Oireet

Tää alapään vihlonta on kyl aika ikävää. Välillä tuntuu niinku joku pyöräyttäis puukkoa:inpain: Mitähän nämä ovat..
Mä kuvailin lääkärille kans jotain tällästä. Pidemmän aikaa jo tuntunut. Lääkäri oli sitä mieltä että vauva osuu kohdunsuulle ja kipu on kuulemma ns. hyvää kipua, kun kohdunsuu reagoi.
 
Miä en ymmärrä tuota naksumista :D Kaks raskautta kohta takana ja kertaakaan en oo kuullut.

Illalla ja aamulla jomotteli lupaavasti mahaan ja selkään, mutta siinäpä se.
 
Eikö liitoskivut tunnu häpyluun kohdalla, alavatsassa, alaselässä, reisissä tai nivusissa?
Tää on jotenkin sellaista sisäistä viiltelyä..:confused1

Onko sitä koko ajan vai esim vain rakon ollessa tyhjä/ täysi.? Mulla rakko vihottelee aina kun on tyhjä tai ”liian” täys. :) se on iha omanlaisensa vihlasu jonka kyl erottaa liitoskivuista. :)
 
Onko sitä koko ajan vai esim vain rakon ollessa tyhjä/ täysi.? Mulla rakko vihottelee aina kun on tyhjä tai ”liian” täys. :) se on iha omanlaisensa vihlasu jonka kyl erottaa liitoskivuista. :)

Ei ole kokoaikaa... tulee silloin tällöin vihlaisuja... ehkä enemmänkin juuri silloin kun rakko on täysi.
 
Se voi olla rakko mistä kipu tulee mutta toki voi olla jotain muutakin. :) onneks ei mee kauaa kun kaikil meillä on vauvat sylissä tai ainakin pois mahasta. :)
 
Nää ruokahimot on kyllä käsittämättömän voimakkaita raskausaikana! Tänäänkin oli aivan pakko saada vaniljamunkkia, ja sellaisenhan sitten ostin ja söin. Odotin että himo siitä katoaisi, mutta ei. Yhä ja edelleen suu napsaa kun ajattelenkin vaniljamunkkia :hungry:. Huomennakin siis varmaan pakko ostos...
 
Yöunettomuus. Nukun n
3h yössä. Pakko valvoa ja sitten päivät menee horroksessa/nukkuessa. Ja koko ajan tekee mieli jotain kylmää. Pakastemansikat on nyt pop.
 
Yöunettomuus. Nukun n
3h yössä. Pakko valvoa ja sitten päivät menee horroksessa/nukkuessa. Ja koko ajan tekee mieli jotain kylmää. Pakastemansikat on nyt pop.

Suosittelen ottamaa neuvolas puheeks et saat apua unettomuuteen ennen kun menee pahaks.. on paljon lääkkeitä mistä ei oo yhtään haittaa vauvalle ja saat ite tarvitsemaas unta.
 
Suosittelen ottamaa neuvolas puheeks et saat apua unettomuuteen ennen kun menee pahaks.. on paljon lääkkeitä mistä ei oo yhtään haittaa vauvalle ja saat ite tarvitsemaas unta.
Mä en mielellään kajoa unilääkkehin. Mulla on edelleen kortisoni- ja antibioottilääkitys menneillään, joista toinen on piristävä. Pitäisi helpottaa oloa kuurin jälkeen.
 
Minä oon nyt monta viikkoa herännyt yöllä ilman mitään varsinaista syytä. Saatan pyöriä parikin tuntia sängyssä hereillä ennen kuin saan uudestaan unta. Onneks esikoinen käy vielä muutaman päivän eskaria niin saan sinäaikana vaan köllötellä sohvalla. Useasti aamupäivällä/päivällä väsyttää ihan sikana mut en vain saa nukahdettua....
 
Mä en mielellään kajoa unilääkkehin. Mulla on edelleen kortisoni- ja antibioottilääkitys menneillään, joista toinen on piristävä. Pitäisi helpottaa oloa kuurin jälkeen.

Toki joo mahdollisimman vähillä lääkkeillä kannattaa olla. Ja jos on ab-kuuri piristävä niin varmasti helpottaa kun kuuri loppuu. Voimia:Heartred
 
Minä oon nyt monta viikkoa herännyt yöllä ilman mitään varsinaista syytä. Saatan pyöriä parikin tuntia sängyssä hereillä ennen kuin saan uudestaan unta. Onneks esikoinen käy vielä muutaman päivän eskaria niin saan sinäaikana vaan köllötellä sohvalla. Useasti aamupäivällä/päivällä väsyttää ihan sikana mut en vain saa nukahdettua....
Sama täällä, aika tasan kolmen maissa herään aina aamuyöstä, ja valvon 2-3 tuntia ennen kun nukahdan uudestaan. Nyt toki hyvä kun lomaillessa saa aamusin nukkua vähän pidempään, ni eipä tuo niin rankalta oo tuntunu. Varsinkin kun illalla tulee mentyä jo yhdeksän maissa sänkyyn. Mut onhan se silti ärsyttävää pyöriskellä hereillä keskellä yötä....
 
Täällä oli supistusten täyteinen yö. Mies oli jo soittelemassa esikoiselle hoitajaa, mutta onneks sain rauhoteltua ettei vielä ole tarpeeksi lyhyt kesto ja väli, että ohi voi mennä ja niinpä menikin. En osaa vielä uskoa että vauva syntyis jo, vaikka sitä alan jo pikkuhiljaa toivoa. Esikoinen tosiaan tuli käynnistettynä 41+3 ja mulla nyt vasta 38+2.
 
Täälläkin yövalmista, onneks saan aamulla nukuttua kun esikoinen kattoo piirrettyjä:grin

Ikävä vihlonta alapäässä alkoi tänään lenkin jälkeen ja särky valvottaa panadolista huolimatta. Rv38
 
Hei. Haluun vaan sanoa kaikille tsemppiä loppuun ja synnytykseen! Toivotaan et kaikilla menee kaikki hyvin. Nyt on jo 1.kesäkuuta :happy:. Itsellä on la juhannuksen jälkeen mut nyt voi jo sanoa et luultavasti syntyy TÄSSÄ KUUSSA. Pikkasen alan olla täpinöissään :smiley-bounce016. Tänään neuvola sanoi että vauva on laskeutunut jo alas.
 
Hui! Aamulla pyyhkiessä verensekaista vuotoa. Oli pakko soittaa synnärille ja kysyä onko se normaalia. Saattaa kuulemma olla limatulpan irtoamisesta ja ihan normaalia. Onko muilla kokemusta? Onko synnytys käynnistynyt lähipäivinä? Viikkoja olis nyt 36+5. Minä ja veljeni ollaan synnytty 37 viikolla, että jos äitiini tulen.
 
Limatulpassa voi tosiaa olla veriviiruja seassa. Jossai oli et synnytys voi tästä alkaa 2-10päivän sisää mut monella on ollu iha LA asti tai yliki vauva masussa siitä huolimatta :) kannattaa kyl seurata mihi vuoto kehittyy,ettei oo muuta!
 
Hui! Aamulla pyyhkiessä verensekaista vuotoa. Oli pakko soittaa synnärille ja kysyä onko se normaalia. Saattaa kuulemma olla limatulpan irtoamisesta ja ihan normaalia. Onko muilla kokemusta? Onko synnytys käynnistynyt lähipäivinä? Viikkoja olis nyt 36+5. Minä ja veljeni ollaan synnytty 37 viikolla, että jos äitiini tulen.

Mut ei kannata stressata. Vk 37 jälkeenhän lapsi periaatteessa saa tullakin, ettei pitäis olla enää mitään vaaraa.
 
Keskiviikkona lääkäri tosiaan totesi että kohdunsuu on selvästi pehmentynyt. Lähestyvä synnytys alkoi sillai hyvällä tavalla jännittämään :wideyed: Mutta todennäkösesti saan jännittää vielä monta viikkoa.
 
Mulla on supistellut jo pidempään mutta ei merkkejä kypsymisestä tai tulpasta yleensäkään, nyt siis 40+2.
Alaselkää on jomotellut nyt pari päivää mut tiiä johtuuko mun touhuamisesta vai onko merkkejä tulevasta synnytyksestä.
 
Takaisin
Top