Oireet

Mulla oireet vähenee päivä päivältä. Vatsassa ei enää juuri mitään tuntemuksia, ihan pieniä silloin tällöin. Alussa vatsaa koski kuitenkin jatkuvasti enkä voinut olla tuntematta, että jotain tapahtuu. Rinnat ei ole enää läheskään niin arat kuin alussa. Väkisinkin alkaa miettimään mihin oireet katoaa, mutta ei auta kuin odotella. 5+2

Ootteko tehneet testejä "ihan vain tarkistan?" Vai malttaako mieli odotella varhaisultraan tmv.?

En tiedä miten voisin luottaa siihen, että kaikki voisi olla hyvin ja lopettaa testien kulutuksen 😂 Hyviä leffaviivoja siis tullut viimeisin eilen - tänää rinnat ei arista nii paljon niin on heti semmonen olo, että nonii onko se siinä 🙄

Ootteko tehneet testejä "ihan vain tarkistan?" Vai malttaako mieli odotella varhaisultraan tmv.?

En tiedä miten voisin luottaa siihen, että kaikki voisi olla hyvin ja lopettaa testien kulutuksen 😂 Hyviä leffaviivoja siis tullut viimeisin eilen - tänää rinnat ei arista nii paljon niin on heti semmonen olo, että nonii onko se siinä 🙄
Itse oon malttanut olla kokonaan testailematta, kun jotenkin pelkään eniten keskeytynyttä keskenmenoa, ja silloinhan saisi kuitenkin hyvin todennäköisesti edelleen positiivisen raskaustuloksen testistä ja oireitakin voi silti olla.

Mutta ei testaamisesta nyt mitään haittaakaan oo, eli jos tuo itselle yhtään mielenrauhaa, niin varmasti hyvä vaan! 🥰 Ainakin se vahvistaa sen, ettei ollut kemiallinen raskaus kyseessä.

Tuntuu, että nää omat pelot ei häviä, ne vaan muuntaa muotoaan koko ajan 😅 Ensin pelkäsin kemiallista raskautta, sitten tuulimunaa tai kohdunulkoista ja kun varhaisultrassa varmistui syke ja että on oikeassa paikassa, niin nyt sit pelkään vaan keskenmenoa. Ehkä vielä enemmän just tota keskeytynyttä keskenmenoa, ettei tulis mitään oireita siitä ja havaittais sit vasta seuraavissa ultrissa. Ei auta muu kuin opetella tässä samalla mielenhallintaa, pelot ja epävarmuus ei varmasti tuu raskauden edetessä/vanhemmuudessa mihinkään häviämään 😅 Mutta on kyllä ainakin itselle ollut välillä henkisesti tosi uuvuttavaa!

Siis ehdottomasti on vaan opeteltava mielenhallintaa 🤭 On paljon skenaarioita raskaudessa, raskauden jälkeen, vanhemmuudessa joten voidaanko kaikki yhdessä sopia ettei murehdita näitä ollenkaan vaan nautitaan nyt vaan 🥰🙊

Siis ehdottomasti on vaan opeteltava mielenhallintaa 🤭 On paljon skenaarioita raskaudessa, raskauden jälkeen, vanhemmuudessa joten voidaanko kaikki yhdessä sopia ettei murehdita näitä ollenkaan vaan nautitaan nyt vaan 🥰🙊
Joo, yritetään tähdätä tähän! 😍

Mä tälleen ensimmäistä odottavana en edes ollu ennen tänne foorumille liittymistäni tienny, että sen ekan plussan jälkeen joku vielä testaa uudestaan 🙈😂 Että tällä taustalla on ollu helppo olla testaamatta, eikä mulla oo ultraakaan ennen sitä julkisen puolen ensimmäistä joskus 13. viikon hujakoilla (vai oliko se ees niihin aikoihin 😅)

No joo, kun ihan jotenki sekasin on pää 😂 Kövin ennen tota vu hakemassa viikkonäyttö testin ja sain melkeen sydärin kun se edelleen näytti 2-3vk, vaikka se oli jo reilu viikko sitten jo näyttäny saman 🙈 Noh ultrassa kuitenkin kaikki hyvin ni turhaan aiheutin itelleni sydärin 😅

Mä tälleen ensimmäistä odottavana en edes ollu ennen tänne foorumille liittymistäni tienny, että sen ekan plussan jälkeen joku vielä testaa uudestaan 🙈😂 Että tällä taustalla on ollu helppo olla testaamatta, eikä mulla oo ultraakaan ennen sitä julkisen puolen ensimmäistä joskus 13. viikon hujakoilla (vai oliko se ees niihin aikoihin 😅)
Hei, tää onkin aika hauska! 😂🤭 Mutta ei mitään väärää siinäkään 🥰 Meillä kans ensimmäistä odotellaan, mutta oon seikkaillut hoitoalkuisena niin paljon eri keskustelualustoilla, että hyvä etten testannut jo ennen siirtoa😂😂

No joo, kun ihan jotenki sekasin on pää 😂 Kövin ennen tota vu hakemassa viikkonäyttö testin ja sain melkeen sydärin kun se edelleen näytti 2-3vk, vaikka se oli jo reilu viikko sitten jo näyttäny saman 🙈 Noh ultrassa kuitenkin kaikki hyvin ni turhaan aiheutin itelleni sydärin 😅

Tästä oppineena - voisko sanoa että jätän digin ostamatta ennen vu? 😂 Ettei tuu lisää melkein sydäreitä

Ite kans ensimmäisessä raskaudessa tein vain kaksi testiä ja luottavaisin mielin olin 😄 Sit tuli valitettavasti keskenmeno, ja raskauduin tämän jälkeen uudestaan. Sen jälkeen onkin tullut vähä liian paljon tehtyä testejä 🤭😄 mm tänään viimeksi kun rv 5+5 ❤️

Hei, tää onkin aika hauska! 😂🤭 Mutta ei mitään väärää siinäkään 🥰 Meillä kans ensimmäistä odotellaan, mutta oon seikkaillut hoitoalkuisena niin paljon eri keskustelualustoilla, että hyvä etten testannut jo ennen siirtoa😂😂

Tästä oppineena - voisko sanoa että jätän digin ostamatta ennen vu? 😂 Ettei tuu lisää melkein sydäreitä
Mä oon ehdottomasti samaa mieltä, ei kannata hankkia viikkodigiä ultra-aamulle 😅 mulla näytti sen 2-3 ja varmaan piti paikkansakin joo kun pelkkä raskauspussi jollain pienellä tiivistymällä löydettiin, mutta ei se tuonut tippaakaan mielenrauhaa vaan päinvastoin. Nyt odottelen sitä mun seuraavaa ultraa miettien kaikkia mahdollisia skenaarioita tuulimunasta, vanhan ultralaitteen näkyvyyksistä, varhaisiin viikkoihin ja aikaiseen plussaamiseen. Kun ei enää kolmatta viikkodigiä raaskisi ostaa, enkä kyllä tiedä josko edes uskaltaisi odottaa sen tulosta 😅 ja mitä sit jos tekisin tässä väliviikolla sen testin ja se edelleen näyttäisi 2-3, niin en mä sitä ultraa silti yhtään aikaisemmin saisi tai tilanteelle mitään mahtaisi.

Samaistun tähän 2-3 viikkoa ahdistukseen, koska mulla näytti kanssa tänään sen, vaikka ehkä olisi voinut olla jo 3+. Tosin alle viikko sitten näytti vielä 1-2 eli osasin odottaakin tuota ja avasin myös molemmat testit (vaikka ei varmaan kannattaisi) ja vaikutti molemmat, että oli varmaan siinä rajoilla. 😅 Mutta kun on oireetonta ja testejä tehty paljon ja pohdittu vahvistuuko viivat tarpeeksi, niin kyllä tässä ultraa jo kovasti odottaa, että saisi varmistuksen. Keskenmenotaustalla mäkään en automaattisesti ekaan plussaan luota. 🙈

Itse olen tosiaan ihmetellyt oireettomuutta. Nyt vasta, kun on ehkä ovulaatiosta laskettuna 5+0, niin oon alkanut huomaamaan sykkeiden nousua ja hengästymistä. Mun mielestä viime raskaudessa oli alusta alkaen lämmöt ja leposykkeet koholla ja eka viite raskaudesta oli herkistyminen hajuille. Nyt tuntuu, että ei ole ollut mitään näistä. Rinnatkaan ei ole mitenkään herkät, vaikka imetän. Toisaalta kuitenkin muistan, että viimeksikin oli myös oireetonta ja raskaus oli muutenkin ns. helppo, että ei tässä voi muuta kuin malttaa. Joku täällä pohtikin sitä, kuinka raskaus ja vanhemmuus on tavallaan jatkuvaa murehtimista ja aina seuraavan etapin odottamista.

Joo en voi suositella viikkodigin kyttäämistä ennen vu😂

6+1. Vatsan turvotusta ja tunne että alavatsa on. Leposykkeiden nousua ja tykyttelyä (lisälyöntisyys vaivaa on) niin ne on vähän ottanu nyt itseensä välillä. Ei muuta..kaikki ruoka uppoaa ja nenässäkään ei mitään vikaa👍
Ja mielenvikaisena ostin kaks pc.tä. Leffaviivat tietty ja tummempikin mutta sehän ei just kerro mitään. Viikon päästä pe vu!!! Je jee..onneks lähenee.

Mä ymmärrän hyvin sen, että osa haluaa mennä raskauden kanssa omalla painollaan ja ei just käy varhaisultrassa yms. Omalla kohdalla mietin vaan, että kuin kiitollinen olen että menin varhaisultraan ennen esikoista ekassa raskaudessa ja sain tietää tuulimunasta rv 7 eikä rv 12-13.

Mutta tietenkään kaikkialla ei ole edullisia ultria ja mä nyt oon muutenki sellanen "pakko tietää heti" 😂 ei liittyny sinällää tähän ketjuu mutta oli puhetta

Parit päivät on ollut jonkun verran enemmän pahoinvoiva olo 🤔 mut ei ole vieläkään tarvinnut oksentaa. Koitin muistella millaista oli esikoisesta, ja joku hatara muistikuva että jossain 6+ 7+ viikoilla olis ollut vastaavaa. Ainakin kerran pysähdyin maanantaiaamuna työpaikkakunnalle ajaessa syömään ylimääräisen aamupalan huoltsikalla 😅 ja yks aamu silloin oli että mietin oksentaako väkisin vai ei. Vähän samalta tää tälläkin kertaa tuntuu, paitsi ettei tee mieli syödä (vaikka ruoan jälkeen hetkeksi tuleekin parempi olo).

5+2 ja aika oireetonta, ainoastaan rinnat kipeät🤔 muutamana päivänä lievää pahoinvointia

Mulla on 5+1, tuntu että ennen plussaa oli enemmän oireita, kun oli menkkamaista kipuilua. Nyt on lämmöt koholla ja rinnat tosi kipeät (ehkä nälkä ja väsymys), mutta mä jotenkin kaipaisin pahoinvointia 😅 Kun rintojen särkyä mulla on aina 2 viikon ajan ennen menkkojen alkua, että sitä on vaikea mieltää raskaudesta johtuvaksi

Takaisin