Oireet

Tietty voisin palkata jonkun lapsenvahdin mut en haluis ketään tuntematonta. Ja mä oon tosiaan niin vainoharhainen että en ystäville ees jätä lasta, vaikka niillä on kaikilla omiakin lapsia että varmasti osaisi hoitaa, ihan itseäni voin siis syyttää :grin
 
Juu en minäkään ketään vierasta vaan ihan isovanhemmille tai mun sisaruksille olen lapsoset luottanut:)
 
Mää oon varmaan jotenki poikkeus.. vauvaa oli mummo hoitamassa n. 2 viikon iässä ja päästiin miehen kanssa kaksin ikeaan. Mitään ehdottoman pakollista ostettavaa ei edes ollut mut muutamia arkea helpottavia juttuja joita oli kivempi valikoida yhdessä. Mietittiin vielä ikeakeikan jälkeen ihan tosissan et käytäs yhdillä jossain mut se jäi nyt välistä.

Toivottavasti tästä ei tuu mitään p*skamyrskyä, kaikki tekee tavallaan eikös...
 
Mä ajattelin esikoista oottaessa, että meen kans normisti tytsyn syntymän jälkeen ja miehen kans käydään myös yhessä siellä täällä. Nooh, ei nyt ihan mennyt niin... :hilarious: me kyl taidettiin jossain käydä miehen kaa kaksinkin esikon syntymän jälkeen (en oo ihan varma kun tosiaan univelkaa sen verta, ettei aivot oo toiminut kunnolla sen jälkeen :grin), mut ei nyt pahemmin kuitenkaa missään olla käyty, ei nyt millään treffeillä ainakaan...

Yhden yön oon ollu itse esikoisesta erossa, olisko ollu pari kk sitten kun tyttö oli yön isänsä kanssa kaksin maalla. Tän tokan kans en ees simmosista haaveile :rolleyes: kai sitä sit joskus ehtii. Enkä mä ees tietäs mistä miehen kaa puhua, jos ei lapsista. Ja eiköhän sitä sit jossain välis pääse taas pieniks hetkiks urheileen tai kavereita moikkaan, haaveilen että jo alkuvuodesta pääsis ehkä jumpas käymään, että mies vahtii lapsia, se saa nyt riittää tähän hetkeen.

En toki halua syyllistää/morkata ketään joka jaksaa ja pystyy mennä! Eri tilanteessa itsekin varmasti niin tekisin ja se on oikeesti hienoo, että joillain siihen on mahdollisuus ja ennen kaikkea sitä jaksamista!
 
Meillä on jo kalenterissa merkitty paljon ohjelmaa syksylle, yhdessä ja erikseen molemmille vanhemmille, sekä tietysti koko perheelle. Ohjelma tarvittaessa tietysti elää tilanteen mukaan mutta me halutaan jatkaa elämää niin, että vauva nimenomaan tulee meidän elämään, eikä niin että me muutetaan koko kuvio vauvan vuoksi. Voihan se todellisuus tietysti olla jotain ihan muuta, mistäs sitä etukäteen tietää :wink

Pääasia kai on, että vanhemmat ovat tyytyväisiä valitsemallaan tiellä, eikä kukaan joutuisi kohtaamaan syyttelyä, jätti sen vauvan hoitoon sitten 2-viikkoisena tai 2-vuotiaana ensimmäisen kerran :)
 
Mitä tulee oireisiin tällä hetkellä niin tilanne ei ole viimeisen viikon aikana muuttunut kyllä suuntaan eikä toiseen..vauva liikkuu vaihtelevasti, eilen koko päivän superaktiivinen ja kauheita liitoskipuja. Supistelee kivuttomasti mutta napakasti paljon mutta siinäpä se. Nyt oon täysin varautunu siihen, että yli menee. Toivottavasti ei jouduta käynnistämään, se on alkanu jännittämään.

Rv 39+5.
 
Nukuin viimeyön paremmin kuin pitkään aikaan. Tänään sit on ollu virtaa käydä noin 4 kilsan lenkillä koiran kanssa ja iltapäivästä uudestaan muutaman kilsan kävellyt. Siinä välissä makasin kyllä vain sohvalla. Ja nyt kun nousee tästä sohvalta tuntuu kyllä aika kipeältä kävely. En tiedä painaako vauva alaspäin vai mikä mut ikävältä tuntuu. En taida siis liikkua enää loppuiltaan tästä mihinkään :D huomenna taas neuvolaan, viimeistä kertaa. Tänään 40+4
 
Muoks oikeampaan osioon..
Tänään neukkua välistä. Eilen käytiin autokaupoilla ja uus-vanha ostoskassi ny sitte :wink Mahtuu kaikki neljä mukeloa ja koira. :) Vauvalle kipaista pitkähihaista bobya..
Supistukset täällä hassusti lähinnä aamu painotteisesti, kun aiemmissa raskauksissa ilta/yö. Nyt saanut nukuttuakin suhteellisen hyvin närästykseltä (koputtaa puuta). Nuorimman poitsun syndet to ja miehen su eli saapa nähdä kuin lähelle vauvan syntymä näitä osuu.

Ps. Ruuth älä stressaa liikaa käynnistämistä jos vain pystyt. :) Itsellä ollut oksitooni ja puhkastu kerran kalvot vauhdittaan synnytystä. Ei juuri muuttanut tuntemuksia muuten kuin tietenkin nopeutti asiaa. Ballonki on inhottavan tuntunen mut sekin kiusana hetken..

Rv38+2
 
Mielenkiintoisia ajatuksia ootte heitelly ilmaan tuosta parisuhteen ylläpidosta yms. Mua jännitti ihan hulluna raskaana ollessa et kuin meille mahtaa käydä niinku avioparina tässä. Et ollaanko me "vaan" äiti ja isi, myös toisillemme. Ja mä joku pyhä lehmä, jolla ei muuta virkaa, ku ruokkia tätä meidän rakkauden hedelmää.
Kokemusta nyt ei vielä ole, ku vajaa 3vkoa ja ainakaan vielä ei sellasta ole havaittavissa. Itse koen itseni välillä aika epäseksikkääksi tässä kohtaa, mut miestä se ei kyllä tunnu haittaavan :joyful:
Me ollaan toistemme parhaat ystävät myös, joten pahinta ikinä olisi se ettei me keksittäis mitään puhuttavaa... Ja ihan ehdottomasti aiotaan antaa tyttöä hoitoon, jotts päästään yhdessä jonnekin. Mun mielestä on tosi tärkeää ettei unohdeta toisiamme, vaikka vauveli taloon tulikin ja vie ison osan huomiosta. Vanhemmuus on yksi osa elämää, mutta kyllä sitä muutakin täytyy olls. Ja hyvinvoiva parisuhde on koko perheen voimavara.

Ps. Kysykää multa vuoden päästä sit et miten se meni sit ihan in the riil laif :joyful:
 
Terhie, kato vaan vuosi pari eteenpäin :grin mut hei, en koe että meidän suhde ois mitenkään huonontunut vaikka ei olla päästy kahestaan ulos, iltasin sit vaan lasi viiniä ja yhdessä oloa. Mä käyn ite aika paljon ystävillä ja treeneissä ilman lapsia, että se voi olla syy miksen ehkä kaipaa sit enää miehen kanssa vapaa aikaa, vaan ollaan sit kaikki yhdessä :bored:
 
Juu eihän se mikään mittari parisuhteen laadulle ole :grin just miehen kans puhuttiin et ollaan 14v saatu nysvätä kahdestaan et ihan parasta päästä tekee asioita perheenä. Et tietysti kahdestaan lähdetään silloin tällöin mut kyl se laadukas arki koko poppoon voimin on kaiken a ja o.
 
Sitä mä kyllä kaipaisin et vois mennä kahdestaan jonnekin hotelliin yöksi ja rauhassa aamupalalle, tätä tehtiin paljon ennen lapsia :rolleyes:
 
Mustakin tuntuu, että kaikki muut on jo synnyttäneet tai vähintään pää näkyy puoliksi. Eihän tääl oo enää mitään keskusteluitakaan kun kaikilla on kiire vauvojen kanssa :grin mä varmaan yksin huutelen täällä viä lokakuun alussa (käynnistys lienee ens viikonlopulla, mut eiks siinäkin voi useempi vuorokausi vierähtää :hilarious:)
 
Mulla samat fiilikset ku emppuli ja äippä.
Aika tuntuu piiitkältä ja ei mtn merkkejä lähestyvästä synnytyksestä . Kaikki vaan vituttaa ja miehenki kaa onnistunu saamaa sukset ristii ihan vaa ku mun mieli vaihtuu koko ajan.
Alkaa kans tuntuu ettei mtn vauvaa ees tuu. Ei jaksa enää odottaa huoh.
 
Toivotaan Ruusunen et olis lupaavia merkkejä! Mä kävin tänää kans neuvolassa ja verenpaine oli vähä noussut myös ja vauvan syke oli tasainen +140. Josko tää tästä. Plus et kävely eilisestä saakka tuntunut tosi ikävältä tonne ko vauva vissii painaa aika alas jo.. :wink toivotaan parasta!
 
Miten teillä on verenpaine noussut Ruusunen ja Jennspa? Sitä vaan kun mullakin oli viikko sitten reilusti noussut että tarkkailuun meni :)
 
Samat fiilikset täälläkin, muilla tapahtuu ja itellä ei niin mitään! :D Mulla piti olla jo käynnistyshommat eilen, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että koska oon yhä niin flunssainen ja muuten mun ja vauvan arvot on kaikki niin hyvät, niin ei ole kiirettä ja mun annetaan parantua jokunen päivä. Ja ihan hyvä näin, että vähän olo paranisi ja jos vaikka synnytys alkaiskin tänä aikana... Perjantaina (laskettu aika) meen takaisin, jos ei mitään oo tapahtunu ja sitten käynnistellään. Mä niin toivon, että synnytys lähtis itekseen käyntiin, mutta eipä kauheen todennäköiseltä tunnu tällä hetkellä... :rolleyes:
 
Samantyyppiset fiilikset täälläkin. Ku piti siinä rv 30 paikkeilla himmailla tahtia että supistukset rauhottuis niin oli varautunu että tulis hyvissä ajoin, mutta nyt luulen että eihän tämä taida tulla syyskuun puolella. Oireita on kyllä jatkuen jos jonkin moista mutta ei ne mitään tee. Nukkuminen on nykyään max reilun tunnin pätkissä ku herää kipeeseen supistukseen, pissahätään tai huonoon asentoon.. Vähän mälsää ku on loppukuusta laskettu niin saa kateellisena lukea aika monta synnytystä ennen ku oma aika koittaa.. 38+6
 
Takaisin
Top