Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo mäkin huomasin sitten HUSin sivuilta, että yksittäiseen päänsärkykohtaukseen saisi ottaa Buranaa. Muutenkin vauvalla alkaa olla jo kaikki osat paikallaan, joten on vähän turvallisempaa ottaa lääkettä.

Mulla on iltapäivästä iltaan pahoinvointia, mutta en meinaa keksiä mitään mitä voisin syödä niin, että olo helpottuu mutta ei ole heti puolen tunnin päästä sama tilanne. Lämmin ruoka olisi varmaan paras, siis silleen että tulee kunnolla kylläiseksi, mutta helposti yritän vain parantaa oloa leivällä, jugurtilla tms. Kirsikkatomaatit ja jääkaappikylmät rypäleet on tosi jees, mutta ne ei pidä nälkää yhtään. Meillä on miehen kanssa usein ollut tapana syödä illallinen vasta kun lapset ovat nukkumassa, eli klo 22 aikaan, mutta nyt se ei todellakaan toimi.

Mitä syötte silloin kun on ällö olo?

omenankukka, mullaki on vähä sama juttu että noi helpot syötävät ei pidä nälkää kovin pitkään. Mulla auttaa proteiini, esim. kylmiä nakkeja ja leikkeleitä tai teen pieniä voileipiä missä on juustoa ja leikkelettä melkein yhtä paljon ku leipää. Varsinki illalla on pakko syödä jotain tuommosta tukevampaa ku muuten joutuu heräämään heti parin tunnin päästä syömään.

omenankukka, ekassa raskaudessa söin ällö olojen aikaan kaikkea raikasta, mandariinit, maustamaton jugurtti, viili, tomaatti ym oli listalla. Nyt toisen kohdalla raikkaiden ajattelukin pahensi huonoa oloa ja söin kuivaa leipää jos pystyin :D

Tsemppiä! Mulla oli eka raskaus juuri tuommoinen koska pahoinvointi oli niin rajua että en muuta kyennyt kuin makaamaan. Nakersin hapankorppua ja näkkäreitä. Ja päivät mateli ja vannoin että ei enää ikinä tätä ja jää yhteen lapseen meillä:hilarious: muuta lohdutusta mulla ei ole kuin että aika auttaa. Joka päivä oot lähempänä helpotusta. Toivotaan että sulla pian olisi jo parempi olo. Mitkä viikot sulla on menossa?

8 viikko menossa.. nyt pikkusen alkaa helpottamaan ja pystyn syömään jotain muutakin ku porkkanaa. Mulla aiemmat alkuraskaudet (4kpl) oli tosi helppoja ja ei lähellekään tällasta olotilaa. Tyttöjä nuo aiemmat helpot, et voisko nyt sitten olla poika tulossa.

Muokattu viimeksi:
On kyllä ollut kohtalaisen mielenkiintoista saada oikein mitään alas silloin, kun ällöolo on jo päällä. Itselläni tuolloin on parhaiten mennyt alas luonnonjugurtti ja marjat/ hedelmät, mutta eiväthän ne nälkää pidä, mutta ällöön oloon auttaa ja sitten ehkä paremman olon saavuttua on pystynyt syömään jotain vähän täyttävämpää. Nyt olen pyrkinyt pitämään ällötyksen kurissa syömällä säännöllisesti vähintään parin tunnin välein (leipää, hedelmiä, rahkaa, smoothie jne.), jotta verensokeri pysyisi mahdollisimman tasaisena.

Tsemppiä kaikille ja ihanaa juhannusta!

Tänää taas vähän helpompi aamu. Veikkaan et hyvät unet vaikuttaa. Ei tarvinnu ees käyä vessassa yöllä kertaakaa!
Viime raskaudessa ainut mikä siin ällötyksessä maistu oli kuiva näkkäri(pienen pieniä paloja kerrallaan) ja sirkusaakkoset.. Nyt maistui onneks hedelmät ja ruoka muutenkin. :)

Miulla huono olo tuli jotenkin takaisin viime viikolla. Mitään ei tee mieli ja väkisin saa syödä leipää, rahkaa ym. Eilen tosin vedin puoli pellillistä pannaria yheltä istumalta:grin Olotilaa ei paranna yhtään tää kauhee flunssa ja kuume, olo on ku jyrän alle jääneellä. Enkä saa ees huilata yhtään ku pitää tuo myöskin kipeä taapero hoitaa:shifty: Lasken nyt jo tunteja millon mies tulee töistä kotiin.

Tässä joitakin mun välipaloja, kun äkkiä pitää saada jotain esim. aamulla tai yöllä: viili/maustamaton jogurtti myslillä ja vehnäleseillä, hapankorppua juustolla, hedelmät, porkkana, varsiselleri, retiisi. Niin ja piimästä tullut luottojuoma :) Tuoreita marjoja pitää tässä kesän aikana saada pakkaseen. Kaupan suomalaisia pakastemustikoita käytin, mutta ne alkoivat ällöttää. Smoothiessa vielä menevät, mutta ei muualla.
Myslihyllyä tutkin pitkään epätoivoisena, kun kaikissa tuntui olevan siemeniä tai jotain muuta vikaa. Löysin sit yhden mis on vaan täysjyväkauraa ja -vehnää (+siirappia, hunajaa, rypsiöljyä, suolaa). Tuo vähän vaihtelua pelkkiin kaurahiutaleisiin. :)

Niin ja unet mullakin selkeesti vaikuttaa huonoon oloon. Alkuviikko meni oikein kivasti, oli energinen olo eikä etonut yhtään eikä ollut liiemmin muitakaan oireita. Nyt vähän huonommin nukutun yön jälkeen paha olo palasi ja aamuyöstä heräsin pitkästä aikaa yökötykseen. :(

Mahtavaa kuulla että joillain alkaa pahoinvointi mennä jo ohi, toivon niin että täälläki alkais kohta jo helpottaa.

Hieno kuulla että monella olo helpottanut. Itsellä tällä hetkellä 11+5.
Itselläni on, että kaikenlaiset leikkeleet ällöttävät jo ulkonäöllään, lisäksi en voi sietää tällä hetkellä mitään aasialaista ruokaa tai muutenkaan mausteista. Jäätelö ällöttää, kana ällöttää, kaupassa tuijotan jotain ruoka-ainetta ja jos siitä ei tule heti huono olo, sitä voi ottaa. Ja todella ihanaa kun vihdoin on keksinyt täydellisen ruoan mitä voisi kuvitella syövänsä ja nälkäkin jo on, mutta sitten kun se on siinä edessä, niin... Yyyyh! Aikamoista ruoan hukkaan heittoa...

Hieno kuulla että monella olo helpottanut. Itsellä tällä hetkellä 11+5.
Itselläni on, että kaikenlaiset leikkeleet ällöttävät jo ulkonäöllään, lisäksi en voi sietää tällä hetkellä mitään aasialaista ruokaa tai muutenkaan mausteista. Jäätelö ällöttää, kana ällöttää, kaupassa tuijotan jotain ruoka-ainetta ja jos siitä ei tule heti huono olo, sitä voi ottaa. Ja todella ihanaa kun vihdoin on keksinyt täydellisen ruoan mitä voisi kuvitella syövänsä ja nälkäkin jo on, mutta sitten kun se on siinä edessä, niin... Yyyyh! Aikamoista ruoan hukkaan heittoa...
Täällä kyllä edelleen tietyt ruoat ällöttää ja on se kyllä niiiin ärsyttävää! Mulla ei liha uppoa edelleenkään yhtään.
Mutta se, etten enää oksenna tuhatta kertaa päivässä ja jatkuva etominen on ohi, on jo ihan lottovoitto :D

Tsemppiä sullekin :)

Mun oireet voi tällä hetkellä kiteyttää yhteen sanaan NÄLKÄ!! Ihan koko ajan... nyt menossa toinen aamupala tälle aamulle :rolleyes: Sitten voikin alkaa suunnitella päivällistä :p Tietty turvotusta tämä alati syöminen ei laske, mutta ei voi mitään, ruokaa on saatava tai muuten olen kiukkuinen akka :arghh:
Todellakin erilainen juhannus, ennen mennyt välillä enemmän ja välillä vähemmän viihteen merkeissä :sorry: Nyt menee syöden :grin
Mukavaa ja rauhallista juhannusta kaikille :love7

Joo erilainen juhannus todella kun pitää vähän miettiä mitä sitä saikaan syödä ja mikä maistuis. Juomapuolenakin vissy :D En voi väittää etteikö näin juhannuksena ruuan kanssa tekis mieli viiniä tai saunasidukkaa, mutta niin lyhyt aika elämästä että helposti pärjäilee holittomalla. Keskitytään siis syömiseen :D

Tein äsken nakkimunakasta. Eipähän tuota kaikkea saanut syötyä, kun rupes ällöttämään. Mulla on vieläkin etovaa oloa, mutta joskus on nyt jo jopa tullut nälkä! Rv 11+4.
Hyvää juhannusta!

Mut hyvää päivää ku tekis mieli uusia pottuja ja silliä!!! Hyvää jussia kaikille!

Mullakaan ei kyllä kokonaan ole pahaolo helpottanut, edelleen saa silloin tällöin oksentaa mutta syödä pystyn kyllä paremmin ja nälkäkin olisi koko ajan! Eilen söin kaksi päivällistä:hilarious:
Muuten oireinta rintojen arkuus ja nenän tukkoisuus, inhottavaa varsinkin öisin

Takaisin