Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ma-Ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millastahan ois elää ilman tätä jatkuvaa ketutusta ja tunteiden laidasta laitaan kirjoa?

On meinaa vähän ikävä sitä...

Itsellä on ollut jo pitkään aika vähän minkäänlaisia häiritseviä oireita. Pahoinvointia ei ole viikkoihin näkynyt, paitsi heti aamulla herääämisen jälkeen pitää edelleen halailla pönttöä (nyt 18+3). Se on kuitenkin pientä, kun kuitenkin pystyy taas syömään melko normaalisti ilman ällötyksiä eikä tarvitse jatkuvasti olla syömässä pahan olon pelossa. Olo on muutenkin ollut mukavan energinen: töissä olen jaksanut kivasti, eikä väsymys muutenkaan paina ihmeemmin. Mitään tunteiden vuoristorataakaan ei ole, vaan ihan oma iloinen itseni olen ollut, vaikka itku aavistuksen tavallista herkemmässä onkin. Jatkuisipa tämä mukava vaihe raskaudessa nyt sitten vaan mahdollisimman pitkään. :rolleyes:

Täällä valtaosan ajasta on täysin normaali olo eikä vatsakaan näy eli eipä sitä aina edes muista odottavansa :D

Välillä raskaus kuitenkin muistuttaa itsestään aivan yhtäkkisellä laattaamisella ja huimauskohtauksilla :S Huomenna viimeinen lomapäivä niin jännityksellä odotan, mitä fyysiseen työhön paluu saa aikaan!

Rv 17+4

Miten voi ihminen olla näin väsynyt? Hemoglobiini suht ok, töistä selviän ja heti työpäivän jälkeen en jaksa muuta tehdä kuin maata sohvalla. Kellään muulla mieletön väsymys päällä? Raskausaika ei ole mun parasta aikaa enkä kuulu niihin säteileviin odottajien. Saisi aika mennä nopeammin niin pääsisi tästä olotilasta eroon ja saisi oman vauvan syliin ❤️

Miten voi ihminen olla näin väsynyt? Hemoglobiini suht ok, töistä selviän ja heti työpäivän jälkeen en jaksa muuta tehdä kuin maata sohvalla. Kellään muulla mieletön väsymys päällä? Raskausaika ei ole mun parasta aikaa enkä kuulu niihin säteileviin odottajien. Saisi aika mennä nopeammin niin pääsisi tästä olotilasta eroon ja saisi oman vauvan syliin ❤️

Kannattaa neuvolassa kertoa väsymyksestä ja pyytää kilpirauhaskokeet varmuuden vuoksi. Kilpirauhasen ongelmiinhan kuuluu kova väsymys, kun tavallisesti se tässä vaiheessa on jo helpottanut, ellei tosiaan raudan puutteesta ole kysymys.

Miten voi ihminen olla näin väsynyt? Hemoglobiini suht ok, töistä selviän ja heti työpäivän jälkeen en jaksa muuta tehdä kuin maata sohvalla. Kellään muulla mieletön väsymys päällä? Raskausaika ei ole mun parasta aikaa enkä kuulu niihin säteileviin odottajien. Saisi aika mennä nopeammin niin pääsisi tästä olotilasta eroon ja saisi oman vauvan syliin [emoji173]️

Täällä on kyllä nyt muutaman päivän ollut aivan järkyttävän kova väsymys. En jaksa oikein mitään muuta kuin pakolliset ja välillä nekin uuvuttaa aivan puhkipoikkiväsyneeksi. Tänään väsymys on vielä ollut kahta kauheampi. En tiedä paljon itsellä hb nyt, viimeksi se oli 102. Joten minun kohdalla kyse voi olla myös ihan hb:n laskusta, vaikka rautaa tankkaankin päivittäin tabletteina.
Muuten kyllä itse koen voivani raskaana ollessa paremmin kuin muulloin (jos ei oteta huomioon pahoinvointia, ja muita raskauden tuomia vaivoja). Ja koen olonikin normaalisti raskaana ollessa hehkeäksi ja eloisaksi. Mutta nyt en kyllä sitä koe, kun VÄSYTTÄÄ vaan koko ajan.

Kannattaa neuvolassa kertoa väsymyksestä ja pyytää kilpirauhaskokeet varmuuden vuoksi. Kilpirauhasen ongelmiinhan kuuluu kova väsymys, kun tavallisesti se tässä vaiheessa on jo helpottanut, ellei tosiaan raudan puutteesta ole kysymys.

Tämä kova väsymys on tällä viikolla mua vaivannut, jos ei mene nyt viikonlopun jälkeen ohitte niin pitä soittaa kyllä neuvolaan ja pyytää saikkua sekä laitat. Tämä helle sekä, työt ja kaksi lasta työpäivän jälkeen saattaa olla vaan hiukan liikaa just nyt.

Täällä on kyllä nyt muutaman päivän ollut aivan järkyttävän kova väsymys. En jaksa oikein mitään muuta kuin pakolliset ja välillä nekin uuvuttaa aivan puhkipoikkiväsyneeksi. Tänään väsymys on vielä ollut kahta kauheampi. En tiedä paljon itsellä hb nyt, viimeksi se oli 102. Joten minun kohdalla kyse voi olla myös ihan hb:n laskusta, vaikka rautaa tankkaankin päivittäin tabletteina.
Muuten kyllä itse koen voivani raskaana ollessa paremmin kuin muulloin (jos ei oteta huomioon pahoinvointia, ja muita raskauden tuomia vaivoja). Ja koen olonikin normaalisti raskaana ollessa hehkeäksi ja eloisaksi. Mutta nyt en kyllä sitä koe, kun VÄSYTTÄÄ vaan koko ajan.

Miulla kesti tuo pahoinvointi todella pitkään ja muita vaivoja ei nyt oo kuin tämä väsymys. Toivottavasti menee nopeasti ohi. Helle hiostaa, töissä paljon hommia ja saan istua monta tuntia näytön äärellä. Mietin vakavasti sairasloman hakemista, jos tämä väsymys vielä jatkuu. Töistä suoriudun kuitenkin kiitettävästi, mutta sillä hinnalla että muuta en pysty/jaksa sitten tehdä koko päivän.
Ihanaa luulla, että sie koet olosi hehkeäksi ja eloisaksi ❤️

Oon nyt pari pvää ollu 3v uhma esikon kaa kahdestaan kotona ja VÄSYTTÄÄ koko ajan. Nytkin sain unta vasta 3 aikaa kun on ollu niin kuuma, sit rupes närästään. Kun vihdoin nukahti niin esikko rupes unissaan heilumaan ja nyt 7.30 alkoi rallien helikopteri rumpa....

Nyt alkoi uhma taas potkia kun pitäs aamupalaksi saada jätski tuutti :meh:

Kyllä, täällä kanssa väsyttää! Eikä helle, alhainen rauta ja flunssa auta yhtään. Joka päivä melki pakko ottaa päikkärit näin lomalla, kun ei kertakaikkiaan jaksa pysyä hereillä. Töissä oon kans jaksanu ok, mut illalla sit kostautuu :(

Onko kellään muulla matala verenpaine? Mittasin vanhempien luona, en muista aivan tarkkaan, taisi olla 102/57
Sit päälle laskeva hb ja tää helle... [emoji29]

Onko kellään muulla matala verenpaine? Mittasin vanhempien luona, en muista aivan tarkkaan, taisi olla 102/57
Mulla mitä ilmeisemmin on myös matala verenpaine, pistivät viime neuvolassa kotiseurantaan liian korkeitten verenpaineitten takia, mutta kotona ollut luokkaa 100/60 :confused:

Mulla ollu kans välillä 90/60, pistää kyllä heikottamaan ja huippaamaan..

Mulla oli viime neuvolakäynnillä kans matala verenpaine (en nyt muista mitä se oli). Mutta pulssi oli n. 100. Mulla ei todellakaan ole normaalisti noin korkea. Nyt on uusimpana oireena tullut aikamoinen turvotus jalkoihin. Mun sisko on ostamassa mulle jo tukisukkia sen takia. Eilen oltiin häissä ja oli aika korkeet korkkarit jalassa, jalat oli aivan järkyttävän näköiset loppuillasta. Onko muilla ollut turvotusta?
Muuten vointi on mitä parhain. :)

Sinänsähän matala verenpaine on hyvästä terveyden kannalta. Korkea olis huolestuttavaa. Kantsisko kysäistä neuvolasta vinkkejä turvotukseen?

Täällä myös turvotusta jaloissa etenkin iltaisin ja nyt myös käsissä. Piti oikein vihkisormus ottaa pois sormesta varmuuden vuoksi. Kumpa tää helle helpottaisi niin varmasti myös oireetkin helpottaisivat!
Mulla ois ens maanantaina neuvola ja sieltä meinaan kyselllä tästä turvotuksesta lisää. en halua paisua kuin pullataikina taas... nyt tullu jo 2kg lisää painoa eli ollaan lähtö painossa tai ½kiloo yli

Mullakin on matalaa verenpainetta ja oon sen takia käyny ylimääräsellä neuvolakäynnilläkin. 98/58 oli kotona matalimmillaan. Sain ohjeet käyttää suoloja tasaiseen tahtiin ja salmiakkia/lakua syödä myös kohtuullisissa määrin.

Täällä kans jalat turvonnu, vasen enemmän kun oikea. Huomenna ru ni voisin siellä kysästä asiasta... tukalaa olla kaupan kassalla näillä jaloilla :(

Takaisin