Oireet

Mulla tänään 3+5, ja eipä juuri oireita vielä. Pientä menkkajomoa ajoittain, yöt nukun todella katkonaisesti ja valvon tunteja keskellä yötä (mulle tavallista sekä luteaalissa että raskaana), välillä paleltaa ja iltaisin väsyttää (voi johtua myös öistä ja progetuesta). Rinnat ovat hieman turvoksissa, mutta ei juurikaan kipeänä, mulla sama homma kaikissa raskauksissa.

Pahoinvointi on aiemmissa raskauksissa alkanut rv6-8, ja toivon että sinne menee tälläkin kertaa; tällä kertaa ajattelin valmistautua pahoinvointiin valmistamalla ruokia pakkaseen, mutta tää viikonloppu olla reissussa, niin vasta ensi viikolla pääsen siihen hommaan. Ne ruoat pitäis saada tehtyä ennen kuin iskee ällötys ja ruokahaluttomuus, muuten jää tekemättä.

Tsemppiä teille joilla pahoinvointi jo alkamassa!

Pitäisköhän yrittää lopettaa kahvinjuonti kokonaan, ku äskenkin siitä tuli vaan huono olo 🤔 Oon nyt saanu vähennettyä siihen 3dl päivässä, mut mietin vaihtasko teehen senkin 🤔 Mites muut?

Pitäisköhän yrittää lopettaa kahvinjuonti kokonaan, ku äskenkin siitä tuli vaan huono olo 🤔 Oon nyt saanu vähennettyä siihen 3dl päivässä, mut mietin vaihtasko teehen senkin 🤔 Mites muut?
Mulle kyllä maistuisi kahvi (ainakin vielä), mutta päätin silti lopettaa nyt raskauden ajaksi kokonaan! Oon huomannut jo ennen tätä, että jos en juonut kahvia niin tuli tosi voimakas päänsärky ja en haluaisi, että oma kroppa on niin riippuvainen kofeiinista. Joten nyt oli hyvä motivaatio lopettaa päivittäinen kahvinjuonti, satunnaisia kupillisia ajattelin kyllä siemailla!!

Itse en tykkää kahvista, mutta energiajuomia on tullut juotua viime vuodet töissä 1-2 päivässä. Taktikoin ja lopetin jo kesäloman aikana kun kotona ei tule muutenkaan juotua niitä, olisi myös ollut todella epäilyttävää lopettaa näin todella kiireiseen aikaan kofeiinin kulutus töissä 🤣 Teetä aion kyllä juoda satunnaisesti.

Mullakin alkanut kahvi tökkimään. Aiemmin join 1-2 isoa mukillista aamuisin, eli 3-5 desiä varmaan 😅 nyt plussan jälkeen otin lintukupin eli 1.5 dl pikkumukin käyttöön 😂 tuntuu sekin vähän tökkivän, joten voi tää mun kahvinjuontini loppua vallankin. Mun tapana on ollut holauttaa vieläpä mustana tyhjään vatsaan, niin päivä ennen plussaamista alkoi jo närästää se touhu 😅 Mulla päänsärky ja vatsan lakkoilu on suurimmat oireet mitä siitä lopettamisesta tulee jos on tullakseen

Mullakin alkanut kahvi tökkimään. Aiemmin join 1-2 isoa mukillista aamuisin, eli 3-5 desiä varmaan 😅 nyt plussan jälkeen otin lintukupin eli 1.5 dl pikkumukin käyttöön 😂 tuntuu sekin vähän tökkivän, joten voi tää mun kahvinjuontini loppua vallankin. Mun tapana on ollut holauttaa vieläpä mustana tyhjään vatsaan, niin päivä ennen plussaamista alkoi jo närästää se touhu 😅 Mulla päänsärky ja vatsan lakkoilu on suurimmat oireet mitä siitä lopettamisesta tulee jos on tullakseen

Joo tää olis itelle hyvä paikka lopettaa, ku ei oo enää kahvihimoa, vaan pikemminkin kuvottaa sen jälkeen ku juonu kahvia 😄

Mulla ollu tätä aamuyö-heräilyä lähiaikoina muutenkin, mut nyt vielä enemmän 😴 Tänään heräsin klo 4.30 😴

Mä oon ollu kohta 2kk juomatta kahvia, niin en osaa sanoa miten se nyt plussan jälkeen maistuis. Mieli kyllä tekis aamulla kupin juoda 😅 Mietin, että käviskö ostaan testiin kofeiinitonta kahvia.

Mä aloitin esikoisen syntymän jälkeen kahvinjuonnin uudelleen, mutta koska uusi raskaus oli toiveissa pian, keitin kahvin niin että siinä oli 3/4 kofeiinitonta. Huhtikuisen km:n jälkeen en aloittanut enää uudelleen vaan olen mennyt 1-2 kupilla teetä siitä lähtien. Satunnaisesti ostan latten, mutta kofeiinittomana, ainakin eilen vielä maistui oikein hyvälle se 😋. Ligh colaa menee myös pari 0.33l tölkkiä per viikko, se varmaan on pahin tapa 😬.

Ja siis mä join ennen esikoisen raskautta aivan liikaa kahvia, ~6 kuppia per päivä 🙈. Aika helposti siitä koukusta pääsi eroon just alkuraskauden pahoinvoinnin aikana ja vaihtamalla teehen. Mä laitan teehen maitoa, niin se näyttää kuin olis kahvia.

Mulla tänään 4+6 ja ai että ku toivoisin et voisin sanoa ettei vielä oo oikeen mitään oireita 😂 Ensimmäiset aavistukset raskaudesta heräsi melkein pari viikkoa sitten, kun naamaan ilmesty pari isoa finniä (yleensä joku pieni on voinu tulla ennen menkkoja) ja toinen rinta aristi. Jälkeen päin tajuan että samoihin aikoihin alkanu ja edelleen jatkuva aamuyön heräily oli kans vihje. Viikko sitten iski joku ihan kummallinen energiapiikki ja hääräsin kaikenmaailman projekteja loppuun. Sitä iloa ei nyt sit pitkään kestänytkään, koska tiistaina alko pahoinvointi ja/tai mun ibs aktivoitui kunnolla, ja lämpökin nousi. Veikkaan kyllä suuremmalti ibs:ää, koska oireet on ollu tuttuja. Raskauspahoinvoinnissa ilmeisesti se olo päivän mittaan helpottaa, jota itellä ei oo juurikaan käyny. Tässä nyt sit sairastaessa mietin et oispa kivaa kun riittäis et seuraavan kerran söis kesäkuussa 😅
Eilen myös meinasin itkee monta kertaa fakta-podcastia kuunnellessa.

Mutta ilmeisen normaaleja nämä mun oireet. Sitä vähän mietin tässä, että kuinkahan pitkään kroppa mahtaa pitää tätä kuumetta yllä? (Kysyn tätä kyllä sit maanantaina kun soitan neuvolaan.)

Mä en ikinä oppinu juomaan kahvia, ja teetäki juon normaalisti ehkä pari kuppia viikossa, limpparit tai energiajuomat ei maistu ollenkaan, niin ei oo kofeiinista luopumisen ongelmaa 😊

Mulla tänään 4+6 ja ai että ku toivoisin et voisin sanoa ettei vielä oo oikeen mitään oireita 😂 Ensimmäiset aavistukset raskaudesta heräsi melkein pari viikkoa sitten, kun naamaan ilmesty pari isoa finniä (yleensä joku pieni on voinu tulla ennen menkkoja) ja toinen rinta aristi. Jälkeen päin tajuan että samoihin aikoihin alkanu ja edelleen jatkuva aamuyön heräily oli kans vihje. Viikko sitten iski joku ihan kummallinen energiapiikki ja hääräsin kaikenmaailman projekteja loppuun. Sitä iloa ei nyt sit pitkään kestänytkään, koska tiistaina alko pahoinvointi ja/tai mun ibs aktivoitui kunnolla, ja lämpökin nousi. Veikkaan kyllä suuremmalti ibs:ää, koska oireet on ollu tuttuja. Raskauspahoinvoinnissa ilmeisesti se olo päivän mittaan helpottaa, jota itellä ei oo juurikaan käyny. Tässä nyt sit sairastaessa mietin et oispa kivaa kun riittäis et seuraavan kerran söis kesäkuussa 😅
Eilen myös meinasin itkee monta kertaa fakta-podcastia kuunnellessa.

Mutta ilmeisen normaaleja nämä mun oireet. Sitä vähän mietin tässä, että kuinkahan pitkään kroppa mahtaa pitää tätä kuumetta yllä? (Kysyn tätä kyllä sit maanantaina kun soitan neuvolaan.)

Mä en ikinä oppinu juomaan kahvia, ja teetäki juon normaalisti ehkä pari kuppia viikossa, limpparit tai energiajuomat ei maistu ollenkaan, niin ei oo kofeiinista luopumisen ongelmaa 😊
Tsemppiä oloihin, toivottavasti helpottaa viimeistään sitten ekan kolmanneksen lopussa! Raskauspahoinvointia voi olla myös vuorokaudenajasta huolimatta, eli ei ole ”aamupahoinvointi” nimensä veroinen (valitettavasti). Jos oikein pahaksi äityy, niin pahoinvointiin on saatavilla myös lääkkeitä, kannattaa kysellä neuvolasta/lääkäriltä.

Mun on pakko tähän kahvikeskusteluun tuoda mun outo kokemus.. Esikoista ennen join normaalisti sellaisen 3-4 kuppia päivässä. Raskaana ollessa aluksi oli pakko jättää kahvi kokonaan, mutta sitten kun pahoinvointi helpotti niin join puolisolta aina aamuisin pieniä hörppyjä. Raskauden jälkeen aloin taas juoda mutta vauva reagoi kahviin joten jatkoin aika vähällä määrällä. Ollaan yritetty vauvaa kohta n. vuosi mutta koska ollaan naispari, niin tässä on välissä kiertoja milloin ei päässyt hoitoihin joten sinänsä kertoja ei ole niin ”montaa”. Mutta tän mun sepustuksen pointti oli siinä että tossa ihan 1kk sit olin silleen et nytpä alan juomaan taas kahvia useamman kupin päivässä. Ja nyt yhtäkkiä tärppäs?? En nyt sano että kahvi on mikään ihme aine ja mun käsityksen mukaan sitä kehotetaan vähentämään jos yrittää tulla raskaaksi mutta mulla ainakin kävi hassusti että heti tärppäs. Ja mieliala on ollu sen kahvin aloittamisen jälkeen paljon tasaisempi, joten ehkä se auttoi sitäkin kautta..

@Miimulainen vitsi mikä yhteensattuma 😄

Voisin laittaa oireeksi kärttyisyyden. Mies ärsyttää 😅 olo on kuin pahimmissa pms-kiukuissa konsanaan 😅

Tsemppiä oloihin, toivottavasti helpottaa viimeistään sitten ekan kolmanneksen lopussa! Raskauspahoinvointia voi olla myös vuorokaudenajasta huolimatta, eli ei ole ”aamupahoinvointi” nimensä veroinen (valitettavasti). Jos oikein pahaksi äityy, niin pahoinvointiin on saatavilla myös lääkkeitä, kannattaa kysellä neuvolasta/lääkäriltä.
Kiitos! Hellittäis edes tää kuume, niin olis siedettävämpää.

Hirveän harhaanjohtavasti nimetty sitten tää "aamupahoinvointi 😅 Hirveän kiva jos se ois ajoittunu vaan osaan päivää

Väsymys ja lyhyt pinna taitavat nyt olla kovimmat oireet. Pahoinvointi iskee, jos ei syö tarpeeksi usein. Mistähän löytäis voimia, että osaisin olla kiukuttelematta…

Yyyh kun turvottaa vatsaa, mikä lisää etomistakin 🤢 ihan saa itseä syyttää kun syötiin eilen illalliseksi pizzaa ja tänään mummolassa söin leipää yms mitkä aina alkaa turvottaa 🎈

Onko täällä muita joilla ei oo mitään tuntemuksia kohdussa tms? 😮‍💨😬 Ei oikeastaan vieläkään ole mitään muita oireita kun rintojen kipu ja turvotus.

Takaisin