Oireet

Minun etova ja ällöttävä olo on nyt muuttunut aamuoksentamiseksi. :/ En voi käsittää, että näillä viikoilla (rv11+0) vielä alkaa tämä oksentaminen, esikoisen aikaan näillä viikoilla se oksentaminen rupes jo helpottamaan. Sekin olis riittänyt, että tuota ällöttävää/etovaa oloa oli 24/7.. No, mutta ollaan miehen kanssa ajateltu tämä asia niin, että kakkosella on kaikki ainakin hyvin! :)
 
Septem, ihan niinku mä olisin kirjottanu ton tekstin! Ihan samoja fiiliksiä, tosin toinen tulossa. Tuntuu vain kuin olisi lihonut, eikä se tunnu eikä näytä kivalta ja pari kiloa ainakin tullut jo lisää. Eikä tähän auta se, että maha on yhtä iso kuin esikoisesta 2,5kk eteenpäin :grin

Ajattelin, että edes kesävaatteet mahtuisi päälle, mutta vain parit housut ponnarivirityksellä menee.. ja no onneksi mulla on myös löysempiä hameita.
 
Muut täällä puhuu ummetuksesta, mutta minuu on vaivannut päinvastoin vatsan sekaisin olo nyt varmaan jo viikon..vessassa saa ravata monesti päivässä :sad001 painokin on vaan laskenut, ei tosin onneksi kuin vajaan kilon raskauden alusta.
Masu pömpötti viime vkl jo aika näkyvästi, mutta nyt tuntuu että sekin on laskenut..
Onneksi huomenna on nt-ultra niin pääsee ees näkee onko kaikki hyvin.

Rv 11+4, muistaakseni :D
 
Mullakin on ollut maha löysällä plussatestistä asti :confused: rv 8+3
 
Muokattu viimeksi:
Huomasin just etten ole oireisiin vähän aikaan kirjoittanut mitään, mikä tarkoittaa että oireita ei juurikaan enää ole. Pahoinvointi on pysynyt poissa kaksi viikkoa, jess! Väsymys ei ole läheskään enää yhtä paha kuin alussa.

Tämänhetkisiä oireita ovat jatkuva nälkä sekä edelleen arat, turvonneet rinnat. Lisäksi vauvamasu erottuu nyt selkeämmin :)

Rv 13+0
 
Olo myös täällä parempi jos ei huomioi ns. palakurkussa 7/24. Mitään ei jaksa oikein tehdä, maan sohvalla päivät pitkät ja toivon et pääsisi tämän alku raskauden yli ja alkaisi nauttimaan raskaudesta.
rv 9+1
 
Miten tää pahoinvointi voi olla 24/7, aivan koko ajan etoo, paha olo, yököttää.
Mä en muista että tällaista ois ollu esikoisen kohdalla. Silloin oli selkeet ajat kun oksensin.
Voiku menis nopee ohi :sad001
 
Tajusin että empä ole pariin päivään nukkunut päikkäreitä! Että joko se väsymys helpottaa tai sit se on ollu tästä pahoinvoinnista johtuvaa väsymystä. Rannekkeet vaikuttais aittavan mutta ovat himpunverran liian pienet että jää järkyttävät painaumat ranteisiin...
Rv 10+3
 
Muut täällä puhuu ummetuksesta, mutta minuu on vaivannut päinvastoin vatsan sekaisin olo nyt varmaan jo viikon..vessassa saa ravata monesti päivässä :sad001 painokin on vaan laskenut, ei tosin onneksi kuin vajaan kilon raskauden alusta.
Masu pömpötti viime vkl jo aika näkyvästi, mutta nyt tuntuu että sekin on laskenut..
Onneksi huomenna on nt-ultra niin pääsee ees näkee onko kaikki hyvin.

Rv 11+4, muistaakseni :D

Mulla vaihtelee ääripäästä toiseen eli joko vatsa on löysällä tai sitten ummettaa :grin
Tänään 10+6
 
Sain ekan migreenikohtauksen odottaessani esikoista. Migreeni alko yleistymään ja tullut aina silloin tällöin.
Tänään tuli ekaa kertaa puuttuminen kuvioihin migreenin yhteydessä.
Saan aina aurallisen migreenin mut ilman puutumista. Oli kyllä hetken pelottavaa ennen kuin tajusin että on migreenistä kyse.
Onko tääl migreenistä kärsijöitä?
Onko ollut puutumisen tunne oireena?

Mulla on ollut migreeniä lapsesta saakka, mutta hassua että ei ole yhtäkään migreenikohtausta tullut raskauksien aikana!
Tavallista päänsärkyä kylläkin, jota mulla taas ei normaalisti koskaan ole.
 
Mulla on ihan järkyttävää väsymystä ollut nyt koko viikon! Klo.16 jälkeen en jaksa tehdä yhtään mitään ja makaan illat sängyssä. Millä viikoilla teillä alkanut väsymys helpottamaan joilla sitä on ollut.

Rv 8+6
 
Äitix3, mulla ainakin väsymys on alkanut hiljalleen väistyä 10+ viikolla. Välillä on vielä epänormaalia väsyä, mutta jo tosin hyvin jaksaa muutaman viikon takaiseen verrattuna. Nyt rv 11+2.
 
Joutuuko muut öisin heräämään oksentamaan?
Eilen illalla alkoi siis kunnolla oksentelu ja viime yönä oon rampannu vessassa 4 kertaa halailemassa pönttöä. Kamala kun kaikki mitä syö, tai edes juo tulee ulos. En uskalla syödä mitään ja oksettaa koko ajan.
Osittain syytän kuumuutta. Meidän makkarissa on ihan tosi kuuma nukkua ja se pahentaa pahaa oloa entisestään.
 
Etova olo hiukan vähentynyt. Aamupäivällä voi tulla edelleen, mut oon sit napostellut pähkinöitä. Illalla väsyttää ihan kauheesti, ja silloinkin on hiukan paha olo. Oon nyt pari iltaa mennyt esikoisen kanssa nukkumaan. Tosin hän taas on mennyt ikäisekseen aivan liian myöhään nukkumaan kun kukaan ei jaksa käydä asiasta kamppailua. Eilen onneksi itse sanoi että tahtoo nukkumaan, joten väsytystekniikka toimii. Tosin sängyssä alkoi perus perseilyt...
 
Rv 9+1 ja pahoinvointi tuntuu väistyneen ainaki toistaseks, enää on sellasta tosi lievää ällötystä.. Muuten ainoita oireita nyt on kaikki erilaiset masutuntemukset kohdun seudulla

Mites muilla on ollut mahassa tuntemuksia näillä viikoilla? Mulla on menossa tänään 9+1 ja masutuntemukset ovat hävinneen kuin tuhka tuuleen. Tuntuu, ettei turvotustakaan ole enää niin paljon, vaikka masu pömpöttääkin. Jotenkin keskenmenon pelko nostaa taas päätään, kun ajattelen mielessäni, että nythän sen alkion pitäisi jo kasvaa ihan hyvää vauhtia. Oireina on ollut nyt kuitenkin pahoinvointia, joka vaan lisääntynyt viikoilla 8 ja 9.
 
Mahassa ei ole nyt ollut oireita pariin viikkoon, muuten kuin että on pallomaha :D

Jos sulla Little Miss Sunshine on kuitenkn muuten noita raskausoireita, niin ei usko et mahan oireettomuuden takia kannattais olla huolissaan :)

Mulla menossa nyt rv 11+2, pahoinvointi oli mullakin pahimmillaan rv 7-9, sitten vähitemmen rv 10 lopuilla rupes helpottamaan :)
 
Takaisin
Top