Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Haiko

Silmät suurina ihmettelijä
Millaisia oireita teillä on ollut näin raskauden alussa? Itsellä eniten tuntemuksia alavatsalla, etenkin autossa istuessa ja tietyt asennot tuntuu. Ei varsinaisesti satu, mutta juilii. Toisaalta ihanaa, kun ”muistaa” aina olevansa raskaana. 😄

Muuta ei vielä onneksi ilmaantunut 😊
 
Lievää ajoittaista pahoinvointia, mutta ei varsinaisesti okseta. Rintoihin sattuu jo kolmatta viikkoa. Pohdin pitäisikö ostaa jotkut rintaliivit :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Olen luopunut niiden käytöstä jo vuosia sitten, mutta alkaa töissä vähän jo hävettää kävellä rappusia omia tissejä kannatellen :tears: Pahimpana kuitenkin ehkä sellainen täysväsymys, joka tulee välillä yllättäen ja tuntuu ettei mistään tule mitään jos ei just nyt saa ottaa torkkuja 😴
 
Tuntuu, että koko ajan on nälkä ja väsy. Etova olo iskee iltaisin.
Nyt kolmena päivänä on kuvioihin ilmaantunut hengästyminen. Ihan tyhjästä, kun en mitään ihmeellistä edes tehnyt. Häiritsevä oire. :Grimacing Face:
 
Hirvittävä vatsan turvotus, 24h nälkä sekä ilmavaivat 🙈 oudon vähän on oireita!

Ai ja varsinkin aamulla hampaita pestessä pitää olla varovainen tai tulee yökkäysrefleksi ihan tyhjästä 😂
 
Täällä ei vielä oikeastaan muuta kuin rintojen voimakasta aristusta, melko hentoisia alavatsatuntemuksia sekä ajoittaista lievää kuvotusta. Ainiin, ja tietysti tää aamuheräily! Eilen heräsin klo 4.50 ja tänään klo 5.45. Täysin poikkeuksellista mulle 😂
 
Mullakaan ei juuri muuta ole kun rintojen arkuus, joka kyllä myös vaihtelee päivän mittaan. Aamulla ja illalla on tosi kipeät ja päivällä ei välillä huomaa kipua muuten kun koskemalla vähän kovemmin. Nälkä on erityisesti aamulla todella kova, melkein etoo kun on niin nälkä. Syke nousee helposti korkealle, mutta muuta ei taida toistaiseksi olla. 😶
 
Mulla myös aika vähän oireita vielä, vatsa turvonnut, rinnat arat muttei kokoajan kuitenkaan. Palelee, mutta heti jos tekee jotain niin kauhea hiki😆 ja helposti hengästyminen kans!
 
Mulla myös ensimmäinen raskaus ja oon aina kuvitellut, että mä oon se kelle ei mitään oloja tule. No mutta väärässä olin. Aika etovaa oloa, mitä en oo pystynyt vielä ennustamaan tai helppaamaan syömällä, jättämättä syömättä, syömällä enemmän tai vähemmän. Vielä en kyllä ole oksentanut, mutta en sitäkään ihmettelisi. Mutta jännä olo, kun samalla kun etoo, tulee niin onnellinen olo. Housujen kaulus tuntuu pahoinvointien kanssa tosi ikävältä. Myös nännit herkät. Edellisen tyylillä tuo palelu ja hikoilu. Ensimmäisiä oireita oli myös työmatkapyöräilyn muuttuminen yllättävän raskaaksi.
 
Mulla ollut jo yli viikon pahoinvointia ja varsinkin aamut on pahoja kun nousee ylös sängystä. Muista raskauksista ei ole mun mielestä in aikaisin alkanut pahoinvointi.
 
Rintojen arkuus, ällötysolo ja pahoinvointi sekä jäätävä väsymys tällä hetkellä oireina täällä, ei ainakaan unohda olevansa raskaana🫣
 
Väsymys, alavatsan "jomotus", rintojen arkuus.. Eipä juuri muuta. Ajoittain ollut pieniä hetkiä pahoinvointia, mutta eivät kestä kauaa. Iltaisin olen viimeistään yhdeksältä ihan valmis nukkumaan, mutta herään todella aikaisin. Tänään jopa 4:45, vaikka on viikonloppu. Arkena tuo on toki normiaika herätä.😁
 
rv 6+2, oireet nännien arkuus, maito heruu hädin tuskin (imetän taaperoa), maha on turvonnut, verkkarit ja mekot vaan löytää päälle. Hyvin lievää pahoinvointia hetkittäin ollut, voi olla kuviteltuakin.

Kaikenkaikkiaan todella vähän oireita. Leposyke koholla ja lämpö myös, ne antaa eniten toivoa.
 
3+2 vasta, joten ei oo pahemmin viel oireita. Alavatsaa on vähän juilinu 3pv. Ja outoa paineentunnetta/päänsärkyä päässä, mut tää voi liittyä lasten flunssaa, et jos itelläkin joku jyllää.

Nännit ei oo vielä kipeät, se on ollu aina eka oire. Oon niitä nyt yritysaikana koko ajan nipistelly, et josko jtn tuntuis jo. 😆 Pahoinvointi alko esikoisesta 6+6 ja sitä oli paljon, tokasta ei ollu aikalailla yhtään. Jännä nähdä miten nyt käy 🫣
 
Eilen rv 6+3 ilmoitti edellisestä raskaudesta tuttu oire itsestään, nimittäin närästys. 🤢 Mulla se tuntuu sellaisena möykkynä ylävatsalla, todella epämiellyttävää! Kärsin siitä viime raskaudessa alusta loppuun. Kävin jopa ylävatsan ultrassa silloin, kun aloin pelkäämään sappikiviä, mutta mitään ei löytynyt. Täytyy varmaan alkaa sitä kahvinjuontia ainakin himmaamaan...
 
Nännit on herkät, menkkamaisia jomotuksia vatsalla, repivät kivut jos nousee tuolilta ylös liian nopeasti, haukotuttaa päivän mittaan, hyvä ruokahalu, joitain ruokahimoja, palelu, hengästyminen rappusissa. Pientä pahoinvointia on välillä ruuan jälkeen. Muuten oon selvinnyt vielä vähällä.

Aikamoinen itkuherkkyys oli varsinkin ihan alussa. Nyt vähän rauhoittunut, mutta pitää silti olla vähän valppaana ettei jokaisesta eläinvideosta vollota😂
 
Voihan nälkä. Se yllättää ihan puskista, maha kurlaa heti 100% volalla ja aktivoi pahoinvoinnin. Tänään se tuli 2.5h aamupalasta (aika normi aikaväli kyllä) kun olin viemässä taaperoa päiväkotiin! Kotona heti jääkaapille ja leivän tekoon - suolakurkku pakollinen! 😂

Jännä kyllä tuo suolakurkkuhimo. Se oli edellisessäkin raskaudessa 😂
 
Tänään 5+1, ja koko aika alkionsiirrosta asti ollut rinnat aivan julmetun kipeät. Mahassa on juilinut enemmän tai vähemmän kovaa, yöllä ennen kuin plussasin olin jo varma että tää oli tässä, kun olin niin kipeä. Nyt on tosin nuo kivut hellittäneet, vain sellaista vaimeaa jomotusta välillä. Pientä etovaa oloa ollut jo ennen plussatestiä, mutta nyt alkaa olla jo ihan sellaista, että otin autoon etupenkille ja käsilaukkuun muovipusseja mukaan varmuuden vuoksi. 😅 Kahvi alkoi maistua pahalta jo ennen plussaa, ja sen juomisen tilalle tuli loputon nälkä!!! Erityisesti tekee mieli höttöhiilareita, joista olen just opetellut pois. 🙄
 
Kiireinen lisäkoulutusviikko menossa, niin en ole ehtinyt pahemmin kuunnella tuntemuksia. Nälkä edelleen melkein jatkuvasti. Epämääräinen paha olo häilyy taustalla, ja väsy iskee välillä ihan puskista niin, että on pakko laittaa silmät hetkeksi kiinni. Sammuin eilenkin vartiksi sohvalle puoli minuuttia sen jälkeen, kun sanoin miehelle, että nyt on pakko ottaa pienet torkut.
 
Pahoinvointia ollut lievänä pariin otteeseen, eilen aamulla kyökkäilin. Närästys pysynyt poissa. Palelua/vilunväristelyä ollut nyt enemmän.
 
Takaisin
Top