Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rantapallo ilmottautuu myös täällä!! Oon ollu viikon lökäreissä flunssasen esikon kanssa, joten vasta tänään tajusin, että ei farkut oikeesti mahu päälle :0 en huomannut sitä turvotusta siis kun vasta nyt... Millon mä alan uskoo, et oon raskaana? Niiku koko ajan semmonen epäuskonen olo.. Salee kohta pitää hakee uus testi et en nyt varmastikaan kuvittele ja ihan oikeesti nää on oikeita oireita!

Taas mun napakipu! Mä en tajuu miks? Vähän alavatsaa aina nippailee mut mikä ihme tää napakipu on hmm... (eih! Netistä lukiessa kerrotaan napatyrästä, itku) no ni...

Mulla ei oo mielitekoja oikeestaan. (Paitsi juusto) Tai no paremminkin ei oo ollenkaan nälkä. Jano kyllä senkin edestä.

Ja tää turvotus... Oh my!!! Mä varmaan raivoon sit neuvolassa jos se puhuu mun painosta!

Tää kuumuus oikeesti on ihan mahdoton. Töissäkin olisin vaa halunnu ottaa paidan pois! Yöllä vaan pyörin. Ja herään ainakin kolmesti.

Muokattu viimeksi:
Onko kellään outoa paineen tunnetta rintakehällä? Ja sydämen lyönnit tuntuu myös oudoilta. Todella vaikea selittää mitä tarkoitan :/ tullut nyt eilen ja tänään illalla, kun rauhoittuu sohvalle television ääreen. Päivällä ei mitään. Hengitys siis on helppoa ja saan vedettyä hyvin syvään henkeä, mutta joku omituinen paine tuntuu..

Onko kellään outoa paineen tunnetta rintakehällä? Ja sydämen lyönnit tuntuu myös oudoilta. Todella vaikea selittää mitä tarkoitan :/ tullut nyt eilen ja tänään illalla, kun rauhoittuu sohvalle television ääreen. Päivällä ei mitään. Hengitys siis on helppoa ja saan vedettyä hyvin syvään henkeä, mutta joku omituinen paine tuntuu..
Mulla on kans outoa paineen tunnetta. Tulee välillä kun on esim kävellyt paljon, tai kun oli tosi kova sumu ja ilma tuntui oudolta hengittää. Niin kuin puristaisi rintakehällä, mutta henki kulkee normaalisti. Tuntuu kuin rintsikat puristaisi rintakehän päältä, ja tekis mieli vaan napsauttaa auki.

Hengenahistuksen tunnetta tuleeki helposti jo alkuraskaudessa vaikka hapenottokyky itse asiassa paranee vaa... tänne rantautu pahoinvointi nyt iha kunnolla, koko aja saa olla wc lähellä et millo joutuu juoksee eikä tiä mitä söis... yhyy!

Kävin tänään ar-ultrassa ja siellä kätilö suositteli pahoinvointiin B6-vitamiinia (monivitamiinissa ei kuulemma oo tarpeeksi pitoisuutta että veis pahoinvointia pois) ja sitten sitä ranneketta. Vitamiinin kävin nyt hakemassa, rannekkeen jätin vielä apteekkiin. Onko muilla näistä kokemuksia pahoinvoinnin ehkäisyyn?

7+0

Ranneke on ollut käytössä, mutta eipä siitä mulle mitää apua ollut. Eikä B vitamiini lisästä, tiedän että sitä suositellaan.
Vyöhyketerapiaa ja akupunktiota kokeilin myös, olin 3 päivää oksentamatta kunnes oli uus käynti ja varmaan tuikkas akupunktioneulan väärään hermoon kun rupes oksennus lentään entistä enemmän. Mutta jos sun kaupungissa on tällänen vyöhyketerapeutti joka tietää raskauspahoinvoinnista niin suosittelen kääntymään myös sinne.
Luontaistuotekaupasta saa myös jotain pieniä palloja joita sekoitettin veteen, olisi pitänyt auttaa pahoinvointiin. Voin vielä ettiä nimen, kunhan kerkiän. Just kuukausi sitten heitin laukusta roskiin kun oli jäänyt..

Apteekista saa ilman reseptiä matkapahoinvointi lääkettä jotka soveltuu raskaana olevalle, sitä suositeltiin neuvolassa.
Mulle lääkäri kirjoitti reseptin Primperan pahoinvointilääkkeen, kun olin 1,5viikon aikana kolmatta kertaa tiputukses..

T: hypermesis.
Tsemppiä pahoinvointiin! Todella toivon ettei tuu itselle taas yhtä pahana, mieluiten ollenkaan.

Apteekista saa ilman reseptiä matkapahoinvointi lääkettä jotka soveltuu raskaana olevalle, sitä suositeltiin neuvolassa.
Mulle lääkäri kirjoitti reseptin Primperan pahoinvointilääkkeen, kun olin 1,5viikon aikana kolmatta kertaa tiputukses...

Saako Primperania oikein käyttää? Mulla on sitä ja monesti tehnyt mieli ottaa mutta ei oo uskaltanut :/

Eilen tuntu että meinas oksennus tulla. Töihin piti mennä aamuneljäksi ja viiden jälkeen väsytti ja nälätti ihan hirveesti. Pakko oli mennä syömään ja sitten helpotti. Mutta varsinaisesti ei ole pahoinvointia. Turvotusta vaan.

En oo kaikkia viestejä lukenut, mutta onko muilla kiinnostus mieheen nolla? :D Ei tee mieli halailla tai pussailla. Riittää että mies on kotona, mutta en kaipaa nyt läheisyyttä. Mies on vähän toista mieltä asiasta ja se vähän nyt välejä hiertää vaikka muuten meneekin hyvin. Tiedän, että liittyy raskauteen ja tilanne muuttuu tuonnempana, mutta ärsyttää vähän itseänikin.

Mulla on ainakin niin huono olo, että sen takia on läheisyyshalut vähän nollassa. Annan kaiken liikenevän hellyyden lapsille ja miehen kainaloon käperryn lähinnä nukkumaan. Jos on hetkellisesti parempi olo niin oon yrittänyt huomioida miestä enemmän, mutta se tapahtuu nyt kyllä harvoin. Mies kyllä näkee kuinka huonosti voin ja onneksi siis ymmärtää tilanteen.

Mulla on selkeästi öisin huonoin olo. Viime yönä ei tarvinnut oksentaa, mutta lähellä kävi kun heräsin esikoisen kuumeitkuun. Mulla toi huono olo liittyy eniten varmaan väsymykseen.

Ruuista tekee mieli vain salaattia, raejuustoa ja hedelmiä. Yhtään rasvaisempi ja raskaampi ruoka meinaa tulla heti samaa reittiä takaisin.

Aiemmissa raskauksissa en ole todellakaan voinut näin huonosti. Jännä että tätä oloa ihan hyvillä mielin jaksaa kun palkinto on sitten tulossa. Mutta välillä mietin, että entä jos se alkio ei ole lähtenytkään kehittymään ja nää oireet vaan hämää.

Ja hei ihan kauheaa varmaan nuo runsaammat oksentelut! Toivon, ettei teillä sen kokeneilla tule samaa tällä kertaa!

MaLinn, helpottiko sun paha mieli? Aika kiva, että teillä ultra neuvolassa vaikka onkin vanha.

Miks mulle ei annettu anti-D- vasta-ainerokotetta keskenmenon jälkeen? Nyt lapsella on paras myös olla rh- ni ei varmasti tuu ongelmia. Siis omani myös on rh-

Miks mulle ei annettu anti-D- vasta-ainerokotetta keskenmenon jälkeen? Nyt lapsella on paras myös olla rh- ni ei varmasti tuu ongelmia. Siis omani myös on rh-

Nykyään ei anneta jos varhaisessa vaiheessa menee kesken. Itsekään en saanut ku-raskaudessa viimeksi.

Mulla myös siis rh- ja synnyttänyt kaksi rh+ lasta. Piikkejä tullut enemmän ja vähemmän. Kuopus muun muassa käännettiin kolme kertaa perätilasta raivotarjontaan viimeisillä viikoilla ja joka kerta tuli piikki :D :D

Iltaisin ja aamuisin on kauhea tärinä palelu. Kai johtuu kohonneesta lämmöstä.:)?

Nykyään ei anneta jos varhaisessa vaiheessa menee kesken. Itsekään en saanut ku-raskaudessa viimeksi.

Mulla myös siis rh- ja synnyttänyt kaksi rh+ lasta. Piikkejä tullut enemmän ja vähemmän. Kuopus muun muassa käännettiin kolme kertaa perätilasta raivotarjontaan viimeisillä viikoilla ja joka kerta tuli piikki :D :D

Aijaa. No sit mä lopetan murehtimisen. Ai että sä noin monia piikkejä?! joo en halua. Inhoon piikkejä. Mihin ne pistettiin? Oon kuullu et kääntäminen sattuu ja sit vielä piikitetään päälle, oh my!

Ei sattunut kääntäminen, oli erikoisen tuntuista, mutta kivutonta! Piikkien antaminen onkin eri juttu. Se liuos on niin paksua, että täytyy pistää tosi hitaasti jotta ei sattuisi. Mun kokemuksen mukaan terveydenhoitajat osaa hyvin ja lääkärit on hätäisiä.

Ei sattunut kääntäminen, oli erikoisen tuntuista, mutta kivutonta! Piikkien antaminen onkin eri juttu. Se liuos on niin paksua, että täytyy pistää tosi hitaasti jotta ei sattuisi. Mun kokemuksen mukaan terveydenhoitajat osaa hyvin ja lääkärit on hätäisiä.
Ok no hyvä ettei satu kääntö mut :nailbiting: kiva ku kerroit litkusta :shifty: miks kysyin:facepalm: no mut kiitti kuitenkin informaatiosta. Mihin ne sen pistää? Pakaraan?

Takaisin