Oireet

Joo väsyttäääää. Makea ei oikein maistu, vähän outo juttu. En yleensäkään syö usein, mutta on jäänyt nyt pakastimesta kahvin kaveriksi sulatellut browniet pöydälle miehen iloksi. Suolainen uppoaisi kans ja hirveä sipsinhimo iski heti kun ylempää luin sipseistä. 😄
Mulla kans välillä aika koviakin lyhyitä vatsakipuja, en muista ennen olleen. Ihan kiva kun on jotain, jospa tuolla hommat etenisi. 🤞

Täällä tää etova olo vaan pahenee, varsinkin iltaisin ja aamulla heti herätessä 🤢 Ruokahalu on huono, mutta nälkä pahentaa oloa triplasti.. 🫣 Kaikki suolainen ja rasvainen ällöttää eniten eli sipsihimoa ei oo ja mun normaalisti himoitsevat maustekurkut saa voimaan pahoin jo kun nään sen purkin jääkaapissa. 😅 Pari päivää sitten kyllä Hesburgerin hampurilaiset vielä maistui.

Täytyy koittaa aloittaa päivä jo oikein kunnon proteiinipitosella aamupalalla, jos se auttais... Tänään unohtu koko aamupala, lounaan kyllä söin ja välipaloja, mutta nyt illalla on taas hirveä olo 🤢 En oo kyllä oksentanut, mutta sellasta lievää kyökkäilyä on ollut välillä...
Oivoi, seuraavaks pitäs jaksaa neljä iltavuoroa putkeen (13-21)... En tiedä miten selviin. Jos aamulla on hyvä olo ja meen töihin ja sit oksentelen siellä koko illan eikä työnteosta tuu mitään?? 😭😂

Viikot nyt 7+0 eli ei tää vielä hetkeen helpota 🥴

Täälläkin on kunnon raskausoireet, etoo 24h eikä oikeen mitään tee mieli, suklaata ei todellakaan! Tissit kipeät, alavatsa turvoksissa ja kaikki tuntuu painavan. Repäisykipuja tuntuu kans usein, itelle hyvä merkki raskauden etenemisestä. Ja mies ärsyttää vaikka on tosi ihana ja innoissaan 🙈❤️

Oivoi, seuraavaks pitäs jaksaa neljä iltavuoroa putkeen (13-21)... En tiedä miten selviin. Jos aamulla on hyvä olo ja meen töihin ja sit oksentelen siellä koko illan eikä työnteosta tuu mitään?? 😭😂

Viikot nyt 7+0 eli ei tää vielä hetkeen helpota 🥴

Kääk, paljon tsemppiä työvuoroihin! 😵‍💫

Täällä sama homma tuon makean kanssa, että se ei yhtäkkiä maistukaan. Sen sijaan on tullut pitkästä aikaa laitettua kananmunan kanssa pekonia ja sipsejä söin viikonloppuna. Etomista on aaltoillen, tänään kerran piti ihan pidätellä oksennusta. Saas nähdä tuleeko yhtä pahat pahoinvoinnit kun esikoisesta, jos raskaus vaan jatkuu. Silloin oli pätkä kun oksentelin yötä päivää. Pystyin syömään lähinnä hesepullaa. Sitten kun olo viimein kunnolla helpotti, niin alkoi maistua ihan hirveästi ruoka ja teki mieli hillomunkkeja (mistä en yleensä niin välitä😅). Niitä sitten metsästettiin miehen kanssa pitkin kyliä, kun piti tuoreita saada. 😆

Mulla on nyt ollut muutamana päivänä sellaista, että vähän jotain nousee ylös tai seilailee tuolla ja tulee sellaisia ikäänkuin röyhtäyksiä 😂 mutta ei varsinaisesti pahoinvointia, tänään ehkä hyvin lievää etomista. Saa nähdä paheneeko tää tästä pahoinvoinniksi jossain kohti.

Täällä kans lievää etomista!

Mulla on ollu jokapäiväiset menkkajomottelut niiden oletetusta alkupäivästä, eli jo 2 viikkoa. Todella häiritsevää! Oon lueskellut että tääkin voi olla normaalia, mutta päivittäin kyllä ahdistaa kun tulee kipeämpiä hetkiä että nytkö tämä oli tässä. Onko muilla ollu jatkuvaa jomottelua?

Jos ne jomottelut helpottaa levossa ni pitäis olla normaalia ❤️ itellä kans jomottaa alamahaa aika kovastikin välillä kun on liikkeellä ja kun kääntää liian nopeesti kylkeä ni vihloo ihan kunnolla sivuilta. Oireet kyl tulee ja menee ja vähän hövettää myöntää et salaa puristelen tissejä et onhan ne vielä kipeät 🙈😂 kai muutkin teette niin 🙈😂

Jos ne jomottelut helpottaa levossa ni pitäis olla normaalia ❤️ itellä kans jomottaa alamahaa aika kovastikin välillä kun on liikkeellä ja kun kääntää liian nopeesti kylkeä ni vihloo ihan kunnolla sivuilta. Oireet kyl tulee ja menee ja vähän hövettää myöntää et salaa puristelen tissejä et onhan ne vielä kipeät 🙈😂 kai muutkin teette niin 🙈😂
Teen tismalleen samaa 😂 tänään ei oo ollu kauheen kipeet ja pelottaa yhtäkkiä kovasti, vaikka oireiden vaihtelevuus onkin ihan normaalia. Myös turvotus on ehkä vähän muita päiviä pienempää ja viime yönä nukuin koko yön putkeen.

Söin tänään aamulla smoothien jälkeen laskiaispullan mantelimassalla, kun mies reissusta toi ja kiesus miten pahaolo siitä tuli. Salillakin vielä mietin et nouseeko kohta ylös. Salilla sit iski ihan hirveä himo suolaiseen munakkaaseen kasvisten kanssa ja vitsi että maistukin hyvältä! Ja sit hetken päästä pieni määrä sipsejä perään, eli suolan himo on nyt toista päivää aivan järkyttävä! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ekassa raskaudessa ei ollut mitään himoja, kaikki makea ja kasvikset vaan ällötti, jopa marjat ilman makeutusta. Nyt ei oo vielä ainakaan tullut sellaista.

Täällä myös syyllistytään tuohon puristeluun 😂

Joo todellakin teen tätä, puristelen ja pomputan, että tuntuuhan varmasti vielä 🤣 ja sama mitä @kaihotar tuossa totesi, että heti alkaa pelottamaan, jos ne ei olekaan enää niin kipeät. Mulla on itseasiassa vähentynyt nyt tuo rintojen arkuus, mutta on edelleen vähän kipeät.

Täällä kans lievää etomista!

Mulla on ollu jokapäiväiset menkkajomottelut niiden oletetusta alkupäivästä, eli jo 2 viikkoa. Todella häiritsevää! Oon lueskellut että tääkin voi olla normaalia, mutta päivittäin kyllä ahdistaa kun tulee kipeämpiä hetkiä että nytkö tämä oli tässä. Onko muilla ollu jatkuvaa jomottelua?
Jomotteluja on ollut vaihtelevasti, niihin aikoihin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niitä oli ehkä vähän enemmän, mutta kyllä edelleen melkein joka päivä tulee jossain kohti pieniä jomotteluita. Yksi päivä oli myös sellainen, että jomotteli melkein koko päivän läpi, mutta sitten taas seuraavana päivänä vähemmän.

Mä en uskalla puristella 🤣 ennen raskautta kokeilin puristaa ja sit tuli vaaleaa nestettä molemmista tisseistä 😱
Mietin että voisiko johtua hormooneista mitä vuoden laittanut itseensä 😅

Mut saatan käsivarrella painaa rintoja ja kokeilla et joko nyt olisi kipeät 🤣

On kyllä niin järkyttävä kokovartalokuvotus 24/7 et mitähän tästä vielä tulee. En onneks oo oksenteluun taipuvainen ja aiemmissakaan raskauksissa en oo oksentanut kertaakaan, mut tää aivan jatkuva merisairaana oleminen on jo nyt aika uuvuttavaa.

Voi meitä kaikkia pahoinvoivia! 😩 Olin yhteydessä neuvolaan omasta pahoinvoinnista ja sain heti hyvät lääkkeet jotka veivät pahoinvoinnin oikeastaan kokonaan pois! Ruoan nousuun ja närästykseen syön nyt Omeprazolia mitä saa ihan ilman reseptiäkin apteekista ja se toimii kun unelma. Reseptinä sain Bonjestan ja on kyllä hintansa arvoinen ehdottomasti. Kannattaa rohkeasti kysellä omasta neuvolasta josko kirjoittaisivat pahoinvointilääkettä! 😊

Minä taas en puristele ku ne on kokoajan niin kipeät että ei tarvi miettiä 😅 varsinkin aamuisin sattuu kun nousee ylös.
Tänään ruokahalu on ollut kyllä ihan huipussaan.

Täällä himo kananmuniin on vaan pahentunut! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mut hyvä sinänsä, kun on yksi parhaista koliinin lähteistä!

Ja täällä myös tissit sen verran kipeät, ettei tarvii puristella. Eilen salilla hölkätessä mietin, että pitäis olla tiukemmat liivit, vaikka muuten niiden kireys ahdistaa!

Mulla ei oo tissit kipeät. Ei ollut kyllä muistaakseni kuopuksenkaan raskaudessa. Mutta, uusi oire: jota ei ekaa ja tokaa odottaessa ollut: yöhikoilu. Oon nyt kahtena yönä herännyt siihen, että yöpaita on ihan likomärkä, samalla tavalla kuin joskus kuumeisena. Ensin pelkäsin jopa keskenmenoa, mutta google kertoi, että tällainen hikoilukin voi olla erityisesti alkuraskaudessa. Päivällä aina välillä palelen, mutta palelen aina muutenkin herkästi, joten siinä nyt ei ole mitään uutta.

Mulla on pahoinvointi todella lievää, mikä tuntuu vähän stressaavaltakin. Esikoisesta olin 4+6 alkaen pää pöntössä joka päivä. Muutenkin ollut melkoisen vähäoireista. Mut noita menkkamaisia jomotuksia välillä. Ja nyt tänään jysähti päälle kunnon väsymys. 😵‍💫 On ollut aiemmissa raskauksissa sellaista, että iltaisin nukahdan tosi aikaisin. Mutta en kyllä muista, että koskaan päiväsaikaan olisi ollut vaikeuksia pysyä hereillä, kuten nyt. Jännä nähdä mihin suuntaan olot tässä menee.

Tissit mulla ei oo juurikaan kipeät, hyvin vähän vaan jos puristelee. 😄 Mutta ei niissä mulla muutenkaan ole kauheasti tuntemuksia, siis normi kuukautiskierroissa. Esikoisen raskaudessa joskus alussa oli pätkä, että rinnat oli n.2 vko kipeät ja sitten se meni ohi. Eikä kipeytyneet enää koko raskauden aikana.

Takaisin