Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mäkin palelen ja muutenki aivan flunssainen olo, vaikkei flunssaa olekaanTää väsymys on ihan jäätävää ja palelu. Ei musta oo mihkään![]()
Mulle kyllä maistuisi kahvi (ainakin vielä), mutta päätin silti lopettaa nyt raskauden ajaksi kokonaan! Oon huomannut jo ennen tätä, että jos en juonut kahvia niin tuli tosi voimakas päänsärky ja en haluaisi, että oma kroppa on niin riippuvainen kofeiinista. Joten nyt oli hyvä motivaatio lopettaa päivittäinen kahvinjuonti, satunnaisia kupillisia ajattelin kyllä siemailla!!Pitäisköhän yrittää lopettaa kahvinjuonti kokonaan, ku äskenkin siitä tuli vaan huono oloOon nyt saanu vähennettyä siihen 3dl päivässä, mut mietin vaihtasko teehen senkin
Mites muut?
Mullakin alkanut kahvi tökkimään. Aiemmin join 1-2 isoa mukillista aamuisin, eli 3-5 desiä varmaanPitäisköhän yrittää lopettaa kahvinjuonti kokonaan, ku äskenkin siitä tuli vaan huono oloOon nyt saanu vähennettyä siihen 3dl päivässä, mut mietin vaihtasko teehen senkin
Mites muut?
Mullakin alkanut kahvi tökkimään. Aiemmin join 1-2 isoa mukillista aamuisin, eli 3-5 desiä varmaannyt plussan jälkeen otin lintukupin eli 1.5 dl pikkumukin käyttöön
tuntuu sekin vähän tökkivän, joten voi tää mun kahvinjuontini loppua vallankin. Mun tapana on ollut holauttaa vieläpä mustana tyhjään vatsaan, niin päivä ennen plussaamista alkoi jo närästää se touhu
Mulla päänsärky ja vatsan lakkoilu on suurimmat oireet mitä siitä lopettamisesta tulee jos on tullakseen
Tsemppiä oloihin, toivottavasti helpottaa viimeistään sitten ekan kolmanneksen lopussa! Raskauspahoinvointia voi olla myös vuorokaudenajasta huolimatta, eli ei ole ”aamupahoinvointi” nimensä veroinen (valitettavasti). Jos oikein pahaksi äityy, niin pahoinvointiin on saatavilla myös lääkkeitä, kannattaa kysellä neuvolasta/lääkäriltä.Mulla tänään 4+6 ja ai että ku toivoisin et voisin sanoa ettei vielä oo oikeen mitään oireitaEnsimmäiset aavistukset raskaudesta heräsi melkein pari viikkoa sitten, kun naamaan ilmesty pari isoa finniä (yleensä joku pieni on voinu tulla ennen menkkoja) ja toinen rinta aristi. Jälkeen päin tajuan että samoihin aikoihin alkanu ja edelleen jatkuva aamuyön heräily oli kans vihje. Viikko sitten iski joku ihan kummallinen energiapiikki ja hääräsin kaikenmaailman projekteja loppuun. Sitä iloa ei nyt sit pitkään kestänytkään, koska tiistaina alko pahoinvointi ja/tai mun ibs aktivoitui kunnolla, ja lämpökin nousi. Veikkaan kyllä suuremmalti ibs:ää, koska oireet on ollu tuttuja. Raskauspahoinvoinnissa ilmeisesti se olo päivän mittaan helpottaa, jota itellä ei oo juurikaan käyny. Tässä nyt sit sairastaessa mietin et oispa kivaa kun riittäis et seuraavan kerran söis kesäkuussa
Eilen myös meinasin itkee monta kertaa fakta-podcastia kuunnellessa.
Mutta ilmeisen normaaleja nämä mun oireet. Sitä vähän mietin tässä, että kuinkahan pitkään kroppa mahtaa pitää tätä kuumetta yllä? (Kysyn tätä kyllä sit maanantaina kun soitan neuvolaan.)
Mä en ikinä oppinu juomaan kahvia, ja teetäki juon normaalisti ehkä pari kuppia viikossa, limpparit tai energiajuomat ei maistu ollenkaan, niin ei oo kofeiinista luopumisen ongelmaa![]()
Kiitos! Hellittäis edes tää kuume, niin olis siedettävämpää.Tsemppiä oloihin, toivottavasti helpottaa viimeistään sitten ekan kolmanneksen lopussa! Raskauspahoinvointia voi olla myös vuorokaudenajasta huolimatta, eli ei ole ”aamupahoinvointi” nimensä veroinen (valitettavasti). Jos oikein pahaksi äityy, niin pahoinvointiin on saatavilla myös lääkkeitä, kannattaa kysellä neuvolasta/lääkäriltä.