviä sellaisia)

Toivottavasti teillä molemmilla tosiaan kaikki hyvin! On kuitenkin ihan normaalia että noilla viikoilla oireet vähenee joten oiskohan vaan, että ensimmäinen kolmannes alkaa tulle täyteen! Mulla oireet alkoi lieventymään selvästi noin 10. raskausviikolla ja 12.viikolla on nyt melkeen oireetonta. Nyt itsellä 11+6 menossa ja maanantaina ultraan. Olen jo kahdesti käynyt, viimeksi 9.viikolla ja kaikki oli ainakin silloin hyvin! 😊 Eli tsemppiä - ymmärrän huolen ja epätietoisuuden, kyseessä mun eka raskaus. Mutta kohta me saadaan niitä kovasti kaivattuja vastauksia 😊 (Toivottavasti hyviä sellaisia)
Kiitos Bambiino vastauksesta, kiva kuulla, että siellä muutkin kokeneet vastaavaa 🙏🏻 Olisin kyllä oikein tyytyväinen tilanteeseen, jos vihdoin tuo oksentaminen olisi loppunut ja kaikki olisi myös vauvalla hyvin. Viime raskaudessa oksensin vielä viikolla 18, joten tämä olisi jo luksusta 😂

Itsellä rintojen arkuus väheni viikolla 9. Nytten menossa viikko 13. Närästys ja pahaolo jatkuu edelleen. Oksentamista ollut vähemmän mutta etova olo on ja pysyy🙄
Oireiden vähenemisestä tai jatkumisesta ei voi vielä päätellä mitään. Viime raskaudessa kun menimme NT-ultraan ja keskeytettiin raskaus niin itsellä oli kaikki oireet vielä vahvasti läsnä vaikka sikiö ei ollut viikon 8 jälkeen enää kehittynyt. Joten oireista ei voi vielä päätellä mitään☺️ Olen paljon myös lukenut ja lähipiirissä ollut sitä, että monella on oireet vähentynyt viikon 10 jälkeen ja raskaus edennyt loppuun asti. Tiedän kuitenkin paljon voi tämmöiset asiat stressata joten paljon tsemppiä sinne❤️❤️

Minäkin kävin tänään nt-ultrassa ja kaikki hyvin! Eli ei kannata liikaa huolehtia vähäisiä oireita tai oireiden katoamista ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella - kuten @Diiiina sanoo myös, niistä oireista on tosi vaikea päätellä yhtään mitään! 😊 Toivottavasti nt-ultra tuo hyviä uutisia meistä jokaiselle!

Mulla on alkanut pahoinvointi joka raskaudessa heti kun hormonipitoisuudet ovat alkaneet nousta, eli käytännössä heti kun on voinut varhaisen testin tehdä. Muistan hyvin miten terveydenhoitaja neuvolassa sanoi "höpöhöpö ei näillä viikoilla vielä mitään oireita ole" 😂 mä en välillä ymmärrä terveydenhuollon ammattilaisten tarvetta mitätöidä ihmisten omia kokemuksia.
Pahoinvointia on siis ollut, muttei niin pahaa että oksentaisin. Mä en kyllä muutenkaan oksenna ikinä, ihan sama mikä on niin laatta ei vaan lennä.
Rintojen turvotusta ja aristusta check, vatsan aivan jäätävää turvotusta check, väsymystä ja huonoja yöunia check ✔️

12+4 ja vointi oikein hyvä! Pahoinvointi on väystynyt, jotkut ruuat ällöttää sekä jos ei syö tietyin väliajoin alkaa heikottaa.

Myös huimausta on ollut jossain määrin. Hengästyttää helposti 😁

Mulla on kans ollut tuota hengästymistä. Töissä saa puuskuttaa menemään, huomasin sen varsinkin kun ei pysty enää kävelemään parkkipaikalle töissä ja puhumaan samaan aikaan puhelimessa, kuulostin ku olisin ollut lenkillä samaan aikaan. Muutoin olo tosi hyvä, kuhan muistaa syödä ettei tule pahaolo.

Mulle on iskenyt ehkä vähän epätyypilliseksi oireeksi ruskeat maksaläiskät suun ympärille 😄 Auringostahan ne enimmäkseen johtuu (vaikken ole mitenkään ottamalla ottanut aurinkoa), mutta ilmeisesti raskausajan hormonaaliset muutokset edesauttavat niiden muodostumista. Ne kai lähtee sit joskus raskauden jälkeen. Täällä raskaus näkyy siis jo naamasta 🧔🏼‍♀️

Takaisin