Oireet

Eli summa summarum, on täysin normaalia, poikkeuksellisempaa olis jos raskaus alkais ilman että lämmöt nousis 😊
Kiitos tästä! 😍 Itellä ei oo tullut seurailtua lämpöjä ollenkaan ja aiemmasta raskaudestakin alkaa olla 10vuotta, niin tää kuumeinen olo ihan uus asia itselle🙈

Onko muilla jo pahoinvointia? Mulla alkoi jostain syystä pahoinvointi jo 2+4 ja nyt menossa 4+0 ja tuntuu, että pahoinvointi vaan pahenee. Vielä en onneksi ole oksentanut, mutta jos tätä vauhtia pahenee niin eiköhän se oksentelukin kohta ala 😮‍💨

Muokattu viimeksi:
Onko muilla jo pahoinvointia? Mulla alkoi jostain syystä pahoinvointi jo 2+4 ja nyt menossa 5+0 ja tuntuu, että pahoinvointi vaan pahenee. Vielä en onneksi ole oksentanut, mutta jos tätä vauhtia pahenee niin eiköhän se oksentelukin kohta ala 😮‍💨
On kyllä! Etenkin nyt tällä viikolla (eli 5+ jotain) ollut ihan järkky olo melkeenpä aamusta iltaan🤢 Tuntuu että helpottaa ainostaan siksi aikaa, kun syö jotain🥲 Tsemppiä sinne💓

Onko muilla jo pahoinvointia? Mulla alkoi jostain syystä pahoinvointi jo 2+4 ja nyt menossa 4+0 ja tuntuu, että pahoinvointi vaan pahenee. Vielä en onneksi ole oksentanut, mutta jos tätä vauhtia pahenee niin eiköhän se oksentelukin kohta ala 😮‍💨

On, mulla alkoi lievä etova olo joskus reilu viikko sitten ja on pahentunut. Ei ole tarvinnut vielä oksentaa vaikka muutaman kerran on ollut todella lähellä.

Mä huomaan jos en oo syöny vähään aikaan että alkaa ällöttään ja saan vähän nieleskellä, mutta sen pahempaa ei onneks vielä. Nyt 4+2

Mulla ollut vaan ihan yksittäisiä pahoinvoinnin hetkiä, mut ne on olleet kans silloin kun ruokailuväli on ehtiny venyä pitkäksi. Samanlaista väsymystäkään ei oo vielä ilmestynyt kuin mitä edellisessä raskaudessa oli. Vähäoireinen alkuraskaus ei ois toki hullumpaa, mutta se kyllä lisää omalla tavallaan huolta siitä, onko kaikki niinkuin toivoisi. 😬 Varhaisultran odottelu tuntuu piinaavalta..

Hei huhhuh, pakko tulla tänne valittamaan ihan kun se auttais asiaa😅 Mulla ollut nyt maanantaista asti niin hemmetin huono-olo aamusta iltaan, jokapäivä. Ainoastaan yhtenä aamuna onneksi tullut oksennus. Luojan kiitos nyt lomaa tää viikko, mutta jos jatkuu ensviikolla sama meno niin en kyllä tiedä miten pystyis töitä tekemään :( Mites muilla vointi?🥱

Mulla kans ollut nyt muutaman päivän ihan järkyttävän huono olo aamusta iltaan, mulla tullut ihan ylös asti lähes kaikki mitä syön.. lisäksi rinnat arkana ja väsyttää kovasti. Mulla alkaa ens viikolla uusi työ (muuttanut juuri vuoden vaihteessa uudelle paikkakunnalle) ja mua pelottaa et miten pystyn oleen töissä kotihoidossa, jos jatkuvasti oksentelen ja jos se siihen menee niin pitää varmaan kertoo samantien esimiehelle raskaudesta. Turhaa stressiä vielä tähän, kun jännittää valmiiks uusi työ ja kuinka osaan ajella uudella paikkakunnalla😅

Muokattu viimeksi:
Onko teillä muilla samaa, että tekisi mieli jotain mutta ei yhtään tiedä itsekään että mitä😅 Itsellä on tämä ongelma ja mua häiritsee kun en tiedä mitä mulla tekee mieli😂

Mulle on iskenyt myös ruokahaluttomuus, jota ollut aiemmissakin raskauksissa. Omena, marjat, rahka ja mehukeitto ainoat jotka uppoaa tällä hetkellä.

Täällä ei ole vielä ollut pahoinvointia tässä vaiheessa (nyt 4+3), mutta tissit on tosi kipeät ja tuota hengästymistä oon myös huomannut. Nukun myös yleensä tosi hyvin, mutta jo pari päivää ennen plussaamista huomasin, että yöunet on tosi levottomia ja heräilen yöllä paljon enkä välttämättä saa aina uudelleen unta. Päiväunia en yleensä nuku koskaan, mutta nyt oon muutamana päivänä nukkunut kun iskenyt aivan kauhea väsymys. Sydän kans tuntuu pamppailevan välillä jotenkin tosi kovaa ja nopeasti ja alavatsalla/alaselässä on pieniä jomotteluita pitkin päivää. Eli aika samantyylisiä oireita kuin mitä muutkin oli tänne kuvaillut 😄

Täällä ihan hirveä väsymys tai uupumus ollut jo pari viikkoa... Nyt tällä viikolla iski vielä flunssakin. En toki ihan hirveesti voi valittaa, kun oon ollu tyyliin vuosi sitte viimeks flunssassa.. 😅 Muutama ilta on mennyt sohvalla nukkuessa, kun mies on leikkinyt lapsen kanssa.. voisin nukkua 24/7.. Pahoinvointikin on alkanut. Varsinkin jos ruokailusta alkaa olla liian pitkä aika niin rupeaa yökkäyttämään.. En oo kyllä oksentanut ja toivon et välttyisin siltä tässäkin raskaudessa... Mut esikoisen raskaudessa muistaakseni pahoinvointi alko noin viikon myöhemmin.. Nyt on kai 6+1.

Monia ruokia ei tee mieli ja monet hajut tekee pahaa. Kaikki lämmin, paistettu, rasvainen liha ja esim.ranskalaiset, kalapuikot... Ei, ei, ei.. Sen sijaan veriappelsiineja tekee mieli, maustamatonta jugurttia hunajalla ja marjoilla, salaattia, kaikkea raikasta ja tuoretta.. ja no suklaa kyllä kelpaa! 😅 Pakko kyllä syödä ihan kunnon ruokaakin tai muuten iskee se huono olo 😅 Harmi kun on talvi, mutta onneks on ainakin niitä veriappelsiineja. 💞

Vatsassa myös tuntuu välillä vieläkin jotain epämääräisiä vihlaisuja ja kramppeja..

Täällä ei ole vielä ollut pahoinvointia tässä vaiheessa (nyt 4+3), mutta tissit on tosi kipeät ja tuota hengästymistä oon myös huomannut. Nukun myös yleensä tosi hyvin, mutta jo pari päivää ennen plussaamista huomasin, että yöunet on tosi levottomia ja heräilen yöllä paljon enkä välttämättä saa aina uudelleen unta. Päiväunia en yleensä nuku koskaan, mutta nyt oon muutamana päivänä nukkunut kun iskenyt aivan kauhea väsymys. Sydän kans tuntuu pamppailevan välillä jotenkin tosi kovaa ja nopeasti ja alavatsalla/alaselässä on pieniä jomotteluita pitkin päivää. Eli aika samantyylisiä oireita kuin mitä muutkin oli tänne kuvaillut 😄

Olisin voinut itse kirjottaa tän saman tekstin, tai no poislukien toi tissiarkuus, sitä ei vielä ainakaan ole. Onks noi sun jomottelut alavatsalla just sellasta menkkamaista? Muistan aiemmista raskauksista et oli jotain sellasta, mutta ei ihan näin paljoa kun nyt. Tuntuu ihan koko ajan et menkat olit alkamassa ja se sellanen kihelmöinti on jatkuvaa. En nyt kivuksi kuvaisi, mutta sellasta et huomaa jotain tapahtuvan. Toi väsymys on muuten ihan järkkyä ja veikkaan et mulla alkaa kans päiväunet kolkutella :Face With Tears Of Joy:

Täällä ihan hirveä väsymys tai uupumus ollut jo pari viikkoa... Nyt tällä viikolla iski vielä flunssakin. En toki ihan hirveesti voi valittaa, kun oon ollu tyyliin vuosi sitte viimeks flunssassa.. 😅 Muutama ilta on mennyt sohvalla nukkuessa, kun mies on leikkinyt lapsen kanssa.. voisin nukkua 24/7.. Pahoinvointikin on alkanut. Varsinkin jos ruokailusta alkaa olla liian pitkä aika niin rupeaa yökkäyttämään.. En oo kyllä oksentanut ja toivon et välttyisin siltä tässäkin raskaudessa... Mut esikoisen raskaudessa muistaakseni pahoinvointi alko noin viikon myöhemmin.. Nyt on kai 6+1.

Monia ruokia ei tee mieli ja monet hajut tekee pahaa. Kaikki lämmin, paistettu, rasvainen liha ja esim.ranskalaiset, kalapuikot... Ei, ei, ei.. Sen sijaan veriappelsiineja tekee mieli, maustamatonta jugurttia hunajalla ja marjoilla, salaattia, kaikkea raikasta ja tuoretta.. ja no suklaa kyllä kelpaa! 😅 Pakko kyllä syödä ihan kunnon ruokaakin tai muuten iskee se huono olo 😅 Harmi kun on talvi, mutta onneks on ainakin niitä veriappelsiineja. 💞

Vatsassa myös tuntuu välillä vieläkin jotain epämääräisiä vihlaisuja ja kramppeja..

Kurjaa toi väsymys ja siihen vielä flunssa, toivottavasti menis nopeesti ohi!

Noi sun ruokaan liittyvät mieliteot kuulostaa kyllä aika optimilta. Mulla on aiemmissa raskauksissa tehnyt mieli tyyliin mäkkäriä ja jotain makkaraa vaik en yleensä edes sellasta syö ollenkaan :Face With Tears Of Joy: et mieluusti vois nyt tällä kertaa tehdä mieli jotain terveellistä.. toki toi mitä kirjoitit et olishan se hyvä saada jotain kunnon ruokaakin alas.

Tässä odotellut et josko ne krampit taikka tuikkaukset loppuisivat, mutta kyllä vaan päivittäin ollut semmosta tuntumista alavatsalla. Ei se nyt kipua ole mutta ei mukavaakaan. En lainkaan muista esikoisen kohdalta et olis näin jatkuvaa, mutta saatan sit kiinnittää erityisesti huomiota syksen km jälkeen. Neuvolan kautta soitin ja jätin varuiksi virtsanäytteen et ei vaan olis virtsatietulehdusta, eikä kyllä mitään siinä ollutkaan.

Toisen lamaava väsymys kyllä iltapäivin löytönyt perille. Aivan jaksamaton olo ja vaikka päiväunet nukkuu niin sama olo silti😅 sain raahattua itteni treenaamaan eilen niin kyllä sitä sit jaksokin vaan!

Täällä kans flunssa jyllää ihan urakalla, siihen nähden oon tyytyväinen muuhun oireettomuuteen 😅 Mutta nyt pitäis olla 6+1, eikä oireita tosiaan juurikaan tunnu. Se mietityttää vaikka aivan yhtälailla kaikki voi olla hyvinkin. 🤔

Täällä nyt 4+5 ja oireet on kyllä vielä vähissä, lähinnä rintoja vähän aristaa ja välillä turvottaa, ja ruokahalu on selvästi lisääntynyt. Ja pyykinpesuaineen haistan jostain syystä suunnilleen toiseen huoneeseen asti 🤔 Se(kin) hyvä tässä vähäoireisuudessa on, että nyt pahimman alkuhötkyilyn laannuttua on edes hetkittäin mahdollista unohtaa koko asia ja keskittyä muihin juttuihin. Jos jaksaisi varhaisultraan asti suht zeninä odottaa, kun eihän tässä oikein mihinkään voi kuitenkaan vaikuttaa. Toki välillä käy mielessä, että eikö nyt kuuluisi edes vähän olla huono olo, mutta ilmeisesti se usein alkaakin vasta vähän myöhemmin. Ensimmäinen raskaus, niin kaikki on ihan uutta 🐣 On kyllä ollut kiva käydä täältä kurkkimassa kokemuksia, ja oon myös ollut yllättynyt siitä, ettei täällä ole minkäänlaista perus nettikeskustelumöyhäämistä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vielä ehtii?

On kyllä ollut kiva käydä täältä kurkkimassa kokemuksia, ja oon myös ollut yllättynyt siitä, ettei täällä ole minkäänlaista perus nettikeskustelumöyhäämistä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vielä ehtii?
Musta tuntuu että täällä on kaikilla osastoilla tosi hyvä meininki, en oo foorumilla vietetun puolen vuoden aikana törmänny kun ihan muutaman kerran vähän erikoiseen käytökseen ja siihenkin on ylläpidon toimesta puututtu heti. Täällä ihmiset on jotenkin tosi kannustavia ja kivoja 😊

Mulla oireina tällä hetkellä kans lähinnä vaan turvotus ja aivan pieni rintojen aristus. Öisin myös oon heräilly nyt joka yö. Vatsatuntemukset tulee ja menee ja tuntuu että niiden suhteen sekoan, aina kun alkaa kovat jomotukset pelkään että nyt alkaa vuoto ja menee kesken ja sit kun ei oo moneen tuntiin jomottanu niin ahdistaa että onko menny kesken kun ei tunnu mitään 😂

Olisin voinut itse kirjottaa tän saman tekstin, tai no poislukien toi tissiarkuus, sitä ei vielä ainakaan ole. Onks noi sun jomottelut alavatsalla just sellasta menkkamaista? Muistan aiemmista raskauksista et oli jotain sellasta, mutta ei ihan näin paljoa kun nyt. Tuntuu ihan koko ajan et menkat olit alkamassa ja se sellanen kihelmöinti on jatkuvaa. En nyt kivuksi kuvaisi, mutta sellasta et huomaa jotain tapahtuvan. Toi väsymys on muuten ihan järkkyä ja veikkaan et mulla alkaa kans päiväunet kolkutella :Face With Tears Of Joy:
Jomottelut on just sellasia menkkajomotteluiden tyyppisiä, mutta huomattavasti laimeampia. En itsekään missään nimessä kutsuisi näitä kivuiksi, semmosia lieviä jomotuksia vatsalla ja selässä tai just tommosta kihelmöintiä niinkun kuvasit 😊 kerran piti mennä kovemman jomotuksen aikaan vessaan tarkistamaan, ettei menkat nyt alkanut 😄 jännä, että toi väsymys jo tässä kohtaa alkoi, mutta senkin suhteen on kyl ollut vaihtelua päivissä.

Mä oon jotenkin todella turhautunut tähän oireiden puutteeseen ja varhaisultran odotteluun... :No Evil Monkey: Tällä hetkellä tissit on vähän turvoksissa, ja välillä vähän lantio kipeä, mut muuten ei mitään oireita. Tiedän et ekassakin raskaudessa pahoinvointi alkoi vasta 6+2, eli tässä on vielä yli viikko odottelua jos samalla kaavalla mennään.
Jos meille ei olis tulossa varhaisultraa IVF hoitojen takia julkiselta, menisin jo sinne, mut nyt vaan pitää odottaa vielä kaksi viikkoa, et näkee löytyykö kohdusta jotain. Tilannetta pahentaa se, että mulla on nyt pitkästä aikaa useampi päivä aikaa levätä, joten ajatukset pyörii väkisin raskaudessa koko ajan! Kiireisenä pysyminen auttaa yleensä näissä asioissa. Väsymys saattaa olla raskaudesta johtuvaa tai olla johtumatta, koska oon opiskelujen takia todella uupunut just nyt.
Onko muita turhautuneita odottajia? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Onko muita turhautuneita odottajia? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kyllä, samassa veneessä ollaan! Oon tuntevinani juilintaa taas muutaman päivän tauon jälkeen, mutta saikulla on ollu kans ihan liikaa aikaa vaan olla ja kuulostella väsyttäiskö, kivistäiskö tai etoisko 😅 Jospa ensi viikko menis nopeesti ja varhaisultra koittais jo pian!

Takaisin